NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Events
ανάγνωση

Πετυχημένη 2η Ημερίδα Μάρκετινγκ του Εργαστηρίου ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ MARLAB

Πετυχημένη 2η Ημερίδα Μάρκετινγκ  του Εργαστηρίου ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ MARLAB
16_01_2017 | 11:28
epixeiro icon Ειδήσεις | Events

Με επιτυχία στέφθηκε η 2η Ημερίδα Μάρκετινγκ με θέμα «ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ» την οποία διοργάνωσαν  το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB και το Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η ημερίδα διοργανώθηκε  την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017 στο Αμφιθέατρο Τελετών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Αν και οι καιρικές συνθήκες ήταν δύσκολες λόγω του χιονιού και του παγετού, πολλοί φίλοι/ες του μάρκετινγκ παρακολούθησαν την ημερίδα.

Πρώτος ομιλητής της 2ης Ημερίδας Μάρκετινγκ ήταν ο Αντώνης Ζαΐρης, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Το θέμα της ομιλίας του ήταν «Το μέλλον των λιανεμπορικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Το στοίχημα της ανάκαμψης στη πραγματική οικονομία». Συγκεκριμένα, ο κος Ζαϊρης τόνισε ότι το λιανεμπόριο συνιστά έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας με αξιοζήλευτη συμμετοχή στο ΑΕΠ, της τάξης του 16% και  συνεισφορά στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης σε ποσοστό περίπου 13%. Εξαιτίας της σημερινής δημοσιονομικής προσαρμογής επέρχεται μία ριζική αναδιάρθρωση του κλάδου με ανακατανομή μεριδίων αγοράς μεταξύ των επιχειρήσεων σε μια αγορά όμως που παραμένει στάσιμη ή και κάποιες φορές συρρικνώνεται. Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα είναι πιθανό να δούμε  θετικό πρόσημο όσον αφορά το τζίρο για πολλές επιχειρήσεις αλλά ταυτόχρονα και απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας από μικρότερες επιχειρήσεις που αναγκάζονται να βάλουν λουκέτο.  Σχετικά τώρα με την αναγκαιότητα εφαρμογής Πολιτικών διατήρησης της ζήτησης σε ικανοποιητικά επίπεδα κρίνεται αναγκαία ώστε να προκύψει  κινητικότητα κεφαλαίου- ρευστών διαθεσίμων στην πραγματική οικονομία τουλάχιστον μέχρι να λειτουργήσει  το εξωστρεφές πρότυπο ανάπτυξης. Η υποτιμητική  προσέγγιση της κατανάλωσης είναι μια λανθασμένη προσέγγιση καθώς τις καλές εποχές η συμμετοχή της στο ΑΕΠ υπερέβαινε το 40%, αρκεί βεβαίως να εξισορροπεί στο μέτρο ικανοποίησης των πραγματικών αναγκών του αγοραστικού κοινού και όχι των προσδοκιών του. Η εισροή τουριστικού συναλλάγματος για εμπορικές συναλλαγές μπορεί να λειτουργήσει θετικά επίσης στην κάλυψη του ελλείμματος  του ισοζυγίου αδήλων πόρων και αυτό με τη σειρά του να έχει ευεργετικές επιπτώσεις στον ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.

Δεύτερος ομιλητής ήταν ο κος Διονύσης Σκαρμέας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το θέμα της ομιλίας του ήταν το «Λιανικό εμπόριο: ο σύγχρονος ρόλος των φυσικών καταστημάτων». Ο κος Σκαρμέας υποστήριξε ότι  η διαρκής εξέλιξη της τεχνολογίας επιφέρει ριζικές αλλαγές στην υπόσταση και λειτουργία των φυσικών καταστημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η μεγάλη πρόκληση για τους λιανέμπορους είναι να προσαρμόζονται διαρκώς στα νέα δεδομένα. Συνεπώς, τα φυσικά καταστήματα καλούνται να αναλάβουν ένα νέο ρόλο στον τομέα του λιανικού εμπορίου: να προσφέρουν μία ολοκληρωμένη, εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη εμπειρία στον πελάτη. Η θετική αποτίμηση της εμπειρίας αυτής επηρεάζει καταλυτικά την αξιολόγηση της επιχείρησης και του προϊόντος/υπηρεσίας από τον καταναλωτή.

Ο κος Πάρις Αργουσλίδης, Επίκουρος Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ήταν ο τρίτος ομιλητής ο οποίος έδειξε «την πρακτική αξία της καλής θεωρίας της επιστήμης του Μάρκετινγκ και του λιανεμπορίου».  Συγκεκριμένα ο κος Αργουσλίδης τόνισε ότι μία συχνά εκφραζόμενη άποψη μεταξύ στελεχών επιχειρήσεων στον τομέα του Μάρκετινγκ γενικότερα και του Λιανικού Εμπορίου ειδικότερα, είναι ότι το Μάρκετινγκ (όπως διδάσκεται στα αμφιθέατρα) είναι «θεωρητικό» και ότι «η πρακτική στις επιχειρήσεις διαφέρει άρδην από τη διδασκόμενη θεωρία». Μέσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων, σκοπός της εισήγησής του ήταν η ανάδειξη των εφοδίων ανεκτίμητης αξίας, που μπορούν να αποκτήσουν οι νυν φοιτητές ως αυριανά στελέχη επιχειρήσεων, εάν μάθουν να αποκωδικοποιούν τις πρακτικές προεκτάσεις της καλής θεωρίας της επιστήμης του Μάρκετινγκ και του Λιανικού Εμπορίου.

Τέταρτος ομιλητής της ημερίδας ήταν ο κος Αλκιβιάδης Τρίγκας, Επικεφαλής Τομέα Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Εθνική Τράπεζα. Το θέμα της ομιλίας του ήταν Payments disrupted. The emerging challenges for retail banks -  The i-bank pay case”. Ο κος Τρίγκας μίλησε για τις σημαντικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο τοπίο των πληρωμών τα τελευταία χρόνια, με τη δραστική αύξηση των ηλεκτρονικών μεθόδων πληρωμής. Ο κος Τρίγκας παρουσίασε τις βασικές προκλήσεις που ανατρέπουν το τοπίο των πληρωμών παγκοσμίως (τεχνολογική επανάσταση, είσοδος μη παραδοσιακών παικτών, αυξανόμενες προσδοκίες πελατών και ενεργοποίηση νέων κανονισμών και ρυθμίσεων) και εξήγησε πώς οι Τράπεζες αναπροσαρμόζουν την ψηφιακή τους στρατηγική για να απαντήσουν σε αυτές. Συγκεκριμένα, ανέπτυξε το παράδειγμα της καινοτόμου υπηρεσίας i-bank Pay (για καταναλωτές) και i-bank Pay 4 Business (για επαγγελματίες) από την ΕΤΕ, η οποία συνδυάζει πληρωμές (Person-to-Person και Person-to-Business) και εισπράξεις μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet, με απευθείας χρέωση λογαριασμού.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr