NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

SoccerHub: Η sportstech εταιρία «που αλλάζει τα δεδομένα του αθλητισμού»

SoccerHub: Η sportstech εταιρία «που αλλάζει τα δεδομένα του αθλητισμού»

Ο Στέφανος Πουλίδης έβαλε ένα στοίχημα με τον αδελφό του γύρω από το εάν θα μπορούσε να φτιάξει μια startup που να σχετίζεται με το ποδόσφαιρο, λόγω του ότι δεν είχε καμία επαφή με αυτό. Σήμερα, είναι co-founder και CEO της SoccerHub και μιλάει στο epixeiro.gr για το πώς η τεχνολογία συναντά τον αθλητισμό, προσφέροντας μια νέα αθλητική εμπειρία.

Τι ακριβώς είναι η SoccerHub και πώς προέκυψε η δημιουργία της;

Η SoccerHub είναι μία SportsTech εταιρεία που εισάγει την τεχνολογία στον αθλητισμό, ξεκινώντας από το ποδόσφαιρο. Οι άξονες της SoccerHub είναι τέσσερις. Αρχικά, με τα app μας σε Android και iOS δίνουμε πλέον τη δυνατότητα στους χρήστες μας να πραγματοποιήσουν online κράτηση γηπέδων ποδοσφαίρου, να συγκρίνουν τιμές, να δημιουργήσουν την ομάδα τους και να έχουν το δικό τους προφίλ με δεδομένα και updates.

Παράλληλα, με το SoccerHub Business App, οι γηπεδάρχες - συνεργάτες μας αποκτούν ηλεκτρονικά τον έλεγχο της επιχείρησής τους και διαφημίζονται. Επιπλέον, ως SoccerHub αναλαμβάνουμε τη διοργάνωση αθλητικών happenings για επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για το well-being των πελατών και των εργαζομένων τους. Και, τέλος, φιλοδοξούμε να αλλάξουμε συνολικά την αθλητική εμπειρία εκσυγχρονίζοντάς την και εντάσσοντας σε αυτήν περισσότερες ομάδες ανθρώπων (π.χ. ενίσχυση του γυναικείου ποδοσφαίρου).

Όσον αφορά στο πώς προέκυψε... είναι σχεδόν αστείο! «To make the story short», η SoccerHub προέκυψε από ένα στοίχημα με τον αδελφό μου, ο οποίος υποστήριζε ότι δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω μία επιχείρηση που να αφορά το ποδόσφαιρο, καθώς δεν είχα ποτέ καμία επαφή με αυτό! Ευτυχώς, η επιχειρηματική μου εμπειρία μέχρι τώρα, φαίνεται να με δικαιώνει!

soccerhub_interview2.jpg?mtime=20190525131729#asset:126521

Ο Co-Founder & CEO της Soccerhub, Στέφανος Πουλίδης, ως εισηγητής της MeXOXO


Ποια η ομάδα «πίσω» από τη SoccerHub;

Η ομάδα είναι και ο λόγος της γρήγορης ανάπτυξής μας, κάτι που φαίνεται και στις συνεργασίες που έχουμε αναπτύξει και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι χρήστες μας. Έχουμε άτομα διαφορετικού background, με αρκετά χρόνια εμπειρίας στον τομέα τους, όλοι με ακαδημαϊκή προέλευση, αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνουν, με πάθος και θέληση να πετύχουμε, κάτι που θεωρώ ότι βρίσκεις πολύ δύσκολο σήμερα! Έχουν προκύψει αρκετά θέματα στην πορεία, τα οποία όμως αντιμετωπίστηκαν πολύ γρήγορα και με αποτελεσματικότητα. Έχουμε χωριστεί σε τμήματα τεχνολογίας, marketing, events και πωλήσεων και είμαι σίγουρος ότι αυτή ακριβώς η dream team - όπως θα την ονόμαζα - θα κάνει τη SoccerHub το No.1 αθλητικό app σε όλη την Ελλάδα, και όχι μόνο.

Καλύπτει η SoccerHub κάποιο “κενό” στην αγορά, υπάρχει ανταγωνισμός στον συγκεκριμένο τομέα; Ποια ήταν η εικόνα που υπήρχε πριν από τη δική σας πρόταση;

Ανταγωνισμός πάντα υπάρχει! Για τη SoccerHub και μόνο για το κομμάτι της εφαρμογής, ο κύριος ανταγωνιστής μας είναι το τηλέφωνο. Καλούμαστε ουσιαστικά να αλλάξουμε μία συνήθεια, αυτή της τηλεφωνικής κράτησης, που όμως, και μόνο εξελικτικά, φαίνεται να αλλάζει. Στο παρελθόν υπήρχαν ομάδες που προσπάθησαν να κάνουν κάτι παρόμοιο, όμως δεν ευδοκίμησε. Τα δεδομένα που συλλέξαμε από αυτές τις προσπάθειες αποδείχθηκαν εξαιρετικά χρήσιμα, έτσι ώστε να μπορέσουμε γρήγορα να ξεπεράσουμε εμπόδια και να βγούμε στην αγορά, δίνοντας λύσεις στους συνεργάτες μας και προσφέροντάς τους ακριβώς τα εργαλεία που χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που μας εμπιστεύονται!

Πώς ακριβώς γίνεται ή θα γίνει το monetization της ιδέας; Υπάρχει κάποιο σχετικό πλάνο επί του θέματος;

Ναι, φυσικά! Αυτή τη στιγμή εφαρμόζουμε ένα commission based μοντέλο, δηλαδή κρατάμε ένα μικρό ποσοστό από τους συνεργάτες μας για κάθε κράτηση που γίνεται μέσα από το SoccerHub app. Λόγω του ότι η αγορά μας είναι μικρή, υπάρχουν πολλές προκλήσεις στο monetization της αξίας που δημιουργούμε. Όμως, μετά από αρκετή έρευνα έχουμε πλέον ανακαλύψει ότι το main revenue model μας πρέπει να προέρχεται απευθείας από τον χρήστη, χωρίς όμως να τον χρεώνουμε για τις κύριες υπηρεσίες που του προσφέρουμε. Σύντομα, λοιπόν, θα κάνουμε αυτή τη μικρή αλλαγή στο κύριο κανάλι εσόδων μας, που θα πολλαπλασιάσει τα συνολικά έσοδα της SoccerHub, κρατώντας και το commission based μοντέλο ως side revenue.

Γιατί μια επιχείρηση του είδους να επιλέξει την δική σας πλατφόρμα; Ποιες είναι οι ενδεχόμενες δυσκολίες ή ανησυχίες που σας εκφράζονται και ποια η στρατηγική σας;

Γιατί ένα γήπεδο να γίνει συνεργάτης μας; Γιατί αναβαθμίζουμε τα μέσα που χρησιμοποιεί, του γλιτώνουμε χρόνο και χρήμα, τον διαφημίζουμε, του στέλνουμε κρατήσεις και τον εκσυγχρονίζουμε, δημιουργώντας το δικό του ηλεκτρονικό γραφείο. Σκεφτείτε ότι οι τηλεφωνικές κρατήσεις καταλαμβάνουν τον κύριο όγκο εργασίας των «γηπεδάρχων», σε αντίθεση με το μοντέλο της SoccerHub που τους επιτρέπει να αυτοματοποιήσουν αυτήν την εργασία και ταυτόχρονα να διαφημίζονται 24/7 στην εφαρμογή μας.

Οι δυσκολίες και οι ανησυχίες των συνεργατών μας κινούνται γύρω από την - έτσι κι αλλιώς - ανησυχία τους σε οτιδήποτε καινούργιο. Η επιτυχία μας πάνω σε αυτό είναι ότι στο τέλος της ημέρας, έχουν μόνο να κερδίσουν από τη συνεργασία μας και τίποτα να χάσουν, αφού τους εξασφαλίζουμε κρατήσεις και διαφήμιση που σε αντίθετη περίπτωση δεν θα είχαν.

soccerhub_interview3.jpg?mtime=20190525131806#asset:126522

1o SoccerHub Τουρνουά


Με τις mobile εφαρμογές σας να είναι ήδη διαθέσιμες, υπάρχει στα σχέδια κάποια web παρουσία, για πρόσβαση στην πλατφόρμα μέσω desktop; Θα λέγατε πως οι χρήστες προτιμούν να αλληλεπιδρούν με πλατφόρμες του είδους μέσω mobile ή desktop;

Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές, εσωτερικά στην ομάδα, το αν τελικά πρέπει να είμαστε και σε desktop, ενώ παράλληλα έχουμε συλλέξει σχετικά data από τους χρήστες μας. Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο value από το να είμαστε και σε αυτό, από τη στιγμή που όλοι έχουμε αγκιστρωμένο στο χέρι μας συνέχεια σε ένα smartphone. Το μέλλον είναι το mobile. Το ξέρω εγώ, το ξέρεις εσύ, το ξέρουμε όλοι.

Μια από τις υπηρεσίες σας είναι και το SOCCERHUBusiness. Μιλήστε μας γι’ αυτό και για τις δυνατότητες που προσφέρει στις επιχειρήσεις. Σε ποιο βαθμό θα λέγατε πως οι επιχειρήσεις ενδιαφέρονται σήμερα για τέτοια business μοντέλα και ποιες οι προτάσεις σας;

Η SOCCERHUBusiness δημιουργεί προσαρμοσμένα αθλητικά γεγονότα και τουρνουά για εταιρείες που ενδιαφέρονται πραγματικά για την ευημερία των εργαζομένων τους και επιθυμούν να ακολουθήσουν τα πετυχημένα employee-friendly μοντέλα, όπως της Google. Επειδή ακριβώς βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια τα sports, το well-being και το fitness είναι μια τεράστια τάση σε όλες τις μεγάλες εταιρείες, εσωτερικά και εξωτερικά, εμείς, μαζί με τους συνεργάτες μας, παρέχουμε από απλά πακέτα δημιουργίας αθλητικών εκδηλώσεων, μέχρι ολιστικά προγράμματα 360° rebranding στα Well-being Departments μεγάλων οργανισμών.

Είναι κάτι σχετικά καινούργιο που έχουμε ξεκινήσει, αλλά ήδη έχουμε δει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς όλες οι εταιρείες θέλουν να αυτοματοποιηθούν, να πιάσουν τον παλμό του wellness και να έρθουν πιο κοντά στους νέους.

SoccerHub_interview4.jpg?mtime=20190602001101#asset:127423

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το επιχειρείν στην Ελλάδα και το περιβάλλον στο οποίο καλείται να δραστηριοποιηθεί, σήμερα, μια startup; Ποιες οι συμβουλές σας προς νέους startuppers;

Η επιχειρηματικότητα είναι πάντα δύσκολη σε όλες τις χώρες. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε πολλαπλά προβλήματα. Αυτό που μας δίνει ελπίδα είναι ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι με θέληση να αλλάξουν την κατάσταση. Το θέμα είναι τι μπορούμε να κάνουμε για να μιμηθούμε το παράδειγμα άλλων πολύ πιο business-friendly χωρών.

Πριν κάποιους μήνες ήμουν στο Ισραήλ και συνειδητοποίησα πόσα πολλά μπορούμε να κάνουμε ως χώρα και πόσο μεγάλο potential έχουμε, αν στήσουμε πρώτα στην κουλτούρα και στη νοοτροπία μας και μετά στους νόμους μας μία υγιή φιλοεπιχειρηματική προσέγγιση. Δυστυχώς, δεν είμαστε ακόμη οικοσύστημα. Χτίζεται; Πιθανώς. Γίνονται ενέργειες προς μια θετική κατεύθυνση; Σίγουρα! Το πιο σημαντικό είναι να βάλουμε πίσω το εγώ μας και να δώσουμε έμφαση στο να ακούσουμε τους άλλους, να μάθουμε από τους άλλους και να κάνουμε συνέργειες εντός και εκτός Ελλάδος.

Ως SoccerHub είμαστε πάντα ανοιχτοί σε τέτοιου είδους συνέργειες και πάντα πρόθυμοι να «μπει το ονομα μας δεύτερο» για την υλοποίηση ενός meaningful project. Οπότε η συμβουλή μου είναι να κοιτάτε πάντα πώς μπορείτε να φέρετε κοντά σας εταιρείες, συνεργασίες και πάνω απ’ όλα ανθρώπους, με τους οποίους μπορείτε να χτίσετε σπουδαία πράγματα και μαζί να οδηγήσετε το οικοδόμημά σας ένα βήμα παρακάτω. Το αγαπημένο μου quote είναι «if you are the smartest person in the room, you are in the wrong room».

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την SoccerHub; Υπάρχουν νέα χαρακτηριστικά ή καινούργιες λειτουργίες που θα παρουσιάσετε στο άμεσο μέλλον;

Ναι, ναι και ναι! Δεν θα σταματήσουμε να καινοτομούμε. Πολύ σημαντικό για εμάς ήταν ότι αυτοματοποιήσαμε πρόσφατα τον τρόπο που προστίθενται εγκαταστάσεις στην εφαρμογή μας και πλέον θα ανεβαίνουν περίπου δύο ακόμα γήπεδα/εγκαταστάσεις την εβδομάδα! Οπότε ,ακόμη κι να κατεβάσετε το app μας και δεν έχουμε το αγαπημένο σας γήπεδο, σύντομα θα είναι συνεργάτης μας!

Επίσης, το καλοκαίρι βγάζουμε το feature που έχει να κάνει με την εύρεση συμπαικτών και αντίπαλης ομάδας. Άλλο, εξίσου σημαντικό με όλα τα updates στο app μας, είναι και το γεγονός ότι συνεχίζουμε τα SoccerHub τουρνουά και μάλιστα με ιδιαίτερη έμφαση στο γυναικείο ποδόσφαιρο. Σύντομα θα ανακοινωθεί το πρώτο SoccerHub Women Tournament. Παράλληλα, στις 15 Ιουλίου διοργανώνουμε σε συνεργασία με τη MeXOXO και την Hestia FC, μία ημερίδα με θέμα τη γυναίκα στην επιχειρηματικότητα και τον αθλητισμό.

Σχετικά τώρα με την επέκτασή μας, αυτή τη στιγμή είμαστε στην Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να είμαστε στην Ελλάδα, αλλά μέσα στο καλοκαίρι θα κάνουμε άνοιγμα σε μία ακόμη χώρα και μέσα στο 2020 σε μία ακόμη. Ένα επόμενο τεράστιο βήμα είναι η επικοινωνία που έχουμε, με σκοπό τη συνεργασία μας με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές hardware στον κόσμο για να κατασκευάσουμε ένα προϊόν που θα αλλάξει τo μέλλον του αθλητισμού. Σκεφτείτε να πηγαίνετε να παίξετε το αγαπημένο σας άθλημα και όταν τελειώνετε να έχετε στο κινητό σας δεδομένα για όλη τη φυσική σας απόδοση, από το πόσο καλά παίξατε μέχρι το πως θα μπορούσατε να παίξετε καλύτερα. Είναι σχεδόν φουτουριστικό, αλλά αργά ή γρήγορα τα e-sports θα είναι παρελθόν, αφού με Augmented Reality θα μπορούμε να χτίζουμε ό,τι θέλουμε, να ζούμε και να αθλούμαστε σε πραγματικές συνθήκες.

Δεν αλλάζουμε τον τρόπο που παίζει και αθλείται κάποιος, αλλά του δίνουμε κίνητρο να βγει από την οθόνη και να έχει μία τόσο καλή ή και καλύτερη εμπειρία αθλητισμού, από ότι μπορεί το καλύτερο game να του προσφέρει!

SoccerHub_interview5.jpg?mtime=20190602001146#asset:127424


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr