NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Success stories
ανάγνωση

Ο Tim Potocnik, Συνιδρυτής & CEO της Eurosender, μιλάει για την επιτυχία της εταιρίας στην Ελλάδα

Ο Tim Potocnik, Συνιδρυτής & CEO της Eurosender, μιλάει για την επιτυχία της εταιρίας στην Ελλάδα

Ο Tim Potocnik, συν-ιδρυτής και CEO της Eurosender μίλησε στο epixeiro.gr για την την εταιρία, η οποία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 50% στην ελληνική αγορά, και τα μελλοντικά σχέδια επένδυσης στην Ελλάδα.​

Αρχικά κ. Potocnik, για όσους δεν γνωρίζουν την εταιρία, πείτε μας δυο λόγια για την Eurosender, πώς ξεκίνησε, με τι ασχολείται η εταιρία και ποιος ο σκοπός της;

H Eurosender είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που ανέπτυξε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου το ευρύ κοινό και οι εταιρείες μπορούν να κανονίσουν μια αποστολή μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών σε λιγότερο από 3 λεπτά. Λειτουργεί ως εξής: Πηγαίνετε στο Eurosender.gr, επιλέγετε τη χώρα παραλαβής και παράδοσης και τον αριθμό πακέτων ή παλετών που θέλετε να αποστείλετε. Στο επόμενο βήμα, προσθέτετε απλώς όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες σχετικά με τις διαστάσεις. Το σύστημα αυτόματα υπολογίζει την καλύτερη επιλογή τιμής σε σχέση με την ποιότητα - ήμασταν η πρώτη ευρωπαϊκή πλατφόρμα με αυτό το είδος χαρακτηριστικών - και πληρώνετε με πιστωτική κάρτα, Paypal ή τραπεζικό λογαριασμό.

Η παράδοση εκτελείται από έναν από τους συνεργάτες του δικτύου μας - εκτός από πολλά μικρότερα γραφεία με τα οποία έχουμε συνεργαστεί, συνεργαζόμαστε με όλους τους μεγάλους, όπως DPD, GLS και DHL. Έχουμε καταφέρει να συνδυάσουμε την κορυφαία εμπειρία χρήστη σε μία πλατφόρμα τελευταίας τεχνολογίας με ένα ισχυρό και εκτεταμένο δίκτυο εταιρειών logistics. Πρόκειται για την εύρεση αυτού του τέλειου συνδυασμού που μπορεί να φέρει την μέγιστη ικανοποίηση στους πελάτες μας που στην περίπτωσή μας είναι κυρίως φοιτητές, μετανάστες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις από όλη την Ευρώπη. Επί του παρόντος, καταγράφουμε περίπου 20 χιλιάδες ενεργούς επιχειρηματικούς χρήστες στην Ευρώπη ενώ είμαστε επίσης ηγέτης στα κοινά σπουδαστών και expat.

Δεδομένου ότι έχουμε τόσους πολλούς μικρότερους πελάτες, χρησιμοποιούμε αυτήν την δύναμη για να διαπραγματευτούμε τις τιμές με τις εταιρείες courier. Στη συνέχεια, μεταφέρουμε αυτές τις χαμηλότερες τιμές (έως και 70% χαμηλότερες σε σύγκριση με άλλους παρόχους) στους πελάτες μας.

Όλα ξεκίνησαν το 2013 όταν ήμουν 23. Σπούδαζα στην Πολωνία και ήθελα να στείλω κάποιες τσάντες και πακέτα στη Σλοβενία, την πατρίδα μου. Ανακάλυψα τότε ότι είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρει κανείς τι είδους επιλογές logistics υπάρχουν, πόσο μάλλον ποιες οι τιμές ή οι κριτικές τους. Ήταν όλα ένα χάος και μακριά από ένα περιβάλλον φιλικό προς το χρήστη. Τότε κάλεσα τον καλό μου φίλο και επιχειρηματικό συνεργάτη από το παρελθόν Jan Stefe (είχαμε αναπτύξει μαζί γάντια οθόνης αφής) και αρχίσαμε να εργαζόμαστε για την εύρεση μίας online λύσης. Τον Μάιο του 2014, δημιουργήσαμε το Eurosender και μπήκαμε γρήγορα σε startup accelerators, όπως το γερμανικό ProSiebenSat1 και το RocketSpace από το Σαν Φρανσίσκο. Σήμερα έχουμε περισσότερους από 30 υπαλλήλους στη Λιουμπλιάνα, το Γκντανσκ και το Βερολίνο και σχεδιάζουμε να απασχολούμε 40 περισσότερους ανθρώπους τους επόμενους μήνες.

Η Eurosender κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 50% στην ελληνική αγορά. Πού πιστεύετε οφείλεται αυτή η επιτυχία;

Πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων. Ο πρώτος είναι το γεγονός ότι έχουμε ένα ισχυρό τμήμα πωλήσεων και υποστήριξης πελατών, που παρέχεται από τους εγγενείς Έλληνες. Αυτό φέρνει περισσότερη αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην εταιρεία μας από το ελληνικό κοινό. Για τους ανθρώπους και τις εταιρείες στην Ελλάδα είναι πολύ εύκολο να ζητήσουν από εμάς οτιδήποτε χρειαστούν σχετικά με τις υπηρεσίες μας και - εάν κάτι πάει στραβά - είναι πάντα ευκολότερο να έχουν μια συνομιλία σε μια μητρική γλώσσα.

Πιστεύω ότι οι Έλληνες πελάτες μας έχουν αναγνωρίσει την προσπάθεια μας και επιστρέφουν σε εμάς εξαιτίας αυτού. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ελληνική κοινότητα των εκπατρισμένων και φοιτητών στην ΕΕ είναι πολύ ισχυρή. Οι Έλληνες που ζουν στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και άλλες χώρες βέβαια και θέλουν να παραμείνουν σε επαφή με τους συγγενείς και τους φίλους τους στην πατρίδα - και με την ανταλλαγή υλικών πραγμάτων. Και θέλουμε να καταστήσουμε αυτή τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή και οικονομικά προσιτή γι 'αυτούς.

Tim-Potocnik_portrait.jpg?mtime=20180305134128#asset:79519

Tim Potocnik, συν-ιδρυτής και co-CEO της Eurosender

Πόσους υπαλλήλους απασχολεί αυτή τη στιγμή η Eurosender από την Ελλάδα;

Έχουμε ήδη τρεις Έλληνες που εργάζονται στο γραφείο μας στη Λιουμπλιάνα, οι οποίοι είναι αφοσιωμένοι στο να εξυπηρετήσουν τους συμπατριώτες τους. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε σε περισσότερες από 33 αγορές, τα ελληνικά ήδη αντιπροσωπεύουν μια πολύ σημαντική αγορά για εμάς. Το Eurosender επεκτείνεται πολύ γρήγορα - σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε την ομάδα με 40 έως 60 άτομα μέχρι το τέλος του έτους. Βέβαια και αναζητούμε ως μέρος αυτής της διαδικασίας και φιλόδοξους Έλληνες  για την ομάδα μας. Θα εξετάζαμε επίσης το ενδεχόμενο να ανοίξει και ένα εξειδικευμένο γραφείο στην Ελλάδα στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, χρειαζόμαστε ακόμα κάποιο χρόνο για να εδραιώσουμε την αγορά.

Ποιο είναι το target group της εταιρίας και ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Εστιάζουμε ιδιαίτερα στους σπουδαστές και τους Έλληνες expats, που ζουν σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Μιλάμε για ανθρώπους που είτε παρακολουθούν ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών στο εξωτερικό ή για ανθρώπους που μετακινούνται μόνιμα και είτε χρειάζονται τα πράγματα τους να μεταφερθούν είτε θέλουν να διατηρήσουν επαφή με τους συγγενείς και φίλους στη χώρα καταγωγής τους. Το επόμενο μεγαλύτερο κοινό μας είναι οι ΜΜΕ (μικρομεσαίες επιχειρήσεις) οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και οι ατομικές επιχειρήσεις. Συνήθως, οι επιχειρήσεις αυτές δεν χρησιμοποιούν συχνά υπηρεσίες logistics και δεν μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με μεγάλες εταιρείες και ως εκ τούτου να λαμβάνουν μια καλή τιμή από μόνοι τους.

Πώς κρατάμε ικανοποιημένους τους πελάτες μας; Με μεγάλη προσπάθεια να τους στηρίζουμε εάν κάτι πάει στραβά (στη μητρική τους μάλιστα γλώσσα) και με μια απλοποιημένη διαδικασία online για να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες logistics σε τρία μόνο βήματα και χωρίς εγγραφή. Συνεργαζόμαστε με τις GLS, DPD, DHL και άλλους μεγάλους μεταφορείς, πράγμα που σημαίνει ότι η διαδικασία παράδοσης είναι πολύ αξιόπιστη. Και βελτιώνουμε συνεχώς ένα αλγοριθμικό σύστημα εσωτερικά το οποίο γίνεται πιο έξυπνο με κάθε συναλλαγή - αυτό σημαίνει ότι η τιμή και η αξιοπιστία της παράδοσης γίνονται ολοένα και πιο βέλτιστες.

Πόσο σημαντική είναι η ελληνική αγορά για εσάς; Υπάρχουν σχέδια περαιτέρω επένδυσης σε αυτήν;

Η ελληνική αγορά αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής δραστηριότητάς μας – ένα ιδιαίτερα ισχυρό ποσοστό, δεδομένου ότι εργαζόμαστε σε περισσότερες από 30 αγορές. Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε αυτό το μερίδιο και στο μέλλον και να το ενισχύσουμε με την πρόσληψη Ελλήνων που θα επικεντρώνονται στην αγορά, γεγονός το οποίο με τη σειρά του θα φέρει περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις σε εμάς. Πιστεύω ότι σύντομα θα φτάσουμε σε ένα σημείο όπου το άνοιγμα ενός ειδικού γραφείου στην Ελλάδα θα γίνει η πιο βιώσιμη λύση.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην ελληνική αγορά και πώς τις ξεπερνάτε;

Η Ελλάδα αποδείχθηκε μια προσοδοφόρα αγορά, αλλά μόνο όταν οι άνθρωποι εξοικειώνονται με την ηλεκτρονική μας λύση. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται χρόνος για τους χρήστες να υιοθετήσουν την υπηρεσία και να την εμπιστευτούν. Παρατηρήσαμε επίσης ότι οι Έλληνες συχνά μας ρωτούν εάν μπορούν να στείλουν ελληνικό ελαιόλαδο ή φέτα - προϊόντα που επιδέχονται περιορισμούς στις κανονικές αποστολές. Ωστόσο, θα έλεγα ότι οι Έλληνες είναι πολύ επινοητικοί και βρίσκουν έναν τρόπο να συσκευάσουν ότι χρειάζονται έτσι ώστε το προϊόν να παραδοθεί με επιτυχία

Η Eurosender κατάφερε να συγκεντρώσει μία πολύ αξιόλογη επένδυση από την POST Luxembourg. Πείτε μας δυο λόγια για αυτό.

Η στρατηγική μάς υπαγορεύει να εργαζόμαστε με τους μεγάλους παίκτες και να μην τους θεωρούμε απλά ανταγωνιστές ή απειλή. Η POST Luxemburg, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη του Λουξεμβούργου, διαθέτει ουσιώδη εμπειρία και γνώση της αγοράς των logistics, έχοντας αναπτύξει τα σχετικά κανάλια και τις επαφές. Μεταμορφώνεται από ταχυδρομικό φορέα (κάποιον που παραδίδει μόνο επιστολές και μικρά πακέτα) σε εταιρεία logistics -και η Eurosender ως εταιρεία που θέλει να ψηφιοποιήσει τα logistics- ταιριάζει με τη συνολική τους στρατηγική. Από την άλλη μεριά, θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε την οικονομική τους επένδυση καθώς και άλλες μορφές βοήθειας για να αναπτυχθούμε ταχύτερα και να αναδειχθούμε σε νούμερο 1 κέντρο αποστολών, πρώτα στην Ευρώπη και μετά παγκοσμίως.

Βάσει ποιας φιλοσοφίας λειτουργεί η εταιρεία σας;

Δημιουργούμε λύσεις που γλιτώνουν χρόνο και χρήμα, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εστιάσουν σε πιο σημαντικά πράγματα, από το να διαχειρίζονται τις αποστολές τους. Το όραμά μας είναι διεθνές, αλλά εργαζόμαστε τοπικά, αναγνωρίζοντας και δουλεύοντας με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου. Επίσης πιστεύουμε ότι η παραγωγική εργασία, με προσανατολισμό στα αποτελέσματα είναι ύψιστης σημασίας -αλλά το να περνάμε και ωραία στη δουλειά μας είναι εξίσου σημαντικό.

Τι μπορούμε να περιμένουμε προσεχώς από την Eurosender;

Μπορείτε να περιμένετε την ανάπτυξη της ομάδας μας που δουλεύει για την Ελλάδα και συνεπώς και της ομάδας μας στη χώρα. Θα εργαστούμε περαιτέρω για την αναβάθμιση της πλατφόρμας, ώστε να γίνει περισσότερο ενστικτώδης, ειδικά για τους εταιρικούς χρήστες. Είμαστε επίσης σε επαφή με ξενοδοχεία και hostel στην Ελλάδα, με τις επιχειρήσεις δηλ. που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες της Eurosender εάν οι επισκέπτες τους ξεχάσουν κάτι κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και χρειάζονται να τους το στείλουν πίσω στον τόπο διαμονής τους.

Η Eurosender, όπως είπαμε, προσλαμβάνει αυτή την περίοδο και αναζητούμε φιλόδοξους Έλληνες που θέλουν να εργαστούν σε μία διεθνή εταιρεία τεχνολογίας.

Λίγα λόγια για τον Tim Potocnik:

Ο Tim Potocnik είναι ο συν-ιδρυτής και co-CEO της Eurosender. Ως επιχειρηματίας, ο Tim διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση επιχειρήσεων και στην προσέλκυση επενδύσεων. Επιπλέον, επιβλέπει το marketing, PR, τις εταιρικές σχέσεις, τη στρατηγική ανάπτυξη και τον προγραμματισμό. Ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία στα 18, αναπτύσσοντας ειδικά γάντια για touchscreen τηλέφωνα. 

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr