NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Διεθνή
ανάγνωση

ΗΠΑ: «Μπλόκο» στις αυτοματοποιημένες διαφημιστικές κλήσεις - Τι ισχύει στην Ελλάδα

ΗΠΑ: «Μπλόκο» στις αυτοματοποιημένες διαφημιστικές κλήσεις - Τι ισχύει στην Ελλάδα
10_07_2019 | 12:28
epixeiro icon Ειδήσεις | Διεθνή

Μετά από τους νέος κανονισμούς που έθεσε σε εφαρμογή η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FTC), γύρω από το εξ ορισμού μπλοκάρισμα των αυτοματοποιημένων διαφημιστικών κλήσεων (robocalls), η AT&T γίνεται ο πρώτος πάροχος που προχωράει στην εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών, η επιλογή θα είναι από προεπιλογή ενεργοποιημένη τόσο για τους νέους όσο και για τους υπάρχοντες συνδρομητές. Οι νέοι πελάτες θα έχουν αυτόματα ενεργοποιημένη την Προστασία κλήσεων, ενώ για τους υπάρχοντες θα ενεργοποιηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Η υπηρεσία κάνει τρία πράγματα: ανιχνεύει και αποκλείει εξ ολοκλήρου τις αυτοματοποιημένες διαφημιστικές κλήσεις, τις τηλεαγορές και τις ανεπιθύμητες ως «ύποπτα ανεπιθύμητα μηνύματα» καθώς το τηλέφωνο χτυπάει, επιτρέποντας στον συνδρομητή και τη διατήρηση προσωπικής λίστας με αποκλεισμένους αριθμούς.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, h πρακτική διέπεται από τις διατάξεις του ν. 3471/2006 περί Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ιδιωτικής Ζωής στον Τομέα των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και το περίφημο άρθρο 11.

Σύμφωνα με αυτό, «η χρησιµοποίηση αυτόµατων συστηµάτων κλήσης (...) και γενικότερα η πραγµατοποίηση µη ζητηθεισών επικοινωνιών µε οποιοδήποτε µέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση, για σκοπούς απευθείας εµπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφηµιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται µόνο αν ο συνδροµητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς».

Την ίδια στιγμή, µε την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι: «∆εν επιτρέπεται η πραγµατοποίηση µη ζητηθεισών επικοινωνιών µε ανθρώπινη παρέµβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδροµητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιµης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυµεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδροµητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφεροµένου».

Κάπως έτσι, τα robocalls απαγορεύονται (επιτρέπονται μόνο με την πρότερη συγκατάθεσή του συνδρομητή – «opt in»), ενώ οι διαφημιστικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση επιτρέπονται εκτός, εκτός εάν έχει υπάρξει εγγραφεί στον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών του εκάστοτε παρόχου («opt out»). Η εγγραφή μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ή στα καταστήματα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

Με πληροφορίες από Verge, Καθημερινή

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr