NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Buy Buttons Boom: Το Instagram φέρνει τα shoppable tags

Buy Buttons Boom: Το Instagram φέρνει τα shoppable tags
08_11_2016
Χρύσα Φακή Marketing Director IP Digital

Τι είναι τα buy buttons; Είναι μια δυνατότητα η οποία στην Ελλάδα δε διατίθεται ακόμη, αλλά σύντομα θα φτάσει και σε εμάς. Περίπου ένα χρόνο νωρίτερα, η Google και το Pinterest ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αγορές μέχρι σήμερα, αναλαμβάνοντας το ρόλο του μεσάζοντα ανάμεσα στους εμπόρους και τους καταναλωτές. Ήδη σε αγορές εκτός Ελλάδας, η Google παρέχει στις sponsored διαφημίσεις της τη δυνατότητα για click- to-purchase. Η αγορά γίνεται μέσα από μια checkout σελίδα που παρέχει η Google, ενώ στον έμπορο μένει το κομμάτι της εκτέλεσης της παραγγελίας και της αποστολής του προϊόντος.

Λίγο αργότερα, ήρθαν να προστεθούν στο YouTube (το οποίο φυσικά ανήκει στη Google) οι διαφημίσεις click-to-buy, δίνοντας επίσης στους χρήστες τη δυνατότητα να αγοράζουν τα προϊόντα που έβλεπαν στο video ad με ένα click. Ακολουθώντας το παράδειγμα της Google, δεν άργησε να ακολουθήσει και το Pinterest, ενσωματώνοντας τα buyable pins. Την ίδια περίπου περίοδο, είχε ανακοινώσει και το Instagram ότι θα έμπαινε επίσης στο... χορό, με εξελιγμένες διαφημίσεις, οι οποίες σταδιακά θα ενσωμάτωναν buy buttons. Μέχρι τώρα ωστόσο, δεν είχε υλοποιηθεί κάτι σχετικό. Υπήρχαν κάποια εξωτερικά εργαλεία τα οποία μετέτρεπαν likes και σχόλια σε αγορές, αλλά ήταν δύσχρηστα ή μη αξιόπιστα. Όλα αυτά μέχρι σήμερα. Την προηγούμενη μόλις εβδομάδα, είχαμε νέα ενημέρωση από το Instagram ότι προχωρά επιτέλους στα shoppable tags. Γιατί όμως μας ενδιαφέρει τόσο η περίπτωση του Insta;

Το Instagram σε αριθμούς

Το Instagram σήμερα έχει περισσότερους από 500 εκατομμύρια χρήστες. Από αυτούς περίπου 300 εκατομμύρια χρήστες συνδέονται καθημερινά στο αγαπημένο τους κοινωνικό δίκτυο, ενώ το 49% συνδέεται πάνω από μία φορά την ημέρα. Κατά μέσο όρο, κάθε instagramer περνάει 21 λεπτά στο Instagram και κάνει περίπου 3 δημοσιεύσεις την ημέρα. Το 53% των συνολικών χρηστών ακολουθεί τουλάχιστον ένα γνωστό brand.

Συνολικά στο Instagram έχουν ανέβει πάνω από 40 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ενώ κάθε μέρα ανεβαίνουν περίπου 80 εκατομμύρια, στις οποίες γίνονται συνολικά περίπου 3,5 δισεκατομμύρια likes. Σκεφτείτε ότι κάθε δευτερόλεπτο γίνονται περίπου 8500 likes και 1000 σχόλια. Επίσης, το 83% των δημοσιεύσεων στο Instagram περιλαμβάνουν κάποιο #hashtag. Κανείς δεν αγαπά ιδιαίτερα τα στατιστικά και σίγουρα δε μας ενδιέφερε το πόσο δημοφιλές δίκτυο είναι το Instagram, αν όλα αυτά δεν μπορούσαν να ερμηνευθούν εμπορικά.

Τι σημαίνουν οι αριθμοί για μια επιχείρηση και έναν digital marketer;

Εκτός από τα μερικά εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών, εταιρικό προφίλ διαθέτουν περίπου 1,5 εκατομμύριο επιχειρήσεις και 500 χιλιάδες διαφημιστές, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα που παρέχει το μέσο για την προβολή διαφημίσεων μέσα από αυτό, είτε με τη μορφή χορηγούμενων posts είτε με τη μορφή χορηγούμενων videos με μέση διάρκεια 25 δευτερόλεπτα. Τη στιγμή που μιλάμε, εκτιμάται πως το συνολικό κέρδος απο τις διαφημίσεις στο Instagram για το 2017 θα φτάσει στα $2,81 δισεκατομμύρια ενώ για το 2018 σχεδόν θα διπλασιαστεί στα $5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ναι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα ποσά είναι εξωφρενικά.

Κι ας πούμε ότι εδώ δίνουμε στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να πουλάνε άμεσα κάθε προϊόν που εμφανίζεται σε μια φωτογραφία ή ένα video. Τι αλλάζει; Μόλις ανοίξαμε 1,5 εκατομμύριο νέα καταστήματα, με 500 εκατομμύρια πελάτες, οι μισοί από τους οποίους περνάνε από τη “βιτρίνα” περισσότερες από μια φορά τη μέρα. Μιλάμε για μια νέα, τεράστια αγορά.

Τι φέρνουν τα shoppable tags του Instagram;

Στις αρχές του μήνα, το Instagram έδωσε σε έναν αριθμό brands όπως τα Kate Spade, JackThreads και Warbly Parker τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε alpha testing των shoppable tags. Πως θα μοιάζει μια shoppable εικόνα στο Instagram; Θα ξέρετε ότι μπορείτε να αγοράσετε το προϊόν που εμφανίζεται σε αυτή, όταν δείτε το tag "Tap to view products". Όταν θα κάνετε tap σε αυτό, θα εμφανίζονται bubbles με πληροφορίες πάνω από τα προϊόντα προς πώληση. Από εκεί θα μπορείτε να βλέπετε φωτογραφίες των προϊόντων. Μόλις δείτε αυτό που πρέπει -οπωσδήποτε- να αποκτήσετε, απλά θα κάνετε αγορά επιτόπου. Piece of cake.

Μέχρι τώρα, το Instagram υπήρξε απλώς έμπνευση για αγορές. Τώρα μετατρέπεται σε έναν μεγάλο, scrollable κατάλογο. Εάν τα alpha tests αποδείξουν ότι η μέθοδος του Instagram λειτουργεί ικανοποιητικά σωστά, ώστε να μην “διώχνει” τους χρήστες, σύντομα θα είναι διαθέσιμη παντού. Imagine the possibilities.

Όσο κι αν αγνοούμε όλο το θόρυβο γύρω από τα buy buttons στη χώρα μας, αργά ή γρήγορα θα φτάσουν και εδώ. Μέχρι τότε όμως δεν θα πρέπει να χάνουμε χρόνο. Αντίθετα θα πρέπει να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε από τώρα, σχεδιάζοντας τις κατάλληλες στρατηγικές που θα μας επιτρέψουν να μπούμε δυναμικά και γρήγορα στο παιχνίδι του Visual Commerce. Ο πρώτος μπορεί να μην τα παίρνει όλα, αλλά ο πρωτοπόρος συχνά έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι αυτών που ακολουθούν. The early adopter may actually get the worm. Γιατί να μην είμαστε έτοιμοι για τη μάχη;

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ημερολόγιο
εκδηλώσεων