NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Πως να απογειώσετε το app σας!

Πως να απογειώσετε το app σας!

Ο Χρυσοβαλάντης Γεροκωνσταντής, ιδρυτής του Kleidi, μίλησε στο epixeiro.gr και αναλύει τι χρειάζεται για να εκτοξεύσεις μία εφαρμογή σε σύντομο διάστημα κυριολεκτικά από το μηδέν!

Τι χρειάζεται ένα application για να εκτοξευθεί σε σύντομο διάστημα.

Στο χώρο του e-commerce βρισκόμαστε από το 2015. Πριν μπει το νέο έτος η παρουσία μας ήταν σε social media και σε website. Μετά από μελέτη των analytics είδαμε ότι χρόνο με το χρόνο η επίσκεψη του κόσμου στην ιστοσελίδα μας γινόταν κυρίως από κινητό(mobile). Συγκεκριμένα από το 2015 μέχρι τα τέλη του 2017 το ποσοστό των χρηστών που μας επισκέπτονταν από την κινητή του συσκευή έφτασε από 58% στο 73%! Ένα σημαντικό ποσοστό ώστε να μας κάνει να σκεφτούμε την ύπαρξη μας σαν εφαρμογή συνάμα με την πρόβλεψη μας ότι θα αυξηθεί περισσότερο στο μέλλον.

Για να καταφέρουμε λοιπόν να φτάσουμε αυτό το ύψος απήχησης, που αρκετοί χρειάζονται 2 και 3 χρόνια, επενδύσαμε στο branding του application ώστε να βγει όμορφα στην αγορά και να αρχίζει να το κατεβάζει ο κόσμος. Στη συνέχεια ,και αυτή τη στιγμή, αυτό που θα κάνει τον κόσμο να κρατήσει την εφαρμογή στο κινητό του είναι το content. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε τώρα.

Ξεκινώντας με ένα πολύ μικρό κεφάλαιο αφοσιωθήκαμε σε 3 σημεία για την προώθηση της εφαρμογής:

Προώθηση στα Social Media. Κατά κύριο λόγο σε Facebook και Instagram. Να διευκρινίσουμε ότι η κάθε πλατφόρμα είναι ξεχωριστή και λειτουργεί διαφορετικά για αυτό προσέξαμε το περιεχόμενο που θα ανεβάσουμε σε κάθε πλατφόρμα. Πριν γίνει αυτό υπήρξε προώθηση των social media με καθημερινό περιεχόμενο και έτσι αναπτυσσόταν engagement μεταξύ των χρηστών.

Από στόμα σε στόμα(μέσω διαδικτύου). Παραδοσιακή μέθοδος αλλά και στην εποχή που διανύουμε είναι αποτελεσματική. Μετά τα πρώτα θετικά σχόλια των χρηστών είδαμε ότι η εφαρμογή αρέσει και χρησιμοποιείται. Σε κάθε χρήστη που δήλωνε ευχαριστημένος τον παραπέμπαμε να μας προτείνει και σε ένα φίλο του. Πολλοί ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα και το δέντρο άρχισε να μεγαλώνει.

Keywords. Στη δική μας περίπτωση που είμαστε ένα Sports Application δώσαμε προσοχή  στις λέξεις κλειδιά(keywords). Σε κάθε post ή σύνδεσμο στα social media και στο website φροντίζαμε να υπάρχουν λέξεις/φράσεις που είναι εφάμιλλες με τον κόσμο των σπορ. Έτσι σιγά σιγά αρχίσαμε οργανικά να φαινόμαστε στη Google, στο App Store και στο Play Store.

Τι χρειάζεται να προσέξει κανείς όταν φτιάχνει ένα application.

Απλότητα/Ευχρηστία. Αυτό που έκανε τη δική μας συνταγή να χρησιμοποιείται καθημερινά από πολλούς χρήστες ήταν η απλότητα της εφαρμογής και η ευχρηστία της. Χρειάστηκε να κάνουμε έρευνα τέσσερις με πέντε μήνες για να καταλήξουμε στο μοντέλο της εφαρμογής. Σταθήκαμε πολύ στην απλή δομή και στο άμεσο και κατανοητό περιεχόμενο. Μπορεί να φανεί γραφικό αλλά ένας 15χρονος πιτσιρικάς πρέπει να μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς είναι και τι κάνει η εφαρμογή που θέλεις να φτιάξεις. Βέβαια όσο πιο απλό είναι κάτι άλλο τόσο πιο δύσκολο είναι στην υλοποίηση του. Θέλει υπομονή.

Ταχύτητα/Χρόνος. Ζούμε σε μία απαιτητική εποχή που δουλεύουμε όλη την ημέρα. Κανένας μας δεν έχει υπομονή να περιμένει. Θυμάσαι τον εαυτό σου να περιμένει 1 λεπτό παραπάνω να φορτώσει το ίντερνετ από το φυσιολογικό; Μπορεί και να τρελάθηκες! Έτσι δώσαμε την ευκαιρία στο χρήστη να παίρνει την πληροφορία που θέλει μέσα σε 5 έως 10 δευτερόλεπτα ανάλογα με την ποιότητα ίντερνετ που διαθέτει. Φυσικά κάποιος που θέλει να ενημερωθεί αναλυτικότερα του δίνεται η ευκαιρία με περισσότερο περιεχόμενο. Οι μεγαλύτεροι κολοσσοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν κατακτήσει την αγορά πουλώντας χρόνο. Οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς δεν πουλάνε οχήματα αλλά χρόνο. Οι μεγαλύτερες εταιρείες φαγητού δεν πουλάνε φαγητό αλλά χρόνο για να πάρεις εύκολα και γρήγορα φαγητό κ.ο.κ.

Εξυπηρέτηση. Οι πιο γνωστοί guru του μάρκετινγκ υποστηρίζουν ότι αν χάσεις έναν πελάτη θα χρειαστεί να προσπαθήσεις 7 φορές περισσότερο για να τον ξανακερδίσεις. Εκεί επενδύσαμε χρόνο. Είμαστε δίπλα σε όλους. Ο κόσμος μπορεί να μη γνωρίζει τι θέλει μέχρι να του το προσφέρεις αλλά αν του το προσφέρεις μπορεί να σε βοηθήσει σημαντικά να το βελτιώσεις. Ο κόσμος λοιπόν μας βοήθησε και συνεχίζει να βοηθάει.

Λάθη προς αποφυγή;

Αρχικά αυτό που πρέπει να αποφύγεις όταν έχεις σκοπό να φτιάξεις μία εφαρμογή είναι να περιμένεις την κατάλληλη στιγμή. Εφόσον έχεις έτοιμα τα βασικά βγες στην αγορά. Μην περιμένεις το τέλειο design. Δεν μπορείς να βγάλεις μία τέλεια εφαρμογή εξαρχής. Στη συνέχεια θα κάνεις τις αλλαγές που χρειάζεται. Στη δική μας περίπτωση σε ένα διάστημα τριών μηνών κάναμε 2 Major Updates και 2 Updates για διορθώσεις σφαλμάτων και εμπειρία χρήστη (user experience). 

Έτσι έχει συμβεί και με τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως αλλά συνήθως τις μαθαίνουμε εφόσον έχουν φτάσει στην κορυφή, μετά από χρόνια στο χώρο. 

Τι χρειάζεται για να ασχοληθεί κάποιος με την δημιουργία applications;

Εφόσον δεν είναι κάποιος mobile developer θα χρειαστεί να απευθυνθεί σε κάποια εταιρεία ώστε να του φτιάξει την εφαρμογή. 

Από εκεί και έπειτα ο οποιοσδήποτε μπορεί να ξεκινήσει να ασχολείται με τη δημιουργία εφαρμογών. Πρέπει όμως να γνωρίζει πως για ακριβώς αυτό το λόγο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος με εφαρμογές να δημιουργούνται καθημερινά. Στη δική μας περίπτωση πριν ξεκινήσουμε να δημιουργούμε την πλατφόρμα μας κάναμε ότι θα έκανε ο οποιοσδήποτε. Ψάξαμε στο ίντερνετ. Παρθενογένεση δεν υπάρχει. Το πιο πιθανό όταν σκεφτείς μία ιδέα είναι να υπάρχει ήδη. Αυτό που μετράει είναι ποιος θα την υλοποιήσει καλύτερα ''υπηρετώντας'' καλύτερα τον κόσμο και ποιος μπορεί να την επικοινωνήσει καλύτερα. Ας μη ξεχνάμε ότι πασίγνωστες social εφαρμογές δημιουργήθηκαν και έφτασαν στην κορυφή ενώ προϋπήρχαν παρόμοιες. Στην περίπτωσή μας πήραμε αρκετά ερεθίσματα από το εξωτερικό. Αλλά εδώ προσοχή γιατί υπάρχει και το δεύτερο σενάριο. Ψάχνεις την ιδέα-εφαρμογή που θέλεις να υλοποιήσεις και δεν υπάρχει πουθενά στο ίντερνετ. Μη χαρείς αμέσως. Κάνε ξανά έρευνα. Δεν ξέρεις, κάποιος μπορεί να το προσπάθησε παλαιότερα και να βγήκε out of business.

Πόσα χρήματα πρέπει να διαθέσεις για να ξεκινήσεις μία εφαρμογή;

Χρειάζεσαι ένα ποσό αλλά όχι μεγάλο. Τα χρήματα στη δική μας περίπτωση έπαιξαν ρόλο μόλις 5%. Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι μπορούμε να μαζέψουμε ένα ποσό για να χτίσουμε μία πλατφόρμα. Το υπόλοιπο 95% όμως είναι αυτή η πλατφόρμα να χρησιμοποιείται. Εκεί βρίσκεται το challenge. Να υπάρχει λόγος για να τη χρησιμοποιεί ο χρήστης. Αλλιώς δεν έχει νόημα όσες λήψεις και να κάνει, όσα λεφτά και να δαπανηθούν. Στο εξωτερικό ένα μονοψήφιο ποσοστό των start up εφαρμογών καταφέρνει να επιβιώσει παρόλα τα υπέρογκα ποσά που έχουν επενδυθεί. Δεν παίζουν σπουδαίο ρόλο τα χρήματα στην επιτυχία μίας εφαρμογής.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr