NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Πέτρος Ντόκος: Πώς το branding γίνεται προσωπική υπόθεση [Συνέντευξη]

Πέτρος Ντόκος: Πώς το branding γίνεται προσωπική υπόθεση [Συνέντευξη]

Με αφορμή τη συμμετοχή του στην ημερίδα World of Crafters 2018, ο Πέτρος Ντόκος, Head of Strategy της DOPE και Founder του Provocateur.gr, μιλάει στο epixeiro.gr για το branding και για το πως αυτό γίνεται «προσωπική υπόθεση».

Για αρχή, πείτε μας τι σημαίνει brand για εσάς.

Ό,τι παραμένει σταθερό στο σκοπό, το χαρακτήρα και την ταυτότητα του, κόντρα στους απρόβλεπτους παράγοντες που επιχειρούν να το καθορίσουν.

Πώς χτίζουμε το προσωπικό μας brand; Τι συμβουλές έχετε να δώσετε;

Αν υπήρχε νοητή σειρά στις άναρχες δημιουργικές μας σκέψεις θα ξεκινούσε από το πάθος. Δεν πας για τα λεφτά, πας για την αγάπη, δεν βάζεις μυαλό, δίνεις την ψυχή σου. Σε αυτό το ταξίδι δεν χωράνε συμβιβασμοί. Άνθρωποι θα προσφερθούν να σε σταματήσουν για να μη πονέσεις, άλλοι θα εγκαταλείψουν για να χάσεις κουράγιο, εσύ όμως θα πολεμάς για να αγγίξεις το σκοπό σου. Να βρεις τον χώρο να εξελίξεις το ταλέντο σου. Εκεί που ξεχνάς τον χρόνο, τα ρολόγια και τους δείκτες. Κάπως έτσι γεννιέται. 

Μπαχαρικά για επίδοξους builders:

  • Positioning – Ταυτότητα – Διαφορετικότητα
  • Περιέργεια - Αντίληψη
  • Ατελείωτη δουλειά - Mπόλικα εμπόδια να περνάς στο διάβα σου
  • Πολλοί τρελοί στον κύκλο σου
  • Sell dreams – Not products

Πώς μπορούμε να κάνουμε γνωστό το brand μας; Πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε σωστά τα social media;

Βρες το USP (Unique Selling Proposition) – Κάνε το θρησκεία σου. Δεν έχεις; Βρες το. Δεν βρήκες; Κάνε κάτι άλλο. Ψάξε για περιθώριο στον κόσμο που υπάρχεις ή θες να ανήκεις, πάρε στοιχεία από παντού αλλά μην αντιγράψεις κανένα, κάνε αυτό που κάνει τους άλλους cool και όχι εσένα. Αυτοί που φέρνουν την επιτυχία, άλλωστε, δεν νοιάζονται για αυτήν. Γιατί εσύ κι όχι κάποιος άλλος; Συμπλήρωσε την απάντηση: __________

Τι να τα κάνεις τα social αν δεν έχεις ιστορίες να πεις, είναι η ερώτηση. Αν ψάχνεις εργαλεία marketing, κάνουμε άλλη κουβέντα. Αν θες ταυτότητα, ψάξε γι’ αυτό που θα επηρεάσει τους ανθρώπους στην ζωή τους. Δεν υπάρχει σωστό-λάθος, ούτε συνταγή επιτυχίας. Ζούμε σε δυναμικό περιβάλλον και ο καθένας έχει φωνή και άποψη. Μην σταματάς να δοκιμάζεις, να παρατηρείς, να προσαρμόζεις και να δοκιμάζεις ξανά (ΑΒ Τesting FTW).

Τι πρέπει να προσέξει κάποιος όταν ξεκινάει να χτίζει το brand του; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που υπάρχουν στο χτίσιμο ενός καλού brand;

Ποια μεγαλύτερη πρόκληση από το να εγκαταλείψεις τα πάντα; Είναι εκεί και σου φωνάζει συνέχεια μέσα στα αυτιά. Κάθε μέρα. Πρωί-Βράδυ: «Παράτα τα ΟΛΑ».

Επέλεξες να ζεις χωρίς δήθεν ασφάλεια, αντιδογματικά, χωρίς δήθεν καριέρα, κυνηγώντας εμπειρίες και τρελά όνειρα. Αντιστέκεσαι ξεκάθαρα στο δοσμένο από την κοινωνία ως νομοτελειακό. Προσέχεις πολύ καλά, λοιπόν, αρχικά αυτό που πιστεύεις πως μπορείς να πετύχεις.

Άλλες προσο(ευ)χές; Ακούς προσεκτικά μα γνωρίζεις τις αξίες σου. Δεν χάνεις ποιότητα για να αγοράσουν περισσότεροι. Κοιτάς να σε θέλουν αυτοί που εσύ θέλεις. Όσο το αγαπάς και πίσω από αυτό χτίζεται ανθρώπινη διάσταση, γρήγορα θα βρεθούν αυτοί που θα το αγαπήσουν περισσότερο κι από εσένα.

Τι βιβλία θα προτείνατε πάνω στο θέμα του branding;

Γράψε το δικό σου βιβλίο. Το branding είναι βιωματικό παιχνίδι και κάθε μέρα αλλάζει όρους. Έτσι και το brand σου, προσωπικό και κάθε μέρα κρίνεται. Made to Stick, Change your Mind, Steal like an Artist σε πιο κλισέ best seller και subscription για μηνιαίο Fast Company.

Και τέλος, είστε ένας από τους ομιλητές στο «World of Crafters-, μια ημερίδα για τη δημιουργία & την επιχειρηματικότητα». Πείτε μας δυο λόγια για αυτό.

Σε έναν χώρο όπου ο καθένας θέλει να ζήσει από το ταλέντο του, από ό,τι παθιάζεται, ρισκάρει, αγαπά, ξεχνιέται κι ονειρεύεται, μου δίνει δύναμη και μόνο η συνύπαρξη. Αν έχω να πάρω κιόλας; Πάντα χρειάζομαι μια ένεση αδρεναλίνης.


Περισσότερα για την ημερίδα: http://www.worldofcrafters.gr
Κλείσε θέση: https://bit.ly/2ObvXD1  

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr