NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Ο «μύθος» του μύθου της Ελλάδας... ή αλλιώς το ελληνικό storytelling

Ο «μύθος» του μύθου της Ελλάδας... ή αλλιώς το ελληνικό storytelling

Όπου και αν βρεθώ, είτε σε σεμινάρια, είτε σε ημερίδες, είτε σε συζητήσεις επαγγελματικές, είτε σε διαδικτυακά μαγαζιά, είτε σε μαγαζιά delicatessen (και όχι μόνο) ακούω και βλέπω το «Μύθο» της Ελλάδας.

  • Αγοράστε ελληνική φέτα.
  • Αγοράστε ροφήματα αρωματικών & φαρμακευτικών φυτών γιατί ο Ιπποκράτης έλεγε…
  • Βλέπω brand names που παραπέμπουν ή είναι εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελληνική ιστορία.

Και αναρωτιέμαι: Ας πούμε ότι 500 Έλληνες αποφασίζουν να παράξουν προϊόντα την ίδια στιγμή. Αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι «πατήσουν» στο «Μύθο» της Ελλάδας τότε τι θα γίνει;

Θα έχουμε μπροστά μας 500 προϊόντα (ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκουν) που θα πουλούν όλα τα ίδιο «Γιατί». Θα απαντούν με τον ίδιο τρόπο στο «Γιατί» να αγοράσουν οι καταναλωτές το συγκεκριμένο προϊόν.

Πώς, λοιπόν, ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε προϊόντα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία; Πώς θα μπορεί ο δυνητικός πελάτης να δημιουργήσει μία συναισθηματική σχέση με το προϊόν; Σε τι θα διαφοροποιείται το κάθε προϊόν;

Κάποιοι θα μπορούσαν να μου απαντήσουν ότι ούτε όλα τα προϊόντα θα είναι ίδια, ούτε θα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και φυσικά δεν θα έχουν την ίδια ποιότητα. Όμως πριν δώσετε μία παραπλήσια απάντηση, σκεφτείτε το εξής:

Οι άνθρωποι αγοράζουν πρώτα με βάση το συναίσθημα (επιστημονικά αποδεδειγμένο). Αν πειστούν σ’ αυτό το επίπεδο, μετά μπαίνει η λογική και επιλέγουν βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Επιπλέον, αυτό που «φοβάμαι» είναι ότι τα ελληνικά προϊόντα θα καταντήσουν γραφικά. Κοινώς... θα μας βαρεθούν!

Ναι! Έχουμε ήλιο, έχουμε θάλασσα, έχουμε μία πλούσια χλωρίδα, έχουμε ιστορία, έχουμε, έχουμε... Όμως δεν φτάνει μόνο αυτό! Διαφοροποιηθείτε ως προς το story σας, τον μύθο σας.

Ο «μύθος», το story, δεν έχει να κάνει με την ιστορία του τόπου που ζούμε ή του τόπου από τον οποίο προέρχεται το προϊόν. Και επίσης δεν έχει να κάνει με την ταυτότητα του προϊόντος. Έχει να κάνει με εμάς τους ίδιους. Με τις δικές μας αξίες, τα δικά μας πιστεύω, τις δικές μας εμπειρίες. Η Ελληνική Ιστορία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που συμβάλλει στο «Πώς» θα αναπτύξουμε την Ιδέα μας και θα την μεταφράσουμε σε προϊόν. Δεν είναι όμως η δική μας προσωπική ιστορία που πλαισιώνει την Ιδέα μας, δεν είναι το προσωπικό μας «Γιατί», δεν είναι αυτό που θα συμβάλει ώστε να γίνει το πρώτο και το καθοριστικό click στον πελάτη.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr