NEWSFLASH...
How To
ανάγνωση

Content audit για startups: Το πρώτο βήμα μιας στρατηγικής γύρω από το περιεχόμενο

Content audit για startups: Το πρώτο βήμα μιας στρατηγικής γύρω από το περιεχόμενο

Αρκετές φορές, όταν βρίσκομαι σε ένα αναγνωριστικό call με κάποιον prospect (εν δυνάμει πελάτη), ακούω την εξής ερώτηση: «Πότε πρέπει να αρχίσουμε να επενδύουμε στο content;» Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει μια σωστή απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Για την ακρίβεια, υπάρχουν διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με την θέση και το αντικείμενο του καθενός. Για παράδειγμα:

  • Το advertising agency θα σου πει πως αυτό που κυρίως χρειάζεσαι είναι διαφημίσεις για να κάνεις amplify στο content σου στα social media
  • Ο content creator θα σου πει πως έχεις ήδη αργήσει να το κάνεις και πρέπει να δημιουργείς content από την πρώτη μέρα
  • Ο SEO consultant θα σου πει πως δεν χρειάζεσαι τόσο την δημιουργία content, όσο χρειάζεσαι recurring SEO services για να κάνεις rank στην Google
  • Ο 360 marketing consultant θα σου πει πως στο SEO επενδύουμε συνήθως αφού βρούμε product-market fit

Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι (εν μέρει) σωστές και έχουν κάποια βάση. Το θέμα για μένα δεν είναι πότε θα πρέπει να αρχίσεις να επενδύεις στο content. Αν κάνεις αυτή την ερώτηση, τότε μάλλον βρίσκεσαι σε λάθος δρόμο. Επίσης, το θέμα της επένδυσης σε ότι αφορά στο content και πάλι είναι λάθος, καθώς για να δημιουργήσεις και να προωθήσεις το content σου online δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία.

Πριν όμως κάνεις οποιαδήποτε κίνηση, θα πρέπει να δεις εάν αυτό που έχεις κάνει έως τώρα είχε κάποιο αποτέλεσμα και πως θα μπορούσες να το βελτιώσεις. Επομένως, για να απαντήσουμε στο αρχικό μας ερώτημα, θα πρέπει να εξετάσουμε εάν αυτό που κάνουμε έως τώρα αποδίδει ή θα μπορούσε να αποδώσει εάν γινόταν πιο σωστά.

Και εδώ έρχεται το Content Audit. Τι είναι λοιπόν το Content Audit για startups; Είναι η διαδικασία στην οποία ελέγχουμε την οργανική απόδοση του content που έχουμε κάνει publish, με σκοπό να βελτιώσουμε το organic acquisition της σελίδας μας. Σε απλά ελληνικά: ελέγχουμε το content της σελίδας μας.

Αν και έχω ένα πολύ συγκεκριμένο framework το οποίο ακολουθώ όταν κάνω Content Audit για κάποιον πελάτη, θα μοιραστώ μαζί σου τέσσερα από τα πιο βασικά βήματα της διαδικασίας.

Βήμα 1: Ανοίγεις το Google Analytics

xasiwths_content1.png?mtime=20190209120442#asset:113213

Βήμα 2: Κάνεις κλικ στο Behaviour και στη συνέχεια στο All Pages

xasiwths_content2.jpg?mtime=20190209120453#asset:113214

Βήμα 3: Κάνεις κλικ στο Organic Traffic

xasiwths_content3.jpg?mtime=20190209120502#asset:113215

Εδώ, μπορείς να δεις ποιο μέρος της κίνησης που έρχεται στη σελίδα σου προέρχεται από organic acquisition.

Βήμα 4: Αποκλείεις ορισμένες σελίδες που δεν θέλεις να συμπεριληφθούν στα αποτελέσματα

xasiwths_content4.jpg?mtime=20190209120517#asset:113216

Τέτοιες σελίδες μπορεί να είναι landing pages που χρησιμοποιούμε μόνο για διαφημίσεις και οι οποίες ενδέχεται να έχουν UTMs, για αυτό και το Filter με το «?».

Βήμα 5: Θέτεις benchmarks και παίρνεις αποφάσεις για το content σου

xasiwths_content5.jpg?mtime=20190209120525#asset:113217

Αυτό είναι το σημαντικότερο μέρος της διαδικασίας. Γιατί; Γιατί σε αυτό το βήμα θα αποφασίσεις εάν κάποιο content piece:

  • Χρειάζεται update
  • Μπορεί να γίνει merge με κάποιο άλλο
  • Μπορείς (και χρειάζεται) να διαγραφεί καθώς επηρεάζει αρνητικά την απόδοση σου.

Σε ότι αφορά τα benchmarks για κάθε content piece, μπορείς να χρησιμοποιήσεις σημεία όπως:

  • Τον αριθμό των backlinks
  • Τον αριθμό των internal links
  • Τον αριθμό των social shares
  • Το πόσο aligned είναι με τη γενικότερη στρατηγική σου
  • Το organic traffic για κάποιο συγκεκριμένο διάστημα

Τα σημεία αυτά θα επηρεάσουν την τελική σου απόφαση για κάθε ένα από τα content pieces που έχεις published στο site σου. Πρόσεξε όμως, δεν θέλεις να διαγράψεις ή να βάλεις redirect σε κάποιο content piece χωρίς να είσαι πρώτα σίγουρος για την απόφαση που παίρνεις. Επομένως, θα πρέπει να θέσεις τα benchmarks σου με προσοχή και λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα που έχεις στη διάθεση σου.

Αυτή είναι λοιπόν η διαδικασία που ακολουθώ όταν κάνω Content Audit για κάποιον πελάτη. Εννοείται πως υπάρχουν paid tools (π.χ. Ahrefs) τα οποία κάνουν audit στο content σου. Δεν θα σου δώσουν όμως την λεπτομέρειες που σου δίνει μια τέτοια διαδικασία - λεπτομέρειες τις οποίες χρειάζεσαι για να πάρεις τις σωστές αποφάσεις.

To Content Audit είναι το πρώτο βήμα για μια startup που θέλει να εφαρμόσει μια στρατηγική γύρω από το content. Εσύ, έχεις κάνει ποτέ content audit για την startup σου; Και, αν ναι, ποια ήταν τα benchmarks που χρησιμοποίησες; Άφησε μου το σχόλιο σου και πες μου!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr