NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Ecotrophelia 2019: Οι βραβευμένες ομάδες παρουσιάζουν τα καινοτόμα προϊόντα που ανέπτυξαν!

Ecotrophelia 2019: Οι βραβευμένες ομάδες παρουσιάζουν τα καινοτόμα προϊόντα που ανέπτυξαν!

Για ακόμη μια χρονιά και με μεγάλη επιτυχία, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) διοργάνωσε τον Εθνικό Διαγωνισμό Οικολογικών - Καινοτόμων Προϊόντων Διατροφής «Ecotrophelia 2019». Σήμερα, οι τρεις πρώτες ομάδες μιλούν στο epixeiro.gr για τα προϊόντα που ανέπτυξαν, τη διάκριση τους και τα επόμενα βήματα!

Μιλήστε μας για την ομάδα σας, τα μέλη από τα οποία αποτελείται και το πώς φτάσατε να λάβετε μέρος στον διαγωνισμό.

GReatings [1η θέση]: Η ομάδα μας, πολυπληθής και πολυδιάστατη, φέρει τα ίδια όνειρα και στόχους. Αποτελείται από τους εξής προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών: Ευγενία Αγγέλη, Χρυσάνθη Αργείτη, Κωνσταντίνο Γαλανόπουλο, Ανδριάνα Γραφάκου, Δημήτρη Καραγιάννη, Αριστοτέλη Μπάκο, Γιώργο Παπακώστα, Μαρία-Βαρβάρα Σαραφίδου και Μαρία - Άννα Σοφρά, υπό την καθοδήγηση του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Π. Σκανδάμη, κα Δρ. Α. Καπετανάκου και υποψήφια διδάκτορα κα. Μ. Γκερέκου. Ο διαγωνισμός ήταν μια ευκαιρία για τον καθένα από εμάς να εξωτερικεύσει τις ιδέες και το όραμα του πάνω στην επιστήμη που υπηρετεί.

ecotrophelia20191.jpg?mtime=20190713140609#asset:133246

Coofie [2η θέση]: Η ομάδα μας αποτελείται από τους Άγγελο Μπιζύμη, Αντωνία Σκέντζου, Γεωργία Φρακολάκη, Δανάη Σιλιώνη, Έλενα Τσαμαντά, Εμμανουήλ Νικητάκη, Μαρία Κατσούλη, Τρύφωνα Κεκέ, Φωτεινή Λυμπάκη και Χρυσάνθη Ακρίβου. Πρόκειται για φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του εργαστηρίου Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Δεν είναι η πρώτη φορά που το Εργαστήριό μας παίρνει μέρος με επιτυχία στον διαγωνισμό «Ecotrophelia». Είναι ένας διαγωνισμός που επιβραβεύει τις καινοτόμες ιδέες των νέων φοιτητών, οπότε δεν ήταν δύσκολο να πάρουμε την απόφαση να συμμετάσχουμε για μία ακόμη χρονιά.

ecotrophelia20192.jpg?mtime=20190713140649#asset:133247

HOLI BEAN [3η θέση]: Η ομάδα αποτελείται από τρεις τελειόφοιτες φοιτήτριες του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου: Ελένη Καπόλου, Ευτυχία Παρασκευουλάκου και Βικτώρια Μπαλντζή, με επιβλέποντα τον Επίκουρο Καθηγητή Δρ. Μπόσκου Γεώργιο. Σημαντική βοήθεια λάβαμε από τον συνεργάτη μας που έχει μακρά εμπειρία στα ζυμωμένα προϊόντα φυτικής προέλευσης, Σταύρο Καραγιλάνη.

ecotrophelia20193.jpg?mtime=20190713140729#asset:133248

Ποιο είναι, λοιπόν, το προϊόν που αναπτύξατε και μέσω του οποίου ξεχώρισε η ομάδα σας; Ποιες οι σημαντικότερες καινοτομίες του;

GReatings: Το GReatings είναι ένα έτοιμο προς μαγείρεμα γεύμα που καταναλώνεται εντός του περιέκτη του. Ανοίγοντας τη συσκευασία, ο καταναλωτής αντικρίζει αποξηραμένα συστατικά που με την προσθήκη βραστού νερού, ή με τη χρήση φούρνου μικροκυμάτων, μετατρέπονται σε ένα παραδοσιακό γεύμα, διατηρώντας ταυτόχρονα τις τάσεις της μοντέρνας κουζίνας. Οι τρεις εκδοχές που έχουν αναπτυχθεί είναι: «Τραχανάς με σάλτσα ντομάτας», «Λούπινα & Φακές με σπανάκι και σάλτσα ελιάς» και «Χαλβάς σιμιγδαλένιος με σταφίδες και σύκο». Η οικολογική συσκευασία από ζαχαροκάλαμο, η φιλοσοφία της βιώσιμης ανάπτυξης και φυσικά η φιλοσοφία του δέντρου του GReatings, το οποίο αποτελεί logo μας και σύνδεσμο των ριζών των διατροφικών αξιών του παρελθόντος με τις ανάγκες του παρόντος, είναι τα σημεία καινοτομίας που ξεχώρισαν.

ecotrophelia20194.jpg?mtime=20190713140839#asset:133249

Coofie: Το προϊόν που αναπτύξαμε ονομάζεται «Coofie» και είναι ένα μπισκότο χωρίς γλουτένη και λακτόζη σε δύο διαφορετικές γευστικές παραλλαγές: με πορτοκάλι και κανέλλα και με σύκο. Παράγεται με εναλλακτικά άλευρα, όπως άλευρο βρώμης, καλαμποκιού και ρεβιθιού, διαιτητικές ίνες και φυσικά γλυκαντικά όπως η σταφιδίνη.

ecotrophelia20195.jpg?mtime=20190713140952#asset:133250

HOLI BEAN: Αναπτύξαμε ένα άλειμμα, μία πάστα από ζυμωμένα φασόλια, ελαιόλαδο και μπαχαρικά, με προβιοτικά, αντιθρομβωτική δράση και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Πρόκειται για ένα «πάντρεμα» της παραδοσιακής μακροβιοτικής διατροφής των Ιαπώνων και της Μεσογειακής κουλτούρας. Ουσιαστικά εμπνευστήκαμε από ένα παραδοσιακό τρόφιμο που λέγεται natto και το «ελληνοποιήσαμε», αλλάζοντας το υπόστρωμα της ζύμωσης, δηλαδή αντί για φασόλι σόγιας χρησιμοποιήσαμε μικρό λευκό ελληνικό φασόλι. Στη συνέχεια, προσθέσαμε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και κάποια μπαχαρικά για περισσότερη γεύση. Και έτοιμο το Ηoli ΒΕΑΝ, μία vegan υπερτροφή, ένα απαστερίωτο τρόφιμο υψηλής διατροφικής αξίας! Θέλαμε, έτσι, να δείξουμε ότι με δύο απλά και κλασσικά προϊόντα της μεσογειακής διατροφής που αφθονούν στην ελληνική γη, φασόλι και λάδι, μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα βιολειτουργικό τρόφιμο, που καθόλου δεν στερείται γεύσης, κάθε άλλο!

ecotrophelia20196.jpg?mtime=20190713141122#asset:133251

Πώς οδηγηθήκατε στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου προϊόντος; Πώς προέκυψε η ιδέα και ποια ήταν η διαδικασία;

GReatings: Η ιδέα προέκυψε μέσα από πολλές συναντήσεις και συζητήσεις, δοκιμές, αναλύσεις. Έτσι, ξαφνικά ο καταιγισμός ιδεών ξεκαθάρισε όταν στο τραπέζι έπεσαν τρεις λέξεις: παράδοση, ευκολία, οικολογία. Το GReatings κάπου εκεί γεννήθηκε και η ιδέα έγινε προϊόν και μάλιστα με πολλές εκδοχές ακόμα να αναμένουν να δημιουργηθούν.

Coofie: Η ιδέα του «Coofie» ήταν να παραχθεί ένα υγιεινό σνακ με εξαιρετική γεύση από μοναδικές, φυσικές πρώτες ύλες, συνυφασμένες με την ελληνική παράδοση. Στην ανάπτυξη της ιδέας συνέβαλλαν όλα τα μέλη της ομάδας, από την επιλογή των πρώτων υλών μέχρι την υλοποίηση και τον σχεδιασμό του τελικού προϊόντος και της συσκευασίας. Η διαδικασία ήταν απαιτητική, καθώς το επίπεδο του διαγωνισμού είναι ιδιαίτερα υψηλό, αλλά ταυτόχρονα δημιουργική και ευχάριστη.

HOLI BEAN: Ως επιστήμονες της διατροφής ασχολούμαστε ιδιαίτερα με καρδιαγγειακά ζητήματα και, έτσι, η ιδέα ότι ένα προϊόν διατροφής μπορεί να έχει αντιθρομβωτική δράση μας φάνηκε πολύ δελεαστική και άξια διερεύνησης. Όταν διαπιστώσαμε ότι τα ευεργετικά οφέλη του natto έχουν και επιστημονική υπόσταση, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου προϊόντος με natto από ελληνικό φασόλι και ελαιόλαδο. Επιπλέον, επειδή οι συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων (αλλαντικά κλπ) είναι πολύ συγκεκριμένες, προσπαθήσαμε (και μάλλον πετύχαμε όπως φαίνεται!) να κάνουμε το προϊόν μας να έχει γεύση που μοιάζει με λουκάνικο, ενώ είναι εντελώς φυτικής προέλευσης. Όραμά μας ήταν να βρεθεί ένα υγιεινό και συνάμα νόστιμο υποκατάστατο, που να μπορεί χωρίς τύψεις να προστεθεί σε τοστ, πίτσα, καναπεδάκια, κράκερς, μικροσνακ και να ικανοποιήσει χορτοφάγους και μη!

Ποια είναι η «επόμενη ημέρα» για το προϊόν σας, μετά και τη διάκριση στον Ecotrophelia 2019; Ποιες οι δυνατότητες που προσφέρονται;

GReatings: Η επόμενη μέρα μας βρίσκει να «χορεύουμε» σε ευρωπαϊκούς «ρυθμούς», μιας και το GReatings είναι το προϊόν που τον Οκτώβρη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Ecotrophelia στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών της «Anuga», στην Κολωνία της Γερμανίας . Ο διαγωνισμός Ecotrophelia υπήρξε κοιτίδα για το GReatings και στα επόμενα βήματα η ομάδα στοχεύει να οχυρώσει τις προτάσεις της και να δώσει τα εφόδια στο GReatings να κάνει την είσοδό του στην αγορά.

Coofie: Επιθυμία μας είναι το «Coofie» να μπορέσει να βγει στην ελληνική αγορά επειδή πρόκειται για ένα καινοτόμο προϊόν, σχεδιασμένο για ανθρώπους όλων των ηλικιών, για καταναλωτές που προσέχουν τη διατροφή τους, και ιδιαίτερα κατάλληλο για παιδιά. Για τον λόγο αυτό έχουμε προγραμματίσει συναντήσεις με βιομηχανίες τροφίμων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αρτοσκευασμάτων και διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό, ώστε να μπορέσουμε να βρούμε τον προσφιλέστερο τρόπο για να υλοποιηθεί η ιδέα μας.

HOLI BEAN: Για εμάς ήταν πολύ σημαντική η απήχηση που είχε το προϊόν στον Διαγωνισμό και αναφέρομαι τόσο στη γνώμη της επιτροπής και στη βράβευση όσο και στα θετικά σχόλια και την ενθάρρυνση που λάβαμε από τους διάφορους δοκιμαστές που βρέθηκαν εκείνη την ημέρα στην Αίγλη Ζαππείου. Σίγουρα καταλάβαμε ότι υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, και πραγματικά το καταναλωτικό κοινό φαίνεται πια να αντιλαμβάνεται τη σημασία της σωστής διατροφής και να κάνει πιο συνειδητές επιλογές. Το να δούμε το προϊόν μας στα ράφια ενός σούπερ μάρκετ ή ενός καταστήματος βιολογικών προϊόντων, ή ακόμα και σε καταστήματα duty free, θα ήταν η απόλυτη ολοκλήρωση αυτού που είχαμε στο μυαλό μας όταν αρχίσαμε να αναπτύσσουμε το συγκεκριμένο προϊόν.

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για την ελληνική αγορά οικολογικών - καινοτόμων προϊόντων διατροφής, όσον αφορά και στην απήχηση που έχουν στο καταναλωτικό κοινό; Τι αναζητά το τελευταίο;

GReatings: Παλαιότερα, η αγορά αυτή δεν είχε επαρκή χώρο να φιλοξενήσει νέες προτάσεις. Ερμηνεύοντας, όμως, τις σημερινές καταναλωτικές τάσεις, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που διακρίνουμε ένα άνοιγμα αισιοδοξίας. Το καταναλωτικό κοινό δείχνει σήμερα πιο συνειδητοποιημένο, προσεκτικό και ευαίσθητο σε θέματα οικολογίας και βιωσιμότητας, ακόμη κι όταν πρόκειται για την αγορά ενός γεύματος. Φυσικά, τα περιθώρια διεύρυνσης αυτής της μερίδας καταναλωτών εξαρτώνται και από την ποικιλία των προτάσεων τέτοιου είδους προϊόντων στα ράφια. Ελπίζουμε το GReatings να σταθεί μια μέρα κι αυτό στο ράφι της αγοράς, εκπροσωπώντας επάξια την κατηγορία των καινοτόμων- οικολογικών προϊόντων.

Coofie: Η ελληνική αγορά οικολογικών - καινοτόμων προϊόντων διατροφής, καθημερινά μεγαλώνει. Παρατηρούμε, πλέον, ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική είναι η σωστή διατροφή για την υγεία και την ευεξία τους. Για αυτό επιλέγουν πολύ πιο προσεκτικά τα τρόφιμα που θα καταναλώσουν και αναζητούν προϊόντα που δεν θα είναι απλώς νόστιμα, αλλά ταυτόχρονα θα παρέχουν και επιπλέον οφέλη υγείας στον οργανισμό τους. Εξάλλου, αυτή η τάση ήταν βασική κινητήριος δύναμη πίσω από την ιδέα του «Coofie».

HOLI BEAN: Η ελληνική αγορά οικολογικών προϊόντων διατροφής είναι αργά αλλά σταθερά αναπτυσσόμενη και πολλά υποσχόμενη, ακολουθώντας άλλωστε τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις. Και γενικότερα, ο κόσμος πλέον ενημερώνεται και είναι ευαισθητοποιημένος θα έλεγα σε σχέση με την κλιματική αλλαγή. Συνδράμει ο καθένας από την θέση του, είτε με την ανακύκλωση, είτε με μείωση χρήσης πλαστικών, είτε με χορτοφαγία. Αντίστοιχα και για τα καινοτόμα προϊόντα διατροφής, το καταναλωτικό κοινό πλέον αναζητά προϊόντα που να ταιριάζουν στις ανάγκες και τις επιλογές του, να είναι θρεπτικά, νόστιμα και σε προσιτή τιμή.


Με αφορμή την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, Ευάγγελος Καλούσης, δήλωσε στο epixeiro.gr:

«Στον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων πιστεύουμε ότι η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα που βοηθάει στην κατεύθυνση προς μία υγιή και επιτυχημένη επιχειρηματικότητα. Στηρίζουμε, λοιπόν, σταθερά την προώθηση της Έρευνας και της Καινοτομίας και τη συνεργασία των νέων φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας με τη Βιομηχανία.

Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΕΒΤ διοργανώνει τον Διαγωνισμό "ECOTROPHELIA" από το 2011. Σε αυτά τα 9 χρόνια, 440 φοιτητές από 15 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας έχουν αναπτύξει περισσότερα από 80 καινοτόμα προϊόντα, αναδεικνύοντας τη δυναμική τους και το πάθος για δημιουργία που τους διακρίνει. Ο απολογισμός αυτός αλλά και οι διακρίσεις που έχουν επιτευχθεί στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό διαγωνισμό από τις ελληνικές ομάδες, είναι μία απόδειξη ότι η νέα γενιά έχει τις ικανότητες να δημιουργεί και να ξεχωρίζει και μπορεί να αποτελέσει φυτώριο ιδεών για τη Βιομηχανία μας».

ecotrophelia20197.jpg?mtime=20190713141346#asset:133252

Tα Μέλη της Εθνικής Επιτροπής του Διαγωνισμού


Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr