NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Useberry: Με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία χρήστη σε κινητά και διαδίκτυο [Συνέντευξη]

Useberry: Με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία χρήστη σε κινητά και διαδίκτυο [Συνέντευξη]

Ο Βασίλης Κυριμκυρίδης και ο Θοδωρής Τόκης, ιδρυτές της εταιρείας τεχνολογίας Useberry, μιλάνε στο epixeiro για την πλατφόρμα που έχουν αναπτύξει, με αφορμή και την πρόσφατη επένδυση που έλαβαν από την Metavallon VC, ύψους 200.000 ευρώ.

Μιλήστε μας για την πλατφόρμα Useberry. Τι ακριβώς είναι και πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας της;

Βασίλης Κυριμκυρίδης: Η πλατφόρμα αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για εταιρίες που έχουν ή παράγουν εφαρμογές για κινητά και το διαδίκτυο, από την οποία μπορούν πολύ εύκολα να διαπιστώσουν εάν η εφαρμογή που έχουν ή θέλουν να φτιάξουν είναι εύχρηστη και κατανοητή από τους χρήστες.

Και οι δύο είμαστε μηχανικοί λογισμικού και προγραμματιστές και ενεργοί στο τομέα για περισσότερο από μια δεκαετία, έχοντας συμμετάσχει σε πολλά project. Βασικός στόχος όλων των δουλειών μας ήταν να βγει στην αγορά ένα προϊόν (για παράδειγμα μια εφαρμογή για κινητά) του οποίου οι χρήστες θα κατανοούν πλήρως όλες τις λειτουργίες του. Για να γίνει αυτό εφικτό, απαιτούνται συνεχείς και εξαντλητικές δοκιμές, πράγμα που σημαίνει αυξημένες απαιτήσεις σε πόρους και χρόνο.

Θοδωρής Τόκης: Επιπλέον είναι αρκετά δύσκολο να βρεθούν τα κατάλληλα άτομα που θα συμμετέχουν σε αυτές τις δοκιμές. Θέλαμε να βρούμε λοιπόν έναν τρόπο ώστε να έχουμε στην αγορά, πολύ πιο γρήγορα, πλήρως εύχρηστες εφαρμογές και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Useberry.

Από πόσα άτομα αποτελείται σήμερα η ομάδα σας; Είναι εύκολος ο εντοπισμός ανθρώπων με την κατάλληλη τεχνογνωσία για μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα;

Β: Η ομάδα αποτελείται από δύο άτομα, εμένα και τον Θοδωρή. Στα άμεσα σχέδια μας είναι να μεγαλώσουμε την ομάδα με τα κατάλληλα άτομα στις απαραίτητες θέσεις.

Θ: Στην Ελλάδα υπάρχει υψηλή κατάρτιση και τεχνογνωσία σε όλους τους τομείς. Η δυσκολία εντοπισμού εμφανίζεται κυρίως σε μικρές ή νεοσύστατες εταιρείες, καθώς δεν μπορούν να παρέχουν οικονομικά ή υψηλά επαγγελματικά κίνητρα στους υποψήφιους εργαζόμενους τους. Από την άλλη, παράγοντες όπως μια επένδυση και η προοπτική βιωσιμότητας της εταιρείας σαφώς και επηρεάζουν θετικά στο ενταχθεί κάποιος με κατάλληλη τεχνογνωσία σε μια καινούρια εταιρεία.

Λάβατε πρόσφατα επένδυση 200.000 ευρώ από την Metavallon VC. Μιλήστε μας για το πως θα χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο κεφάλαιο. Υπήρξαν άλλες χρηματοδοτήσεις μέσω των οποίων στηρίξατε την εταιρεία σας;

Θ: Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επένδυση από την Metavallon VC. Η στήριξη και η τεχνογνωσία τους αποτελούν σημαντικά εφόδια για εμάς. Το κεφάλαιο θα χρησιμοποιηθεί για την διεύρυνση της ομάδας μας, την προώθηση της πλατφόρμας καθώς και την προσέλκυση νέων πελατών.

Β: Όχι, δεν έχουν υπάρξει άλλες χρηματοδοτήσεις. Η στήριξη της εταιρείας μέχρι σήμερα προερχόταν από εμάς, μέσω αυτοχρηματοδότησης της προσπάθειας, καθώς και από χρηματικά έπαθλα διαγωνισμών, όπως για παράδειγμα το βραβείο που κερδίσαμε πρόσφατα στον 8ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας της Εθνικής Τράπεζας.

useberry2.jpg?mtime=20181017194024#asset:101452

Η υπηρεσία σας επικεντρώνει στον τρόπο που ο χρήστης αλληλεπιδρά με μια εφαρμογή. Μιλήστε μας για τη συγκεκριμένη διαδικασία και το τι ακριβώς προσφέρετε στους πελάτες σας.

Β: Οι πελάτες μας, μέσα από μια αυτοματοποιημένη διαδικασία, μπορούν πολύ εύκολα να διαπιστώσουν εάν η εφαρμογή που έχουν ή θέλουν να φτιάξουν είναι εύχρηστη και κατανοητή από τους χρήστες. Η διαδικασία αυτή αποτελεί μία έρευνα στην εμπειρία χρήστη η οποία διεξάγεται πάνω στα πρωτότυπα (prototypes) των εφαρμογών, δηλαδή πριν προχωρήσουν στην ανάπτυξή τους.

Θ: Η πλατφόρμα μπορεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα για την ευχρηστία μιας εφαρμογής μέσα σε λίγες ώρες, σε αντίθεση με παραδοσιακές μεθόδους που μπορεί να απαιτούν μέχρι και μήνες για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος.

Ποια θα λέγατε πως είναι τα συχνότερα «λάθη» που κάνουν οι developers στον τομέα της χρηστικής εμπειρίας μιας mobile και μιας web εφαρμογής;

Β: Το πιο συχνό «λάθος» που κάνουν οι developers είναι ότι προσπαθούν να μαντέψουν τη συμπεριφορά των χρηστών ή να κάνουν συνέχεια αλλαγές στο κώδικα και στην εμφάνιση της εφαρμογής, βγάζοντας συμπεράσματα από τη συμπεριφορά ενός τυχαίου χρήστη που χρησιμοποίησε την εφαρμογή χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς ήθελε να «κάνει» αυτός. Η σωστή διαπίστωση της ευχρηστίας μια εφαρμογής έρχεται μετά αρκετό καιρό κυκλοφορίας της στην αγορά, μέσα από πολύπλοκα analytics, κριτικές και feedback χρηστών.

Μαθαίνουμε πως τα σχετικά τεστ γίνονται «από προσεκτικά επιλεγμένους για την κάθε εφαρμογή πραγματικούς χρήστες και χωρίς τη μεσολάβηση επαγγελματιών testers». Πως ακριβώς επιλέγονται αυτοί; Μπορεί κάποιος που ενδιαφέρεται να πάρει μέρος;

Θ: Έχουμε αναπτύξει μηχανισμούς μέσα από τους οποίους συλλέγουμε δεδομένα για κατηγορίες χρηστών και αυτοματοποιημένες τεχνικές με τις οποίες ομαδοποιούμε τους χρήστες για να διαπιστώσουμε ότι είναι κατάλληλοι να συμμετέχουν σε κάποιο τεστ. Οι συμμετέχοντες είναι χρήστες εφαρμογών και websites. Ακριβώς αυτή είναι και η διαφοροποίηση της πλατφόρμας σε σχέσης με παρούσες τεχνολογίες. Δεν μπορεί κάποιος που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, καθώς αυτό είναι ενάντια στην λογική της πλατφόρμας. Είναι αυτό που λέμε ότι δεν θέλουμε επαγγελματίες testers αλλά χρήστες πραγματικούς.

Προς ποια κατεύθυνση βλέπετε να κινείται το μέλλον των εφαρμογών, όσον αφορά στο περιβάλλον εργασίας και την εμπειρία χρήστη; Και, επικεντρώνοντας στο mobile, τι αλλαγές βλέπετε να έρχονται από Google και Apple, σε Android και iOS αντίστοιχα;

Θ: «UX is the new black», μια φράση που συχνά λέμε αστειευόμενοι μεταξύ μας! Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι πλέον οι εκδότες εφαρμογών δίνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος στην εμπειρία χρήστη και σχετικά λιγότερη στον περιβάλλον εργασίας, χωρίς αυτό να είναι κανόνας. Παρατηρούμε γύρω μας ότι συνεχώς βγαίνουν στην αγορά εφαρμογές και websites τα οποία χαρακτηρίζονται από πιο μίνιμαλ σχεδίαση αλλά είναι πολύ πιο εύχρηστα και ικανοποιούν το σκοπό για τον οποίο έχουν παραχθεί.

Β: Google και Apple κατέχουν την συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς και καθορίζουν με τον δικό τους τρόπο τις τάσεις στα κινητά. Κάθε μία ακολουθεί την δική της στρατηγική αλλά και οι δύο έχουν ως κοινό παρονομαστή το να προσφέρουν στους πελάτες τους την ίδια εμπειρία χρήστη σε όλα τους τα προϊόντα (εφαρμογές, λειτουργικά συστήματα, browsers κτλ). Πιστεύουμε ότι η πορεία τους στο μέλλον θα στοχεύει σε λύσεις περισσότερο προσωποποιημένες καθώς τεχνολογίες όπως IoT, VR, Voice/Face Recognition συνεχώς ενσωματώνονται στις υπηρεσίες τους.

Ποια είναι η στρατηγική σας για τα επόμενα χρόνια; Υπάρχει στα σχέδια σας κάποια ανάπτυξη σε νέες αγορές ή σε καινούργιες πελατειακές βάσεις;

Θ: Η είσοδος μας στην αμερικάνικη αγορά αποτελεί τον βασικό στόχο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν στοχεύουμε και στην υπόλοιπη αγορά. Πάνω σε αυτό χτίζουμε την στρατηγική των επόμενων χρόνων.

Β: Στο πολύ άμεσο μέλλον στοχεύουμε να ενσωματώσουμε νέες λειτουργικότητες στην πλατφόρμα και αυτό μας δίνει την δυνατότητα να προσβλέπουμε σε ανάπτυξη σε καινούριες πελατειακές βάσεις.


Γιώργος Καραντώνης, Partner της Metavallon VC, δήλωσε σχετικά με την επένδυση €200Κ στην Useberry: «Υποστηρίζουμε με την επένδυσή μας την Useberry, μια καινοτόμo B2B υπηρεσία που μπορεί να μετατρέψει το user-testing από μια κοστοβόρα και αργή διαδικασία σε μια απλή, γρήγορη και μετρήσιμη διαδικασία με πρόσβαση σε feedback πραγματικών χρηστών. Η πλατφόρμα της Useberry θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για το σχεδιασμό εφαρμογών προσφέροντας βέλτιστη εμπειρία στους χρήστες σε όλα τα ηλεκτρονικά κανάλια επικοινωνίας. Eίμαστε πολύ χαρούμενοι για την συνεργασία μας με την ομάδα της Useberry την οποία γνωρίσαμε αρχικά μέσα από το πρόγραμμα NBG Business Seeds. Ανυπομονούμε να δούμε τους επόμενους μήνες την επιρροή και την εξέλιξη της Useberry ως πρωτοπόρα εταιρεία στον χώρο του UX παρέχοντας real time έρευνες χρηστών, τόσο στον χώρο του προϊοντικού σχεδιασμού και του user-testing όσο και σε διεθνείς εταιρείες».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr