NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

P&G: Η καινοτομία, η ελληνική αγορά και η ικανοποίηση των καταναλωτών

P&G: Η καινοτομία, η ελληνική αγορά και η ικανοποίηση των καταναλωτών

Στο πλαίσιο του EDANA – OUTLOOK 2015 Conference που έλαβε χώρα 23-25 Σεπτεμβρίου στο ξενοδοχείο Hilton στην Αθήνα, ο Δρ. Ιωάννης Χατζόπουλος, Διευθυντής Επιστημονικής Επικοινωνίας Απορροφητικών Προϊόντων της Procter & Gamble και ένας εκ των ομιλητών του συνεδρίου, μίλησε στο epixeiro.gr για την καινοτομία και τις τελευταίες τάσεις στα απορροφητικά υλικά.

Μαζί με τον κύριο Χατζόπουλο, η Ελένη Παπαδημητρίου, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της Procter & Gamble Ελλάδος, μας μίλησε για τα καινοτόμα προϊόντα της εταιρίας και για τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών.

Τι κάνει ένα προϊόν καινοτόμο και τελικά πώς ξεκινάει μία καινοτομία κύριε Χατζόπουλε;

Η καινοτομία για εμάς στην P&G ξεκινάει πάντα από τoυς ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας. Η δημιουργία των Pampers είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα καινοτομίας της P&G που βασίζεται στη βαθειά κατανόηση των αναγκών των μωρών και των μαμάδων. Το 1961, ο Vic Mills, χημικός μηχανικός στην P&G και παππούς, παρατηρώντας τον μικρό του εγγονό και την κόρη του συνέλαβε την ιδέα ενός προϊόντος το οποίο θα μπορούσε να διατηρεί το δέρμα του μικρού του εγγονού στεγνό, καθαρό και υγιές ενώ παράλληλα θα διευκόλυνε τη μητέρα, κι έτσι τους έκανε δώρο τα Pampers, μια σπουδαία ανακάλυψη που στη συνέχεια άλλαξε τη ζωή μαμάδων και μωρών σε όλο τον κόσμο.

Από τότε μέχρι και σήμερα, οι ανάγκες των μωρών είναι πάντα στο επίκεντρο. Δημιουργήσαμε ελαστικά πλαϊνά γιατί η κοιλιά του μωρού φουσκώνει όταν τρώει, φροντίσαμε οι αυτοκόλλητες ταινίες να κλείνουν μπροστά, γιατί τα μωρά στριφογυρίζουν κατά την αλλαγή της πάνας και εξασφαλίσαμε τη δημιουργία της πιο λεπτής και ταυτόχρονα απορροφητικής πάνας "Active Fit" για να μπορεί το μωρό να περπατάει με άνεση.

Καθημερινά, πάνω από χίλιες μαμάδες με τα μωρά τους μας επισκέπτονται στο Κέντρο Καινοτομίας στην Φρανκφούρτη προκείμενου να δοκιμάσουν νέες πάνες και να καταγράψουμε αναλυτικά την εμπειρία τους. Κατά τη διαδικασία αυτή, ελέγχουμε εκατομμύρια πάνες ετησίως ενώ εκατοντάδες επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων αναζητούν την επόμενη καινοτομία που θα βελτιώσει τη ζωή των μωρών και των μαμάδων. Παράλληλα δεχόμαστε και αξιοποιούμε τις συμβουλές των γονέων που επικοινωνούν μαζί μας από όλο τον κόσμο αλλά και των χιλιάδων εργαζομένων στην εταιρία μας που πάνω από όλα είναι γονείς, θείες, θείοι κλπ. Μόνο με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε ότι θα δημιουργήσουμε κάτι καλύτερο, πιο καινοτόμο, που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.

Ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στις πάνες και στα απορροφητικά υλικά;

Οι τελευταίες καινοτομίες στα απορροφητικά υλικά μας επιτρέπουν να εξελίσσουμε συνεχώς τα προϊόντα μας Pampers και Always ώστε να είναι πιο ελαφριά, πιο λεπτά και ταυτόχρονα απόλυτα απορροφητικά. Για να σας δώσω μια ένδειξη, το βάρος των Pampers ελαττώθηκε τα τελευταία 20 χρόνια πάνω από 50%, διατηρώντας ταυτόχρονα τα μωρά στεγνά και άνετα. Τέτοιες καινοτομίες, βελτιώνουν την καθημερινότητα των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο ενώ αποτελούν και πιο βιώσιμες λύσεις για το περιβάλλον. Βάζοντας πάντα τους καταναλωτές στο επίκεντρο, εξασφαλίζουμε ότι οι καινοτομίες μας θα έχουν νόημα για τους καταναλωτές μας τώρα και στο μέλλον.

Ποια είναι η μεγαλύτερη καινοτομία της εταιρίας όσον αφορά τα απορροφητικά προϊόντα;

Θα έλεγα ότι η μεγαλύτερη καινοτομία για τα απορροφητικά μας προϊόντα είναι η ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή και ο σεβασμός στο περιβάλλον. Σε αυτή την αρχή βασίζεται η καινοτομία των Pampers η οποία έχει πάντα στο επίκεντρο τη χαρούμενη και υγιή ανάπτυξη των μωρών.

Η επιδερμίδα του μωρού χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα, για αυτό και δημιουργούμε προϊόντα που την προστατεύουν. Τα απορροφητικά υλικά εδώ παίζουν μεγάλο ρόλο καθώς βοηθούν στη μείωση της υγρασίας στην περιοχή της πάνας. Έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η συχνότητα και η σοβαρότητα της δερματίτιδας στα μωρά έχει μειωθεί από τη δεκαετία του 80' μέχρι και σήμερα κατά 50%, χάρη στην εισαγωγή νέων απορροφητικών υλικών στις πάνες.

Τα Pampers πρωτοπορούν σε αυτόν τον τομέα και συνεχώς εξελίσσονται χάρη στις νέες τεχνολογίες στα απορροφητικά υλικά που συχνά δημιουργούμε σε συνεργασία με τους προμηθευτές μας αποκλειστικά για τα προϊόντα μας. Έτσι πετυχαίνουμε τους δύο βασικούς μας στόχους: να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή στεγνότητα στα μωρά, έως και 12 ώρες, κάτι που επιτρέπει τον αδιάκοπο ύπνο και εν τέλει συντελεί στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών, με σεβασμό στο περιβάλλον. Στόχος μας είναι πάντα να δημιουργούμε καλύτερα προϊόντα με λιγότερα υλικά παραγωγής και συσκευασίας. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουμε για παράδειγμα μειώσει το βάρος και τα υλικά συσκευασίας των Pampers στο μισό και συνεχίζουμε να δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να μειώσουμε ακόμα πιο πολύ το αποτύπωμά μας στα επόμενα χρόνια.

Κυρία Παπαδημητρίου ποια είναι η σύνδεση ανάμεσα στα νέα καινοτόμα προϊόντα και στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών;

Οτιδήποτε σχεδιάζουμε έχει στο επίκεντρο τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας για αυτό προσπαθούμε πάντα να αφουγκραζόμαστε τι χρειάζονται και τι περιμένουν από εμάς μέσα από συνεχή έρευνα.

Η αποστολή μας στην P&G είναι η βελτίωση της καθημερινότητας, για μας η στιγμή της αλήθειας κερδίζεται στο σπίτι, την ώρα της χρήσης, όχι σε κάποιο εργαστήριο ή γραφείο. Κερδίζουμε όταν καταφέρνουμε να μετατρέψουμε ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών, σε προσιτές λύσεις οι οποίες βελτιώνουν έστω και λίγο την καθημερινότητα όσων επιλέγουν τα προϊόντα μας. Μέσα στα 175 και πλέον χρόνια της παγκόσμιας παρουσίας μας έχουμε πολλά παραδείγματα προϊόντων που έχουν φέρει πραγματική επανάσταση στις μικρές καθημερινές συνήθειές μας όπως η πρώτη βρεφική πάνα μιας χρήσης, η πρώτη οδοντόκρεμα με fluoride, το πρώτο σαμπουάν 2σε1, το πρώτο σύστημα απορρόφησης σκόνης, τα πρώτα απορρυπαντικά 3σε1 σε ταμπλέτες κα.

Ποια είναι η διαφοροποίηση της ελληνικής αγοράς σε σχέση με άλλες και τελικά πώς εξασφαλίζετε την καινοτομία για τον Έλληνα καταναλωτή;

Παρά το ότι βιώνουμε μια βαθειά οικονομική κρίση στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια η οποία έχει επηρεάσει τις αγοραστικές συνήθειες, τα χαρακτηριστικά της Ελληνικής Αγοράς και του Έλληνα καταναλωτή εξακολουθούν να είναι ξεχωριστά. Πρόκειται για μια ώριμη αγορά με δυνατό ανταγωνισμό στις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε και με ενεργούς και ιδιαίτερα απαιτητικούς καταναλωτές. Αυτά τα χαρακτηριστικά δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον για την εταιρία η οποία πολλές φορές δημιουργεί πολύτιμη γνώση στη χώρα μας για τις ανάγκες των καταναλωτών και την αποδοχή των προϊόντων και υπηρεσιών της, την οποία στη συνέχεια εξάγει σε όλο τον κόσμο. Αυτό μας οδηγεί στο να φέρνουμε πολλές από τις παγκόσμιες καινοτομίες μας στην Ελληνική αγορά πολύ νωρίς – πολλές φορές πριν από άλλες αγορές. Τέτοια παραδείγματα αποτελούν οι πρώτες σερβιέτες με τεχνολογία Ultra, τα Pampers Easy Up, τα σαμπουάν 2σε1 κλπ. Αποστολή μας είναι η αξιοποίηση της παγκόσμιας κλίμακάς μας, προκειμένου να φέρουμε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτή η εταιρία μέσα στα ελληνικά σπίτια καθημερινά.

Ποιος είναι ο ρόλος του κέντρου καινοτομίας της P&G στην Ελλάδα και πώς αξιοποιείται;

Το κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας P&G στην Ελλάδα αποτελεί το πιο πρόσφατο και σύγχρονο κέντρο ερευνών καταναλωτή που διαθέτει η P&G παγκοσμίως. Σκοπός του είναι η παραγωγή πρωτογενούς γνώσης η οποία θα οδηγήσει σε καινοτόμες ιδέες για να αξιοποιηθούν σε πλάνα και δράσεις της εταιρίας τοπικά αλλά και παγκοσμίως. Από το 2013 μέχρι και σήμερα το Κέντρο αυτό έχει αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στην καθημερινή μας προσπάθεια να επιλέγουμε τις καινοτομίες που θα φέρουν αξία και θα ικανοποιήσουν τους Έλληνες καταναλωτές. Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε συνεργαζόμαστε στενά με στρατηγικούς μας συνεργάτες στο λιανεμπόριο για την ανάπτυξη των κατηγοριών που από κοινού δραστηριοποιούμαστε και έχουμε ήδη αξιοποιήσει την υψηλή τεχνογνωσία του Κέντρου Έρευνας για να σχεδιάσουμε ενέργειες, προγράμματα και καμπάνιες που ενθουσίασαν τους καταναλωτές. Επιπλέον μέσα από τη γνώση που μας εξασφαλίζει το Κέντρο Έρευνας, είχαμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε με γρήγορα βήματα σε εισαγωγή καινοτομιών και διεύρυνση των χαρτοφυλακίων μας, οι οποίες πραγματικά αγκαλιάστηκαν από τους καταναλωτές (π.χ. νέες μορφές καθαριστικών και απορρυπαντικών, διευρυμένα χαρτοφυλάκια πανών και σερβιετών κλπ).

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr