NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Events
ανάγνωση

Η ώρα των επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Η ώρα των επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο
28_06_2017 | 16:21
epixeiro icon Ειδήσεις | Events

«ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ», είναι ο τίτλος του επίκαιρου συνεδρίου, που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΣΕ στις 28-29  Ιουνίου στην Αθήνα (ξενοδοχείο Athens Divani Caravel), σε συνεργασία και με τη συμμετοχή των εμπλεκομένων στην ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, εταιρειών, επενδυτών, καθώς επίσης εκπροσώπων αρμόδιων ευρωπαϊκών οργανισμών.

Οι κοσμογονικές εξελίξεις στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και  η  άμεση ανάπτυξη   του ελληνικού σιδηροδρόμου κυριάρχησαν στην εισαγωγική ενότητα όπου  μίλησαν οι: κ.  Γιώργος Αποστολόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΣΕ ΑΕ και ο κ. Θάνος Βούρδας Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο πρώτος αφού ευχαρίστησε τους διοργανωτές του forum εξέφρασε το παράπονο ότι για πολλά χρόνια ο σιδηρόδρομος στην  Ελλάδα έμεινε υποβαθμισμένος. Από τη μεριά του ο κ. Βούρδας τόνισε ότι η πολιτική επιλογή της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου έχει μπει στις ράγες της ανατροπής. «Χρειάζεται ξεβόλεμα από το τέλμα», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αποκάλυψε ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης έχει δρομολογηθεί και είναι κρίσιμη γιατί θα κάνει δυνατή τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων  - ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής κατά την ομιλία του στο αναπτυξιακό forum παραδέχτηκε ότι ο τομέας των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση. Μάλιστα αποκάλυψε ότι από τον τομέα των μεταφορών, οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα. Παράλληλα είπε ότι υπάρχουν 3 δισ. Ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, ενώ τόνισε ότι 800 εκ. από αυτά προέρχονται από τον ταμείο CEF.  

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, υποστήριξε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό.

Εξάλλου στην υποστήριξη που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου θα αναφέρθηκε η κ. Άννα Δάντη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας  της Αντιπροσωπείας ΕΕ στην Ελλάδα.  «Η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο σιδηροδρόμων, καθώς πρόκειται για το πιο διαδεδομένο ΜΜΜ στην Ε.Ε. Σ’ αυτό θα συμβάλλει η οικονομική ενίσχυση από το πακέτο Γιούνκερ, αφού μεγάλο ποσοστό από αυτές τις επενδύσεις θα πάει στις μεταφορές». Από την άλλη μεριά, η πρόεδρος της ΕΛΤΑ ΑΕ κ. Φρόσω Σταυράκη, κατά την ομιλία της είπε ότι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για συνδυασμένες μεταφορές χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο πολίτη. Επιπλέον αποκάλυψε ότι το επόμενο διάστημα τα ΕΛΤΑ θα συμβάλλουν έτσι ώστε να συνδεθούν οι μεταφορές με την κοινωνία.

Ακολούθως, στην κύρια ομιλία του ο κ. Βούρδας υπογράμμισε ότι μετά από πολλά χρόνια ο ελληνικός σιδηρόδρομος βγαίνει από μια περίοδο απαξίωσης μετά την απόφαση-σταθμό της ΕΕ για διαγραφή του χρέους για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Με αυτό τον τρόπο αφαιρέθηκε ένα χρέος της τάξης των 16 δισ. Το οποίο ήταν δυσανάλογο, τόσο για το σιδηρόδρομο, όσο και για τους Έλληνες πολίτες». Επιπρόσθετα μίλησε για τη νέα διπλή γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης η οποία θα δώσει σημαντική ώθησης στο σιδηρόδρομο, ενώ παράλληλα είπε ότι τα λιμάνια της χώρας μπορούν μέσω τη σύνδεσής τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο να προσελκύσουν μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.

Ο  κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος  ΔΣ Ελληνικής Εταιρείας Logistics - ΕΕL, τόνισε ότι η ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί μοχλό ανάπτυξης, αλλά υπό προϋποθέσεις. Κι αυτό γιατί ο Πειραιάς είναι από τα βαθύτερα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ βρίσκεται κοντά στο κανάλι του Σουέζ. Κατόπιν υποστήριξε ότι είναι ανάγκη να γίνουμε κεντρική και όχι περιφερειακή πύλη της Ευρώπης, αφού πλέον η παραγωγή γίνεται σε Κίνα και Ινδία.       

Ο κ.  Κώστας Λυμπέρης, τ. καθηγητής ΕΜΠ, παίρνοντας το λόγο κατήγγειλε ότι έχει δεχτεί σφοδρές επιθέσεις από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα κατά των σιδηροδρόμων. Ο κ. Βούρδας του απάντησε ότι σε όλους τους κλάδους υπάρχουν συμφέροντα, όμως το θέμα είναι αν είσαι επιρρεπής. Μάλιστα όταν ο Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών ρωτήθηκε για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ότι «δεν είμαστε το κατάλληλο υπουργείο για να απαντήσουμε».

Στόχος του συνεδρίου, είναι, σε μία ιδιαίτερα αποφασιστική καμπή για τη συνολικότερη ενίσχυση του σιδηροδρόμου και τη σταδιακή μετατροπή του σε βασικό πυλώνα της εθνικής στρατηγικής συνδυασμένων μεταφορών, να συνεισφέρει στην κατάθεση χρήσιμων σκέψεων και προτάσεων σχετικά: 

  • Πρώτον, με τα ήδη προγραμματιζόμενα, αλλά και συνολικότερα με τα νέα έργα υποδομής που αναμένεται να βελτιώσουν τις υποδομές αλλά και τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Δεύτερον, με τη συμβολή του στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών εμπορευματικών μεταφορών και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των βιομηχανικών περιοχών.
  • Τρίτον,  με την εξέλιξη των επενδύσεων στον τομέα των εμπορευματικών κέντρων και συνολικότερα στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.
  • Τέταρτον, με τις προϋποθέσεις εξασφάλισης των πλέων ασφαλών συνθηκών σιδηροδρομικής μεταφοράς.
  • Πέμπτον, με τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά και άλλα χρηματοδοτικά  μέσα για έργα και επενδύσεις.
  • Έκτον, με την καλύτερη αξιοποίηση της ενεργειακής διάστασης του σιδηροδρόμου.
  • Έβδομον, με τις αλλαγές που επιφέρει στη σιδηροδρομική αγορά το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο με στόχο την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς και τη διασφάλιση χρήσιμης ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας  για την ενίσχυση της.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr