NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

GFK: Μικρή βελτίωση στο Ευρωπαϊκό καταναλωτικό κλίμα

GFK: Μικρή βελτίωση στο Ευρωπαϊκό καταναλωτικό κλίμα
19_07_2018 | 10:10 19_07_2018 | 10:15
epixeiro icon Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες

Αποτελέσματα της έρευνας της GfK για το Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη για το δεύτερο τρίμηνο του 2018

Το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη παρουσίασε μικρή βελτίωση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018 φτάνοντας τις 23,2 μονάδες τον Ιούνιο. Αυτή η τιμή είναι κατά 2,6 μονάδες υψηλότερη από το Μάρτιο, ενώ αποτελεί το υψηλότερο επίπεδο που έχει φτάσει αυτός ο δείκτης από τον Νοέμβριο του 2007. Η μέση πρόθεση αγοράς στην ΕΕ μειώθηκε ελαφρά, ενώ παράλληλα μειώθηκε και η τάση εξοικονόμησης, καθιστώντας έτσι διαθέσιμα περισσότερα χρήματα για κατανάλωση.

Οι καταναλωτές αξιολόγησαν τις οικονομικές προοπτικές κατά μέσο όρο στην ΕΕ ως λιγότερο θετικές από ό,τι στην αρχή του έτους. Οι οικονομικές προσδοκίες έφτασαν στις 7,1 μονάδες τον Ιούνιο, που αποτελεί προφανή πτώση σε σύγκριση με τις 15 μονάδες που επιτεύχθηκαν τον Μάρτιο. Τα επίπεδα εμπιστοσύνης στην οικονομική ανάπτυξη, ιδίως στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο, μειώθηκαν σημαντικά. Αντίθετα, οι καταναλωτές στην Ισπανία και την Ιταλία είδαν ευνοϊκότερα την εγχώρια οικονομική δραστηριότητα.

Οι εισοδηματικές προσδοκίες παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ, φτάνοντας στις 16,8 μονάδες τον Ιούνιο. Έτσι βρίσκονται κατά 0,5 μονάδες πάνω από τα επίπεδα του Μαρτίου. Στην Ισπανία, τη Σλοβενία και την Ελλάδα, ο δείκτης αυξήθηκε σημαντικά σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο. Σε αυτές τις χώρες οι καταναλωτές αξιολόγησαν επίσης με μεγαλύτερη αισιοδοξία τη μελλοντική εξέλιξη των μισθών τους.

Όσον αφορά στη πρόθεση αγοράς, αυτή μειώθηκε σε κάποιο βαθμό σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας στις 17,6 μονάδες τον Ιούνιο. Αυτή η τιμή είναι κατά 2,1 μονάδες χαμηλότερη από αυτήν του Μαρτίου. Παράλληλα, ο δείκτης μειώθηκε κατά διψήφια ποσοστά στη Βουλγαρία και τη Γαλλία ενώ βελτιώθηκε στη Σλοβενία και την Ισπανία.

Παρά την ελαφρώς μειωμένη πρόθεση αγοράς, το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη αυξήθηκε,

φτάνοντας στις 23,2 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, δεδομένου ότι εδώ λαμβάνεται υ-
πόψιν και ο υπολογισμός της πτώσης των τάσεων για εξοικονόμηση.

Ελλάδα: Μικρή βελτίωση όσον αφορά στις εισοδηματικές προσδοκίες

Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση εξακολουθεί να χαρακτηρίζει το καταναλωτικό αίσθημα των Ελλή-
νων. Οι οικονομικές προσδοκίες έφτασαν στις -21,5 μονάδες τον Ιούνιο, παρουσιάζοντας έτσι μεί-
ωση της τάξεως των 0,9 μονάδων σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Σε όλη την Ευρώπη, μόνο οι οικονο-
μικές προσδοκίες των καταναλωτών στη Ρουμανία είχαν βαθμολογηθεί σε ακόμη δυσμενέστερη κλί-
μακα.

Οι εισοδηματικές προσδοκίες έφτασαν τις -21,5 μονάδες, παρουσιάζοντας όμως βελτίωση της τά-
ξεως των 6,2 μονάδων σε σύγκριση με τον Μάρτιο. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα παρέμεινε στην τελευ-
ταία θέση στην Ευρώπη.

Τέλος, όσον αφορά στην πρόθεση αγοράς, αυτή έπεσε στις -25,7 μονάδες τον Ιούνιο. Η τιμή αυτή είναι κατά 2,1 μονάδες χαμηλότερη από αυτήν του Μαρτίου και μακράν η χαμηλότερη τιμή στην Ευρώπη.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr