NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

C4P: Η startup που αναπτύσσει AI λογισμικό «τόσο έξυπνο όσο ένας έξυπνος επιχειρηματίας»

C4P: Η startup που αναπτύσσει AI λογισμικό «τόσο έξυπνο όσο ένας έξυπνος επιχειρηματίας»

Ποια η σχέση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης με τους δημόσιους διαγωνισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής; O Ανδρέας Θανόπουλος, CEO της C4P, μιας startup με έδρα της Βρυξέλλες, μας αναλύει τον ιδιαίτερο τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, «αποκαλύπτοντας» και τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Μιλήστε μας για την C4P και για το πώς προέκυψε η δημιουργία της. Που βρίσκεται σήμερα η «βάση» της και από πόσα άτομα αποτελείται η ομάδα της;

Η C4P είναι το αποτέλεσμα συνδυασμού δύο παραγόντων: Αφενός της δεκαετούς εμπειρίας μου σε πολυεθνικές εταιρείες στο τομέα των έργων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αφετέρου της πεποίθησης μου ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούμε ως επαγγελματίες.

Eνα βασικό κομμάτι της δουλειάς μου πριν δημιουργήσω την C4P ήταν η συλλογή και ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων ώστε να λάβω τις κατάλληλες στρατηγικές αποφάσεις σε σχέση με έργα των Ευρωπαϊκών Οργανισμών. Η τεχνολογία στις μέρες μας επιτρέπει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων αυτόματα. Αυτό που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως η Τεχνητή Νοημοσύνη πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα: μπορεί να κατανοήσει σε βάθος πληροφορίες και να προτείνει επιχειρηματικές αποφάσεις. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος ύπαρξης της C4P.

Η εταιρία έχει την έδρα της στην καρδιά της Ευρώπης, τις Βρυξέλλες. Το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας μας βρίσκεται στην Αθήνα, χάρη στο ανθρωπινό δυναμικό που υπάρχει διαθέσιμο στη χώρα. Είμαστε μια ομάδα έξι συνεργατών και συνεχώς μεγαλώνουμε.

Ποιο είναι, λοιπόν, το προϊόν που προσφέρει η C4P; Ποια η τεχνολογία που χρησιμοποιείται και ποιος ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης;

Ο πυρήνας της δουλειάς μας είναι η ανάπτυξη λογισμικού που διαβάζει και κατανοεί επαγγελματικά έγγραφα με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε ένας ικανός επαγγελματίας, και προτείνει στρατηγικές αποφάσεις με βάση αυτά. Αναπτύσσουμε πρωτοποριακή τεχνολογία (νευρωνικά δίκτυα, deep learning) ώστε το λογισμικό μας να αναγνωρίζει κείμενα και νοήματα, να επικαλείται χρήσιμες πληροφορίες από τεχνικά έγγραφα, να δημιουργεί μία τράπεζα επιχειρησιακών πληροφοριών και, τελικά, να λαμβάνει αποφάσεις γύρω από την ανάπτυξη επιχειρήσεων στο Ευρωπαϊκό δημόσιο τομέα. Με άλλα λόγια, έχουμε δημιουργήσει ένα βοηθό για Business Developers. Σκεφτείτε το σαν τη Siri της Apple ή τον βοηθό της Google, με τη διαφορά πως (προς το παρόν τουλάχιστον) προορίζεται για ένα πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο.

Γιατί μια εταιρεία να επιλέξει τη δική σας λύση; Ποια τα πλεονεκτήματα που θα της προσφέρει, σε σύγκριση με τις προϋπάρχουσες μεθόδους και προτάσεις;

Η απάντηση είναι απλή: Γιατί κανείς δεν έχει επιχειρήσει να κάνει ό,τι κάνουμε εμείς. Υπάρχουν φυσικά αρκετές εταιρείες που ασχολούνται με τα δεδομένα δημόσιων συμβάσεων σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, αλλά όλες έχουν παραμείνει σε έναν πολύ επιφανειακό τρόπο ανάλυσης των δεδομένων. Έχοντας βρεθεί στη θέση του χρήστη τέτοιων λύσεων, ήταν ξεκάθαρο για μένα πως μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα.

Μια απλή αναλογία για το πως διαφοροποιούμαστε από άλλες εταιρίες: Ας υποθέσουμε πώς κάποιος ψάχνει κάποιες πληροφορίες που γνωρίζει πως βρίσκονται γραμμένες σε ένα από τα χιλιάδες βιβλία μιας βιβλιοθήκης. Οι υπάρχουσες λύσεις θα επέλεγαν εκατό βιβλία που θα έπρεπε ο προαναφερθέντας να διαβάσει μόνος του, ώστε να βρει τις πληροφορίες που χρειάζεται. Στη C4P, το λογισμικό μας μπορεί να αναγνωρίσει από μόνο του το σωστό βιβλίο, στη συνέχεια να διαβάσει το κείμενο που ψάχνει ο ενδιαφερόμενος και να το συνδυάσει με οτιδήποτε άλλο σχετικό ώστε να του προτείνει με ποιο τρόπο θα του είναι χρήσιμη η πληροφορία που έψαχνε.

Μοιάζει με τη Google που δίνει σωστές απαντήσεις σε ερωτήματα, αλλά ξανά, για ένα πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο.

Δώστε μας μια εικόνα από τα αποτελέσματα που έχει φέρει για τους πελάτες σας η λύση της C4P.

Ένα από τα πράγματα που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους είναι το γεγονός πως οι εταιρίες που χρησιμοποιούν τη λύση μας έχουν συχνά διαφορετική αφετηρία. Κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο στηρίζονται σε εμάς ώστε να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στην ευρωπαϊκή αγορά δημοσίου τομέα. Παράλληλα, είμαστε πολύ χαρούμενοι που το πελατολόγιο μας περιλαμβάνει μικρομεσαίες επιχειρήσεις από όλη την Ευρώπη που χρειάζονται πρόσβαση σε δημόσια έργα χωρίς να είναι σε θέση να καταβάλουν τη μεγάλη επένδυση που θα χρειαζόταν χωρίς τη λύση μας.

Δημιούργησα τη C4P έχοντας και τους δύο τύπους εταιρειών κατά νου και η αλήθεια είναι πως μας τιμά ιδιαίτερα να διευκολύνουμε εταιρείες εκείνες που ειδάλλως δεν θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε τέτοια κονδύλια.

Μιλώντας με γεωγραφικούς όρους, οι πελάτες μας είναι από διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπως Βέλγιο, Ελλάδα, Ισπανία, Λουξεμβούργο, Γερμανία κλπ.

Ποιοι ήταν οι λόγοι που επιλέξατε της Βρυξέλλες ως βάση της startup σας; Ποιο είναι το επιχειρηματικό περιβάλλον και οι δυνατότητες που προσφέρονται εκεί για μια εταιρεία του είδους;

Σε αυτό το στάδιο, το ενδιαφέρον μας είναι στις δημόσιες προκηρύξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία βρίσκεται κατά βάση στις Βρυξέλλες. Εξού και ξεκινήσαμε από εκεί. Επιπρόσθετα, οι Βρυξέλλες αποτελούν ένα εξαιρετικά ευνοϊκό περιβάλλον για νέους επιχειρηματίες με σημαντικούς δεσμούς με Ευρωπαϊκά Κέντρα Καινοτομίας αλλά και ένα διεθνές περιβάλλον που προάγει την καινοτομία. Η στρατηγική μας προβλέπει την επέκταση μας και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά οι Βρυξέλλες και η Αθήνα θα αποτελούν πάντα τα βασικά κέντρα της δραστηριότητάς μας.

Καθώς επικεντρώνετε στους δημόσιους διαγωνισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ποια η εικόνα που μπορείτε να μας μεταφέρετε από τον συγκεκριμένο τομέα, ακόμη και οι ενδεχόμενες συμβουλές προς εταιρείες; Ποια τα κεφάλαια που προσφέρονται και πόσα από αυτά κατευθύνονται, τελικά, προς την Ελλάδα;

Οι δημόσιοι διαγωνισμοί του Ευρωπαϊκού δημοσίου τομέα (Ευρωπαϊκοί οργανισμοί και κυβερνήσεις) είναι μια αγορά που υπολογίζεται ότι αποτελεί το 16% του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ και καλύπτει πρακτικά όλους τους τομείς της οικονομικής ζωής.

Η C4P επικεντρώνεται (προς το παρόν) στο ευρωπαϊκούς οργανισμούς, το οποίο αντιστοιχεί σε μία αγορά με αξία 5 δισεκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Η αγορά αυτή πρέπει να είναι ανοιχτή και διάφανης ώστε να είναι προσιτή σε όλες τις ευρωπαϊκές εταιρείες ανεξαρτήτου μεγέθους. Το πρόβλημα, όμως, είναι πως όσο μεγαλύτερη είναι μία αγορά, τόσο πιο τρομακτική φαντάζει σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και τελικά καταλήγει περισσότερο κλειστή. Εδώ έρχεται η C4P να δώσει λύση.

Οι ελληνικές εταιρείες έχουν καταφέρει να είναι αρκετά επιτυχημένες σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς, όπως η τεχνολογία, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαμε να κάνουμε σαν χώρα σε άλλους τομείς. Από την εμπειρία μου στο εξωτερικό, η Ελλάδα παραμένει μια χωρά με εξαιρετικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο μπορεί να προσθέσει σημαντική αξία σε έργα των Ευρωπαϊκών Οργανισμών και να συμβάλει στην πρόοδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μπορεί η τεχνολογία της C4P να χρησιμοποιηθεί σε άλλους τομείς; Γενικότερα, ποιος θα είναι ο ρόλος που θα διαδραματίσει η τεχνητή νοημοσύνη στη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων; Υπάρχουν πιθανοί κίνδυνοι;

Φυσικά! Οι προοπτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι αμέτρητες και η C4P σκοπεύει να είναι στο επίκεντρο τους. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι στις μέρες μας ένα μεγάλο buzzword (και σωστά), αλλά πρέπει να κατανοήσουμε ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να αναπτυχθεί. Στον πυρήνα της προσπαθεί να μιμηθεί τον ανθρωπινό εγκέφαλο και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.

Η ανάπτυξη της δεν διαφέρει πολύ από τον τρόπο που μαθαίνουμε σαν άνθρωποι: Με τον ίδιο τρόπο που ένα παιδί μαθαίνει σταδιακά να διαβάζει ένα απλό βιβλίο, μετά προχωράει στην κατανόηση βασικών εννοιών και τελικά είναι σε θέση να αναλύει περίπλοκα προβλήματα και να τα λύνει σαν ενήλικας, με τον ίδιο τρόπο χτίζει κάνεις Τεχνητή Νοημοσύνη. Δεν υπάρχει σύντομος δρόμος όταν δημιουργείς Νοημοσύνη, όπως δεν υπάρχει σύντομος δρόμος εκπαίδευσης ενός ανθρώπου.

Κατά αυτόν τον τρόπο λειτουργούμε στην C4P. Ξεκινήσαμε ψάχνοντας λύση σε ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό πρόβλημα και δεν θα σταματήσουμε μέχρι η τεχνολογία μας να φτάσει στο σημείο να λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα μέσω ανώτατων συστημάτων επιχειρηματικών πληροφοριών. Στη συνέχεια θα ερευνήσουμε πως οι πληροφορίες αυτές θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα πλαίσια. Θα ψάξουμε, για παράδειγμα, πως τα νομικά έγγραφα θα μπορούσαν να διαβαστούν αυτοματοποιημένα και ούτω καθεξής.

Κίνδυνοι όντως υπάρχουν, αλλά κατά τη γνώμη μου, όχι αυτοί που συχνά ακούμε. Οι άνθρωποι δεν θα χάσουν τη δουλειά τους εξαιτίας της Τεχνητής Νοημοσύνης. Θα χρειαστεί όμως να αποκτήσουν νέες δεξιότητες. Δεν είναι άγνωστο, στην ανθρώπινη ιστορία, η εισαγωγή μίας νέας τεχνολογίας που οδηγεί τους ανθρώπους σε νέα επαγγέλματα. Τα αυτοκίνητα αντικατέστησαν τα άλογα και όσοι ήταν υπεύθυνοι για τα άλογα, έπρεπε να στραφούν σε νέες δουλειές. Κάτι παρόμοιο έγινε με τους υπολογιστές. Το γεγονός πως ο κόσμος εξελίσσεται είναι καλό.

Ο κίνδυνος που ενέχει είναι ότι μπορεί να οδηγήσει στη συγκέντρωση υπηρεσιών (και άρα έλεγχου) από μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες που οδηγούν τον τομέα αυτό. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα να μην παράγονται παραδοσιακά από αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά από εταιρείες τεχνολογίας. Ή εάν η διάγνωση του καρκίνου γίνεται με ακρίβεια μέσω μηχανικής μάθησης (ήδη υπάρχουν αποτελέσματα σε αυτόν τον τομέα) από τις ίδιες εταιρίες. Αυτή είναι μία πρωτόγνωρη συγκέντρωση δύναμης από συγκεκριμένους τεχνολογικούς γίγαντες.

Συμμετείχατε πρόσφατα στην έκθεση Startup Grind. Ποια τα αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτήν, ποια η εμπειρία σας;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η C4P επιλέχθηκε ανάμεσα στις κορυφαίες ευρωπαϊκές νέες εταιρείες στο διαγωνισμό Startup Grind, ίσως το σημαντικότερο γεγονός στην Ευρώπη για startups. Ήταν πραγματικά μια καταπληκτική ευκαιρία για εμάς να έρθουμε σε επαφή με την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής νέας επιχειρηματικότητας και να ανταλλάξουμε εμπειρίες και ιδέες. Εξίσου σημαντική ήταν η ευκαιρία που μου δόθηκε να μιλήσω μπροστά σε ένα κοινό 3.000 ανθρώπων για το λόγο ύπαρξης και τη στρατηγική της C4P.

c4p_event.jpg?mtime=20190629161926#asset:131245

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την C4P, οι στόχοι για το άμεσο μέλλον;

Έχουμε μεγάλα πλάνα για το μέλλον! Την περίοδο αυτή εργαζόμαστε στην επέκταση της λύσης μας στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας την ελληνική C4P. Κοιτάμε να προσαρμόσουμε το λογισμικό μας στην ελληνική αγορά, αναλύοντας τις δημόσιες συμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Το εγχείρημα αυτό θα ολοκληρωθεί τους ερχόμενους μήνες και αποτελεί μέρος της γενικότερης στρατηγικής μας να επεκταθούμε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ένας ακόμη στόχος μας είναι να κάνουμε το λογισμικό μας ακόμα εξυπνότερο. Έχοντας καταφέρει όσα προαναφέρθηκαν, θα κοιτάξουμε πλέον πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορέσει να δημιουργήσει βοηθούς (assistants) σε εντελώς διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους.

Όλα είναι μέρος του μεγαλύτερου σκοπού μας: «Δημιουργία λογισμικού τόσο έξυπνου όσο ένας έξυπνος επιχειρηματίας».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr