NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Μ. Κατανοπούλου: «Θέλουμε να γίνει το Pigogo συνώνυμο της εξοικονόμησης χρημάτων από τις αγορές»

Μ. Κατανοπούλου: «Θέλουμε να γίνει το Pigogo συνώνυμο της εξοικονόμησης χρημάτων από τις αγορές»

Η Μαλένα Κατανοπούλου, Business Development Director του Pigogo, μιλάει στο επιχειρώ για τα οφέλη που προκύπτουν για καταναλωτές και επιχειρηματίες από την χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, η οποία βασίζεται στο μοντέλο λειτουργίας cashback.

Μιλήστε μας για το Pigogo, για την ομάδα που βρίσκεται «πίσω» από τη δημιουργία και λειτουργία της και για το όραμα της εταιρείας.

Το Pigogo είναι μία online πλατφόρμα η οποία επιστρέφει στους χρήστες της χρήματα για κάθε ηλεκτρονική αγορά που θα πραγματοποιήσουν σε ένα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Το ποσοστό της επιστροφής που λαμβάνει ο χρήστης διαφέρει ανάλογα με το ηλ. κατάστημα ενώ η επιστροφή χρημάτων γίνεται από εμάς με τη μορφή απευθείας κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό του χρήστη, ή στο Viva Wallet του. Επιπλέον, το Pigogo συγκεντρώνει όλα τα εκπτωτικά κουπόνια και τις προσφορές από όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων.

Παρόμοιες πλατφόρμες (cashback και coupon sites) υπάρχουν ήδη εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό, όποτε είχαμε την ευκαιρία να τις ανακαλύψουμε, ως φοιτητές ακόμα, πριν από περίπου μια δεκαετία. Η αγορά της Ελλάδας, όμως, δεν μας φαινόταν ακόμα έτοιμη για ένα τέτοιο εγχείρημα εκείνη την εποχή (αλλά και εμείς δεν είχαμε τα απαραίτητα εφόδια για κάτι τέτοιο), για αυτό και η υλοποίηση ξεκίνησε μόλις τρία χρόνια πριν.

Σήμερα, αποτελείται από μία ομάδα μικρή μεν, αλλά με αρκετά μεγάλη εμπειρία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε στο project συνολικά τέσσερα άτομα με ξεχωριστές αρμοδιότητες ο καθένας αλλά κοινό όραμα - να κάνουμε το Pigogo συνώνυμο της εξοικονόμησης χρημάτων από τις online αγορές.

Ποια είναι τα οφέλη για τους επιχειρηματίες από το μοντέλο λειτουργίας cashback και ποιο το ενδιαφέρον που υπάρχει, έως τώρα, από την ελληνική αγορά;

Τα οφέλη για τους επιχειρηματίες, δηλαδή τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εντάσσονται στην πλατφόρμα μας, είναι πολλά, όμως διαφέρουν αρκετά ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξης στο οποίο βρίσκεται το κάθε κατάστημα.

Για παράδειγμα, ένα e-shop το οποίο μόλις ξεκίνησε στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή δεν είχε μέχρι σήμερα την ευκαιρία να γίνει γνωστό, μέσα από το Pigogo έχει τη δυνατότητα να προβληθεί σε ένα απόλυτα στοχευμένο κοινό online καταναλωτών και να ξεκινήσει να λαμβάνει πωλήσεις άμεσα. Από την άλλη, ένα κατάστημα που βρίσκεται σε κάποιον κλάδο με μεγάλο ανταγωνισμό (βλ. ένδυση ή υπόδηση) αποκτά τη δυνατότητα να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του, προσφέροντας για παράδειγμα μεγαλύτερο ποσοστό επιστροφής, περισσότερες προσφορές, αποκλειστικά κουπόνια και πολλά άλλα τα οποία θα το κάνουν πιο ελκυστικό έναντι του ανταγωνισμού του.

Το πιο σημαντικό κατά την άποψή μας αποτελεί το ότι κάθε κατάστημα έχει τη δυνατότητα, όχι μόνο να βρει περισσότερους πελάτες που θα αυξήσουν τις πωλήσεις του, αλλά να τους «κερδίσει» πραγματικά και να χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους, καθώς η επιβράβευση που κερδίζει ο χρήστης μέσα από τις αγορές του οδηγεί τελικά σε μια σχέση αγάπης με τα καταστήματα, στην οποία στοχεύουν όλοι οι επιχειρηματίες. 

Δώστε μας μια γενικότερη εικόνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Σε τι οικονομικά επίπεδα βρίσκεται σήμερα;

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την τελευταία έρευνα του ELTRUN για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών το πρώτο εννεάμηνο του 2018 σε σύγκριση με αυτό του 2017 – κάτι που έφερε περίπου 20% αύξηση της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών. Κάτι επίσης πολύ ενθαρρυντικό το οποίο προκύπτει από την παραπάνω έρευνα είναι ότι το 85% των ερωτηθέντων κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, όταν το 2016 μόνο το 60% είχαν αυτή τη συμπεριφορά.

Καθότι και εμείς στο Pigogo είμαστε μεγάλοι fans των ηλεκτρονικών αγορών, είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο να βλέπουμε τον κλάδο μας  κάθε χρόνο να αυξάνει τα νούμερά του, αλλά ακόμα πιο ευχάριστο και σημαντικό είναι ότι πλέον υπάρχουν πολλά ελληνικά ηλ. καταστήματα που μπορούν να σταθούν επάξια απέναντι στα ξένα. Τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει μία μεγάλη επένδυση και προσπάθεια και επένδυση από τους Έλληνες επιχειρηματίες να παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, να αυξάνουν συνεχώς τη γκάμα των προϊόντων τους αλλά και να βελτιστοποιούν τα sites τους κάνοντάς τα πιο αξιόπιστα, γρήγορα και φιλικά προς τα κινητά τηλέφωνα, κάτι που φαίνεται πως βρίσκει ανταπόκριση και στο καταναλωτικό κοινό.

Παράθεση - epixeiro.gr

Παρόμοιες πλατφόρμες (cashback και coupon sites) υπάρχουν ήδη εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι προβληματισμοί που έχει ένα κατάστημα πριν προστεθεί σε έναν κατάλογο όπως το Pigogo και πως ανταποκρίνεστε σε αυτούς;

Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε, κυρίως τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Pigogo, ήταν η γενικότερη άγνοια για το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο (cashback) με αποτέλεσμα, όπως συμβαίνει πάντα, το «άγνωστο» (ή εναλλακτικά «ανεξερεύνητο»), να προκαλεί καχυποψία (αν και κάποιες φορές μπορεί να προκαλέσει και ενθουσιασμό)!

Οπότε, στόχος μας εκείνη την περίοδο ήταν (και παραμένει ακόμα) να παρουσιάσουμε όσο πιο αναλυτικά γινόταν το μοντέλο μας και τα οφέλη του, αλλά κυρίως το γιατί θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ξεχωριστό marketing κανάλι το οποίο μπορεί να αποδειχτεί αποδοτικό, τόσο εμπορικά όσο και σε θέματα awareness και branding, αλλά να βοηθήσει σημαντικά και στο κομμάτι του loyalty, στο οποίο αναφερθήκαμε πριν.

Ποιες είναι οι κατηγορίες προϊόντων/αγορές στις οποίες παρατηρείται η μεγαλύτερη διαδικτυακή δραστηριοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών;

Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία του ELTRUN για το 2018, ο κλάδος του τουρισμού παραμένει στις πρώτες κατηγορίες προτίμησης των online αγορών. Ακολουθούν οι κατηγορίες του έτοιμου φαγητού, ένδυσης & υπόδησης, τεχνολογίας & ηλ. συσκευών, εισιτηρίων για εκδηλώσεις κ.ο.κ. 

Σε ό,τι αφορά το Pigogo, πάνω-κάτω τα στοιχεία συμπίπτουν με αυτά του ELTRUN. Οι πιο δημοφιλείς κλάδοι με σειρά προτεραιότητας για το 2018 είναι η Μόδα (ένδυση & υπόδηση), τεχνολογία, ταξίδια, online supermarket και είδη σπιτιού.

Έχοντας την βασική ιδέα για τo Pigogo, ποιες ήταν οι κύριες δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν γύρω από την υλοποίηση της; Υπάρχει το κατάλληλο επιχειρηματικό περιβάλλον για τέτοιες προσπάθειες στην Ελλάδα;

Η πιο βασική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε στα πρώτα στάδια υλοποίησης του project ήταν το νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν ήταν καθόλου σαφές ως προς το πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται (φορολογικά) οι πληρωμές των εγγεγραμμένων χρηστών μας από επιστροφή χρημάτων. Μετά από σχετικό ερώτημά μας προς το Υπουργείο και μεγάλη πίεση και επιμονή, υπήρξε διευκρινιστική ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων η οποία αναφέρει ότι τα χρήματα που δίνονται από cashback πλατφόρμες «δεν αποτελούν εισόδημα για τα φυσικά πρόσωπα» και δεν υπόκεινται σε παρακρατήσεις, επιπλέον φορολογία κλπ. Αυτό μας επέτρεψε να προχωρήσουμε χωρίς άγχος και ερωτηματικά σε αυτό το κομμάτι, κάτι που κάθε άλλο παρά δεδομένο ήταν όταν ξεκινούσαμε.

Από εκεί και πέρα, οι μεγαλύτερες δυσκολίες ήταν τεχνικής φύσης (η υλοποίηση της πλατφόρμας, η «σύνδεση» με τα ηλ. καταστήματα προκειμένου να καταγράφονται real-time οι αγορές των χρηστών κλπ.), όμως είχαμε την απαραίτητη τεχνογνωσία in-house ώστε να τις αντιμετωπίσουμε. 

Από την εμπειρία μας μέχρι τώρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον δεν είναι σε καμία περίπτωση φιλικό προς τέτοιου είδους προσπάθειες και ιδέες, παρ’ όλα αυτά, αν μία ομάδα έχει όραμα και όρεξη, μπορεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που αναπόφευκτα θα συναντήσει.

Μπορεί μια πλατφόρμα όπως το Pigogo να στοχεύσει και στη διεθνή αγορά, «φέρνοντας» τα προϊόντα καταστημάτων εδώ ή «ανοίγοντας» άλλες χώρες για τους Έλληνες επιχειρηματίες; 

Το πρώτο, το κάνουμε ήδη σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ στόχος μας το επόμενο διάστημα είναι να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τα ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουμε, καθώς υπάρχουν αρκετά ξένα καταστήματα που αγαπούν οι Έλληνες online καταναλωτές.  

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, θα λέγαμε πως είναι ένα από τα όνειρά μας που ευελπιστούμε κάποια στιγμή να πραγματοποιηθεί. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, στο εξωτερικό υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια αντίστοιχες πλατφόρμες, όπως της Quidco και της TopCashback, όμως πάντα υπάρχουν ευκαιρίες σε συγκεκριμένες αγορές, άρα είναι κάτι που πάντα κρατάμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας!

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την πλατφόρμα σας και ποιοι οι στόχοι για την επόμενη πενταετία; 

Για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε ακόμα να κάνουμε πολλά για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Το σίγουρο είναι ότι δεν επαναπαυόμαστε και λαμβάνουμε υπόψιν κάθε αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, κάθε νέα τεχνολογία που εμφανίζεται αλλά και κάθε πρόταση για βελτίωση της υπηρεσίας που μας στέλνουν οι χρήστες μας, ώστε να γινόμαστε καλύτεροι χρόνο με το χρόνο. 

Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να καθιερώσουμε το Pigogo ως το απόλυτο εργαλείο/site/υπηρεσία που θα χρησιμοποιούν και θα συμβουλεύονται στο μέλλον οι Έλληνες online καταναλωτές για να κάνουν έξυπνες αγορές. 

Με άλλα λόγια, θέλουμε να γίνει το Pigogo συνώνυμο της εξοικονόμησης χρημάτων από τις αγορές και όχι απαραίτητα μόνο από τις online, ανοίγοντας έτσι την πόρτα σε καταστήματα από τον offline κόσμο να ενταχθούν και αυτά στο Pigogo, κρατώντας φυσικά πάντα το concept της «επιστροφής χρημάτων» ως κορμό! 

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr