NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Άγγελος Ιατρίδης - Κτήμα Άλφα: Τα ελληνικά κρασιά είναι η ευχάριστη έκπληξη για τους οινόφιλους

Άγγελος Ιατρίδης - Κτήμα Άλφα: Τα ελληνικά κρασιά είναι η ευχάριστη έκπληξη για τους οινόφιλους

Ο Άγγελος Ιατρίδης, οινοποιός και ιδιοκτήτης του Κτήματος Άλφα, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την παραγωγή κρασιού στην Ελλάδα και για τις απαιτήσεις και προοπτικές που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος κλάδος.

Μιλήστε μας για την φιλοσοφία σας γύρω από την παραγωγή κρασιού, ως ιδιοκτήτης του κτήματος ΑΛΦΑ. Τι θα ξεχωρίζατε στη διαδικασία;

Είναι σημαντικό να υπάρχει απόλυτος σεβασμός στο οικοσύστημα, τον αμπελουργό και τον οινόφιλο. Παράλληλα, να υπάρχει συνεχής συγκέντρωση της παλιάς γνώσης και συμπυκνωμένης εμπειρίας, ενσωματωμένα στην επόμενη φιάλη κρασιού.

Δώστε μας μια εικόνα της σημερινής παραγωγής κρασιού στην Ελλάδα. Ποιες είναι οι περιοχές που ξεχωρίζουν για την παραγωγή τους και για τι μεγέθη μιλάμε; Μιλήστε μας και για την κατανάλωση.

1.700.000 hl είναι η συνολική παραγωγή κρασιού στην Ελλάδα. Οι περιοχές που κυριαρχούν στην παραγωγή οίνου είναι πρωτίστως εκείνη της Πελοποννήσου (με 40%) και στη συνέχεια η Αττικοβοιωτία (με 18%).

Όσον αφορά στην κατανάλωσή, υπολογίζεται περίπου στα 25 λίτρα, ανά έτος, ανά άτομο, χωρίς όμως να υπάρχουν επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Πόσο ανταγωνιστικά είναι τα ελληνικά κρασιά απέναντι στα εισαγόμενα και ποιες οι εξαγωγές που υπάρχουν προς άλλες χώρες;

Στην Ελλάδα τα ελληνικά κρασιά έχουν τον πρώτο ρόλο. Και σε αυτό, σίγουρα βοηθά σημαντικά και ο τουρισμός. Στο εξωτερικό, σαφέστατα δεν μπορεί κάποιος να συγκρίνει τις παραδοσιακές δυνάμεις (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) με τα ελληνικά κρασιά.

Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζουμε συνεχώς, και στις γευσιγνωσίες και εκδηλώσεις που συμμετέχουμε στις 30 και πλέον χώρες που κάνουμε εξαγωγές, είναι ότι τα ελληνικά κρασιά είναι η ευχάριστη έκπληξη για τον οινόφιλο παντού στον κόσμο. Ολοένα και περισσότεροι ανακαλύπτουν τις ελληνικές ποικιλίες, «ταξιδεύουν» μέσα από αυτές στην Ελλάδα και εντυπωσιάζονται από το «value for money» επίπεδο τιμών τους.

iatridhs3.jpg?mtime=20190315223659#asset:117789

Ποιο είναι σήμερα το νομικό πλαίσιο που διέπει την αγορά του κρασιού, με αφορμή και τις πρόσφατες εξελίξεις γύρω από τον ΕΦΚ; Στηρίζει η πολιτεία τις προσπάθειες σας; Υπάρχουν βελτιώσεις που ζητάτε ως κλάδος;

Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Και η κατάργηση του ΕΦΚ ήταν μία βελτίωση/διόρθωση σε ένα λάθος που έγινε, χωρίς λόγο, όπως αποδείχτηκε από την αναποτελεσματικότητα του μέτρου.

Υπάρχει πολύ γραφειοκρατία. Αυτό, όσο και αν θέλουμε να το θεωρούμε «μέρος του παιχνιδιού», μειώνει το επίπεδο της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων – άρα και των ελληνικών κρασιών – καθώς αυξάνει το κόστος παραγωγής. Αν χρειάζεσαι τέσσερα άτομα στο λογιστήριο αντί για ένα, τότε το κόστος παραγωγής σου αυξάνεται.

Προσφέρει ο συγκεκριμένος χώρος επιχειρηματικές ευκαιρίες; Τι θα προτείνατε σε κάποιον που θα ήθελε να ασχοληθεί; Ποιες είναι ο βασικές δυσκολίες και τι πρέπει να προσέξει;

Εξαρτάται τι χαρακτηρίζουμε ως «επιχειρηματική ευκαιρία». Αν εννοούμε να κάνεις μία επένδυση που θα σου «γυρίσει τα λεφτά» εντός 5ετίας, τότε καλό είναι να κοιτάξεις κάποια άλλη «ευκαιρία». Το κρασί είναι πολύ μακροπρόθεσμη επένδυση. Φυτεύεις σήμερα για να πάρεις σταφύλια και να κάνεις κρασί μετά από πέντε χρόνια. Σε αυτό το διάστημα, μάλλον θα χρειαστείς πόρους για να ζήσεις.

Από την άλλη, ο ελληνικός οίνος γνωρίζει μία παγκόσμια αύξηση στην αναγνωρισιμότητα του. Αυτό βοηθά εν μέρει στις εξαγωγές, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό για να έχεις μία βιώσιμη επιχείρηση. Μόνον εφόσον ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, έχεις μελετήσει αρκετά το θέμα, έχεις όρεξη συνεχώς να μαθαίνεις και πολύ μα πάρα πολύ υπομονή τότε ναι, πραγματικά αξίζει να ασχοληθείς με το κρασί.

Και πραγματικά αξίζει, γιατί αναγκαστικά ασχολείσαι με την ελληνική φύση. Η οποία πάντα βρίσκει τον τρόπο να σε αναζωογονεί, να σε συναρπάζει, να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Επικεντρώνοντας στον καταναλωτή, τι θα λέγατε πως πρέπει να προσέξει όταν αγοράζει κρασί; Πρέπει να αποφεύγει το «χύμα»;

Το χύμα δεν αποτελεί ορισμό κρασιού. Ο καταναλωτής ολοένα και περισσότερο – και σε αυτό βοηθά και η τεχνολογία - θέλει να ανακαλύπτει την πηγή και την ιδιαιτερότητα των πραγμάτων. Τον ενδιαφέρει να ξέρει τον παραγωγό.

Επιπλέον, εκφράζει ενδιαφέρον για την περιοχή από την οποία προήλθε το σταφύλι για το κρασί, τον ενδιαφέρει ακόμη και το αμπελοτεμάχιο στο οποίο καλλιεργήθηκαν οι ρώγες.

Για όλες αυτές τις λεπτομέρειες – που κάνουν τη διαφορά – ο καταναλωτής θέλει να είναι σίγουρος ότι είναι πράγματι αυτές και όχι «μάλλον αυτές» που του λέει ο γνωστός του ότι είναι.

Όσον αφορά στο θέμα κρασί και νέες τεχνολογίες, ποιες είναι οι σημαντικότερες εξελίξεις που υπάρχουν στον τομέα; Ποιες θα χαρακτηρίζατε ως τις βασικότερες καινοτομίες;

Η τεχνολογία αλλάζει το σύνολο των κλάδων. Δεν επηρεάζει μόνο το κρασί. Όπως βλέπουμε καθημερινά γύρω μας, αλλάζει όλη την καθημερινότητά μας. Και η αλλαγή αυτή γίνεται και με αυξανόμενο ρυθμό. Η τεχνολογία σου δίνει τα εργαλεία. Εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα πώς θα κάνεις χρήση αυτών, ώστε να προσφέρεις αυτό που πρεσβεύεις και υπηρετείς στον τελικό καταναλωτή.

Στο Κτήμα Άλφα θεωρούμε ότι τα εργαλεία μας βοηθούν να διασφαλίσουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, όσον αφορά στην ποιότητα του τελικού προϊόντος. Για το λόγο αυτό, από την αρχή εφαρμόσαμε στην παραγωγική διαδικασία πρωτοπόρες διαδικασίες οι οποίες απαιτούσαν σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές. Υπόγειο σύστημα άρδευσης για στοχευμένη διαχείριση του υδατικού επιπέδου του σταφυλιού συνολικού μήκους άνω των 800 χλμ, μετεωρολογικοί σταθμοί, οπτικός έλεγχος σε επίπεδο ρώγας, είναι μόνο μερικά από τα εργαλεία που έχουμε ενσωματώσει στην καθημερινή λειτουργία του Κτήματος.

Το σημαντικό στην επόμενη ημέρα και στον κλάδο του κρασιού είναι πώς διαχειρίζεσαι την πληροφορία. Για να την διαχειριστείς πρέπει πρώτα να την συγκεντρώσεις και μετά να την επεξεργαστείς με τέτοιον τρόπο ώστε αναλλοίωτη να σου δώσει ζωτικής σημασίας συμπεράσματα για να κάνεις το επόμενο βήμα.

Τα εργαλεία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρξουν και στο μέλλον, ακόμη περισσότερα και βελτιωμένα. Αρκεί να ξέρεις πού θέλεις να φτάσεις.

iatridhs4.jpg?mtime=20190315223642#asset:117788

Μιλήστε μας για το Wine & the Law, ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό σεμινάριο στο οποίο συμμετείχατε ως ομιλητής.

Είναι μία πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Βλέπει τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία και αυτό είναι πάντα καλό για μία αγορά. Συμμετέχουμε στην προσπάθεια αυτή, γιατί θεωρούμε ότι η αγορά του οίνου, σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο. Αυτό αναδεικνύουμε και εμείς μέσα από τις προσπάθειες που κάνουμε στο Κτήμα Άλφα, να καλύψουμε τις τωρινές αλλά και μελλοντικές ανάγκες του καταναλωτή.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr