NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Εberus: 3D διαδραστικές παρουσιάσεις προϊόντων από μια ελληνική startup! [Συνέντευξη]

Εberus: 3D διαδραστικές παρουσιάσεις προϊόντων από μια ελληνική startup! [Συνέντευξη]

Ο Γιώργος Καζάκος, CEO της Εberus, μιλάει στο epixeiro.gr για το πως το λογισμικό που αναπτύσσει η συγκεκριμένη startup δημιουργεί ψηφιακές διαδραστικές παρουσιάσεις προϊόντων, 3D μοντέλα με τα οποία ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει ψηφιακά.

Μιλήστε μας για την Eberus, για το λογισμικό που αναπτύσσει και την ομάδα που βρίσκεται «πίσω» από αυτό. Πως προέκυψε η ιδέα;

Το Eberus είναι ένα cloud software που διαχειρίζεται 3D περιεχόμενο και δημιουργεί ψηφιακές διαδραστικές παρουσιάσεις προϊόντων (τις οποίες έχουμε ονομάσει Eberlinks) με στόχο ο ψηφιακός χρήστης να μπορεί να αλληλεπιδρά με το προϊόν, να το περιεργάζεται και να το ανακαλύπτει σαν να το κράταγε στα χέρια του. Μόνο που αυτό μπορεί να το κάνει πίσω από την οθόνη του υπολογιστή, του tablet ή του κινητού του.

Ο πυρήνας της ομάδας μας αποτελείται από εμένα, που είμαι 3D artist και ιδρυτής της CGWorks, από την επί επτά χρόνια συνεργάτιδά μου Ζάνια Ηλιάδη στο marketing και τις πωλήσεις και τον Σταμάτη Αρώνη στον προγραμματισμό. H CGWorks είναι ένα αναγνωρισμένο στούντιο ψηφιακών τεχνών με εξειδίκευση στα 3D γραφικά και έχει συνεργασία με τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στην Ελλάδα και με μεγάλα brands.

Αυτό που παρατηρήσαμε τα τελευταία χρόνια είναι ότι οι τεχνολογίες βασισμένες στο 3D περιεχόμενο, όπως το Virtual Reality και το Augmented Reality, αναπτύσσονται ραγδαία λόγω την διαδραστικότητας που προσφέρουν με τον χρήστη. Σε αντίθεση με τον τρόπο που παρουσιάζονται τα προϊόντα στο διαδίκτυο, που παραμένει ίδιος και μονοδιάστατος, παρότι όλες οι σχετικές έρευνες κάνουν σαφή την ανάγκη για interactive content στο διαδίκτυο, ως τον μόνο τρόπο για brand awareness, engagement, conversion rate και traction.

Η εξειδίκευσή μας με το 3D και η επαφή μας με τα brands και τα προϊόντα τους, μέσω της CGWorks, ήταν αυτά που μας παρακίνησαν να δημιουργήσουμε το Eberus.

Ποιο πρόβλημα έρχεται να λύσει, σε ποιο κοινό απευθύνεται και ποιος είναι ο ανταγωνισμός που υπάρχει στην αγορά; Σε τι ξεχωρίζει η δική σας πρόταση;

Το Eberus έρχεται να καλύψει τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το 3D ως περιεχόμενο στο διαδίκτυο, στις αγορές του content marketing, στο ecommerce και γενικότερα στις digital εφαρμογές.

Απευθυνόμαστε στα brands και σε όλους εκείνους που διαχειρίζονται τους λογαριασμούς των brands, όπως οι διαφημιστικές εταιρίες, τα digital agencies και οι 3d professionals. Για τους τελευταίους, το Eberus θα είναι ένα σημαντικό πολύ-εργαλείο, καθώς λύνει πολλά από τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους και επιπλέον τους ανοίγει δρόμους που μέχρι τώρα δεν είχαν, είτε το χρησιμοποιήσουν για λογαριασμό των πελατών τους, είτε για προσωπική τους χρήση.

Ο ανταγωνισμός έχει αναπτύξει σύνθετα software, τα οποία απαιτούν χρήστες με εξειδικευμένες γνώσεις - για παράδειγμα πρέπει να έχεις γνώσεις προγραμματισμού - με αποτέλεσμα να είναι πολλοί εκείνοι που ενώ θέλουν να αγκαλιάσουν την υπάρχουσα ανάπτυξη για interactive content στο διαδίκτυο, να μην μπορούν να ακολουθήσουν.

Το Eberus είναι εύκολο, γρήγορο και, χωρίς να χρειάζεται να έχεις εξειδικευμένες γνώσεις, μπορείς να δημιουργήσεις εντυπωσιακές διαδραστικές παρουσιάσεις και να τις διαμοιράσεις οπουδήποτε στο διαδίκτυο, τόσο εύκολα όσο και ένα YouTube video.

eberus_interview2.jpg?mtime=20190201224404#asset:112163

Πώς επιτυγχάνεται το monetization της ιδέας και πως προχωράει αυτό έως τώρα; Ποια η πρόβλεψη, επί του συγκεκριμένου θέματος, για το άμεσο μέλλον;

Το Eberus είναι συνδρομητικό software και μέχρι πρότινος το προωθούσαμε απευθείας στα brands. Αναφέρω ενδεικτικά κάποιους από τους υπάρχοντες πελάτες μας: η Nobacco και η Elite Strom από τα brands, η Soho Square Athens και η Frank & Fame από τις διαφημιστικές εταιρείες, ενώ πολλά μεγάλα ονόματα από τον χώρο του εμπορίου θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του Eberus.

Στόχος μας είναι να δώσουμε πρόσβαση στο Eberus σε ακόμα περισσότερους χρήστες μέσω ενός freemium μοντέλου. Ήδη, από την πρώτη μέρα που ανακοινώσαμε την έκδοση Eberus beta 2.0, η εκδήλωση ενδιαφέροντος νέων χρηστών είναι εντυπωσιακή.

Ποιες ήταν οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίσατε μέχρι σήμερα, ως εταιρεία, και πως τις ξεπεράσατε;

Στον ελλαδικό χώρο, η δυσκολία έχει να κάνει με την εισχώρηση του προϊόντος στην ελληνική αγορά, καθώς οι ελληνικές εταιρείες και brands τώρα αρχίζουν να έρχονται σε επαφή με τέτοιου είδους τεχνολογίες και, παρότι αναγνωρίζουν τα οφέλη και την αξία τους, χρειάζονται χρόνο για να τις υιοθετήσουν.

Εμείς από την πλευράς μας σε κάθε μας παρουσίαση κάνουμε σαφή τα πλεονεκτήματα που έχει το 3D marketing και το interactive content στο διαδίκτυο και είναι γεγονός πως όλο και περισσότερα brands αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες, όπως έγινε πρόσφατα με το χριστουγεννιάτικο διαδραστικό banner της Coca Cola Zero, στην ιστοσελίδα του e-fresh.

Μπορεί ένα εργαλείο όπως το Eberus να βρει εφαρμογή σε VR και AR περιβάλλοντα; Επίσης, ποιος ο βαθμός διαδραστικότητας που υπάρχει μεταξύ τελικού χρήστη και του eberlink;

Σαφώς και είναι εφικτή η σύνδεση του Eberus με τα VR και AR. Άλλωστε είναι και τα επόμενα features της πλατφόρμας. Στόχος μας είναι με ένα κλικ να μπορεί ο χρήστης να ενσωματώσει VR και AR λειτουργίες στα Eberlinks.

Όσον αφορά στoν βαθμό διαδραστικότητας, νομίζω ότι αρκεί να αναφέρουμε ότι οι επισκέπτες του καταστήματος που ανέφερα στην προηγούμενη απάντηση παρέμεναν και αλληλεπιδρούσαν με το banner του γνωστού αναψυκτικού έως και 1,5 λεπτό.

Ποια η γνώση που έχει προκύψει μέσα από τη δημιουργία της συγκεκριμένης startup; Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να «συμβουλεύσετε» τους νέους startuppers;

Παρότι και η Ζάνια κι εγώ έχουμε εμπειρία ως entrepreneurs, καθώς η CGWorks είναι ήδη μια αναγνωρισμένη εταιρεία στον χώρο των 3d γραφικών, με πολλαπλές βραβεύσεις και διακρίσεις - και μεγαλύτερη διάκριση όλων το να συμπεριλαμβάνεται, τις τρεις τελευταίες χρονιές, στα «200 best digital studios worldwide» - το Eberus ως startup ήρθε για να μας διδάξει πολλά. Το μεγαλύτερο μάθημα είναι το πόσα πράγματα μπορείς να προβλέψεις αν έχεις κάνει σωστή έρευνα και προετοιμασία, πριν φτάσεις τον τελικό πελάτη. Και επίσης μας έμαθε να είμαστε ευέλικτοι στα εμπόδια και στις δυσκολίες που προκύπτουν και που πάντα θα προκύπτουν.

Στους νέους startuppers θα ήθελα να πω να μην απογοητεύονται εύκολα, να έχουν πείσμα, υπομονή και επιμονή και να συνθέσουν μια καλή ομάδα. Όλα αυτά μαζί με μια καλή ιδέα, αργά ή γρήγορα, θα φέρουν την επιτυχία.

Τα επόμενα βήματα για το Eberus; Οι στόχοι για την επόμενη πενταετία;

Τα επόμενα βήματά μας έχουν να κάνουν με την περαιτέρω εξέλιξη του software, με την ανάπτυξη και τον εμπλουτισμό της ομάδας μας στους τομείς του marketing, των πωλήσεων, του developing και με κάποιες στρατηγικές συνεργασίες.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συζητήσεις για την είσοδο νέων κεφαλαίων στο Eberus, τα οποία θα βοηθήσουν στο να επιταχυνθούν οι στόχοι μας ώστε σύντομα να μπορέσουμε να βγούμε στις αγορές του εξωτερικού.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr