NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Η IMEQ βοηθάει τις ναυτιλιακές εταιρείες να προσλάβουν κατάλληλους ναύτες

Η IMEQ βοηθάει τις ναυτιλιακές εταιρείες να προσλάβουν κατάλληλους ναύτες

Η Αλεξάνδρα-Σοφία Καλούλη είναι απόφοιτη των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΓΕΙΤΟΝΑ και φοιτήτρια του Ελληνοαμερικανικού Πανεπιστημίου με αντικείμενο ψυχολογία και business. Η founder και director της Innovative Maritime Emotional Intelligence Center (IMEQ), την πρώτη εταιρεία στον τομέα της ναυτιλίας που ασχολείται αποκλειστικά με τη ψυχολογία των ναυτικών με βάση την Κύπρο και γραφεία στην Ελλάδα, μίλησε στο epixeiro.gr.

Η KA.IMS είναι οικογενειακή επιχείρηση από το 2013, την οποία διοικεί ο Ανδρέας Καλούλης, πατέρας της Αλεξάνδρας-Σοφίας, ο οποίος έχει 25 χρόνια εμπειρίας στον ναυτιλιακό κλάδο. Η εταιρεία ασχολείται με το Ship Management με έμφαση στο τεχνικό φάσμα. Η Αλεξάνδρα-Σοφία ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία το 2014 ξεκινώντας από χαμηλά, αλλά συνειδητοποίησε πως αυτό που την έλκυε τελικά ήταν το sales και communication κομμάτι λόγω της τακτικής επικοινωνίας με τους ναυτικούς, τους τεχνικούς αλλά και τους πελάτες.

Το 2016, η Αλεξάνδρα-Σοφία δημιούργησε την Innovative Maritime Emotional Intelligence Center (IMEQ CENTER), παρακλάδι της KA.IMS. Ο σκοπός της εταιρείας είναι να διασφαλίσει καλύτερες μεθόδους ναυτολόγησης μέσα από έναν συνδυασμό ψυχολογικών τεστ. Δημιουργήθηκε συγκεκριμένα μια online πλατφόρμα την οποία θα ενσωματώνουνε οι ναυτιλιακές εταιρείες στην διαδικασία επιλογής ναυτών, όπου οι ίδιοι οι ναύτες θα κάνουν log in και αναλόγως με την θέση εργασίας τους στο πλοίο θα χορηγούνται και τα ανάλογα ψυχολογικά τεστ. Η IMEQ κρατά ένα data base με τα αποτελέσματα των ναυτικών και στην συνέχεια τα αναλύει και παρέχει τα αποτελέσματα στις ναυτιλιακές εταιρείες. Η εξέταση και ανάλυση του προφίλ του ναυτικού πραγματοποιείται με βάση τρεις πτυχές: personality profile, clinical profile και stress coping profile. Τα αποτελέσματα αυτά ύστερα αναλύονται από εξιδεικευμένους ψυχολόγους πάνω στον εργασιακό τομέα και στην κλινική ψυχολογία και προκύπτει μια ολοκληρωμένη αναφορά για τον υποψήφιο. 

Σε δεύτερη φάση το πρόγραμμα αυτό προσφέρει 24ωρη online ψυχολογική υποστήριξη σε περίπτωση ανάγκης. Η Αλεξάνδρα-Σοφία ανέφερε σχετικά: «Δυστυχώς στην ναυτιλία βλέπουμε μια παθητική τάση όσο αναφορά την ψυχολογία των ναυτών χωρίς να λαμβάνει κανείς στα υπόψιν πως η ψυχολογική κατάσταση ενός εργαζομένου είναι το άλφα και το ωμέγα για την αποδοτικότητα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θεωρούμε σημαντικό να υπάρχει μια υποστήριξη σε ένα επάγγελμα τόσο μοναχικό και δύσκολο αφού πλέον έχει χαθεί η επικοινωνία που κάποτε υπήρχε στο περιβάλλον αυτό. Πλέον υπάρχουν διάφορες εθνικότητες και συχνά το φαινόμενο της έλλειψης επικοινωνίας σε κοινή γλώσσα δημιουργεί πολλά προβλήματα στην συμβίωση και συνεπώς στην αποδοτικότητα. Η έλλειψη επικοινωνίας βέβαια καταλήγει να προκαλεί και άλλα προβλήματα όπως έλλειψη ομαδικότητας, έλλειψη ενδιαφέροντος προς την δουλειά, και ίσως μερικές φορές αντιδραστικές συμπεριφορές».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί  πως αυτό το διάστημα γίνεται προσπάθεια για την δημιουργία ενός network από ψυχολόγους και ψυχιάτρους worldwide με τους οποίους θα επικοινωνεί η IMEQ.

Παράθεση - epixeiro.gr

Όλοι γνωρίζουμε πως το 99% των λαθών στον εργασιακό τομέα οφείλεται στον ανθρώπινο εγκέφαλο

Ποια ήταν η αφορμή πίσω από την δημιουργία της IMEQ;

Ο λόγος και η αφορμή είναι επειδή παρατηρήσαμε σε μεγάλες εθνικές εταιρείες πως η διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων ακολουθεί ένα  πολύ πιο αυστηρό πρωτόκολλο το οποίο σε αρκετές εταιρείες του ιδιωτικού τομέα προβαίνουν σε εξονυχιστικό έλεγχο γνώσεων αλλά και της προσωπικότητας των υποψηφίων.  Πλέον οι εταιρείες εστιάζουν περισσότερο στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός υποψήφιου πάρα στην μόρφωση. Αυτό φυσικά αληθεύει σε μεγάλες εταιρείες όπου έχουν μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία και προφίλ ως επιχείρηση, και έτσι θα ελπίζαμε κάτι παρόμοιο να ισχύσει αντίστοιχα και για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Δυστυχώς οι διαδικασίες πρόσληψης στις ναυτιλιακές βασίζονται κατά μεγάλο ποσοστό σε agencies του εξωτερικού για το φιλτράρισμα γνώσεων προσωπικότητας, αλλά και αποδοτικότητας ναυτών. Στην συνέχεια οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν έχουν προσωπική επαφή με τους ναυτικούς ( εκτός officers), αλλά η έγκριση και ο έλεγχος γίνονται ηλεκτρονικά. Το λογικό συμπέρασμα έχει δύο εκδοχές: Πρώτον, δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο προϋποθέτει το human resources department να περνάει από συνέντευξη κάθε ναύτη πριν την ναυτολόγησή του, και δεύτερον έναν έγκυρο online μηχανισμό όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες θα μπορούν να αποκτούν μια καθαρή εικόνα της προσωπικότητας του ναύτη από κάθε μέρος του κόσμου. Μπορούμε σαφώς να καταρρίψουμε την πρώτη θεωρεία αφού πλέον οι περισσότερες ναυτιλιακές έχουν αρκετά βαπόρια και σαφώς το να φέρει κάποιος τον ναύτη από την χώρα του με τα έξοδα της εταιρείας για συνέντευξη είναι χρονοβόρο και φυσικά ακριβό. Έτσι καταλήξαμε με την μοναδική λύση η οποία είναι οικονομικά και χρονικά αποδοτική και φυσικά πάρα πολύ έγκυρη.

Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον;

Το όραμα μας σαν εταιρεία είναι να καταφέρουμε να διεισδύσουμε στον χώρο της αεροπορίας και να αναλάβουμε την διαδικασία πρόσληψης αλλά και την ψυχολογική υποστήριξη. Στην συνέχεια θέλουμε να περάσουμε σε όλες τις high risk occupation εργασίες όπου ο ψυχολογικός έλεγχος θα μπορούσε να γλιτώσει αρκετό κόπο, χρόνο και χρήμα από ατυχήματα, και λάθη σε εταιρείες, αφού όλοι γνωρίζουμε πως το 99% των λαθών στον εργασιακό τομέα οφείλεται στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα;

Η πλατφόρμα στηρίζεται πάνω σε ένα σύστημα που έχουμε δημιουργήσει το λεγόμενο flow chart. Το flow chart είναι η σειρά, τα είδη και ο αριθμός των τεστ που θα πάρει ένας ναυτικός με βάση το job position. Έχουμε συνολικά 9 τεστ στο flow chart από τα οποία 3 είναι τα βασικά στα οποία έχουμε δώσει δικές μας ονομασίες: Stress coping Test, Profile Test, και Clinical Test. Με βάση τις ερωτήσεις του βαλτικού και τα αποτέλεσμα του πρώτου τεστ θα προχωρήσει σε ένα επόμενο τεστ ή και όχι σε μερικές περιπτώσεις.

Η διαδικασία της υπηρεσίας αυτής είναι η εξής: έχουμε τρία βασικά πρόσωπα, τον πελάτη ο οποίος είναι η ναυτιλιακή εταιρεία, τον υποψήφιο ο οποίος είναι ο ναύτης, και ο ψυχολόγος ο οποίος είναι η IMEQ. Οι ναύτες λαμβάνουν τον προσωπικό τους reference number, καταχωρούνται στο data base μας, και τους αποστέλλεται το urn του log in page της πλατφόρμας. Όταν κάνουν log in το σύστημα αναγνωρίζει ποιος ακριβώς είναι με βάση το ref. Number και τον καθοδηγεί να πάρει τα τεστ τα οποία του αντιστοιχούν. Συνήθως η διάρκεια της διαδικασίας κρατάει περίπου μια ώρα και μόλις τελειώσει τα αποτελέσματα αποστέλλονται στην IMEQ όπου τα αναλύουμε και στην συνέχεια τα λαμβάνει η εταιρεία σε μια απλοποιημένη μορφή. Ο λόγος για τον οποίο διατηρούμε την πλατφόρμα ανώνυμα είναι διότι αποθηκεύονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr