NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Δήμητρα Κορομπίλη: Η αρχιτεκτονική της Αθήνας είναι ένα απέραντο κολάζ διαφορετικών αισθητικών!

Δήμητρα Κορομπίλη: Η αρχιτεκτονική της Αθήνας είναι ένα απέραντο κολάζ διαφορετικών αισθητικών!

Η Δήμητρα Κορομπίλη, δεν είναι μονάχα μια πετυχημένη αρχιτέκτονας εσωτερικού χώρου αλλά και επιχειρηματίας. Και μπορεί να μην μεγάλωσε σε ένα οικογενειακό περιβάλλον που να είχε σχέση με το επάγγελμά της, αυτό όμως δεν την εμπόδισε να ακολουθήσει & να πετύχει τα όνειρά της!

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, πώς ασχοληθήκατε με την αρχιτεκτονική, τι σας ώθησε σε αυτή τη πορεία;

Αποφάσισα να ασχοληθώ με την αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου αφού είχα τελειώσει το σχολείο μου! Μου άρεσε παρά πολύ να κάνω ένα επάγγελμα που έχει να κάνει με την αισθητική, τους συνδυασμούς χρωμάτων και σχημάτων. Και έτσι αποφάσισα να σπουδάσω στη σχολή Βακαλό. Οι γονείς μου δεν έχουν κάποια σχέση με το επάγγελμα, αλλά είχα την τύχη να με στηρίξουν σε ό,τι είχα αποφασίσει. Τελειώνοντας τη σχολή, κατάφερα να δουλέψω με την Αγνή  Κούβελα – Παναγιωτάτου και μαζί με εκείνη συμμετείχα σε μελέτες ολυμπιακών έργων και διεθνείς διαγωνισμούς! Αυτό μου έδωσε την εμπειρία και γνώσεις για να έχω ένα πολύ καλό βιογραφικό σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και αργότερα να δουλέψω με πολλούς αρχιτέκτονες, διακοσμητές κλπ. Ένας από τους πιο σημαντικούς αρχιτέκτονες  που με έμαθε σχεδόν ότι είμαι μέχρι σήμερα στο θέμα της δουλειάς είναι ο Μιχάλης Γρυπάρης και είμαι ευγνώμων που δουλεύω μαζί του μέχρι και σήμερα.

Τι είναι η Kontaki design; Πείτε μας δυο λόγια για αυτό, τι σκοπό έχει και τι το ξεχωριστό προσφέρει;

Η kontaki design δημιουργήθηκε το 2012 από τον Σπύρο Κοντάκη. Η εταιρεία σχεδιάζει  και παράγει αποκλειστικά χειροποίητα αντικείμενα και έπιπλα. Είναι μοναδικά και παράγονται μόνο σε περιορισμένο αριθμό. 

Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα φαινομενικό όνειρο σε έναν κόσμο όπου συνυπάρχουμε με τα αντικείμενα, καθώς "κινούνται" σε ολόκληρο τον χώρο μας, σχεδόν σαν να υπήρχαν πριν τα ανακαλύψουμε. Η πηγή έμπνευσης συνδυάζει τον αυθορμητισμό και τη διαφυγή από τον περίτεχνο σχεδιασμό αλλά και από τους άκαμπτους κανόνες που το περιβάλλουν. Η Kontaki Design μπορεί να συνδυάσει την τεχνική και την εννοιολογική τεχνογνωσία με τη δημιουργικότητα μιας ομάδας multitasking. Όλα τα αντικείμενα και τα έπιπλα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα.

Είμαι general manager στην kontaki design από το 2016 και ο ρόλος μου στην ομάδα πέρα από το καθαρά αρχιτεκτονικό - σχεδιαστικό κομμάτι είναι και η λήψη όλων των στρατηγικών αποφάσεων για την ανάπτυξη της εταιρείας. 

Στόχος της ομάδας είναι να γίνει μια ακόμη πιο μεγάλη εταιρεία η οποία σχεδιάζει, κατασκευάζει στην Ελλάδα και καταφέρνει να εξάγει μέσα σε πολύ σημαντικά πωλητήρια μουσείων και καταστημάτων στο εξωτερικό.

Δήμητρα Κορομπίλη: Η αρχιτεκτονική της Αθήνας είναι ένα απέραντο κολάζ διαφορετικών αισθητικών!
Η ομάδα του kontaki design. Από αριστερά προς τα δεξιά: Δήμητρα Κορομπίλη, General Manager – αρχιτέκτονας, Πέτρος Αβτζής, Construction supervisor/ photographer, Σπύρος Κοντάκης, Owner-Founder - Designer, Γιώργος Μπουσούνης, Artist consultant – μουσικός.

Πείτε μας δυο λόγια και για το The materialism.

Το 2011 που ξεκίνησε η κρίση,  σταματήσαμε να έχουμε τόσες πολλές μελέτες και εργασίες κατασκευής δηλ. ο χρόνος εργασίας μειώθηκε αισθητά, προσπάθησα όμως να συνεχίζω να δημιουργώ. Άνοιξα μια εταιρεία που την ονόμασα The materialism (Ο υλισμός - εμπνευσμένος από την μέχρι τότε κατάσταση που είχαμε στην Ελλάδα) και προσπάθησα να την κάνω την πιο ενημερωμένη πλατφόρμα διαμεσολάβησης προϊόντων αρχιτεκτονικής και design. Λόγω όμως τις γενικής κρίσης που υπήρξε δεν κατάφερα να την κάνω βιώσιμη και έτσι αποφάσισα να την κλείσω. Μέσα από αυτό έμαθα ότι πρέπει να έχουμε ένα σκοπό για το οποίο δουλεύουμε, γιατί δεν αρκεί μόνο η ιδέα και ο χρόνος, αλλά και ποιος είναι ο σκοπός που ξεκινάς κάτι. Έτσι, κατάφερα να γίνομαι ποιοτική και αποτελεσματική στον χρόνο και στην δουλειά μου!

Ποια η εικόνα σας για την αρχιτεκτονική της Αθήνας γενικότερα;

Η αρχιτεκτονική της Αθήνας είναι ένα απέραντο κολάζ διαφορετικών αισθητικών!!! 

Είναι απαραίτητα τα ταξίδια για έναν αρχιτέκτονα; Πώς αλλιώς μπορεί να βρει έμπνευση;

Ένας αρχιτέκτονας επιβάλλεται να ταξιδεύει νοητά και υπαρκτά ταυτόχρονα. Τα ερεθίσματα από εικόνες που βλέπει καθημερινά είτε σε ταξίδια, αποτυπώνονται και έτσι δίνουν πηγή έμπνευσης. 

Ποιο αρχιτεκτονικό στυλ σας εκφράζει στο έργο σας; Ποιες είναι οι δικές σας πηγές έμπνευσης;

Δεν μπορώ να πω ιδιαίτερα ότι έχω ένα στυλ. Απλά, προσπαθώ τις ανάγκες του πελάτη μου μαζί με την λειτουργικότητα και την αισθητική να τα κάνω πράξη. Ουσιαστικά είμαι κάτι σαν «καθοδηγητής» του έργου από την αρχή μέχρι το τέλος. Έτσι όμως καταφέρνω να δημιουργώ τάσεις η οποίες είναι όλες εμπνευσμένες από τον κάθε πελάτη μου ξεχωριστά.

Ποιο κτίριο της Αθήνας σας εντυπωσιάζει εσάς προσωπικά αρχιτεκτονικά;

Θεωρώ ότι είναι το ξενοδοχείο Hilton στην Λεωφόρο Β. Σοφίας 43 που οικοδομήθηκε το 1963 από τους αρχιτέκτονες Εμμανουήλ Βουρέκα, Προκόπη Βασιλειάδη, Σπύρο Στάικου. Και σε συνδυασμό με την χάραξη στην όψη από τον ζωγράφο Γιάννη Μόραλη θεωρώ ότι είναι σχεδόν από τα πρώτα αξιόλογα σύγχρονα αρχιτεκτονικά κτίρια που έχει η Αθήνα.

Ποια εμπόδια και περιορισμούς συναντάτε συχνά στις δημιουργίες σας;

Όπως και κάθε επιστήμη/ τέχνη για να ολοκληρωθεί προϋποθέτει τον επόμενο παράγοντα, έτσι και στην αρχιτεκτονική τα μεγαλύτερα εμπόδια τα δημιουργούν η ασυνεννοησία , οι εγωισμοί και η ημιμάθεια. 

Ο αρχιτεκτονικός κλάδος έχει πληγεί σημαντικά από την κρίση. Πώς το αντιμετωπίζετε;

Η πολυπραγμοσύνη δεν αποτελεί για μένα μια αναγκαστική λύση αλλά κυρίως μια δημιουργική επέκταση στο χώρο της εργασίας μου και ένας τρόπος να ανακαλύπτω τον εαυτό μου διαρκώς. 

Βέβαια οτιδήποτε και εάν είναι αυτό με το οποίο ασχολούμαι, πάντα το κοιτάζω με αρχιτεκτονικό μάτι και φροντίζω να το δομώ σαν να ήταν ένα καινούργιο κτήριο.

Εκτός από Αρχιτέκτονας, αποδεικνύεστε και μια επιχειρηματίας. Πείτε μας δυο λόγια και για το Aether Luxury Cosmetics.

Ως co-owner και manager director της aether luxury cosmetics ανέλαβα αυτό το project με μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία και την έρευνα που έχει γίνει σε αυτό από τον founder της εταιρείας Αργύριο Ραυτόπουλο.

Για την Aether (ο σκαραβαίος) αντιπροσωπεύει τον κύκλο ανανέωσης. Με τα προϊόντα μας φιλοδοξούμε να ανανεώσουμε την επιδερμίδα, τις αισθήσεις μας και την ψυχή μας. 

Μια μεταφορά για την αναγέννηση και την ανανέωση, την αντικατάσταση του παλιού από το νέο. Μια διαφωτιστική δύναμη με διαφορετικές μορφές και χρώματα. Και αυτό που πραγματικά θέλουμε να επιτύχουμε είναι να καλλιεργήσουμε αυτό το συναίσθημα σε όλους, να βοηθήσουμε να βρει ο καθένας τον αιθέρα του, την αύρα του, το αληθινό χρώμα του, ακόμα και την ταυτότητά του...

Δήμητρα Κορομπίλη: Η αρχιτεκτονική της Αθήνας είναι ένα απέραντο κολάζ διαφορετικών αισθητικών!
Το Aether Luxury Cosmetics, ένα label περιποίησης το οποίο εμπνέεται από τη φύση.

Οι πολύ κοντινοί στόχοι της εταιρείας είναι η τοποθέτηση των προϊόντων μας τόσο στην εγχώρια όσο και στην εξωτερική αγορά. Έχουν γίνει ήδη τα πρώτα βήματα στην αγορά της Αθήνας, της Κύπρου, του Βουκουρεστίου και του Λονδίνου. Μια πρόσφατη πρόταση από Αμερική και Αυστραλία μας κάνουν αισιοδοξούν ότι σύντομα θα βρισκόμαστε σε πολύ σημαντικά σημεία σε όλο τον κόσμο έχοντας στο πλευρό μας έναν secret investor που μας ακολουθεί και μας υποστηρίζει σε κάθε μας βήμα. Το πιο εντυπωσιακό μήνυμα που παίρνουμε από τα προϊόντα είναι πως το άρωμα διαρκεί πολύ στα μαλλιά κάνοντας τα να έχουνε μόνιμα μια αίσθηση φρεσκάδας, αυτό μας χαροποιεί γιατί δείχνει ότι πετυχαίνουμε τον σκοπό μας" αναγέννηση και ανανέωση"! 

Ο κόσμος αναζητάει πλέον να βρει προϊόντα με ταυτότητα, βασισμένα σε υλικά που είναι πιο κοντά στην φύση... έτσι νιώθει ότι αποκόπτεται από τα προβλήματα, το στρες, την αρνητική ενέργεια και οτιδήποτε του θυμίζει χημικό και επεξεργασμένο άγνωστο για αυτόν. 

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε νέους και νέες που θέλουν να ασχοληθούν με την αρχιτεκτονική; Είναι το εξωτερικό η λύση ή μήπως τελικά υπάρχει «φως στο τούνελ» και στην Ελλάδα;

Το εξωτερικό δεν είναι ποτέ η λύση για όλα μας τα προβλήματα, αντιθέτως θα έλεγα η κάθε λύση βρίσκεται στο «εσωτερικό μας». Θέλω να πω πως υπάρχει στον καθένα μας μια φωνή που την αναγνωρίζουμε και μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα. Αυτή η φωνή στον αρχιτέκτονα μιλάει για γεωμετρία, αρμονία, υλική και πνευματική ολοκλήρωση. Αυτό που έχω να προτείνω στα νέα άτομα είναι να έχουν όρεξη για δημιουργία, θέληση και αγάπη για δουλειά και αυτό που κάνουν οπουδήποτε και να βρίσκονται.

Τι ετοιμάζεται για το μέλλον; 

Μέρος των ανησυχιών μου όπως προείπα είναι η αισθητική, τόσο σε επίπεδο αρχιτεκτονικής όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικότητας ή βιομηχανικού ντιζάιν. Όμως πάντα με ενδιέφερε επίσης ο πυρήνας του ανθρώπου σε επίπεδο κοινωνίας και σε επίπεδο φύσης. Τον τελευταίο καιρό θα προσπαθήσω να διανθίσω τις επιχειρηματικές μου δυνατότητες στον κόσμο των καλών τεχνών με γνώμονα την ίδια την φύση και την έρευνα αυτής σε αισθητικό επίπεδο. Ξεκινάμε τώρα μια καινούργια συνεργασία με τον Μανώλη Αναστασάκο (Εικαστικό καλλιτέχνη και καλλιτεχνικό διευθυντή του βιομιμητισμού Ελλάδος έρευνας και καινοτομίας).

Η συνεργασία αυτή θα γίνει με πολυεπίπεδη ανάγνωση με όρους επιστήμης και τέχνης αλλά δεν θα σας αποκαλύψω ακόμα την συνταγή του δημιουργικού οράματος μας. Ας μιλήσουν λίγο αργότερα οι ίδιες οι πράξεις και τα έργα μας. Είμαι αισιόδοξη ότι η δημιουργικότητα και η γνώση μπορεί πάντα να μας καθοδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον. 

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr