NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γιώργος Κατσουράνης, Διευθύνων Σύμβουλος της "Εξέλιξης": Το «ντιν» της επιτυχίας!

Γιώργος Κατσουράνης, Διευθύνων Σύμβουλος της "Εξέλιξης": Το «ντιν» της επιτυχίας!
15_12_2016
Ασημένη Τούντα Interview Editor, epixeiro.gr

Όταν το πλατύ χαμόγελο ενός εργαζόμενου «διαπερνά» την τηλεφωνική συσκευή σου, τότε νοιώθεις ευτυχής όταν θα έρθει η στιγμή να τον γνωρίσεις από κοντά. Κάνοντας καθημερινά ένα μικρό «ντιν» στο δικό του «σύμπαν», ο Γιώργος Κατσουράνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη», του Ομίλου Πειραιώς, ξετυλίγει μαζί μας το νήμα της σταδιοδρομίας του και γενναιόδωρα μας μεταφέρει τη θετική του ενέργεια.

Κάτοχος ΒΑ στις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές, ο Γιώργος Κατσουράνης, ξεκινά να εργάζεται σε ένα ερευνητικό ίδρυμα. Γρήγορα άρχισε να βλέπει πόσο σημαντικός είναι ο χώρος των επιχειρήσεων και πραγματοποιεί έρευνες γύρω από τις πολυεθνικές και πως αυτές επηρεάζουν τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις, σε περιφερειακά αλλά και σε κρατικά επίπεδα. «Λίγο πριν αρχίσω να σπουδάζω, είχα ανοίξει με την αδερφή μου, ένα ζαχαροπλαστείο. Στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας του, ο πατέρας μου- ζαχαροπλάστης- με έπεισε ότι πρέπει να σπουδάσω. Ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού μου, με προσλαμβάνει η Τράπεζα Χίου.» Έπειτα από δύο χρόνια, η Τράπεζα Πειραιώς αποκτά τον έλεγχο της Τράπεζας Χίου και ο Γιώργος Κατσουράνης βρίσκεται να εργάζεται στο τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού της Τράπεζας Πειραιώς. Ακολούθησε ένα ντόμινο εξαγορών και συγχωνεύσεων από την Τράπεζα Πειραιώς και βρίσκουμε τον Γιώργο Κατσουράνη να αναλαμβάνει την ευθύνη για την Εκπαίδευση, μετά την Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, την Οργανωσιακή Υγεία & την Εσωτερική Επικοινωνία στο Ανθρώπινο Δυναμικό του Ομίλου. 

«Ένα μεγάλο μέρος  της επαγγελματικής μου εξέλιξης ως τώρα, το οφείλω και στους προϊσταμένους μου μέχρι και σήμερα, όσο και στην εξαιρετική ανθρωποκεντρική κουλτούρα του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς». Στο τέλος του 2012, καλείται να συμμετάσχει σε μία ομάδα εργασίας για να ολοκληρωθεί το business plan για την εξαγορά της εταιρείας ΑΤΕξέλιξη Α.Ε. Χαρακτηριστικά αναφέρει «Το 2012, λαμβάνεται μία απόφαση να εξεταστεί η εξαγορά της εταιρείας  ΑΤΕξέλιξη, μίας εταιρείας που διαχειριζόταν το εκπαιδευτικό κέντρο στο Καστρί και ο προσανατολισμός της ήταν να παρέχει κυρίως υπηρεσίες προς την Αγροτική Τράπεζα. Η ΑΤΕξέλιξη θα περνούσε στην Τράπεζα Πειραιώς με προσανατολισμό τελείως διαφορετικό· τώρα ο προσανατολισμός θα ήταν η εξωστρέφεια. Λίγο καιρό μετά, μου προτάθηκε να αναλάβω να υλοποιήσω το project αυτό από τη θέση του επικεφαλής της εταιρείας. Δέχτηκα με μεγάλη αγωνία, αλλά και ενθουσιασμό!»

Από το Φεβρουάριο του 2013, αναλαμβάνει τη διοίκηση του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη Α.Ε. και σήμερα μοιράζεται μαζί μας την στρατηγική που ακολουθεί. «Ο τρόπος που δουλεύω ως manager είναι απλός παρακολουθώ τις ανάγκες των stakeholders, βάζω στόχους και δεσμεύω την ομάδα μου να τους πετύχουμε, συνεισφέρω θετική ενέργεια σε ό,τι κάνω και δίνω χώρο στους συνεργάτες μου να δημιουργούν και να καινοτομούν. Η λογική μου ήταν και είναι πάντα να ωθώ και να υποστηρίζω όπου και όσο χρειάζεται τους συνεργάτες μου, ώστε να γίνονται συνεχώς όλο και πιο αποδοτικοί, όλο και πιο ολοκληρωμένοι επαγγελματίες, που πετυχαίνουν τους στόχους τους και αντλούν από αυτό ικανοποίηση και υπερηφάνεια.» Για τον Γιώργο Κατσουράνη, αυτό που διευκολύνει την επικοινωνία είναι η ενσυναίσθηση (empathy)· το να καταφέρνεις «να μπαίνεις στα παπούτσια του άλλου» και να κατανοείς πλήρως τι έχει να κερδίσει αυτός που κάθεται απέναντί σου. Στις ομιλίες του αναφέρει συχνά την φράση του John C. Maxwell, “Sometimes you win, sometimes you learn” τονίζοντας παράλληλα την θετική πλευρά των πραγμάτων, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

Απαιτητικό, εργασιομανή, υποστηρικτικό, ανοικτό και δίκαιο χαρακτηρίζει η ομάδα του τον Γιώργο Κατσουράνη. Ο ίδιος παραδέχεται ότι ο αυστηρός προσανατολισμός του στο καλύτερο αποτέλεσμα πολλές φορές πιέζει πολύ την ομάδα. «Όμως, από την άλλη μεριά, αν δεν είσαι απαιτητικός από τους άλλους, όσο είσαι από τον εαυτό σου, το αποτέλεσμα που παίρνεις δεν θα ευθυγραμμιστεί ποτέ με τα standards της δουλειάς που έχεις προετοιμάσει τους πελάτες σου να περιμένουν. Ο καλύτερος χαρακτηρισμός που έχω λάβει πάντως ποτέ από συνεργάτη μου, είναι ότι έχω λειτουργήσει ως πρότυπο στο να γίνει η ίδια καλύτερη manager και ηγέτης.»

Ο Γιώργος Κατσουράνης προσπαθεί, όσο αυτό είναι δυνατόν, να συνδιαμορφώνει μαζί με την ομάδα του, το όραμα, τις αξίες και τους στόχους της εταιρείας, καθώς με αυτό τον τρόπο όλοι αισθάνονται καλά με τις επιτυχίες και μάλιστα η ομάδα κινητοποιείται περισσότερο όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν τόσο καλά! Παρακολουθούν μαζί τους δείκτες, την πορεία του πλάνου δράσης που έχουν συμφωνήσει και δίνουν ανοιχτά και μέσα από τα κατάλληλα κανάλια τα «ευχαριστώ», τα «μπράβο» και τα «έκανες εξαιρετική δουλειά». «Όταν μπορούμε να επιβραβεύσουμε και με άλλους τρόπους, τότε το κάνουμε δίνοντας προαγωγές, benefits, μικρά δώρα ή πιο σπάνια bonus.» Τι γίνεται όμως όταν αντί για επιβράβευση δίνεις… μια δεύτερη ευκαιρία; Η χαμηλή επίδοση ενός συνεργάτη σε ομάδες που είναι μικρές μπορεί να είναι καταλυτική για την επιτυχία όλης της ομάδας. Συνεπώς, υπάρχει ένα όριο, πέρα από το οποίο η ζημιά αρχίζει να γίνεται σημαντική, καθώς τα μηνύματα που δίνεις στην ομάδα είναι λανθασμένα. Η παροχή ανατροφοδότησης την κατάλληλη στιγμή, η στενή παρακολούθηση της διόρθωσης της επίδοσης, η αλλαγή αντικειμένου για να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία και η απομάκρυνση του συνεργάτη, εφόσον δεν επιτευχθεί η ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις της εταιρείας είναι η σειρά των ενεργειών που ακολουθούνται συνήθως.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Κατσουράνη, ένας manager οφείλει να μεταδίδει το Όραμα και να δεσμεύει τους συνεργάτες του να το φτάσουν, να μεταδίδει συνεχώς θετική ενέργεια και θέληση στην ομάδα του και φυσικά να αναπτύσσει συνεχώς τους ανθρώπους του, ανοίγοντάς τους δρόμους για να πετύχουν και αυτοί μαζί με την ομάδα. Ο επικεφαλής θα χρειαστεί αρκετές φορές να κάνει το “extra mile” για να προσεγγίσει σε πιο ανθρώπινη βάση τα μέλη της ομάδας του και ο σεβασμός πρέπει να κυριαρχεί σε κάθε βήμα. «Δεν ξέρω αν όλα αυτά είναι η συνταγή της επιτυχίας αλλά εάν στο τέλος της ημέρας έχεις καταφέρει να κάνεις ένα μικρό «ντιν» στο δικό σου σύμπαν-  παραφράζοντας αυτό που είπε ο Steve Jobs- αυτό για μένα είναι επιτυχία!»

Παράθεση - epixeiro.gr

Ένας manager οφείλει να μεταδίδει το Όραμα και να δεσμεύει τους συνεργάτες του να το φτάσουν, να μεταδίδει συνεχώς θετική ενέργεια και θέληση στην ομάδα του.

Διαβάστε τι έχουν πει για τον ίδιο συνάδελφοί/συνεργάτες του:

«Είχα ακούσει για τον Γιώργο Κατσουράνη, πριν ακόμη συνεργαστώ μαζί του. Όλοι μιλούσαν  για έναν άριστο επαγγελματία με βαθιά γνώση στον τομέα του, για έναν άνθρωπο που οραματίζεται, εμπνέει, δημιουργεί κίνητρα και ξέρει να ανοίγει νέους ορίζοντες. Ξεκινώντας το επαγγελματικό μου ταξίδι μαζί του, είδα μπροστά μου έναν άνθρωπο ειλικρινή, αισιόδοξο, προοδευτικό, με σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις, ανοιχτό στη μάθηση και τη συνεχή ανάπτυξη, τη δική του και των συνεργατών του. Αισθάνομαι τυχερή που εργάζομαι κοντά του.»

Βίκυ Αγγελοπούλου - Γραφείο Διοίκησης της εταιρίας Εξέλιξη του ΟΜΙΛΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

«Ο κ. Κατσουράνης διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο της επαγγελματικής του κατάρτισης, είναι προσανατολισμένος στην επίτευξη αποτελεσμάτων, αποφασιστικός, εργατικός και ακούραστος. Μας καθοδηγεί και υποστηρίζει δίνοντάς μας παράλληλα μεγάλο βαθμό ελευθερίας στον τομέα εξειδίκευσής μας. Είναι δίκαιος, ευαίσθητος και αυθεντικός. Με αυτά, και πολλά άλλα χαρακτηριστικά του, μας εμπνέει αποτελώντας πρότυπο ηγεσίας. Είναι χαρά μου που συνεργάζομαι μαζί του.»

Βίκυ Κουτράκη - Senior Manager Marketing & Επικοινωνία της εταιρίας Εξέλιξη του ΟΜΙΛΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

«Συνεργάζομαι με τον Γιώργο 3 χρόνια και αυτό που μπορώ  αρχικά να αναφέρω είναι ότι  διακρίνεται από  συνέπεια και επιμονή. Ως Διευθύνων Σύμβουλος φροντίζει να περνά την στρατηγική και το όραμα της εταιρείας εμπλέκοντας ενεργά όλο το προσωπικό. Αυτό ίσως που διαφοροποιεί το Γιώργο είναι η ικανότητα που έχει να αναθέτει δύσκολα Project  στην ομάδα του με τρόπο τέτοιο ώστε να φαίνονται εύκολα σε όλους. Στο τέλος καταλαβαίνουμε την δυσκολία του Project που υλοποιήσαμε. Έχει μια εξαιρετική ικανότητα να συντονίζει «κόσμο» με εντελώς διαφορετικές δεξιότητες μεταξύ τους. Είναι «οπαδός» της προσωπικής του βελτίωσης- εκπαίδευσης, σε όλα τα επίπεδα, και αυτό το έχει περάσει αρκετά και σε έμενα. Τέλος με συνέπεια και επιμονή, 12 μήνης προετοιμασίας, τερμάτισε τον πρώτο του Μαραθώνιο (Κλασική Διαδρομή 42 χλμ.) με εξαιρετικά αποτελέσματα.»

Λάμπρος Τσιακανίκας - Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών της εταιρίες Εξέλιξη του ΟΜΙΛΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 «Η  συνεργασία μου με τον Γιώργο Κατσουράνη ξεκίνησε το 2000 και συνεχίζεται έως σήμερα. Όλα αυτά τα χρόνια ο Γιώργος υπήρξε εκτός από προϊστάμενος, σύμβουλος, δάσκαλος, εμπνευστής. Έχει το σπάνιο χάρισμα να εκμαιεύει από τους συνεργάτες του τον καλύτερο τους εαυτό και να τους αναπτύσσει. Μπορεί και δίνει τη μεγάλη εικόνα, αναγνωρίζοντας όμως και τη σημασία των καθημερινών, γεγονός που συμβάλει στην καλλιέργεια της σιγουριάς και της εμπιστοσύνης μέσα στην ομάδα. Ενημερώνεται και εξελίσσεται συνεχώς ο ίδιος προσωπικά, παρακολουθεί όλες τις νέες τάσεις της αγοράς και της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο, εντοπίζοντας τις ευκαιρίες και δημιουργώντας κλίμα που συμβάλλει στην ανάπτυξη καινοτόμων και πρωτοπόρων ιδεών. Ο Γιώργος είναι ένας σπάνιος συνδυασμός εξαιρετικού επαγγελματία και ενός ανθρώπου προσιτού, με ανοιχτό μυαλό, με όραμα και θέληση να το υλοποιήσει. Είναι μεθοδικός, οργανωμένος, αυστηρός και παράλληλα πολύ ανθρώπινος.»

Ελίνα Κατσιράκη – Head, Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού Δικτύου της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr