NEWSFLASH...
Καριέρα & HR
ανάγνωση

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ/JA) αναδεικνύει την επόμενη γενιά επιχειρηματιών

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ/JA) αναδεικνύει την επόμενη γενιά επιχειρηματιών

Έξυπνος κάδος ανακύκλωσης, συσκευή εικονικής πραγματικότητας, έξυπνες εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, διαδικτυακές υπηρεσίες είναι μόνο μερικές από τις δημιουργικές ιδέες της επόμενης γενιάς Ελλήνων επιχειρηματιών.

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece διοργάνωσε στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος την παρουσίαση των 10 καλύτερων μαθητικών εικονικών επιχειρήσεων για το 2016. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 24 Ιουνίου, αναδείχθηκε νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού, «SMILEYBIN» από το Γυμνάσιο Πύδνας-Κολινδρού της Πιερίας. Ο έξυπνος κάδος ανακύκλωσης εντυπωσίασε με την καινοτομία του και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Junior Achievement Europe στη Λουκέρνη της Ελβετίας.

Οι ομάδες εξέπληξαν τόσο την κριτική επιτροπή όσο και το κοινό με τις ιδέες τους. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές μαζί με τους καθηγητές τους και σε συνεργασία με την καταρτισμένη ομάδα του ΣΕΝ/JA εμπνέονται, σχεδιάζουν, αποτυγχάνουν, συνεργάζονται, καινοτομούν. Σκοπός τους είναι να μεταμορφώσουν την ιδέα τους σε προϊόν ή υπηρεσία που θα ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες της αγοράς.

Η περιήγηση στον περίπλοκο κόσμο της επιχειρηματικότητας αποδεικνύεται πολύτιμη εμπειρία για την μετέπειτα πορεία των συμμετεχόντων καθώς τους εφοδιάζει με εργαλεία και δεξιότητες που θα συμβάλλουν στην ανέλιξη τους αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία και οικονομία.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΝ/JA Greece, κ. Αργύρης Τζικόπουλος μίλησε στο epixeiro.gr για τη νεανική επιχειρηματικότητα στο ευρύτερο πλαίσιο της κρίσης και για την εμπειρία του από τη συνεργασία του με τις διαγωνιζόμενες ομάδες.

Ποια η εμπειρία σας από τη συνεργασία σας με μικρούς νέους επιχειρηματίες;

Η εμπειρία μας από τη συνεργασία με τους μαθητές-επιχειρηματίες κάθε χρόνο μας γεμίζει χαρά και δύναμη να συνεχίζουμε το έργο μας, ειδικά εν μέσω αυτών των δύσκολων συνθηκών και συγκυριών. Κυρίως όμως μας γεμίζει ελπίδα και αισιοδοξία για ένα πιο δημιουργικό μέλλον που θα βασίζεται στη γενιά αυτών των παιδιών που μπορεί να αποτελέσουν καταλυτικό παράγοντα για την έξοδο από την οικονομική ύφεση.

Πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά το ευρύτερο πλαίσιο της κρίσης ως δυνητικοί επιχειρηματίες;

Οι μαθητές βιώνουν την οικονομική κρίση ως παράγοντα άγχους και ανασφάλειας. Παράλληλα όμως όλη αυτή η κατάσταση τους ενεργοποιεί να καινοτομούν και να επινοούν τρόπους δημιουργικής θέασης του κόσμου και του μέλλοντος τους. Είναι μια πρόκληση που τους γεμίζει πολλές φορές δύναμη και πείσμα να τα καταφέρουν και να ανταπεξέλθουν στις αντιξοότητες.

Πώς μπορεί να καλλιεργηθεί η κουλτούρα της επιχειρηματικότητας στους νέους;

Πιστεύουμε στη μεγάλη σημασία της εκπαίδευσης για την επιχειρηματικότητα που συνιστά παράλληλα και επένδυση στη νέα γενιά στις δεξιότητές της και στην ικανότητά της να προσαρμόζεται και να καινοτομεί, αποτελώντας το βασικό μοχλό της μελλοντικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας. Η αλλαγή και η ενίσχυση της νοοτροπίας υπερ της επιχειρηματικότητας θα πρέπει να καλλιεργηθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από τις πρώτες βαθμίδες ως τις τελευταίες.

Ποιες δεξιότητες αποκτούν οι μαθητές συμμετέχοντας στο πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης;

Οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες, ώστε να είναι σε θέση να μετατρέπουν δημιουργικές ιδέες σε επιχειρηματική δράση, με απώτερο σκοπό να προαχθεί η προσωπική ανέλιξη, η ενεργός συμμετοχή των πολιτών, η κοινωνική δραστηριοποίηση και η απασχολησιμότητα. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που περιλαμβάνουν τη δημιουργική σκέψη και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, επικοινωνιακές ικανότητες, αυτοπεποίθηση, ικανότητα ομαδικής συνεργασίας και ικανότητες ηγεσίας, ικανότητα διαπραγμάτευσης και λήψης αποφάσεων, υποβολή στόχων και σωστή διαχείριση χρόνου, οργανωτικές ικανότητες, ανάληψη ευθυνών και ρίσκου, ανάγκη για δέσμευση στην ποιότητα και εκτίμηση της περιβαλλοντικής επίδρασης κ.λπ. Επίσης οι μαθητές μαθαίνουν να συναγωνίζονται με άλλες ομάδες σε εμπορικές εκθέσεις και διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Ποιο ήταν το συστατικό στοιχείο που ανέδειξε τις 3 καλύτερες ομάδες;

Επειδή η εικονική επιχείρηση είναι ένα σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα το βάρος των κριτηρίων είναι εκπαιδευτικό και πως μέσα από την ετήσια διαδικασία του προγράμματος οι μαθητές ωφελήθηκαν και απέκτησαν γνώσεις. Τα κριτήρια είναι πολλαπλά και έχουν να κάνουν τόσο με την γνώση και κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων όσο και με το προϊόν και την μοναδικότητα των χαρακτηριστικών του. Επιπλέον λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων η ικανότητα εφαρμογής των γνώσεων σε καινούριες καταστάσεις και οι δεξιότητες και πνεύμα συνεργασίας των ομάδων.

Παρατηρούμε ότι στην τελική δεκάδα παρουσιάζεται κυρίως η συμμετοχή από ιδιωτικά σχολεία. Πώς εξηγείται το φαινόμενο;

Αυτό δεν ισχύει τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι φέτος η συμμετοχή των δημοσίων σχολείων στο πρόγραμμα Εικονική Επιχείρηση άγγιξε το 70%. Η δε νικήτρια ομάδα τόσο πέρυσι όσο και φέτος ήταν από δημόσιο σχολείο και μάλιστα της περιφέρειας.

Το μαθητικό πρόγραμμα εικονική Επιχείρηση, το οποίο υλοποιείται από το «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece» φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής συνεχίζοντας να συστήνει τον κόσμο του επιχειρείν σε Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη την Ελλάδα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr