NEWSFLASH...
Χρηματοδότηση
ανάγνωση

Λεφτά υπάρχουν... Μάθε crowdfunding τέκνο μου

Λεφτά υπάρχουν... Μάθε crowdfunding τέκνο μου

Οι εκδηλώσεις για επιχειρηματικότητα και οι ευκαιρίες εκπαίδευσης και δικτύωσης αυξάνονται ραγδαία στο ακόμα πρώιμο Ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα. Ο αριθμός όσων επιχειρούν φαίνεται να έχει αυξηθεί ή να σημειώνει τάση αύξησης. Ωστόσο αυτό δεν ισχύει και για τις δυνατότητες πρόσβασης σε χρηματοδότηση για τις νέες δημουργικές προσπάθειες, είτε αυτές εκφράζονται με την μορφή startup είτε ως κοινωνική πρωτοβουλία ή τέχνη κάθε είδους.

Το crowdfunding κερδίζει ως εναλλακτική λύση χρηματοδότησης όλοενα και περισσότερο έδαφος με τις πλατφόρμες όπως το Kickstarter, το IndieGoGo, αλλά και το γερμανικό Seedmatch που ειδικεύεται στο crowdinvesting, δηλαδή στην χρηματοδότηση startups, ή το ελληνικό παράδειγμα του Groopio, ειδικά για όσους δε διαθέτουν ακόμα την απαραίτητη δικτύωση προς Επιχειρηματικούς Αγγέλους και επενδυτές. Οι πλατφόρμες, αν και ξεκίνησαν ως εργαλεία για νέους δημουργούς και καλλιτέχνες, μεταμορφώνονται σε ανοιχτές αγορές όπου καινοτόμα νέα προϊόντα και υπηρεσίες κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Κάποιοι μιλούν ακόμα και για την δημοκρατικοποιήση του τοπίου επενδύσεων που ανοίγει τον δρόμο. Η επιτυχία εξαρτάται από την επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας, την αφήγηση της δημουργικής προσπάθειας, χρήση επικοινωνίας και κοινωνικών δικτύων και λεπτομερή προετοιμασία της όποιας καμπάνιας με την χρήση πλατφόρμας crowdfunding.

Μπορεί το crowdfunding να αποτελέσει εργαλείο για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στην πράξη;

Πηγή: Econsultancy«Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος του crowdfunding,» αναφέρει ο Δημήτρης Aναγνώστου συνιδρυτής του Groopio σε συνέντευξη με την κοινότητα του Jelly, «να βοηθήσει την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, βρίσκοντας ουσιαστικά λύση στο βασικότερο πρόβλημα, την χρηματοδότηση. Το παμπάλαιο ρητό «η ισχύς εν τη ενώσει» αποδεικνύεται σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, πυροδοτώντας μια καινούργια παγκόσμια τάση στο διαδίκτυο, το crowdfunding στην ουσία πρόκειται για μια νέα μορφή ανεύρεση χρηματοδότησης για δημιουργικά εγχειρήματα και ιδέες, που παρακάμπτει τους μεσάζοντες και απευθύνεται κατευθείαν στο online κοινό.»

Διακρίνουμε διάφορες μορφές «χρηματοδότησης από το πλήθος»

- Crowdfunding

Βασίζεται στην χρηματοδότηση έργων που αναζητούν κυρίως μικρότερα ποσά κεφαλαίου. Έγινε πιο γρήγορα αποδεκτό σαν πρακτική από την δημουργική βιομηχανία π.χ. κινηματογράφος.

- Cofunding

Είναι συνδυασμός χρηματοδότησης crowdfunding και χρηματοδότηση από δημόσιους οργανισμούς, ιδρύματα ή επιχειρήσεις.

- Crowdinvesting

Η χρηματοδότηση επιχειρήσεων, startups, μέσω πολλών μικροεπενδυτών που αποκτούν μερίδιο της επιχειρήσης και των κερδών της. Αυτή η μορφή έχει νομικούς περιορισμούς ανάλογα με τις ρυθμίσεις της εκάστοτε χώρας.

 

alt
alt

Konstantina Zoehrer

H Konstantina Zoehrer είναι υπεύθυνη επιχειρησιακής ανάπτυξης και στρατηγικής της κοινωνικής επιχείρησης και coworking space Loft2work. Δραστηριοποιείται, επίσης, ως σύμβουλος για θέματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας, κοινωνικής καινοτομίας και επικοινωνίας. Ειδικεύεται στα συνεργατικά περιβάλλοντα, οικοσυστήματα και κοινότητες, στις άτυπες και τυπικές μορφές τους, όπως την μελέτη και τη δημουργία τους. Η εμπειρία της συμπεριλαμβάνει συνεργασίες της με επιχειρήσεις και οργανισμούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το World Resources Forum, Ringier, Randstad, Sony Ericsson, Alpha Bank, Emporiki Bank, Ikea, Starbucks κτλ. Είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής του Startup Live Athens, υπεύθυνη συντονισμού της coworking κοινότητας Jelly και συνεργάτης του Startup Genomeγια την έρευνα για να επιχειρηματικά οικοσυστήματα. Η Konstantina είναι φιλοξενούμενη αρθρογράφος.

alt alt alt
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr