NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Κυκλοφοριακή αγωγή και Τουρισμός

Κυκλοφοριακή αγωγή και Τουρισμός
09_03_2017
Θέμης Παπαδημόπουλος Συνιδρυτής OpenTourism

Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά ακούμε για τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα, με αδιόρθωτες συνέπειες. Ο ιδανικός να μιλήσει για αυτό το φαινόμενο, την αυτοκαταστροφική οδική συμπεριφορά, δεν είναι άλλος από τον Ιαβέρη, το έργο του οποίου αγγίζει το όριο της ιεραποστολής.

Η Ελλάδα εκτός από το μαντείο των Δελφών και την καλδέρα της Σαντορίνης, είναι διεθνώς γνωστή και για κάτι ακόμα που συνδέεται με τους ελληνικούς προορισμούς: τις ταξιδιωτικές οδηγίες των ξένων χωρών προς τους δυνητικούς επισκέπτες της χώρας μας σχετικά με την οδική συμπεριφορά των κατοίκων της. Ας δούμε αναλυτικότερα τι δήλωσε ο Ιαβέρης στο epixeiro.gr.

Κατά πόσο επηρεάζει η οδηγική μας συμπεριφορά τους τουρίστες;

Καταρχήν είναι οδική και όχι οδηγική η συμπεριφορά μας γιατί δεν είναι μόνο των οδηγών, αλλά είναι η κουλτούρα και όσων περπατάνε στο δρόμο και όσων είναι (συν)επιβάτες. Η οδική αυτή κουλτούρα έχει οδηγήσει ξένες χώρες που εκτιμούν τον κίνδυνο και προφυλάσσουν τους πολίτες τους από την έκθεσή τους σε αυτόν, να εκδίδουν ταξιδιωτικές οδηγίες που αφορούν την Ελλάδα για το συγκεκριμένο κίνδυνο που βιώνουμε καθημερινά. Δυστυχώς ζούμε σε μία χώρα που συμπεριφέρεται συνολικά με απολίτιστο τρόπο, και είναι πλήρως αντιληπτό από άλλους λαούς, που τους αποκαλούμε και εταίρους μας και κάποιες φορές μας εντυπωσιάζει η λογική τους.

Θεωρείτε δηλαδή ότι η οδική συμπεριφορά επηρεάζει τις αφίξεις;

Δεν επηρεάζει μόνο τις αφίξεις αλλά τόσο την τουριστική κατανάλωση όσο και τη διεθνή φήμη της χώρας, αφού τα δυστυχήματα απασχολούν και τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Οι ταξιδιωτικές οδηγίες αποτρέπουν τους πολίτες των σοβαρών χωρών να οδηγούν στην Ελλάδα, αφού τους καλούν π.χ. να μην νοικιάζουν αυτοκίνητα, λόγω του ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν οδική αγωγή και υιοθετούν τριτοκοσμική συμπεριφορά στο δρόμο. Η εικόνα του επιπέδου της χώρας μειώνεται και δημιουργείται πρόβλημα στο τουριστικό προϊόν, αφού όχι μόνο δεν έρχονται οικογένειες να ξοδέψουν τα χρήματά τους αλλά άτομα που όσα εγκλήματα δεν τολμούν να κάνουν στις χώρες τους έρχονται να τα κάνουν στην Ελλάδα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά εμείς το διαφημίζουμε από μόνοι μας όλο αυτό το έγκλημα που γίνεται στη χώρα μας!

Παράθεση - epixeiro.gr

Πώς οι Έλληνες οδηγοί με την κακή οδική συμπεριφορά μας πλήττουμε τον τουρισμό

Πώς το εννοείτε αυτό;

Θυμάστε στη Eurovision της Σουηδίας το τραγούδι που έλεγε ότι η κατανάλωση του αλκοόλ είναι ελεύθερη; (εννοεί το τραγούδι «Alcohol is free» που το 2013 κατέλαβε την 6η θέση). Ένα τραγούδι, που στη χώρα που έχει κρατικό μονοπώλιο στο αλκοόλ και θα μπορούσε να το απαγορεύσει κιόλας, καλούσε τους ξένους σε μία χώρα που το αλκοόλ είναι ελεύθερο και έχουμε γραμμένους τους τροχονόμους. Αυτό το τραγούδι το στείλαμε εμείς εκεί. Αναρωτήθηκε κανείς τι είδους επισκέπτες θα μπορούσε να φέρει αυτό το τραγούδι; Στα Μάλια η Αστυνομία είναι αδύνατο να ελέγξει τους τουρίστες και άκουσα ότι ζήτησαν και τη συνδρομή της βρετανικής αστυνομίας και λογικό αφού η παράνομη συμπεριφορά δεν μπορεί να ελεγχθεί. Φυσικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο τα περισσότερα νησιά έχουν πρόβλημα. Στην Ικαρία που συνηθίζουν οι κάτοικοι να αφήνουν τις πόρτες τους ανοιχτές, σε ένα φούρνο που έπαιρνες ψωμί και άφηνες χρήματα κάποιοι εισέβαλαν, πήραν τα χρήματα και προκάλεσαν ζημιές στο φούρνο. Αυτό το μοντέλο τουρισμού προφανώς δεν προσφέρει ούτε στο κράτος ούτε στους πολίτες του.

Τι θα μπορούσε να γίνει κατά τη γνώμη σας;

Κοιτάχτε, για μένα βασικό τουριστικό προϊόν είναι η εννιάμηνη περιήγηση στην εσωτερική Ελλάδα, ο αρχαιολογικός, θρησκευτικός, και αγροτικός τουρισμός, όπου μία οικογένεια με το ενοικιαζόμενο ή όχι αυτοκίνητό της θα έρθει με την άνεσή της να περιηγηθεί και να καταναλώσει. Θα μπορούσε για παράδειγμα να πάει στην Πελοπόννησο, στους Δελφούς, στο Γαλαξίδι για ψάρι, θα αποτελούσε ξεχωριστή εμπειρία και για τους ίδιους και για τους κατοίκους. Τώρα όμως με τις ταξιδιωτικές οδηγίες που οι πολίτες του εξωτερικού τις σέβονται, γιατί και εμείς δε θα πηγαίναμε στη Βαγδάτη ακόμα και με κουπόνι, θεωρούν την Ελλάδα μία επικίνδυνη χώρα και την αποφεύγουν. Έτσι έρχονται οι νέοι που μεθάνε και προκαλούν προβλήματα.

Η αλήθεια είναι ότι η μέθη είναι μία από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων σύμφωνα με στατιστικά της Ελληνικής Αστυνομίας και η ώρα αιχμής ήταν οι βραδινές ώρες.

Προφανώς γιατί οι τουρίστες αυτοί κοιμούνται την ημέρα και ξυπνάνε το βράδυ. Τα νησιά είναι επιρρεπή στην παρανομία λόγω κυρίως δίκυκλων και γουρούνων το καλοκαίρι και κάθε νησί αποτελεί δυνητικά ένα άντρο επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς. Βέβαια την ευθύνη την έχει και ο έμπορος που παρέχει υπηρεσίες απρόσκοπτα, αφού κοιτάει την καλοκαιρινή περίοδο να βγάλει το κέρδος όλης της χρονιάς. Σε μία σχετική συνάντηση για τα ατυχήματα σε τουριστικά νησιά που δε θυμάμαι τώρα, είχαν τόσα τροχαία με γουρούνες στα οποία ανήλικα χωρίς κράνος, μεθυσμένα και ημίγυμνα, τις νοίκιαζαν, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσους τραυματισμούς που ‘’μπούκωσαν’’ από τραυματίες τα κέντρα υγείας. Οι υπεύθυνοι προβληματίστηκαν αλλά ξέρετε τι έμαθα ότι αποφάσισαν; Να μεγαλώσουν τα νοσοκομεία. Κανείς δεν εντοπίζει αλλού το πρόβλημα και πρακτικά κοροϊδεύομαστε.

Θεωρείτε ότι εμείς ως πολίτες ή ως κράτος έχουμε ευθύνη;

Προφανώς δεν φταίει ο τουρίστας νεαρής ηλικίας γιατί ενδέχεται να έχει έλειψη παιδείας. Το σύστημα αδιαφορεί και δεν νοιάζεται συνολικά γιατί οι Έλληνες κοιτάνε την τσέπη τους και όχι τη ζωή τους. Θεωρώ ότι αποκρύπτονται τα πραγματικά δεδομένα για τους νεκρούς από τροχαία γιατί προσβάλλουν τη χώρα διεθνώς και έτσι δίνονται ψευδή στοιχεία για να μην αναρτώνται ταξιδιωτικές οδηγίες. Έχω στείλει σχετικό έγγραφο με αυτό. Δυστυχώς αυτή η λογική γίνεται εσκεμμένα και δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι η κυβέρνηση κάνει κάτι ενώ δεν το ακουμπάει. Ας μην πάει κανείς μακριά: ποιος έχει δει κρατικό όργανο να φοράει με συνέπεια ζώνη και κράνος; Η διαφορά με τα άλλα τα πολιτισμένα κράτη είναι τεράστια.

Τι θα πρέπει να κάνουμε;

Η βιωσιμότητα μας ως κοινωνία εξαρτάται από την μέση ηλικία των κατοίκων. Αυτή τη στιγμή η νεολαία σκοτώνεται στους δρόμους και οι νέοι δε γεννάνε, επομένως η "γενοκτονία" που πραγματοποιείται είναι μείζον εθνικό θέμα. Δυστυχώς τα σχετικά πρόστιμα της τροχαίας είναι χάιδεμα αυτιών, ψηφοθηρικό μέσο, ενώ θα έπρεπε κάποιος που έχει αντι-οδική συμπεριφορά να τρέμει για το πορτοφόλι του κανονικά.

Η οδική συμπεριφορά είναι θέμα παιδείας και κουλτούρας. Οι Έλληνες πολίτες πρέπει να αποκτήσουμε υψηλότερο επίπεδο αυτοεκτίμησης και να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι τους περιμένουν οι αγαπημένοι τους στο σπίτι. Θα πρέπει να γίνουμε όχι απλά καλοί οδηγοί αλλά καλοί άνθρωποι. Αυτή τη στιγμή η παιδεία μπορεί να φτιαχτεί μόνο με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διότι δεν αναπαράγεται προς τα έξω αυτό που συμβαίνει πραγματικά στο δρόμο, όπου δηλαδή τα νέα παιδιά σακατεύονται. Στο εξωτερικό παίζουν σποτάκια που δε δείχνουν την πόρσε, αλλά την εξώδιο ακολουθία, όχι το χολιγουντιανό μπαμ. Επίσης η παρουσία της Αστυνομίας και μόνο πολλές φορές αρκεί. Θα πρέπει να γίνουμε πιο αυστηροί όλοι μέχρι να καταλάβουμε τι γίνεται και να αλλάξει η κατάσταση.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr