NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Freights: Η startup από τη Θεσσαλονίκη που αλλάζει τον κλάδο των μεταφορών

Freights: Η startup από τη Θεσσαλονίκη που αλλάζει τον κλάδο των μεταφορών

Ο Σπύρος Κούσης, CEO και Founder της Freights, μιας startup με έδρα τη Θεσσαλονίκη που επικεντρώνει στον χώρο της ανταλλαγής φορτίων και φορτηγών, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr, με αφορμή και την πρόσφατη διάκριση στα βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου».

Μιλήστε μας για την Freights και για το πώς προέκυψε η δημιουργία της. Ποια η ομάδα ανάπτυξης και που βρίσκεται η βάση της;

Η ιδέα της Freights υπάρχει στο μυαλό μου από τότε που σπούδασα στη Γερμανία Μεταφορές, μεταξύ 2003 και 2006, και ήθελα ανέκαθεν να ξεκινήσω μια τέτοια πλατφόρμα και στην Ελλάδα. Έτσι, γνωρίζοντας τον κ. Καραγιάννη (Software Engineer) το 2016 αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μαζί αυτή την προσπάθεια.

Βασικός στόχος με την ολοκλήρωση της Freights είναι να γίνουμε το πρώτο ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης μεταφορικών και δια-μεταφορικών εταιρειών. Σε πρώτο βήμα ολοκληρώσαμε έξι βασικές υπηρεσίες για τον κλάδο των μεταφορών, δίνοντας τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες εταιρείες να διευρύνουν το δίκτυο των συνεργατών τους και να αναπτύξουν το κύκλο των εργασιών τους ευκολότερα, γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Σε τι στάδιο βρίσκεται σήμερα η πλατφόρμα, όσον αφορά στους χρήστες, τα έσοδα και τα φορτία που μεταφέρονται; Και ποιες οι διαφορές της δικής σας πλατφόρμας σε σύγκριση με άλλες υπηρεσίες του χώρου;

Η πλατφόρμα μας έχει ολοκληρωθεί στο 100% (πρόσφατα τελειώσαμε και το mobile app για Android και iOS) και έχουμε αυτή την στιγμή 280 εταιρείες εγγεγραμμένες στην πλατφόρμα μας. Επίσης, πριν από δύο εβδομάδες ιδρύθηκε και η θυγατρική μας εταιρία στη Ρουμανία σε συνεργασία με τον σύνδεσμο μεταφορέων ARTRI.RO και από Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει επίσημα και η παρουσία μας εκεί.

Οι πλατφόρμες ανταλλαγής φορτίων δεν είναι κάτι νέο ή καινοτόμο στον χώρο της μεταφοράς. Αυτό όμως που προσπαθήσαμε να κάνουμε στο ξεκίνημά μας είναι να προσφέρουμε μια πλατφόρμα πανεύκολη στην λειτουργία της. Δουλέψαμε πραγματικά πολύ επάνω στο user experience, έτσι ώστε να απλοποιήσουμε τη λειτουργία της για τον οποιοδήποτε χρήστη. Επίσης, θεωρούμε ότι με το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει η πλατφόρμα μας, εξασφαλίζει στο χρήστη μια πληθώρα λύσεων σε καθημερινά προβλήματα, δίνοντάς μας ένα πλεονέκτημα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Πιστεύω ότι το σύνολο των υπηρεσιών και το εύρος των δυνατοτήτων και πληροφοριών που προσφέρουμε με την χρήση μίας και μόνο πλατφόρμας είναι κάτι που μπορεί να μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε και να σταθούμε μέσα στο χώρο της μεταφοράς, μέχρι να φτάσουμε στο απώτερο σκοπό, τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Πόσο εύκολο είναι να «πειστούν» οι εταιρείες μεταφορών και όσοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο χώρο, για την χρήση μιας νέας πρότασης;

Όσον αφορά στην ελληνική αγορά, δυστυχώς είναι εξαιρετικά δύσκολο. Λίγο το κακό όνομα που δημιούργησαν οι προηγούμενες πλατφόρμες, λίγο η νοοτροπία του Έλληνα να μην δέχεται εύκολα οποιαδήποτε αλλαγή στην καθημερινότητά του, μας έχει κρατήσει αρκετά χαμηλά στην ελληνική αγορά. Εκεί που είναι πραγματικά θετική η ανταπόκριση είναι στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία. Είναι πολύ περισσότερο δεκτικοί και έτοιμοι να δοκιμάσουν κάτι νέο.

Μέχρι τώρα, βασικό μας μέλημα ήταν να ολοκληρώσουμε την πλατφόρμα μας στο 100%. Θέλαμε το προϊόν μας να είναι έτοιμο, σίγουρα η προσωπική μου μεταφορική εταιρία βοηθάει αρκετά στη προσέγγιση εταιρειών. Επίσης, σχεδιάζουμε από το Σεπτέμβριο 2019 να ξεκινήσει μια συστηματική διαφήμιση και προώθηση από πλευρά μας, έτσι ώστε να γίνει καταρχάς γνωστή η πλατφόρμα μας μέσω Social Media, με αποκορύφωμα την συμμετοχή μας στην έκθεση Transport & Logistics στην Αθήνα αρχές Νοέμβριο.

Ως μια startup που «εμπλέκεται» με την οικονομία του διαμοιρασμού, ποια η γνώμη σας για το συγκεκριμένο μοντέλο λειτουργίας και το μέλλον του;

Θεωρώ πραγματικά ότι είναι το μέλλον. Το γεγονός ότι μείναμε ουραγός στην ανάπτυξη του διαδικτύου μας καθυστέρησε σαν κλάδο. Δεν υπάρχει όμως αμφιβολία ότι αυτό είναι το μέλλον. Πιστεύω δεν υπάρχει καλύτερη επιβεβαίωση για το ποιο είναι το μέλλον, απλά να δούμε την ταχύτατη ανάπτυξη που είχαν τα τελευταία χρόνια εταιρίες όπως η Uber και η Airbnb.

Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες - ή και οι ενδεχόμενες δυσκολίες - για μια startup με έδρα τη Θεσσαλονίκη;

Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Υπάρχουν φορείς που βοηθούν και προσφέρουν συμβουλές, όπως το OKThess ή το ACT (American Collage of Thessaloniki) στο ξεκίνημα κάθε startupper. Νομίζω ο βαθμός δυσκολίας μεγαλώνει στα επόμενα βήματα, όσο αφορά στην προβολή και χρηματοδότηση (εάν απαιτείται), όπου δυστυχώς είσαι μακριά από τα κέντρα αποφάσεων και προβολών, πράγμα που συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος σε χρόνο και χρήμα για να τα προσεγγίσεις.

Ποιες οι προτάσεις σας προς άλλους startuppers και η γνώμη σας για το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας;

Νομίζω το βασικότερο είναι πως, πριν κάνει πραγματικά οτιδήποτε, να μελετήσει καλά την αγορά που θέλει να αναπτυχθεί. Πραγματικά όμως να το μελετήσει, να αφιερώσει χρόνο και να συζητήσει με πιθανούς πελάτες του, να ακούσει από αυτούς τα προβλήματα. Όσον αφορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον, δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια δεν έγινε τίποτα προς την σωστή κατεύθυνση για να στηριχθεί η startup κοινότητα. Απεναντίας, θα έλεγα πως βλέπαμε συνεχώς όλο και περισσότερα εμπόδια σε διάφορους τομείς. Ελπίζω τώρα με την νέα κυβέρνηση να καταφέρουμε να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο. Ιδέες και μεράκι υπάρχει, στήριξη θέλει.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως η εταιρεία σας διακρίθηκε και στα πρόσφατα βραβεία Στέλιος Χατζηιωάννου. Μιλήστε μας για αυτήν την εξέλιξη.

Καταρχάς να ξεκινήσω με ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Χατζηιωάννου και το Stelios Foundation για την τιμή που μας έκανε να μας συμπεριλάβει στην φετινή τους βράβευση. Μια καταπληκτική εμπειρία. Το θετικότερο είναι η γνωριμία μας με τους ανθρώπους εκεί και δευτερεύον το χρηματικό έπαθλο. Επίσης, η διαδικασία ήταν αρκετά γρήγορη και στοχευμένη, χωρίς να κουράζει στο σύνολο της. Ακόμα μια φορά ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την Freights; Ποιοι οι στόχοι για το άμεσο μέλλον και οι ενδεχόμενες βελτιώσεις ή νέες προσθήκες που θα πραγματοποιήσετε;

Έχοντας πλέον έτοιμη την εφαρμογή, ετοιμάζουμε μέσα στο καλοκαίρι, σε συνεργασία με την θυγατρική μας εταιρία στην Ρουμανία, το πρόγραμμα προώθησης και διαφήμισης της Freights στις Βαλκανικές χώρες. Πρωτεύων στόχος είναι η Freights να γίνει γνωστή και να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους στρατηγικούς συνεργάτες μέχρι την έκθεση Transport & Logistics στην Αθήνα. Επίσης, μικρές βελτιώσεις και προσθήκες επάνω στην πλατφόρμα είναι ήδη έτοιμες και θα έρθουν με το επόμενο update.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr