NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Ένα καράβι αλλαγής ή αλλιώς CruiseInn!

Ένα καράβι αλλαγής ή αλλιώς CruiseInn!

Ενθουσιασμός, ξέρεις το συναίσθημα αυτό που σε κυριεύει για κάθε τι καινούργιο, αναπάντεχο και πρωτίστως ξεχωριστό. Θολό συναίσθημα στην εποχή μας αν αναλογιστεί κανείς την ρευστότητα του κόσμου στον οποίο ζούμε και συνεχίζουμε... Και δεν είναι θέμα αισιοδοξίας ή απαισιοδοξίας, είναι θέμα τοποθέτησης. Τα ερεθίσματα περισσότερα από ποτέ και όμως η τοποθέτηση αργεί! Την ευθύνη όμως της καθυστέρησης αυτής την μοιραζόμαστε όλοι καθώς στην χώρα αυτή ανακαλύψαμε τι σημαίνει μισή χαρά, μισό χαμόγελο, μισή λύπη, μισό μπράβο. Αυτό φαίνεται πως βόλεψε ολόκληρες γενιές καθώς στην εξέλιξη των δεδομένων τους, κάθε μισό για τους άλλους, ένα ολόκληρο για εκείνους και μόνο για εκείνους. Και ό,τι, βέβαια, ολόκληρο, το διαφυλάσσουμε σαν μυστικό, βαθιά προσωπικό. Και εδώ κάπου αρχίζουν τα ερωτήματα και οι συγκρίσεις...

Πίσω στον πρώτο ενθουσιασμό, αυτόν που σε κατακλύζει με αφορμή κάθε νέα αρχή, κάθε νέο ταξίδι. Το ταξίδι αυτό, είχε το όνομα CruiseInn. Πρώτο ερώτημα που τίθεται: τι είναι «τυπικά» το CruiseInn; Το CruiseInn είναι ένα startup-hackathon διάρκειας 4 ημερών, το οποίο πραγματοποιείται πάνω σε ένα πραγματικό κρουαζιερόπλοιο που διασχίζει τις θάλασσες του Αιγαίου. Βασικό μέλημα του διαγωνισμού και ειδοποιός διαφορά του, είναι πως αποβλέπει στην ανάδειξη startup επιχειρήσεων που θα δραστηριοποιηθούν στον ευρύτερο τομέα των βιομηχανιών που αποτελούν δομικούς πυλώνες στήριξης και ανάπτυξης της Ελλάδας. Τέλος, διοργανωτές του CruiseInn είναι το ThinkBiz, ο φοιτητικός σύλλογος επιχειρηματικότητας με έδρα το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και η Celestyal Cruises, εταιρία κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια.

Το CruiseInn ξεκίνησε το τρίτο ταξίδι του στις 17 Οκτωβρίου και ολοκληρώθηκε στις 21 του ίδιου μήνα. Αναφέρθηκα προηγουμένως, στο τι είναι ο διαγωνισμός με τον όρο «τυπικά», διότι μπορώ προσωπικά να επιβεβαιώσω πως είναι πολλά περισσότερα από αυτά που ισχυρίζεται πως είναι. Καταρχάς, κάθε διαγωνισμός δεν είναι παρά οι συμμετέχοντες του. 29 στον αριθμό αυτήν την φορά, με ένα διαφορετικό επαγγελματικό υπόβαθρο ο καθένας. Η πρώτη γνωριμία τους πραγματοποιήθηκε στο educational bootcamp που έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της tripsta στις 14/10. Κατά την διάρκεια του πρώτου αυτού bootcamp, 17 συνολικά ιδέες παρουσιάστηκαν, με τις 6 από αυτές να προκρίνονται και τους εμπνευστές των ιδεών αυτών να συγκροτούν τις ομάδες. Και κάπου εδώ αρχίζουν και οι συγκρίσεις.

Ξέρεις, είναι σπάνιο σε μια εποχή όπου το «σύννεφο» της απογοήτευσης μαστίζει κάθε πτυχή και έκταση της χώρας μας, να αντικρίζεις ανθρώπους, νέους ή και μεγαλύτερους, να χαμογελούν πλατιά. Πλατιά και αληθινά, μακριά από την συνήθεια του «μηχανικού». Μηχανικά χαμόγελα πολλά, αυτά που όλοι έχουν ανάγκη για να επιβιώσουν, να επιβραβεύσουν ή να κατακρίνουν. Αληθινά χαμόγελα όμως λίγα, γιατί αυτά δεν είναι παρά άρρηκτα συνδεδεμένα με την «δημιουργία», αυτήν που ο τόπος μας απαιτεί για να ξαναβρεί την θέση του στον ολοένα και πιο δαιδαλώδη κόσμο.

Μύκονος, Κουσάντασι, Πάτμος, Ρόδος, Ηράκλειο και Σαντορίνη, οι στάσεις μας. Κάθε στάση και μια διαφορετική ευκαιρία για δικτύωση με τους ντόπιους, ανταλλαγής απόψεων και ελπίδας. Ελπίδας, καθώς κοινή φωνή όσων συναντήσαμε η ανάγκη της αλλαγής. Ουσιαστικής και ριζικής αλλαγής. Χαρακτηριστικό να αναφέρω πως κάθε μικρή αναφορά μας στα τεκταινόμενα του «πλοίου», μια μικρή ευχή για μια «καλύτερη Ελλάδα», ή έστω διαφορετική. Απόδειξη βέβαια αυτής της αλλαγής, η άριστη συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των mentors και των διαγωνιζόμενων αλλά και η ουσιαστική συμβολή όλων των συνεργατών της κρουαζιέρας στα πρώτα βήματα υλοποίησης των «ιδεών». Fast forward, στην τελευταία μέρα του διαγωνισμού, με την μαγευτική Σαντορίνη να αποτελεί τον τόπο βράβευσης και ανάδειξης των νικητών του διαγωνισμού με θέμα την Οινογαστρονομία και τον Τουρισμό.

Την πρώτη θέση κατέλαβε η ομάδα του «Τhe Experience Box», η ιδέα ενός «local experience» κουτιού που ένας τουρίστας θα ανακαλύπτει καθημερινά στο δωμάτιο του και θα περιλαμβάνει εκπτωτικά κουπόνια και προϊόντα, κερδίζοντας το βραβείο των 3.500 ευρώ από την Celestyal Cruises. Η νικήτρια ομάδα αποτελείτο από τους Απόστολο Λιανό, Αναστασία Καλυβιώτη, Νικηφόρο Μποτή, Παναγιώτη Κομπή και Στέφανο Χριστοφόρου.

Την δεύτερη θέση κατέλαβε η ομάδα του WineWise, μιας ιδέας για μία gamified εφαρμογή blind tasting κρασιού, απάντηση στην πρόκληση που ανέθεσε στους διαγωνιζόμενους η SantoWines. Η Βίκυ Αντωνοπούλου, ο Άρης Αρμάογλου, ο Στέλιος Σιδεράς, ο Στέργιος Στεργίου και ο Χρήστος Στεργιόπουλος αποτέλεσαν τα μέλη της ομάδας αυτής.

Τέλος, την τρίτη θέση κατέλαβε η ομάδα των Αλέξανδρου Ίβου, Ελισσάβετ Αβερκιάδη και Χρήστου Παναγιωτακόπουλου, με το «Θέλω τον καφέ μου», ενός chatbot αυτοματοποίησης της καθημερινής παραγγελίας του καφέ, που ζει στο Faceboook Messenger και έχει ως τελικό στόχο την παραγγελία του αγαπημένου σου καφέ με μόλις 2 taps!

Ωστόσο εξαιρετική ήταν και η παρουσία και των υπόλοιπων ομάδων (Be Greek, eTOURISTS και Tastify) που παρότι δεν κατάφεραν να βρεθούν στις τρεις πρώτες θέσεις, παρουσίασαν και υποστήριξαν με πάθος και όραμα τις ιδέες τους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο «μπράβο» σε όλους τους συμμετέχοντες για την εξαιρετική στάση τους και την άψογη συνεργασία τους τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους υπόλοιπους συντελεστές, καθ’ όλη την διάρκεια του διαγωνισμού. 29 άνθρωποι και μια κρουαζιέρα ήταν αρκετοί για να επιβεβαιώσουν αυτό στο οποίο διαλέγω να πιστεύω, σε όσα δηλαδή μπορούν οι άνθρωποι με όραμα και με πάθος να δημιουργήσουν, κόντρα σε κάθε Κασσάνδρα των καιρών. Ελπίζω και για εσένα το ίδιο, στο επόμενο CruiseInn.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr