NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Σχεδιασμός προϊόντων, βιομηχανικό design και ελληνικό branding

Σχεδιασμός προϊόντων, βιομηχανικό design και ελληνικό branding

Πολλοί στην Ελλάδα συζητάμε για τα φτηνά και κατά πολλούς κακόγουστα εισαγώμενα προϊόντα που απευθύνονται στον επισκέπτη της χώρας μας, ο οποίος κωλύεται να βρει κάτι το ποιοτικό. H Ploos Design και οι ιδρύτριές της Αγγέλικα Νιάρχου και Γεωργία Οικονομοπούλου, διαθέτουν όραμα τόσο για την ελληνική σχεδίαση προϊόντων, όσο και για τον ελληνικό τουρισμό. Το όραμα τους όμως δεν μένει μόνο σε προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά λειτουργεί ως ομπρέλα και για άλλες δράσεις, όπως εκθέσεις.

Τον Ιανουάριο συνδιοργανώσατε την Έκθεση "Greek brand New" με νέους σχεδιαστές και τη συμμετοχή 23 νέων εταιρειών που προωθούν κάτι διαφορετικό, το ελληνικό σχέδιο. Πώς προέκυψε αυτό;

Αγγέλικα: Αποφασίσαμε να οργανώσουμε μια άλλου τύπου έκθεση στοχευμένη σε νέες αλλά και υπάρχουσες προσπάθειες εταιρειών και σχεδιάστων που εμπνέονται κι αυτοί από την Ελλάδα ή κάνουν την παραγωγή τους εδώ ή και τα δύο. Τον Ιανουάριο του 2015, αυτή η έκθεση έγινε πραγματικότητα, βγήκε δυναμικά, είμασταν όλοι μαζί μια πολύ όμορφη ομάδα και φάνηκε και απο την προσέλευση του κόσμου αλλά και απο τα πολύ θετικά σχόλια. Όλοι είμαστε πολύ ευχαριστημένοι απο το αποτέλεσμα, για αυτό και θα συνεχίσουμε όλοι μαζί, με παράλληλες δράσεις αλλά φυσικά με την ετήσια εμπορική έκθεση.

Πριν περίπου ένα μήνα συμμετείχατε σε ακόμα μία έκθεση που έλληνες σχεδιαστές επανα-προσδιορίζουν το ελληνικό σουβενίρ. Τι αποκομίσατε από αυτή την έκθεση;

Γεωργία: Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση. Η προσέλευση του κόσμου ήταν διαρκής και αρκετή, και από αυτό είδαμε το ενδιαφέρον του κόσμου για το συγκεκριμένο event, που το διοργάνωσε το "It's all oh so souvenir to me" και είδαμε πολλές δημιουργικές ιδέες για το τι μπορεί να είναι ένα ελληνικό αναμνηστικό. Πλέον υπάρχει ένα ρεύμα που το ελληνικό στοιχείο είναι επιτέλους έντονο στα αντικείμενα που σχεδιάζονται, αλλά το σημαντικό είναι ότι δεν απευθύνονται μόνο στον τουρίστα αλλά σε κάθε έναν απο εμάς. Βλέπαμε ότι ο κόσμος αγόραζε αρκετά πράγματα και δεχοταν με ενθουσιασμό αυτά που τους παρουσίασαμε όλοι οι σχεδιαστές.

Εσείς για ποιο λόγο δημιουργήσατε τα προϊόντα σας; Ποια η ανταπόκριση από τους έως τώρα πελάτες σας;

Αγγέλικα: Τελειώνοντας και οι δύο το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, είδαμε ότι θα θέλαμε να κάνουμε κάτι εδώ στην Ελλάδα, πάνω στο αντικείμενό μας. Έτσι ύστερα απο μια μεγάλη έρευνα για το ποιο θα μπορούσε να είναι το αντικείμενο μας καταλήξαμε το 2013 να παρατηρήσουμε έναπολύ μεγάλο κενό στο ελληνικό αναμνηστικό. Γενικά στο τι προσφέραμε σαν χώρα στον ξένο αλλά και στον Έλληνα. Πέρα απο την πολύ καλή ποιότητα και συσκευασία των τοπικών προϊόντων, στα υπόλοιπα προϊόντα είδαμε πόσο πολύ έλειπε η σχεδίαση απο τα αναμνηστικά προϊόντα. Είναι λυπηρό σε μια χώρα με τέτοιο πολιτισμό να πωλούνται προϊόντα όχι απλώς φτιαγμένα στην Κίνα αλλά σχεδιασμένα από ανθρώπους που δεν ξέρουν καν αυτόν τον τόπο.

Εμείς προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε τα βιώματά μας στα προϊόντα μας. Ελληνική καθημερινότητα, εικόνες, ήχοι , χρώματα, μυρωδιές. Και αυτό φάνηκε όχι απο δικιά μας παρατήρηση αλλά απο το πως οι πελάτες μας τα αγκαλιάζουν. Έχουμε πολύ θετικά σχόλια για τα προϊόντα, κι αυτό μας δίνει δύναμη για να συνεχίζουμε.

Ποια θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η παρούσα κατάσταση της ελληνικής αγοράς σουβενίρ;

Γεωργία: Μία βόλτα σε οποιαδήποτε τουριστική αγορά θα σας το δείξει... Πάρα πολλά μικρά καταστήματα που έχουν αμιγώς εισαγώμενα αναμνηστικά από Κίνα, κακής ποιότητας και αισθητικής, και συνήθως είναι και ακριβώς τα ίδια προϊόντα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να κάνουν τον τουρίστα απλά να μη ξοδεύει τα χρήματά του στον προορισμό που επισκέπτεται. Αυτό θέλαμε και από το Greek Brand New να δείξουμε στους πελάτες μας με τα καταστήματα, ότι πλέον είμαστε πολλοί. Μπορούμε να υποστηρίξουμε ένα μαγαζί. Μπορεί να υπάρξει επιτέλους η διαφοροποίηση. Ήρθε η στιγμή που πρέπει ο επισκέπτης είτε Ελληνας ή ξένος να δει και να μάθει σε κάτι διαφορετικό. Κάτι made in Greece/designed in Greece.

Αναφέρθηκατε στη χαμηλή τουριστική κατανάλωση. Τι υποστήριξη θεωρείτε ότι πρέπει να έχει ο έλληνας μαγαζάτορας σε μία τουριστική περιοχή ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις του;

Αγγέλικα: Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις τον πελάτη σου. Να υπάρχει προσωπική προσέγγιση. Έτσι θα είναι πιο εύκολο να μπορέσεις να του μεταφέρεις το υπάρχει πίσω απο την φυσική εικόνα του προϊόντος. Σαν εταιρεία φροντίζουμε να βοηθάμε αυτό το κομμάτι έχοντας κάποιο κείμενάκι/καρτελάκι, το οποίο ακολουθεί όλα μας τα προϊόντα. Επίσης σημαντικό είναι το κομμάτι της συσκευασίας. Ο επισκέπτης συνήθως θα προτιμήσει να πάρει κάτι που είναι ωραία αμπαλαρισμένο. Οπότε είναι καλό ο μαγαζάτορας ή η εταιρεία να έχει φροντίσει να έχει μια όμορφη συσκευασία. Επίσης προσπαθούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε αυτό που λέγεται after sales service, αφενός με γρήγορη εξυπηρέτηση ακόμα και σε περιόδους έντονης κινητικότητας, αφετέρου και με προσωπική προσέγγιση, να γνωρίσουμε τον πελάτη μας και το σημείο πώλησης.

Τελικά πώς βοηθά η Ploos design και τα προϊόντα της τον έλληνα μικρομεσαίο ιδιοκτήτη;

Γεωργία: Στην Ελλάδα φημιζόμαστε για την φιλοξενία μας. Ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσει τις πωλήσεις του ένας μαγαζάτορας είναι να μπορέσει να κρατήσει τους πελάτες μέσα στο μαγαζί όσο περισσότερο χρόνο μπορεί. Είτε προσφέροντάς τους κάτι να πιούν είτε έχοντας μια πιο προσωπική σχέση μαζί τους. Σίγουρα σε περιβάλλον οικείο και φιλικό η πώληση έχει πολλές πιθανότητες, σε συνδυασμό με προϊόντα ήδη αναγνωρίσιμα από τον πελάτη.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr