NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Ο Ελληνοκύπριος founder της Stagedoor που «αλλάζει» την θεατρική αγορά του Λονδίνου

Ο Ελληνοκύπριος founder της Stagedoor που «αλλάζει» την θεατρική αγορά του Λονδίνου

Ο Ελληνοκύπριος Μιχάλης Χατζηιωσήφ, co-founder και CEO της Stagedoor, της startup με έδρα το Λονδίνο που αποτελεί το «IMDb του θεάτρου», μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την αγορά του θεάτρου, την βρετανική startup σκηνή στην εποχή του Brexit αλλά και την πιθανότητα «εισόδου» στην ελληνική αγορά, με αφορμή και τον χρηματοδοτικό γύρο ύψους 750.000 λιρών Αγγλίας που «κλείνει» η εταιρεία.

Μιλήστε μας για την Stagedoor. Τι ακριβώς είναι, ποιες οι υπηρεσίες που παρέχει και πώς προέκυψε η δημιουργία της;

Η Stagedoor είναι η πρώτη εφαρμογή στον κόσμο που επικεντρώνει γύρω από το «discovery» θεάτρων - μια πλατφόρμα νέας γενιάς, διαθέσιμη στο stagedoorapp.com καθώς και για iOS και Android.

Μπορείτε να το φανταστείτε ως ένα IMDb για το θέατρο - με ενσωμάτωση μιας απρόσκοπτης εμπειρίας κράτησης, που κάνει την αγορά εισιτηρίων θεάτρου τόσο απλή όσο η πραγματοποίηση μιας αγοράς στο Amazon. Όντας τεράστιοι λάτρεις του θεάτρου, αισθανθήκαμε ότι ο εντοπισμός μιας παράστασης και η ενημέρωση γύρω από όλα όσα αξίζουν ήταν εξαιρετικά δύσκολη.

Ταυτόχρονα, εξετάζοντας άλλες βιομηχανίες όπου η διαδικασία ανακάλυψης είναι κατακερματισμένη, υπήρχαν διάφορες εταιρείες που βοηθούσαν στην επίλυση αυτού του προβλήματος, συγκεντρώνοντας τις πληροφορίες, κάνοντας την ανακάλυψη εξατομικευμένη και κοινωνική. Για ανακάλυψη συναυλιών υπάρχουν τα SongKick και Bands in Town, για ταινίες το IMDb, για το κρασί το vivino, για μπαρ / εστιατόρια τα Foursquare και Yelp.

Υπήρξε σαφώς ένα χάσμα στην αγορά και ένα μεγάλο πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί στη θεατρική βιομηχανία, οπότε, μαζί με τους συνιδρυτές Άλεξ, Γιάννη και Πάρη, συνεργαστήκαμε για να «χτίσουμε» το Stagedoor, την πρώτη εφαρμογή ανακάλυψης θεάτρου στον κόσμο.

Χρησιμοποιούμε ένα συνδυασμό περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες και εξατομικευμένες συστάσεις που καθοδηγούνται από δεδομένα, για να βοηθήσουμε τους χρήστες μας να βρουν την τέλεια παράσταση - είτε πρόκειται για ένα εντυπωσιακό μιούζικαλ ή για ένα μοντέρνο show.

Η εμπειρία κάθε χρήστη είναι εξατομικευμένη. Το Stagedoor μαθαίνει το είδος του θεάτρου που του αρέσει και, επιτρέποντας στους ανθρώπους να συνδεθούν με τους φίλους τους, «οδηγεί» τις πληροφορίες με τρόπο που διασφαλίζεται ότι οι χρήστες μας βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά.

Η ομάδα μας αποτελείται πλέον από 10 άτομα. Το νεότερο μέλος της είναι η Lyn Gardner, που ψηφίστηκε ως η πιο αξιόπιστη κριτικός του Ηνωμένου Βασιλείου το 2018. Εντάχθηκε στην ομάδα μας για να αναλάβει το κομμάτι του Editiorial, μετά από 23 χρόνια στον Guardian. Το Stagedoor έχει πλέον περισσότερους από 40.000 εγγεγραμμένους χρήστες και καταγράφει περισσότερες από 1.000 παραστάσεις που παίζονται / ανακοινώνονται στο Λονδίνο.

stagedoor_interview2.jpg?mtime=20190929153119#asset:143636

Ποια είναι σήμερα η εικόνα που παρουσιάζει η θεατρική αγορά του Λονδίνου, εκεί όπου είναι διαθέσιμο το Stagedoor; Τι θα ξεχωρίζατε;

Η θεατρική βιομηχανία του Λονδίνου αναπτύσσεται σταθερά, τόσο από πλευράς κοινού όσο και από πωλήσεις εισιτηρίων, φτάνοντας σχεδόν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2018, με περισσότερους από 15 εκατομμύρια θεατές. Παραδοσιακά, η βιομηχανία του θεάτρου υπήρξε λίγο «ντροπαλή» όσον αφορά στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια θεωρούμε ότι αυτό αλλάζει. Τα θέατρα ανοίγουν τα API τους και βλέπουμε να εισάγονται συστήματα box office βασισμένα στο cloud, τεχνολογική υποδομή ιδανική για ένα προϊόν όπως το Stagedoor, το οποίο συγκεντρώνει τις πληροφορίες και το απόθεμα εισιτηρίων σε ένα μέρος.

Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή της βρετανικής αγοράς; Ποιο είναι το περιβάλλον που υπάρχει για τις startups στο Λονδίνο, ποιες οι ευκαιρίες για καινοτομία και ποιες οι επιπτώσεις από το επικείμενο Brexit;

Με το Λονδίνο να αποτελεί την πρωτεύουσα του θεατρικού κόσμου, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε πρώτα εκεί. Υπάρχει αφθονία ταλέντων και επιλογών χρηματοδότησης που πιστεύαμε ότι θα βοηθούσαν την εταιρεία να αναπτυχθεί.

Τώρα, κοιτάζοντας το Brexit και συγκρίνοντας το με την οικονομική ύφεση του 2008, δεν περιμένουμε να επηρεαστεί σημαντικά η εταιρεία μας. Το 2009, το West End του Λονδίνου παρουσίασε ρεκόρ πωλήσεων με αύξηση εσόδων κατά 3%. Αν η λίρα συνεχίσει να υποτιμάται λόγω του Brexit, αναμένουμε ότι αυτό θα αυξήσει τον αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται το Λονδίνο, γεγονός που με τη σειρά του θα βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων του θεάτρου.

Πέρα από αυτό, βλέπουμε σήμερα πολλές επενδύσεις στην τεχνολογία που έρχονται έξω από το Λονδίνο, λόγω της υποτίμησης της λίρας. Έτσι, φαίνεται ότι οι επενδυτές δεν ανησυχούν για το πώς το Brexit θα επηρεάσει τις τεχνολογικές εταιρείες, αλλά ανησυχούν περισσότερο για τον τομέα των κατασκευών.

Η νευρικότητα γύρω από τις επενδύσεις στην πορεία προς το Brexit δεν έχουν επηρεάσει τη ζωντανή startup σκηνή της χώρας. Οι τεχνολογικές εταιρείες θεωρούνται λιγότερο εκτεθειμένες σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία, σε σύγκριση με τις εταιρείες σε άλλες βιομηχανίες, οι οποίες βασίζονται σε σύνθετες αλυσίδες εφοδιασμού των υλικών αγαθών και θα μπορούσαν να διαταραχθούν από αλλαγές σε δασμούς και συνοριακούς ελέγχους.

Είναι εύκολο για μια startup στη Βρετανία να βρει χρηματοδότηση; Έχει λάβει τέτοιες η Stagedoor; Πώς χρησιμοποιούνται τα κεφάλαια και ποια τα tips που θα δίνατε σε νέους startuppers που αναζητούν οικονομική υποστήριξη;

Θεωρήσαμε αρχικά ότι θα ήταν εύκολο να συγκεντρωθούν χρήματα για το Stagedoor στο Λονδίνο, δεδομένης της αφθονίας των επενδυτών / παραγωγών θεάτρου και των χρημάτων που διατίθενται τόσο στη θεατρική βιομηχανία όσο και στην τεχνολογική σκηνή του Λονδίνου.

Στην πραγματικότητα, ήταν αρχικά αρκετά δύσκολο να συγκεντρωθούν χρήματα από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι περισσότεροι επενδυτές του θεάτρου δεν κατανοούσαν πραγματικά την τεχνολογία και οι περισσότεροι επενδυτές γύρω από την τεχνολογία δεν καταλάβαιναν πολλά για το θέατρο.

Στην πρώτη φάση της εταιρείας, συγκεντρώσαμε τα περισσότερα από τα χρήματά μας από Κύπριους επενδυτές, τους φίλους και τις οικογένειες μας. Τώρα που η αναγνώριση της Stagedoor έχει αυξηθεί, βρίσκουμε ευκολότερη την άντληση χρημάτων από επενδυτές του Ηνωμένου Βασιλείου. Τώρα κλείνουμε τον τρίτο επενδυτικό γύρο μας, στις 750.000 λίρες Αγγλίας.

Η συμβουλή μου στους founders όσον αφορά στη συγκέντρωση κεφαλαίων είναι ότι η επιμονή αποτελεί το κλειδί. Να έχετε στρατηγική σχετικά με το ποιους πλησιάζετε, αλλά βεβαιωθείτε επίσης ότι μιλάτε με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Είναι ένα παιχνίδι αριθμών, ειδικά όταν πλησιάζετε angel investors. Προσπαθήστε να πάρετε συστάσεις και για άλλους επενδυτές από κάθε επενδυτή με τον οποίο μιλάτε.

Αποτελώντας ένα app που είναι διαθέσιμο τόσο για Android όσο και για iOS, θα λέγατε πως η στρατηγική σας τείνει προς το mobile-first; Ποια η γνώμη σας για το μέλλον του desktop, όσον αφορά στις υπηρεσίες του είδους; Προτιμούν οι χρήστες το mobile για τέτοια προϊόντα;

Πάντα ήμασταν mobile-first και πιο πρόσφατα χτίσαμε την παρουσία μας στο web, που γρήγορα αντιπροσώπευσε το 50% των εσόδων μας. Είναι πάντα σημαντικό να σκεφτόμαστε τον πελάτη και τα σενάρια χρήσης. Υπάρχουν περιπτώσεις που είναι πιο κατάλληλες για κινητά και μερικές που είναι πιο κατάλληλες για επιφάνεια εργασίας. Παραδοσιακά, το θέατρο έχει κρατηθεί στην επιφάνεια εργασίας, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι θεατρικοί ιστότοποι είναι δύσχρηστοι και η εμπειρία check-out ποτέ δεν είχε βελτιστοποιηθεί για κινητά.

Προσπαθούμε να το αλλάξουμε αυτό, προσφέροντας μια πραγματικά απρόσκοπτη ροή κρατήσεων, με διαδραστικούς χάρτες καθισμάτων για επιλογή και πληρωμή μέσω Android Pay / Apple Pay. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν την επιφάνεια εργασίας κατά τη διάρκεια της «φάσης έρευνας».

stagedoor_interview3.jpg?mtime=20190929153159#asset:143637

Θα μπορούσε κάποια στιγμή να υπάρξει επέκταση του Stagedoor στην ελληνική αγορά; Έχετε εικόνα από την θεατρική αγορά της Ελλάδας και την startup σκηνή της χώρας μας; Ποια η γνώμη σας;

Απολύτως! Η Αθήνα είναι κατά κύριο λόγο μια αγορά που θα θέλαμε να εισέλθουμε και έχουμε ήδη κάποιες αρχικές συνομιλίες με πιθανούς εταίρους που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να ξεκινήσουμε σε αυτές τις πόλεις. Ας μην ξεχνάμε ότι η Αθήνα ήταν πιθανότατα η γενέτειρα του θεάτρου και σήμερα έχει τα περισσότερα θέατρα ανά κάτοικο σε ολόκληρο τον κόσμο, φτάνοντας τα 148. Είμαστε επίσης σε επαφή με μερικά εκπληκτικά VC στην Αθήνα για επενδύσεις, έτσι προσβλέπουμε στη διερεύνηση αυτής της ευκαιρίας.

Σε προσωπικό επίπεδο, περιγράψτε μας ποιες ήταν οι σημαντικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε μέχρι σήμερα, ως startupper, και πώς τις ξεπεράσατε.

Κατά τη γνώμη μου, το πιο σημαντικό πράγμα για την αντιμετώπιση αυτού του συναισθηματικού ρόλερ κόστερ είναι να έχεις εξαιρετικούς συνιδρυτές, στους οποίος να ξέρεις ότι μπορείς να βασιστείς. Θα είναι συνήθως οι άνθρωποι που θα σε σηκώσουν όταν θα είσαι κάτω και αντίστροφα. Αυτό βοηθά πραγματικά την εταιρεία να συνεχίσει να προχωρά, ειδικά στα πρώτα βήματα της.

Ποια είναι η στόχευση και η στρατηγική για τα επόμενα χρόνια; Σε τι σημείο θα θέλατε να έχει φτάσει το Stagedoor μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια;

Το 2020 θα προσπαθήσουμε να επεκταθούμε σε άλλες αγορές, είτε με την ανάπτυξη τοπικών ομάδων ή με συμφωνίες αδειοδότησης με τρίτους. Επιδιώκουμε να γίνουμε ο απόλυτος οδηγός και η πλατφόρμα κρατήσεων για όσους αγαπούν το θέατρο.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr