NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

HouseID: Η startup που συνδέει τις επιχειρήσεις επίπλου με τους καταναλωτές και designlovers

HouseID: Η startup που συνδέει τις επιχειρήσεις επίπλου με τους καταναλωτές και designlovers

Ο Γιώργος Φωτόπουλος, co-founder και CEO του HouseID, μιας πλατφόρμας γύρω από το έπιπλο και το decor που συνδέει τις τοπικές επιχειρήσεις με τους καταναλωτές, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τις ιδιατερότητες της συγκεκριμένης υπηρεσίας, τις B2B δυνατότητες και την εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά επίπλου, μετά από μια περίοδο κρίσης.

Μιλήστε μας για το HouseID και για το πώς προέκυψε η δημιουργία του. Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα η ανάπτυξη του, ποια η παρουσία του και ποια η ομάδα «πίσω» από το project;

Ουσιαστικά δεν έγινε σε μια στιγμή. Δεν υπήρχε δηλαδή ένα «aha moment» που να είπαμε «αυτή είναι μια φανταστική ιδέα, ας ξεκινήσουμε». Ήταν ένα πρόβλημα που βιώναμε ο καθένας από τη δική του σκοπιά για μια περίοδο: Οι συνιδρύτριες, Νάντια και Αγγελική, που ασχολούνται με την διακόσμηση εσωτερικών χώρων, προσπαθούσαν να βρουν έπιπλα και αντικείμενα στην Αθήνα, και δεν μπορούσαν. Η όλη διαδικασία ήταν πολύ χρονοβόρα αφού έπρεπε να ψάχνουν το κάθε μαγαζί ξεχωριστά και να παίρνουν τηλέφωνο.

Σπαταλούσαμε πολύ χρόνο για να βρούμε καλά προϊόντα στην τιμή που θέλουμε, ενώ δεν βρίσκαμε και νέους designers, αφού είχαν σαφώς μικρότερη προβολή. Τέτοιους σχεδιαστές προωθούμε πολύ τώρα μέσα από την πλατφόρμα μας.

Σε αυτούς τους πρώτους 12 μήνες που το HouseID είναι online, 45 κορυφαίες επιχειρήσεις του χώρου (designers, καταστήματα, καλλιτέχνες) χρησιμοποιούν ήδη την πλατφόρμα για να προωθήσουν τα προϊόντα τους ενώ έχουμε πάνω από 70.000 μηνιαίες προβολές με 20% μέση μηνιαία αύξηση.

Πέρα από την Νάντια, την Αγγελική και εμένα, η ομάδα αποτελείται από τον Γιώργο Χρόνη, ο οποίος έχει ασχοληθεί με το τεχνικό κομμάτι της πλατφόρμας, και την Κατερίνα Φωτοπούλου, η οποία πίστεψε από την πρώτη στιγμή στο εγχείρημα και μας βοήθησε οικονομικά ώστε να αναπτύξουμε το project και την εταιρεία.

Παρέχετε μια B2B δυνατότητα, την ευκαιρία προβολής επιχειρήσεων του χώρου σε ένα νέο «κανάλι». Γιατί μια επιχείρηση να επιλέξει αυτόν τον επιπρόσθετο τρόπο; Ποια τα δικά σας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα;

Το HouseID είναι η πρώτη πλατφόρμα που περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό προϊόντων επίπλου και decor, καθώς και έργων τέχνης, που είναι διαθέσιμα τώρα στα φυσικά καταστήματα της Αθήνας. Το σημαντικό είναι ότι το προϊόν που βλέπεις στην πλατφόρμα μας, είναι ακριβώς αυτό που υπάρχει και στο κατάστημα. Άμεσα διαθέσιμο, με αποτέλεσμα κάποιος να μπορεί να το δει από κοντά πριν το αγοράσει. Δεν πρόκειται για εμπορεύματα που μπορεί να βρίσκονται σε άλλη πόλη/χώρα ή σε κάποια αποθήκη, όπως βλέπουμε πολλές φορές στα sites σύγκρισης τιμών.

Όσον αφορά στις επιχειρήσεις, έναντι άλλων ακριβών και μη ελκυστικών επιλογών διαφήμισης, το HouseID διασφαλίζει μια άμεση προβολή σε ένα στοχευμένο κοινό που λατρεύει το design, παρέχοντας μια αποδοτική και υψηλής αισθητικής online παρουσία σε κάθε συσκευή. Ταυτόχρονα, η ομάδα του HouseID αντιμετωπίζει ολιστικά την επιχείρηση, βοηθώντας στην ανανέωση της παρουσίας της στην πλατφόρμα και δημιουργώντας υλικό για digital marketing. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνουμε στο ελάχιστο το χρόνο και τα κόστη του επιχειρηματία, φέρνοντας υψηλή προστιθέμενη αξία στην online προβολή του. Ουσιαστικά, συνδέουμε εύκολα τις τοπικές επιχειρήσεις με τους καταναλωτές και design lovers.

Ποιος ο ακριβής ρόλος του digital marketing σε όλο αυτό; Και πώς μπορεί να βοηθηθεί μια εταιρεία επίπλου από την διαδικτυακή προβολή της; Υπάρχουν συγκεκριμένα tips ή στρατηγικές που προτείνετε;

Γενικότερα, το digital marketing σήμερα είναι ένα πολύ ισχυρό όπλο για τις επιχειρήσεις αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και μία πρόκληση, γιατί απαιτεί τεχνικές γνώσεις ώστε να γίνει ή σωστή στόχευση του κοινού, στρατηγική, χρόνο, δημιουργία υλικού και χρήματα.

Επειδή το HouseID είναι μία πολύ στοχευμένη πλατφόρμα και εύκολη στη χρήση, μία επιχείρηση, κάνοντας πολύ απλά και βασικά πράγματα, μπορεί να διασφαλίσει δεκάδες χιλιάδες προβολές και clicks για τα προϊόντα της.

Για να επιτευχθεί αυτό, η επιχείρηση έχει έναν διαχειριστικό λογαριασμό όπου μπορεί να κάνει προσθαφαιρέσεις προϊόντων και ανανεώσεις σχετικά με το προφίλ της. Όσο αυτό συμβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και υπάρχουν εμπλουτισμένες περιγραφές προϊόντων με καλό φωτογραφικό υλικό, η επιχείρηση διασφαλίζει χιλιάδες προβολές και clicks μπροστά σε ένα στοχευμένο κοινό.

Συνυπολογίζοντας ότι σε αυτή τη διαδικασία βοηθάμε πολύ την επιχείρηση, ο χρόνος και τα κόστη μειώνονται πραγματικά στο ελάχιστο.

Επικεντρώνετε στον χώρο του επίπλου και του decor. Ποια η εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά σε αυτούς τους τομείς; Πόσο την άγγιξε η οικονομική κρίση; Προσφέρονται επιχειρηματικές ευκαιρίες;

Σίγουρα από το 2010 μέχρι και το 2017 τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα. Τα τελευταία δύο χρόνια όμως, στην Αθήνα και τις τουριστικές περιοχές, έχει δημιουργηθεί ένα τοπίο αρκετά ευνοϊκό λόγω της έντονης τουριστικής κινητικότητας, της αυξημένης οικοδομικής δραστηριότητας (νέες άδειες και ανακαινίσεις) και του αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος στο χώρο του real estate γενικότερα. Είναι καθοριστικοί παράγοντες που δημιουργούν πολλές ευκαιρίες ειδικά σε B2B επίπεδο, διότι η καταναλωτική δύναμη στην Ελλάδα παραμένει ακόμα περιορισμένη.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει μια πλατφόρμα όπως το HouseID, στην προσπάθεια του να «πείσει» τους επαγγελματίες του χώρου που την αφορά - στην περίπτωση σας, του επίπλου; Ποια η στρατηγική σας σε αυτό το θέμα;

Η αλήθεια είναι πως στην αρχή υπάρχουν πολλές προκλήσεις. Όταν φτιάχνεις ένα νέο προϊόν το οποίο είναι καινοτόμο, πρέπει να βρεθεί ο σωστός τρόπος για να το επικοινωνήσεις.

Εμείς επιλέξαμε να συναντάμε τους επιχειρηματίες ώστε να τους δείξουμε τι φτιάχνουμε και να ακούσουμε τις ανάγκες τους. Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί είδαμε πως με αυτόν τον τρόπο ο επιχειρηματίας καταλάβαινε γρήγορα αυτό το νέο concept, ενώ τη συνέχεια βρισκόταν δίπλα μας ώστε να μας προτείνει πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την πλατφόρμα.

Πραγματικά είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που τόσο σημαντικοί άνθρωποι του χώρου έχουν αγκαλιάσει και στηρίξει την πλατφόρμα, ενώ όλοι μαζί φτιάχνουμε ένα καινοτόμο προϊόν που ξεκινάει από την χώρα μας.

Τι αναζητά σήμερα ο καταναλωτής από ένα έπιπλο; Θα λέγατε πως το ποιοτικό είναι και ακριβό ή κάτι τέτοιο δεν ισχύει;

Ο κάθε καταναλωτής διαφέρει έχοντας διαφορετικές ανάγκες, αισθητική και budget. Βλέπουμε βάσει στοιχείων, όμως, πως ο καταναλωτής σήμερα θα διαθέσει ένα μεγαλύτερο budget για προϊόντα τα οποία τα νιώθει πιο προσωπικά στον χώρο του. Εκεί βλέπουμε πως δίνει μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα, τον σχεδιασμό, την αισθητική και την μοναδικότητα. Είναι αυτά τα αντικείμενα που κατά κάποιο τρόπο συνδέονται με την προσωπικότητά του.

Πέρα από το προϊόν όμως, σήμερα ο καταναλωτής θέλει μία καλά σχεδιασμένη online και offline εμπειρία γενικότερα για τα προϊόντα που χρησιμοποιεί και τα καταστήματα που επισκέπτεται.

Σε ότι αφορά το συσχετισμό ποιότητας και τιμής, η αλήθεια είναι ότι το ένα δεν συνεπάγεται του άλλου. Γενικότερα, μια καλή πρώτη ύλη κοστίζει ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την προσωπική δουλειά των σχεδιαστών ώστε να δημιουργήσουν ένα προϊόν υψηλής αισθητικής. Ένας άλλος παράγοντας είναι ο χρόνος ζωής. Όταν αγοράζεις ένα ποιοτικό προϊόν μπορεί να πληρώσεις παραπάνω αλλά θα αντέξει και περισσότερο στον χρόνο.

Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο και μεταξύ άλλων, συμμετείχατε στην Mobile World Congress και σε διεθνείς εκθέσεις για startups. Από αυτήν την εμπειρία, ποια η γνώμη που αποκομίσατε για τον τρόπο λειτουργίας των startups άλλων χωρών, σε σύγκριση με την Ελλάδα; Τι θα ζητούσατε από τη νέα κυβέρνηση για τη βελτίωση του ελληνικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος;

Μια βασική διαφορά είναι πως οι startups που προέρχονται από πιο ώριμα οικοσυστήματα καινοτομίας έχουν ευκολότερη ή πιο ευνοϊκή πρόσβαση σε κεφάλαια ενώ ταυτόχρονα η φορολογική πραγματικότητα είναι πιο ορθολογική.

Πιστεύουμε πως η καινοτομία είναι βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη της χώρας και θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για την δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, η μείωση των φόρων και οι περισσότερες συνέργειες σίγουρα θα ενισχύσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την HouseID, οι επόμενοι στόχοι; Υπάρχουν νέες λειτουργίες που έχετε υπό ανάπτυξη ή νέες αγορές στις οποίες σκοπεύετε να επεκταθείτε;

Κύριο μέλημά μας είναι να προσφέρουμε όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές, επαγγελματίες και επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Αποστολή μας είναι να διευκολύνουμε τον καταναλωτή να δημιουργήσει ένα χώρο που θα αντανακλά την προσωπικότητα του και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Ταυτόχρονα, φιλοδοξούμε η πλατφόρμα να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τον επαγγελματία αρχιτέκτονα, διακοσμητή, interior designer κ.λπ. Τέλος, βασικός στόχος μας είναι να αναδείξουμε το εγχώριο design και τα καταστήματα της πόλης

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, και μέχρι το τέλος του χρόνου, θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε τις κατηγορίες προϊόντων στην πλατφόρμα, ενώ ταυτόχρονα θα αυξηθεί και ο αριθμός των επιχειρήσεων. Θα δοθεί έμφαση σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων όπως κουζίνα, μπάνιο, τέχνη και δομικά υλικά.

Τέλος αναπτύσσουμε call to action buttons για τους καταναλωτές που θα κάνουν την επικοινωνία τους με καταστήματα αλλά και την εύρεση προϊόντων ακόμα πιο γρήγορη και εύκολη. Ταυτόχρονα, αναπτύσσουμε και ένα inspirational section στην πλατφόρμα που θα δώσει ιδέες στο καταναλωτικό κοινό ενώ θα αναδείξει projects επιχειρήσεων, σχεδιαστών και καλλιτεχνών. Ακόμα, ο διαχειριστικός λογαριασμός των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα θα γίνει ακόμα πιο «έξυπνος» με περισσότερα αναλυτικά στοιχεία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr