NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

K5 Conference 2017: Θέματα που ξεχώρισαν στο συνέδριο στο Βερολίνο

K5 Conference 2017: Θέματα που ξεχώρισαν στο συνέδριο στο Βερολίνο
06_07_2017
Ευστάθιος Ιντζεΐδης Εκδότης του neoecommerce.gr

Στις 22 και 23 Ιουνίου βρέθηκα στο Βερολίνο, για να παρακολουθήσω από κοντά το K5, στο οποίο συμμετείχαν, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, τα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά και οι σημαντικότεροι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου της γερμανικής αλλά και ευρωπαϊκής αγοράς. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το neoecommerce αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη του K5 (Το neoecommerce αποκλειστικός συνεργάτης του K5 – The Future Retail Conference, κορυφαίου Β2Β συνεδρίου ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία) και ότι στο εξειδικευμένο συνέδριο του Κ5 συμμετείχε ως εκθέτης μεταξύ άλλων και ο νέος συνεργάτης μας εκ των ne33 Pioneers, η CS-Cart Europe.

Το φετινό συνέδριο είχε ως τίτλο εργασίας «Επικερδής δράση στον κόσμο των πλατφορμών» (Ανάλυση: Γιατί η Ελλάδα χρειάζεται να αναπτύξει Πλατφόρμες). Ο διοργανωτής του συνεδρίου Jochen Krisch επισήμανε ότι η οικονομική των πλατφορμών δεν αφορά αποκλειστικά τις πλατφόρμες αλλά πρωτίστως την ανοικτή πρόσβαση, τις συνεργασίες και την επιλογή των συνεργατών.

Και φέτος, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω αξιόλογες παρουσιάσεις και να ακούσω ενδιαφέρουσες απόψεις, αλλά και να συνομιλήσω με κορυφαία στελέχη της γερμανικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Παρακάτω σας παρουσιάζω κάποια θέματα τα οποία εγώ προσωπικά ξεχώρισα στο συνέδριο:

Zooplus

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Zooplus, του κορυφαίου αποκλειστικά διαδικτυακού παίκτη λιανικής πώλησης τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα στην Ευρώπη, Dr. Cornelius Patt  ανέφερε ότι οι τακτικοί πελάτες του δε χρειάζεται πια να επισκεφτούν το εξειδικευμένο λιανεμπόριο αλλά ούτε και τα σούπερ μάρκετ, για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους για τα αγαπημένα τους κατοικίδια αλλά και για τις προσωπικές τους ανάγκες.

Ο ίδιος επεξήγησε ότι υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης όχι μόνο στην αγορά πώλησης τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα αλλά και στην αγορά ειδών σούπερ μάρκετ. Είναι σαφές ότι οι παραδοσιακοί έμποροι έχουν τεράστιο πρόβλημα στην μετατροπή των πωλήσεων τους σε διαδικτυακές πωλήσεις, σε σχέση με τους διαδικτυακούς εμπόρους.

Για αυτόν τον λόγο η Zooplus δοκιμάζει μέσω της θυγατρικής της Bitiba και την αποστολή αγαθών για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των πελατών της από καφέ και πάνες μέχρι και βιολογικά προϊόντα.

Άλλωστε, το παραδοσιακό λιανεμπόριο θα πρέπει να αποδεχτεί ότι ο ανταγωνισμός δεν έρχεται μόνο μέσω παρόχων τύπου Amazon Fresh αλλά και από εξειδικευμένες εταιρείες, που εδώ και χρόνια έχουν αποκτήσει τεράστια εμπειρία στην αποστολή βαριών συσκευασιών στην οικία των πελατών τους, χωρίς τη χρήση ιδιόκτητων ημιφορτηγών. Παράλληλα, η εξειδίκευση αλλά και η απόλυτη κατανόηση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων, αποτελεί για τη Zooplus ένα βασικό επιχείρημα διαφοροποίησης – πρόταση αξίας, σε σχέση με αυτών των εταιρειών γενικού εμπορίου όπως π.χ. της Amazon.

MyMuesli

Την καλύτερη αυθεντική παρουσίαση έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της MyMuesli, o Max Wittrock. Η εταιρεία του ασχολείται με την εξατομικευμένη παραγωγή (Mass Customization: Ανακαλύψτε τον συναρπαστικό κόσμο της Μαζικής Εξατομίκευσης!) προϊόντων μούσλι και είναι ένα από τα αγαπημένα μου παραδείγματα εξατομικευμένης παραγωγής τροφίμων.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας της MyMuesli, ο κ. Wittrock αφηγήθηκε με έναν εξαιρετικά όμορφο τρόπο την εξέλιξη του τρελού εγχειρήματος τριών φίλων φοιτητών «φτιάξε το δικό σου μούσλι», με αρχικό κεφάλαιο 3.500 ευρώ, το οποίο εξελίχθηκε σε μια μικρομεσαία επιχείρηση με συνολικές πωλήσεις για το 2015 στα 14,7 εκατ. ευρώ, λειτουργώντας πέραν του διαδικτυακού καταστήματος και 50 φυσικά καταστήματα σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία, ενώ τα προϊόντα της διατίθενται και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Το πρότυπο των τριών πυλώνων επιτυχίας της είναι:

  • Επιχειρηματικό μοντέλο και περιθώριο κέρδους: Η MyMuesli αγοράζει νιφάδες βρόμης και τις μεταπωλεί ακριβότερα.
  • Επικέντρωση στο προϊόν – δεν την ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι.
  • Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας είναι και η επιλογή για το πότε εισακούεται ένας πελάτης και πότε όχι. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο κ. Wittrock αναφέρθηκε στην αρχική έρευνα – ερωτηματολόγιο- που είχε αποστείλει σε δυνητικούς πελάτες, λαμβάνοντας την απάντησή τους ότι αυτοί δε θα αγόραζαν ποτέ μούσλι μέσω του διαδικτύου. Ως εκ τούτου μερικές φορές θα πρέπει να κατευθύνει το επιχειρηματικό μας ένστικτο και δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε μονάχα στο τι λένε οι αριθμοί και τα δεδομένα.

Chal-Tec

Η Chal-Tec ανήκει στις πρωτοπόρες εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναπτύσσουν νέα εμπορικά σήματα (Τα νέα εμπορικά σήματα στα οικοσυστήματα των Marketplaces) και οι οποίες σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς εμπόρους καταφέρνουν μέσω της ανάλυσης των «σωστών» δεδομένων αλλά και της προσαρμοστικότητας να σχεδιάσουν τα ιδανικά προϊόντα και να προσφέρουν μιας τέτοιας ποιότητας «ηλεκτρονική» ικανοποίηση στους πελάτες του, η οποία μάλιστα υπερτερεί της φήμης των εμπορικών σημάτων που διαθέτουν οι καθιερωμένοι κατασκευαστές.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της, ο Peter Chaljawski ανέφερε ότι αυτήν τη στιγμή η καθετοποιημένη εταιρεία του πραγματοποιεί συνολικές πωλήσεις ύψους 125 εκατ. ευρώ για το 2016, απασχολώντας 400 άτομα προσωπικό, ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει 13 σήματα και περισσότερα από 3.500 προϊόντα, τα οποία και διοχετεύει σε 21 ευρωπαϊκές χώρες.

Τα κυριότερα σήματα αυτής είναι το Klarstein (οικοσκευές) και Auna (προσωπικές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής και μεγάφωνα), ενώ ο ίδιος επισήμανε ότι στρατηγική της εταιρείας αλλά και κάθε εμπόρου δε θα πρέπει να είναι η επικέντρωση των πωλήσεων μονάχα στην πλατφόρμα της Amazon αλλά και σε άλλες πλατφόρμες, όπως αυτές των eBay, Otto αλλά και στα ιδιόκτητα ηλεκτρονικά καταστήματά τους, προκειμένου να αποφθεχθεί η επιρροή αλλά και η εξάρτηση από μία μονάχα εταιρεία.

Πέρα των παραπάνω, ο ίδιος παρουσίασε το νέο εγχείρημα-πρωτοβουλία της εταιρείας, το Eightproducts. Η εταιρεία μέσω του νέου Innovation Hub θα δώσει τη δυνατότητα σε άλλους επιχειρηματίες και ερευνητές να υλοποιήσουν τις δικές τους ιδέες κατασκευής καινοτόμων Hardware, με ιδιαίτερη έμφαση τον τομέα των οικοσκευών, ηλεκτρονικών ειδικών ευρείας κατανάλωσης και αθλητικό εξοπλισμό.

Project A Ventures 

Τέλος, ένα από τους κορυφαίους ειδικούς στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Project A Ventures, o Dr. Florian Heinemman επεξήγησε ότι στην GAFA economy είναι προφανές ότι η λειτουργική κερδοφορία των εμπορικών σημάτων, όπως της Nestle ή της Henkel θα υποστεί διαδοχικές μειώσεις.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν λόγο ύπαρξης μονάχα, εάν διαθέσουν τα υφιστάμενα προϊόντα τους στις πλατφόρμες των GAFA ή εάν θα μπορέσουν να καταφέρουν να αναπτύξουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία θα προσφέρει μια ισχυρή ψηφιακή πελατειακή διεπαφή, τέτοια ώστε να μην εκτεθούν στην εν λόγω απειλή, του μηχανισμού δημοπρασίας της Google και της παρέας της.

Το επόμενο Κ5 θα πραγματοποιηθεί στις 3 και 4 Ιουλίου 2018 στο Βερολίνο, ενώ στα σχέδια αυτού είναι και η ενσωμάτωση ενός «ελληνικού» περιπτέρου και μιας ειδικής αφιέρωσης στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, με την αποκλειστική συμμετοχή των συνεργατών μας, των ne33Pioneers.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr