NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Η επιβίωση των εταιρειών εξαρτάται από την αντιμετώπιση των «σιλό»

Η επιβίωση των εταιρειών εξαρτάται από την αντιμετώπιση των «σιλό»

​Βαδίζοντας ήδη στα πρώτα χρόνια της ψηφιακής εποχής, είμαστε στα πρόθυρα της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Οι τεχνολογίες που ήδη χρησιμοποιούνται, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), η σημασία των Big Data ή η μηχανική μάθηση, επιτρέπουν λύσεις που αλλάζουν ριζικά την καθημερινότητά μας (π.χ. έξυπνες πόλεις και έγκαιρη πρόληψη για τη νόσο του Alzheimer) ενώ ταυτόχρονα αποτελούν τεράστιες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις. Πόσες θα μπορέσουν να επιβιώσουν σε αυτό το συνεχώς και γρήγορα μεταβαλλόμενο ψηφιακό τοπίο και με ποιο τρόπο;

Βασική προϋπόθεση της επιβίωσης των εταιριών είναι η ανάγκη να γκρεμίσουν τα εσωτερικά, αόρατα τείχη που τις διαιρούν και να δημιουργήσουν ένα ενιαίο μέτωπο ώστε να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους.

Τι είναι όμως αυτά τα αόρατα τείχη; Ονομάζονται σιλό και σύμφωνα με το Business Dictionary αποτελούν νοοτροπία και άποψη, οδηγώντας τους εργαζόμενους να προτιμούν να κρατούν για τον εαυτό τους πληροφορίες και να αποφεύγουν να τις μοιράζονται με συναδέλφους από άλλα τμήματα. Αυτή η απροθυμία έχει ως αποτέλεσμα οι ομάδες να εργάζονται ανεξάρτητα και συνήθως προς αποκλίνουσες κατευθύνσεις, κάτι που οδηγεί στη μείωση της αποδοτικότητας της συνολικής λειτουργίας της εταιρίας, στην κάμψη του ηθικού του προσωπικού και στην απομάκρυνση μιας παραγωγικής εταιρικής κουλτούρας.

Όπως έχει αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κος Αντώνης Τσιμπούκης, Γενικός Διευθυντής της Cisco για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Πορτογαλία, τόσο οι οργανισμοί του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα στοχεύουν σε αλλαγή νοοτροπίας ώστε να «επιβιώσουν». Βασική συνιστώσα αυτής της νοοτροπίας που πρέπει να αλλάξει είναι και η ύπαρξη των σιλό.

Το πρόβλημα των σιλό δεν είναι καινούριο. Συζητείται στα ανώτερα διοικητικά επίπεδα των επιχειρήσεων εδώ και 30 χρόνια. Σήμερα όμως, στη διάρκεια του ψηφιακού μετασχηματισμού, γίνεται πιο επείγον από ποτέ. Οι εργαζόμενοι της επιχείρησης χρειάζεται να επικοινωνούν και να συνεργάζονται πιο αποτελεσματικά. Οι εταιρίες που θα μετασχηματιστούν και θα προχωρήσουν μπροστά στην ψηφιακή εποχή είναι εκείνες που γρήγορα θα μπορέσουν να «σπάσουν» τα αόρατα τείχη που εμποδίζουν τη συνεργασία, την καινοτομία, την ευελιξία και την ταχύτητα. Και πρέπει να κάνουν γρήγορα. Γιατί τα μικρά, ευέλικτα startups σχεδιάζουν τρόπους να διαταράξουν την αγορά. Οι εργαζόμενοι σε αυτές τις ευέλικτες νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούν να συνεργαστούν σαν ομάδα κρούσης και με τη σωστή καινοτόμο ιδέα και στρατηγική εκτέλεση μπορούν να πάρουν σημαντικό μερίδιο αγοράς.

Τα σιλό είναι λοιπόν μια καταστροφική οργανωτική ασθένεια που εμποδίζει την επιχείρηση να αναπτυχθεί ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της αγοράς. Σήμερα, στη διάρκεια του ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι πιο επείγον από ποτέ οι εργαζόμενοι της επιχείρησης να επικοινωνούν και να συνεργάζονται πολύ αποτελεσματικά. Για να είναι ουσιαστική η χρήση της τεχνολογίας και εφικτή η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, οι άνθρωποι καλούνται να αλλάξουν νοοτροπία, γιατί αυτή η νέα εποχή πάει μαζί με δεξιότητες της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της ευελιξίας και της ταχύτητας.

Το αποτέλεσμα της ύπαρξης των σιλό για την επιχείρηση είναι ότι υπάρχει μερίδιο αγοράς διαθέσιμο στον ανταγωνισμό και σήμερα υπάρχουν ευέλικτες, γρήγορες, μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις που γρήγορα και αποτελεσματικά παίρνουν αυτό το μερίδιο.

Τι χρειάζεται να κάνουν οι επιχειρήσεις

Να έχουν ένα ενοποιημένο όραμα

Αυτό που χρειάζεται σήμερα κάθε μεγέθους επιχείρηση είναι να έχει ένα μοναδικό και ενοποιημένο όραμα στο οποίο θα είναι εστιασμένη η ηγετική ομάδα της επιχείρησης και το οποίο θα είναι γνωστό σε όλους τους εργαζόμενους όλων των βαθμίδων.

Να έχουν έναν κοινό στόχο

Όταν ο στόχος είναι κοινός και κάθε επιμέρους διεύθυνση, τμήμα, εργαζόμενος γνωρίζει τη συνεισφορά τους στο στόχο αυτό, η επικοινωνία και η συνεργασία εξομαλύνονται. Δημιουργούνται συνέργειες και όλοι εργάζονται προς την επίτευξη του στόχου

Η ηγεσία να παρακινεί και να ενθαρρύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία

Τα σιλό δημιουργούνται και διαδίδονται από επάνω προς τα κάτω μέσα στην ιεραρχία της επιχείρησης. Όταν τα μέλη της ηγετικής ομάδας της εταιρίας επικοινωνούν και συνεργάζονται αποτελεσματικά και με εμπιστοσύνη τόσο μεταξύ τους όσο και με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, αυτό επίσης διαχέεται σε όλη της επιχείρηση.

Υπάρχουν διαθέσιμα πολλά εργαλεία λογισμικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να υποστηρίξουν μια επιχείρηση σε αυτή την προσπάθεια βελτίωσης της επικοινωνίας και της συνεργασίας.

Να είναι μία εταιρία απέναντι στον πελάτη

Τέλος, πρέπει η εμπειρία των πελατών να έχει αξία για αυτούς, και να λαμβάνουν το μήνυμα ότι έχουν να κάνουν με μία εταιρία – και όχι με κατακερματισμένα τμήματα της εταιρίας - με την οποία συνεργάζονται με ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ευελιξία.

Το πρόβλημα των σιλό δεν είναι πρόβλημα μόνο των μεγάλων επιχειρήσεων. Συμβαίνει σε όλων των μεγεθών τις επιχειρήσεις. Πρέπει λοιπόν να εξαλειφθούν και είναι επείγουσα η αλλαγή αυτής της νοοτροπίας για την μετάβαση της επιχείρησης στην ψηφιακή εποχή.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr