NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Alibaba: O κινεζικός Γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου

Alibaba: O κινεζικός Γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι μεγαλύτερες ανταγωνίστριες των Amazon και eBay δεν έρχονται από την Αμερική και την Ευρώπη αλλά από την Ασία. Η Rakuten από την Ιαπωνία και η Alibaba από την Κίνα με τα οικοσυστήματα των διαφόρων υπηρεσιών τους είναι οι ανερχόμενοι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Rakuten την οποία είχα παρουσιάσει σε παλαιότερο άρθρο μου, έχει κάνει επέλαση στις κυριότερες αγορές του κόσμου μέσω διαφόρων εξαγορών, όπως της Pinterest, της Buy.com, της PriceMinister, της Play.com, της Kobo και της Tradoria.

alt

Η Alibaba, η οποία ιδρύθηκε το 1999 και μέσα σε τρία χρόνια έγινε κερδοφόρα επιχείρηση, λειτουργεί τη μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Στα τέλη του 2011, ο όμιλος της Alibaba απαριθμούσε 76,3 εκατ. εγγεγραμμένοι μέλη και 10 εκατ. εμπόρους (αρχείο pdf) και απαρτίζεται μεταξύ άλλων από την Alibaba, B2B πλατφόρμα αγοραπωλησιών κυρίως κινεζικών προϊόντων για τις οποίες η Alibaba παρακρατεί από τους εμπόρους μια αμοιβή, την Taobao η οποία είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα δημοπρασιών της Ασίας, κάτι ανάλογο με την eBay, την Tmall (πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2C), την eTao (μηχανή αναζήτησης ηλεκτρονικού εμπορίου) και την Juhuasuan (Shopping Club).

Επίσης, από τον Αύγουστο του 2005 η Alibaba είχε κλείσει στρατηγική συμφωνία με τη Yahoo λαμβάνοντας από αυτήν το αποκλειστικό δικαίωμα λειτουργίας της Yahoo στην αγορά της Κίνας. Ενώ στον αντίποδα, η Yahoo έλαβε το 40% των μετοχών της Alibaba καταβάλλοντας 1 δισ. δολάρια. Πρόσφατα η Yahoo ανακοίνωσε ότι προτίθεται να επιστρέψει το 20% των μετοχών που κατέχει στην Alibaba έναντι του ποσού των 7,1 δισ. δολαρίων, διαδικασία που φημολογείται ότι θα ολοκληρωθεί αυτή την εβδομάδα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Alibaba, η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value) που διακινούνται στις πλατφόρμες της Alibaba εκτιμάται ότι θα ανέλθει για το 2012 στα 158 δισ. δολάρια. Αν λάβουμε υπόψη τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για την Amazon και την eBay που ανέρχονται στα 95 δισ. δολάρια και 70 δισ. δολάρια αντίστοιχα καθώς και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της Alibaba, τότε μπορούμε να κατανοήσουμε ότι σύντομα οι πωλήσεις της Alibaba θα ξεπεράσουν αυτές που κάνουν οι δύο αμερικανικοί κολοσσοί μαζί.

Η Alibaba, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την τεράστια αγορά του κινητού επιχειρείν στην κινεζική αγορά της οποίας το ύψος μόνο το τελευταίο τρίμηνο (Απρίλιο-Ιούνιος του 2012) ανήλθε στα 1,8 δισ. δολάρια και αντιπροσωπεύοντας το 4,3% των αγορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει από τα μέσα του 2011 Smartphones. Το πρώτο ήταν το Κ-Touch W700 με ιδιόκτητο λειτουργικό σύστημα (το Aliyun OS που βασίζεται στο Android της Google) για συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Πρόσφατα όμως, η Google σταμάτησε το λανσάρισμα του νέου Smartphone της, του Cloud Mobile A800, κατασκευάστρια εταιρεία του οποίου είναι η Αcer. Ο λόγος για το οποίο αναγκάστηκε να το πράξει η Google είναι ότι σύμφωνα με την ίδια το κινητό είναι ασυμβίβαστο με το περιβάλλον του Android.

Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψη, είναι κατανοητό ότι η μάχη για τα ηνία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού επιχειρείν έχει ξεκινήσει για τα καλά. Δυστυχώς, όμως, η Ελλάδα δεν παίζει κανένα ρόλο. Πού είναι η αντίστοιχη αποκλειστικά ελληνική πλατφόρμα, όπως αυτής της Alibaba, που θα προσφέρει στον ευρωπαίο αλλά και εκτός της ευρωπαϊκής ένωσης, έμπορο και καταναλωτή τη δυνατότητα να αγοράσει υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα; Ίσως δεν έγινε ακόμα κατανοητό στους έλληνες επιχειρηματίες και στο ελληνικό κράτος ότι οι το μέλλον των εξαγωγών μας αλλά και γενικώς της ελληνικής οικονομίας θα εξαρτηθεί από το βαθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr