NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Πόσο «πεταμένα» είναι τα λεφτά που πληρώνεις για τη μάρκα;

Πόσο «πεταμένα» είναι τα λεφτά που πληρώνεις για τη μάρκα;

Μία από τις βολές που δέχεται το μάρκετινγκ είναι ότι αυξάνει την τελική τιμή και οι καταναλωτές καταλήγουν να πληρώνουν τη μάρκα αντί για την «ουσία». Είναι συχνά και βολή προς τους καταναλωτές που προτιμούν τα επώνυμα προϊόντα από άλλους που - με κάποια περηφάνια - αρνούνται να πληρώσουν τη μάρκα επειδή «δεν είναι κορόιδα» ούτε «πετάνε τα λεφτά τους».

Η αλήθεια είναι - όπως στις περισσότερες των περιπτώσεων - κι εδώ σχετική!

Αν έχεις άπλετο χρόνο στη διάθεσή σου για να αναζητάς όλες τις πιθανές επιλογές και να τις μελετάς διεξοδικά ώστε να επιλέγεις την καλύτερη διαθέσιμη, τότε η μάρκα δεν σου χρειάζεται. Αν όχι, η μάρκα σου προσφέρει πληροφορίες κρίσιμες για να επιλέξεις το προϊόν ή την υπηρεσία που θα ικανοποιήσει τουλάχιστον επαρκώς τις αγοραστικές σου ανάγκες. Σε αυτή την περίπτωση, δεν πληρώνεις τη μάρκα, αγοράζεις πληροφορίες και χρόνο. Το καταλαβαίνεις καλύτερα την πρώτη φορά που ταξιδεύεις στο εξωτερικό ή καλύτερα εκτός Ευρώπης, πιθανώς στην Ασία ή στην Αφρική. Αν την έχεις αυτή την εμπειρία, καταλαβαίνεις. Δεν ήταν «ανακουφιστικό» όταν είδες επιτέλους μια γνωστή μάρκα; Δεν έκανε την επιλογή πολύ πιο γρήγορη και εύκολη;

Αν έχεις άπειρες γνώσεις και μπορείς για κάθε προϊόν ή υπηρεσία να αξιολογήσεις προσωπικά την ποιότητα, τη λειτουργική συμπεριφορά, την ασφάλεια και το αποτέλεσμα που θα έχει η χρήση του/της, τότε η μάρκα δεν σου χρειάζεται. Αν όχι, η μάρκα συνεπάγεται ότι δεν θα ρισκάρεις την υγεία σου, την ασφάλειά σου, την καλή σου ψυχολογία, την κοινωνική σου εικόνα, τα χρήματα που επενδύεις. Σε αυτή την περίπτωση, δεν πληρώνεις τη μάρκα, πληρώνεις την εγγύηση που αυτή σου παρέχει. Πληρώνεις ότι τα φρένα του αυτοκινήτου θα πιάσουν και ότι η οδική ασφάλεια θα έρθει όταν την καλέσεις. Πληρώνεις ότι θα βγεις ζωντανός μετά το χειρουργείο και ότι η φαρίνα πράγματι θα φουσκώσει χωρίς μαγιά το ζυμάρι.

Αν έχεις αποφασίσει ότι σου ταιριάζει η μοναχική ζωή κι η απόλυτη ανεξαρτησία, τότε η μάρκα δεν σου χρειάζεται. Αν όχι, η μάρκα σου δίνει τη δυνατότητα να γίνεις μέλος μιας επιθυμητής ομάδας πιο εύκολα και να διαχωρίσεις σαφώς τη θέση σου από μια ομάδα που για κανέναν λόγο δεν θα ήθελες να σχετιστείς μαζί της. Σε αυτή την περίπτωση δεν πληρώνεις τη μάρκα, πληρώνεις την κοινωνική σου ένταξη ή και την αποδοχή σου. Αγοράζεις κασκόλ της αγαπημένης σου ομάδας, φοράς μπλουζάκι με τη φωτογραφία του αγαπημένου σου τραγουδιστή ή ηθοποιού, πίνεις καφέ στην κούπα του πανεπιστημίου απ' το οποίο αποφοίτησες (ή εκείνου που θα ήθελες να έχεις αποφοιτήσει), κολλάς στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου sticker "I καρδούλα Santorini". Και ξέρουν οι άλλοι με ποιον έχουν να κάνουν!

Αν είσαι ο ίδιος επώνυμος, αν είσαι δηλαδή "φίρμα-μάρκα", τότε οι άλλες μάρκες δεν σου χρειάζονται. Στη γνωστή φωτογραφία με τον BIll Gates και τον Mark Zuckerberg, βλέπεις μερικά δισεκατομμύρια μαζεμένα κι ούτε μια μάρκα πολυτελείας. Απλά t-shirts και jeans φοράνε, κοσμήματα ούτε για δείγμα. Αν όμως, δεν είσαι "φίρμα-μάρκα" ο ίδιος, η μάρκα συνεπάγεται σύμβολα που μπορεί να κάνουν τη διαφορά στις κοινωνικές, προσωπικές και επαγγελματικές σου σχέσεις. Σε αυτή την περίπτωση δεν αγοράζεις τη μάρκα, αγοράζεις τις πληροφορίες που αυτή μεταδίδει για λογαριασμό σου και τις δημόσιες σχέσεις που κάνει για λογαριασμό σου.

Τι συνεπάγεται, λοιπόν, η αγορά μιας μάρκας;

Συνεπάγεται εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου, χρήσιμες πληροφορίες, εγγύηση ποιότητας και ασφάλειας, κοινωνική ένταξη, επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις. Για αρχή....! Αν δεν είναι αυτά η ουσία, τότε τι είναι; Κι αν η μάρκα σου προσφέρει κάποιο ή κάποια από αυτά, πώς μπορείς να ισχυριστείς ότι είναι πεταμένα λεφτά; Κατά πάσα πιθανότητα, λίγα δίνεις!

Αν δε χρειάζεσαι τίποτα από τα παραπάνω, βαθιά υπόκλιση!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr