NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Το internet βάζει τέλος στις διακρίσεις (αρκεί να μην δημιουργεί νέες)

Το internet βάζει τέλος στις διακρίσεις (αρκεί να μην δημιουργεί νέες)

Πριν από μερικές ημέρες και μετά από μια σειρά φημών που την ήθελαν να «μπαίνει» στον χώρο του gaming, η Google αποκάλυψε τι ακριβώς ετοιμάζει: την πλατφόρμα Stadia, που ακουμπά στο ευρύτερο «όνειρο» του cloud gaming. Με αφορμή αυτήν, σήμερα μιλάμε για το πώς το διαδίκτυο αποτελεί εργαλείο εναντίον των διακρίσεων. Ακόμη και στον χώρο της ψυχαγωγίας.

Η ιδέα του cloud gaming χαρακτηρίζεται ως όνειρο γιατί είναι κάτι που έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, ως «η επόμενη μέρα του gaming». Είναι μια αγορά στην οποία έχουν κάνει την εμφάνιση τους κάποιες προσπάθειες και που διάφορες εταιρείες, κολοσσοί του τεχνολογικού κόσμου, αναμένεται πως θα μας δείξουν, αργά ή γρήγορα, τη δική τους πρόταση. Το ποια θα τα καταφέρει (ή αν, τελικά, θα τα καταφέρει κάποια) είναι μια άλλη - και σχετικά μεγάλη - συζήτηση.

Τι είναι όμως το Stadia και το cloud gaming, το «παιχνίδι στο "σύννεφο"»; Φαντάσου ένα Netflix ή ένα Youtube, αλλά αυτήν την φορά για video games. Ασχέτως της συσκευής που χρησιμοποιείς (από υπολογιστή μέχρι κινητό) και τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτής, μπορείς να πατήσεις ένα πλήκτρο και να ξεκινήσεις το game που θέλεις, όπως θα έκανες με ένα βίντεο. Η μεγάλη διαφορά, δηλαδή, της διαδικασίας είναι πως η υποδομή της εταιρείας είναι η πλατφόρμα σου. Το παιχνίδι τρέχει από εκεί και εσύ, χρησιμοποιώντας μια καλή σύνδεση, το streamάρεις, απευθείας.

Υπάρχουν πολλές δυσκολίες στο να γίνει εφικτό κάτι τέτοιο, σε μια τόσο ευρεία κλίμακα. Τα video games δεν είναι ταινίες, ούτε μουσική. Παίζουν τεράστιο ρόλο παράγοντες όπως η επεξεργαστική ισχύς και η άμεση αντίδραση του παιχνιδιού στις εντολές του χρήστη. Στην περίπτωση του cloud gaming, απαιτούνται εξαιρετικά καλές και γρήγορες συνδέσεις με το internet, προσβασιμότητα, ανοικτότητα, ποικιλία, αξιοπιστία. Και οι όποιες απαιτήσεις έχει το gaming, στην περίπτωση του cloud πολλαπλασιάζονται και απαιτούν ακόμη καλύτερες λύσεις και πληθώρα επιλογών.

Ας αφήσουμε όμως για λίγο τις δυσκολίες μιας τέτοιας προσπάθειας. Ας ρίξουμε μια ματιά σε εκείνα που πάνε τις καταστάσεις ένα βήμα παραπέρα, προς την κατεύθυνση του μέλλοντος. Εδώ και χρόνια, (εξαιρώντας το mobile gaming, που απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό, καταστάσεις και απαιτήσεις) οι δύο μεγάλες αγορές είναι το PC gaming και το console gaming. Για το πρώτο, οι διαδικασίες τρέχουν τόσο γρήγορα που απαιτείται συχνά η επένδυση ενός σημαντικού ποσού για να είναι κάποιος σε θέση να «τρέχει», ικανοποιητικά, οτιδήποτε καινούργιο. Για το console gaming, εκεί απαιτείται να επενδύει ένα ποσό για να αποκτήσει τη νεότερη συσκευή των Nintendo, Sony ή Microsoft.

Παράθεση - epixeiro.gr

Αν το καλοσκεφτείς, το gaming είναι μια αγορά που δημιουργεί σημαντικές «διακρίσεις»

Σκέψου να είχες πρόσβαση στο νεότερο, εξαιρετικά απαιτητικό παιχνίδι, από τον υπολογιστή που αγόρασες πριν 10 χρόνια. Ή από το smartphone σου, ή ακόμη και απευθείας από τη τηλεόραση στο σαλόνι, χωρίς κάποια επιπρόσθετη συσκευή. Κάπου εκεί, κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται το μέλλον του gaming. Όχι απαραίτητα από τη Google, αλλά, από τη δική μου οπτική, στο cloud gaming κρύβεται η επόμενη μέρα του χώρου. Ναι, υπάρχουν αρκετά θέματα που μπαίνουν προς συζήτηση. Για παράδειγμα, επί της ουσίας δεν θα σου «ανήκει» κανένα παιχνίδι, αφού όλα θα βρίσκονται στους servers της όποιας Google. Αλλά μήπως κάτι παρόμοιο δεν συμβαίνει και σήμερα, με υπηρεσίες όπως το Steam;

Ένα άλλο θέμα είναι η τεχνολογική ανάπτυξη. Νέοι επεξεργαστές και κάρτες γραφικών κάνουν συνεχώς την εμφάνιση τους, προσφέροντας την απόλυτη εμπειρία στους gamers. Από την άλλη, οι κονσόλες προσφέρουν ολοένα και καλύτερες τεχνολογικές προδιαγραφές. Με μια υπηρεσία που θα σου streamάρει το περιεχόμενο, δεν θα υπάρχει λόγος να αγοράσεις την νεότερη (πανάκριβη) κορυφαία κάρτα γραφικών ή τον τελευταίο επεξεργαστή. Αλλά και πάλι, αυτό που θα σου «streamάρεται» θα προκύπτει από κάποια επεξεργασία, οπότε εταιρείες όπως η Nvidia, η AMD και η Intel θα μπορούν να επικεντρωθούν (και να ανταγωνιστούν) σε αυτό.

Αν το καλοσκεφτείς, το gaming είναι μια αγορά που δημιουργεί σημαντικές «διακρίσεις». Ενώ το προσφερόμενο προϊόν είναι το ίδιο (τα ίδια δηλαδή video games, πέρα από κάποιες αποκλειστικότητες ή περιεχόμενο που απευθύνεται σε συγκεκριμένες πλατφόρμες - να άλλη μια ενδεχόμενη διάκριση), το πως (και το εάν) θα καταφέρει να το απολαύσει σήμερα ένας χρήστης/καταναλωτής εξαρτάται άμεσα από τα χρήματα που έχει να διαθέσει. Εάν θέλει να παίξει με τους φίλους του το νεότερο εντυπωσιακό action game και έχει υπολογιστή δεκαετίας, η εμπειρία του θα είναι εντελώς διαφορετική από κάποιον που μόλις έδωσε 2.000 ευρώ για ένα νέο PC. Ενώ, επί της ουσίας, θα παίζουν το ίδιο παιχνίδι.

Και δεν είναι μόνο το gaming που δημιουργούσε ή δημιουργεί διακρίσεις. Σκέψου πόσο εύκολα και φθηνά μπορείς να ακούσεις, αυτή τη στιγμή, όλη τη μουσική του κόσμου. Ή ποσό άμεση είναι η πρόσβαση που έχεις σε όλες τις ταινίες, από κάθε γωνιά του κόσμου. Σκέψου πόσοι ανεξάρτητοι δημιουργοί ζουν αυτή τη στιγμή και από τα λεφτά που βγάζουν από το Youtube. Σκέψου ότι με διαβάζεις, ουσιαστικά δωρεάν, από τον καναπέ του σπιτιού σου. Όλα αυτά γίνονται λόγω του διαδικτύου. Ναι, για τομείς όπως η μουσική, τα ηχεία που έχεις παίζουν ρόλο. Ή για τις ταινίες, για να δεις 4Κ χρειάζεσαι συγκεκριμένη οθόνη. Όμως, αν δω μια ολοκαίνουργια ταινία σε μια οθόνη 15ετίας, το περιεχόμενο δεν θα κάνει διακοπές ανά μερικά δευτερόλεπτα (όπως θα γινόταν με ένα καινούργιο game σε παλιό hardware).

Η προσβασιμότητα και η ελευθερία που προσφέρει το internet είναι εκεί. Η λύση δεν είναι να ενδώσουμε στις δυσκολίες, στις κακές νοοτροπίες, στις παθογένειες και στην εκμετάλλευση που υπάρχει από κάποιες πλευρές, αλλά να τις αντιμετωπίσουμε και να τις διορθώσουμε. Με άλλα λόγια, το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο μέσο, στην πλατφόρμα που σου δίνει την ευκαιρία, αλλά στον τρόπο που ο εκάστοτε παράγοντας (αλλά και εσύ) την χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, δεν βλέπω πολλά δισκοπωλεία στους δρόμους, ούτε κόσμο να κάνει ουρές στα βίντεο κλαμπ. Από την άλλη, βλέπω ανθρώπους να μιλούν για την τελευταία σειρά που είδαν σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα ή για ένα συγκρότημα που ανακάλυψαν κάπου στο διαδίκτυο. Πράγματα που, πριν από 20-30 χρόνια θα φάνταζαν απίστευτα ή πολύ δύσκολα.

Η λύση, λοιπόν, με αφορμή και το cloud gaming, δεν είναι να «σκοτώσεις» την εξέλιξη και την καινοτομία. Το internet και το cloud μπορούν να βάλουν τέλος στις διακρίσεις, αρκεί να μην χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν νέες. Εκτός εάν ο αντίλογος σε όλα αυτά είναι κάτι του τύπου «το internet μας κάνει να καθόμαστε και να γινόμαστε πιο χοντροί», «κάποτε τα παιδιά έπαιζαν στους δρόμους και τώρα είναι σε μια οθόνη» ή «κινδυνεύουμε συνεχώς, εμείς και τα δεδομένα μας». Θυμήσου πως το internet είναι ο «σωλήνας». Ως τέτοιος, δεν έχει ιδέα από όλα αυτά. Το πως εσύ ή κάποιος άλλος το χρησιμοποιεί και το εκμεταλλεύεται, είναι θέματα που χρειάζονται λύσεις από μόνα τους. Και η λύση δεν είναι, σε καμία περίπτωση, να κόψεις το καλώδιο.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr