NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ο Γερμανός, οι Γερμανοί και η πίτα του retail στην Ελλάδα

Ο Γερμανός, οι Γερμανοί και η πίτα του retail στην Ελλάδα

Μια από τις φήμες που κυκλοφορούσαν τους τελευταίους μήνες αφορούσε στην αλυσίδα καταστημάτων Media Markt και στην επικείμενη εξαγορά της από την Public. Η συγκεκριμένη φήμη έκανε συχνά - πυκνά την εμφάνιση της, τα δημοσιεύματα ήταν αρκετά, οι «πληροφορίες» και οι διαρροές επίσης πολλές. Κάποιες αναφορές μιλούσαν ακόμη και για επικείμενη αλλαγή στο branding των καταστημάτων. Αν και οι διαψεύσεις, σε επίσημο επίπεδο, ήταν συνεχείς, ο καπνός ήταν εξαιρετικά πυκνός.

Παρά το ότι στην πρόσφατη εκδήλωση για την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Public, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Χρήστος Καλογεράκης, απέφευγε με κάθε τρόπο να κάνει την παραμικρή αναφορά επί του θέματος, ο καπνός συνέχιζε να πυκνώνει. Και όπως λέει και μια παροιμία, όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και κάτι άλλο. Στην περίπτωση μας, οι φήμες επιβεβαιώθηκαν και οι δύο γνωστές αλυσίδες προχώρησαν σε μια «συμφωνία - ορόσημο», ανακοινώνοντας την χθες το απόγευμα (λίγα 24ωρα πριν τις επικείμενες εθνικές εκλογές).

Σύμφωνα με αυτήν, ο Όμιλος Olympia (συμφερόντων Πάνου Γερμανού), μέτοχος της εταιρείας Public σε Ελλάδα και Κύπρο, και η Media-Saturn-Holding GmbH (MSH), μέτοχος της εταιρείας Media Markt Ελλάδας, προχωρούν στη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας «με στόχο τη δημιουργία μιας νέας, δυναμικής εταιρείας λιανικής πώλησης». Σήμερα, βάσει της συγκεκριμένης εξέλιξης και των σχετικών πληροφοριών, ρίχνουμε μια ματιά σε όσα προκύπτουν από το νέο «deal» στον χώρο της λιανικής στην Ελλάδα, με δύο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες του είδους που λειτουργούν στην χώρα μας.

Αναλυτικά:

  • Τα δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά.
  • O Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα έχει πλειοψηφική συμμετοχή ελέγχοντας το 75%, ενώ ο Όμιλος MediaMarktSaturn (μέτοχος της Media Markt) θα ελέγχει το 25%.
  • Ο Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO και στη νέα εταιρεία.
  • Η ανακοίνωση κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην «ευρεία γκάμα οικιακών συσκευών» που θα μπορεί να προσφέρει το Public μέσω της νέας εταιρείας. Υπενθυμίζεται πως το ενδιαφέρον γύρω από τις λευκές συσκευές δείχνει να εντείνεται, ακόμη και με είσοδο της Πλαίσιο στις λευκές συσκευές.
  • Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία αναφέρεται πως θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο. Τουλάχιστον από την ανακοίνωση (η οποία αναφέρεται σε συνολικά 67 καταστήματα - 55 Public, 12 Media Markt) δεν προκύπτει κλείσιμο κάποιου. Πάντως, σε εκείνη την εκδήλωση με τα οικονομικά αποτελέσματα του Public, ο επικεφαλής της εταιρείας αναφερόταν συχνά στο πώς κάποια καταστήματα της αλυσίδας είναι μικρά και πώς αναζητούνται λύσεις.
  • Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Yenal Gokyildirim (Εκτελεστικού Αντιπροέδρου του Ομίλου MediaMarktSaturn και Operating Partner της Ceconomy/MSH) ο οποίος αναφέρεται σε μια «βιώσιμη λύση για τις δραστηριότητές μας στην Ελλάδα». Παρόμοια είναι και η αναφορά που κάνει η Ceconomy, μητρική των Media Markt και Saturn, στο δικό της δελτίο Τύπου [pdf].
  • Σύμφωνα με την προαναφερθείσα ανακοίνωση, η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα αποκτήσει μερίδιο αγοράς περίπου 14%, «κοιτώντας "στα μάτια" τον πρωτοπόρο» (Κωτσόβολος - Dixons).
  • Σύμφωνα με την Ceconomy, η εξάλειψη των λειτουργικών ζημιών της δραστηριότητας στην Ελλάδα θα ανέρχεται σε μονοψήφιο ποσό εκατομμυρίων ευρώ.
  • Η ίδια ανακοίνωση τονίζει πως η MediaMarkt, το οικονομικό έτος 2017/18, είχε πωλήσεις ύψους 186 εκατ. ευρώ, τοποθετώντας την στην 4η θέση «σε μια εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά». Οι πωλήσεις των Public ανήλθαν σε 256 εκατ. ευρώ και αύξησαν το EBITDA από έτος σε έτος πάνω από 150%, σε 9,1 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία κατέχει σήμερα την 3η θέση στην αγορά. Εξού και η ελληνική ανακοίνωση αναφέρεται σε «μια εταιρεία, ο συνολικός κύκλος εργασιών της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ».
  • Σε κάθε περίπτωση, αναφέρεται πως στη νέα εταιρεία θα μεταφερθούν όλες οι εγγυήσεις και οι υποχρεώσεις προς τους πελάτες και τους προμηθευτές.
  • Το κλείσιμο της συμφωνίας υπόκειται στην έγκριση των αρχών της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εκτιμάται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Εν ολίγοις, το brand των Media Markt παραμένει στην Ελλάδα και δεν φεύγει, όπως ένα άλλο brand του ομίλου, η Saturn, πριν από κάποια χρόνια. Ούτε ακολουθεί την πορεία της Fnac (που έφυγε από την χώρα μας και ένα μέρος της απορροφήθηκε από τα Public).

Εν κατακλείδι, ο όμιλος του Πάνου Γερμανού δείχνει να αποκτά γερμανική τεχνογνωσία στο retail, απέναντι στην βρετανική της Dixons και του Κωτσόβολου. Η πίτα του retail «ξαναμοιράζεται», κατά κάποιο τρόπο, με κάποια κομμάτια να αποκτούν μεγαλύτερο μέγεθος και αξία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr