NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Ενώσεις, Επιμελητήρια
ανάγνωση

Ποια είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών - Τι να κάνουν όταν διαπιστώνουν παραβάσεις

Ποια είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών - Τι να κάνουν όταν διαπιστώνουν παραβάσεις
15_03_2019 | 11:07

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15η Μαρτίου), η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή αναφέρθηκε, με ανακοίνωση της, σε μερικά από τα βασικά δικαιώματα που διατηρούν οι καταναλωτές κατά την αγορά αγαθών και υπηρεσιών.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές έχουν:

  • Δικαίωμα σε συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
  • Δικαίωμα σε πλήρη και σαφή ενημέρωση.
  • Δικαίωμα σε αναιτιολόγητη υπαναχώρηση εντός 14 ημερών στις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
  • Δικαίωμα σε παροχή οδηγιών χρήσης και τεχνικής υποστήριξης.
  • Δικαίωμα σε ασφαλή προϊόντα.
  • Δικαίωμα σε αληθείς και αξιόπιστες διαφημίσεις.

Όπως σημειώνεται, «τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο από τα δικαιώματα των καταναλωτών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Η βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους σε συνδυασμό με την επιβολή των κανόνων για την προστασία τους, ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών κατά την διενέργεια των συναλλαγών τους.

Η προάσπιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών αποτελεί στρατηγικό σκοπό της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία για το έτος 2018 επέβαλε σε βάρος προμηθευτών που παραβίασαν την κείμενη νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών, χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους € 404.600,00 και εξέδωσε 9 διοικητικές πράξεις σύστασης για συμμόρφωση».

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά για τα δικαιώματά τους από τη Γραμμή Καταναλωτή 1520 και όταν διαπιστώνουν παραβάσεις των δικαιωμάτων τους να αποστέλλουν τις καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, ή μέσω της φόρμας καταγγελιών στο 1520.gov.gr.

Με αφορμή την Ημέρα Καταναλωτή, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Δημήτρης Αυλωνίτης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η προάσπιση των δικαιωμάτων του Καταναλωτή αποτελεί μια καθημερινή μάχη για τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Καταναλωτή. Πολύτιμοι συμπαραστάτες σε αυτό το έργο, το οποίο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό στην ψηφιακή εποχή είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή, το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς και η Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων. Η σημερινή ημέρα υπενθυμίζει σε όλους μας το χρέος που έχουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης».

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr