NEWSFLASH...
Top Stories από το Διαδίκτυο
ανάγνωση

Εσωτερική επικοινωνία και ηγεσία: ανεξάρτητες λειτουργίες ή συγκοινωνούντα δοχεία;

Εσωτερική επικοινωνία και ηγεσία: ανεξάρτητες λειτουργίες ή συγκοινωνούντα δοχεία;
17_11_2011 | 20:44 15_11_2016 | 11:26

Η επικοινωνία είναι πράγματι κομμάτι της φύσης μας και της ζωής μας. Επιστημονικά μας απασχόλησε όταν αντιληφθήκαμε τη δύναμή της αναφορικά με τον τρόπο που «λέμε» τα πράγματα, σε συνάρτηση με τον κάθε φορά επιδιωκόμενο σκοπό.

Οι επιχειρήσεις την ενέταξαν αμέσως στα στρατηγικά τους εργαλεία επειδή υπόσχονταν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού έναντι των γνωστών και συνηθισμένων.

Όταν όμως συνειδητοποίησαν την εργαλειακή της χρήση και την αποτελεσματικότητά της, σκέφτηκαν και τον «εσωτερικό πελάτη» τους, το ανθρώπινο δυναμικό τους, το οποίο συχνά ήταν πολυπληθές και χρειαζόταν την επικοινωνία κάθετα και οριζόντια στον επιχειρηματικό κορμό για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας.

Έτσι γεννήθηκε η Εσωτερική Επικοινωνία, για την οποία πολλά βέβαια έχουν γραφτεί, αλλά και πολλά ερωτηματικά έχουν γεννηθεί τα τελευταία χρόνια.

Μιλώντας για Εσωτερική Επικοινωνία στους κόλπους επιχειρήσεων και οργανισμών αναφερόμαστε σε ένα σύστημα καθημερινών λειτουργιών (γραπτών, προφορικών και ηλεκτρονικών) που αφορούν στην άμεση επικοινωνία μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, αλλά και εργαζομένων μεταξύ τους.

Στα πλαίσια των γενικών στόχων της ανήκουν -τουλάχιστον κατά το επιστημονικό μέρος- η καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων, η δημιουργία οργανωσιακού κλίματος και εταιρικής κουλτούρας, η ρύθμιση/έλεγχος της συμπεριφοράς των εργαζομένων κατά το επιθυμητό, η αλληλοκατανόηση και ο σαφής προσδιορισμός υπευθυνοτήτων και ρόλων, ενώ στους ειδικούς η ενημέρωση/κατανόηση για επικείμενες οργανωτικές αλλαγές, η αντιμετώπιση της ανησυχίας των εργαζομένων και η ενδυνάμωση των μεσαίων στελεχών.

Σημαντικά κριτήρια που διαμορφώνουν την επικοινωνία αυτή και καθορίζουν τα μέσα που κατά περίπτωση θα χρησιμοποιηθούν είναι το μέγεθος του οργανισμού/επιχείρησης, τα χαρακτηριστικά της ομάδας που πρόκειται να επικοινωνήσει (πχ. μέγεθος, ιεραρχία, βαθμός εκπαίδευσης), το περιεχόμενο των στόχων της επικοινωνίας αυτής, η εταιρική κουλτούρα και -φυσικά- το κόστος.

Αν επισκεφθούμε τις ιστοσελίδες μεγάλων επιχειρήσεων παρατηρούμε πως όλες αφιερώνουν ειδικό χώρο για να πληροφορήσουν τον κάθε ενδιαφερόμενο για την πληθώρα των μέσων που χρησιμοποιούν για την επίτευξη και τη διαρκή βελτίωση της εσωτερικής επικοινωνίας, την οποία -όπως μας πληροφορούν- θεωρούν μέγιστη στρατηγική προτεραιότητα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διοργάνωση ομαδικών συναντήσεων, συνεδρίων και συσκέψεων, τις τηλεδιασκέψεις, τα ομαδικά e-mail και το εσωτερικό δίκτυο intranet με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας, τα εταιρικά video, τα κάθε είδους εταιρικά έντυπα (περιοδικά, αφίσες) και τους πίνακες ανακοινώσεων, τα διαρκή σεμινάρια εκπαίδευσης, την επικοινωνία της διοίκησης με εκπροσώπους των εργαζομένων, τα γνωστά κυτία παραπόνων/προτάσεων, και -τέλος- την κοπή της πίτας και τις αθλητικές δραστηριότητες.

Όλες αυτές οι επικοινωνιακές δράσεις υποστηρίζονται αυτονόητα από αντίστοιχα τμήματα με εξειδικευμένα στελέχη που αναμφισβήτητα δαπανούν πολύτιμες εργατοώρες για την επίτευξη του εταιρικού στόχου.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο, στο marketingweek.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr