NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Γ. Ιατρίδης, Info Quest Technologies: Η καινοτομία είναι στον πυρήνα της στρατηγικής της Xiaomi

Γ. Ιατρίδης, Info Quest Technologies: Η καινοτομία είναι στον πυρήνα της στρατηγικής της Xiaomi

Ο Γιάννης Ιατρίδης, Mobility Product Marketing Manager της Info Quest Technologies, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την παρουσία του brand της Xiaomi στην Ελλάδα, τα σχέδια της εταιρείας για περαιτέρω διείσδυση του αλλά και για την εικόνα που παρουσιάζει η τεχνολογική αγορά, όσον αφορά και σε προϊόντα γύρω από το IoT και το smart home.

Ποια είναι σήμερα η παρουσία του brand της Xiaomi στην Ελλάδα και ποια η ανταπόκριση που υπάρχει από το καταναλωτικό κοινό, όσον αφορά σε πωλήσεις και μερίδια αγοράς;

H Info Quest Technologies ξεκίνησε τη συνεργασία της με την Xiaomi τον Νοέμβρη του 2016, με τη διάθεση των smartphones της εταιρείας στην Ελλάδα να ξεκινά τον Δεκέμβρη του ίδιου έτους. Σε αυτά τα σχεδόν τρία χρόνια είδαμε πολύ γρήγορα την Xiaomi να εδραιώνεται στην 3η θέση των κατασκευαστών smartphone και στην 1η θέση στην αντίστοιχη κατηγορία των wearable, όσων αφορά στα τεμάχια πωλήσεων. Για το 2019 υπολογίζουμε ότι συνολικά θα διατεθούν πάνω από 320.000 smartphones στην ελληνική αγορά, ενώ στα 3 χρόνια δραστηριοποίησής μας έχουμε διαθέσει περίπου 1,5 εκατομμύριο προϊόντα Xiaomi στην αγορά.

Αυτό κάνει την εταιρεία να είναι ίσως το πιο γρήγορα ανερχόμενο brand τεχνολογίας στην Ελλάδα, με μεγάλη απήχηση και προτίμηση από το αγοραστικό κοινό. Τα προϊόντα της μπορεί κάποιος να τα βρει σε περισσότερα από 1.000 σημεία πώλησης, ενώ σταδιακά θα αρχίσουμε να βλέπουμε ολοκληρωμένη παρουσία όλου του οικοσυστήματος σε επιλεγμένα σημεία πώλησης, προκειμένου να είναι ξεκάθαρα στον τελικό καταναλωτή τα οφέλη χρήσης των έξυπνων προϊόντων Xiaomi.

Ποια θα χαρακτηρίζατε ως τα σημαντικότερα προϊόντα και καινοτομίες που έχει παρουσιάσει η εταιρεία το τελευταίο χρονικό διάστημα;

Η Xiaomi είναι μια εταιρεία που η καινοτομία είναι στον πυρήνα της στρατηγικής της. Μπαίνει δυναμικά σε νέες κατηγορίες και αγορές, αλλάζοντάς τες, φέρνοντας νέες δυνατότητες στα χέρια των πελατών της. Κι αυτό επιτυγχάνεται, καθώς η αρχή και το τέλος του μοντέλου ανάπτυξής της είναι ο τελικός καταναλωτής, οι πραγματικές ανάγκες και οι επιθυμίες του.

Η τεχνολογική καινοτομία της εταιρείας επαναπροσδιορίζει το πώς πρέπει να είναι τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε κάθε μέρα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Redmi Note 8 Pro, το πρώτο τηλέφωνο στον κόσμο με κάμερα 64MP και η Mi Robot Vacuum, μια πραγματικά έξυπνη σκούπα που σκουπίζει μόνη της χαρτογραφώντας το σπίτι, έτσι ώστε να μπορεί να σκουπίζει χωρίς την επίβλεψή μας.

Η σημαντικότερη όμως καινοτομία της εταιρείας είναι ότι φέρνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα χέρια του ευρύ κοινού, κάνει, δηλαδή, την καινοτομία προσιτή σε όλους. Τα προϊόντα της είναι πάντα προσιτά και επιτρέπουν, σε περισσότερους από ποτέ, να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες σήμερα κι όχι αύριο.

Η Xiaomi είναι γνωστή για τα προσιτά smartphones της. Γενικότερα, πώς εξελίσσεται η αγορά των smartphones; Επιλέγει ο καταναλωτής πιο προσιτές λύσεις; Ποια χαρακτηριστικά εξετάζει πριν από μια αγορά και ποια η σημασία του brand στις μέρες μας;

Η κάθε αγορά είναι διαφορετική και με διαφορετικές συνήθειες. Στην Ευρώπη υπάρχει ακόμα μια σημαντική πρόσδεση στο brand από τους καταναλωτές και γι’ αυτό στην αγορά διατίθενται λιγότερα brands σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Σε ό,τι αφορά την παγκόσμια αγορά smartphones, είναι ελαφρά πτωτική, σημάδι τόσο της ωρίμανσης της αγοράς και της ήδη πολύ μεγάλης διείσδυσης των προϊόντων, όσο και της ποιότητά τους.

Τα κορυφαία προϊόντα των κατασκευαστών (τα λεγόμενα flagship) προσφέρουν τα τελευταία χρόνια όλο και λιγότερα νέα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, ενώ, παράλληλα, ο μέσος καταναλωτής είναι πολύ πιο ενημερωμένος και αξιολογεί πολλαπλά τις επιλογές του. Ταυτόχρονα, νέοι κατασκευαστές, όπως η Xiaomi, διαθέτουν συσκευές ιδιαίτερα προσιτές, με πολύ προηγμένα χαρακτηριστικά, κάνοντας την αγορά ακόμα πιο ανταγωνιστική. Ο τελικός χρήστης αναζητά τη μεγαλύτερη δυνατή αξία από τις αγορές του, οπότε όταν υπάρχουν προϊόντα της λεγόμενης μεσαίας κατηγορίας που καλύπτουν τις προτεραιότητές του (design, κάμερα, αυτονομία, οθόνη), τότε προφανώς κινείται προς αυτά.

Η εταιρεία, πέρα από τα smartphones, δραστηριοποιείται και σε άλλες κατηγορίες, όπως το IoT και το smart home. Τι μπορούμε να περιμένουμε από αυτές και πώς αναμένεται ότι θα επηρεάσουν τις ζωές μας;

Το ζητούμενο του IoT και ειδικότερα του Smart Home είναι η ευκολία, η οικονομία και η βελτίωση της καθημερινότητάς μας με τρόπο πάντα φιλικό στο περιβάλλον. Οι συσκευές που αποτελούν το Smart Home οικοσύστημα της Xiaomi καλύπτουν μια ευρεία γκάμα λύσεων, από φωτισμό και αυτοματισμούς μέχρι ιονιστές, φίλτρα νερού και σκούπες.

Όλες αυτές οι συσκευές μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα του καταναλωτή και να προσφέρουν μεγάλη οικονομία, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν ένα σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όπως σε όλα τα νέα πράγματα, φυσικά, η μεγάλη πρόκληση είναι να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές στα πραγματικά πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας και να τους μυήσουμε στην ευκολία που αυτή φέρνει.

Η Xiaomi ιδρύθηκε το 2010 και μέσα σε μερικά χρόνια κατάφερε να κατακτήσει σημαντικά μερίδια αγοράς. Ποια είναι τα επιχειρηματικά μαθήματα που μπορεί να πάρει κάποιος από τη συγκεκριμένη πορεία;

Το σημαντικότερο μάθημα είναι ότι πρέπει πάντα να είσαι δίπλα στον καταναλωτή. Οι πραγματικές του ανάγκες καθορίζουν τις ενέργειες σου ως εταιρεία και πρέπει να είσαι συνέχεια με ανοιχτά αυτιά. Στην εποχή μας, η τεχνολογία καθορίζει τις ζωές μας περισσότερο από ποτέ και ο μέσος χρήστης είναι καλά ενημερωμένος, αναζητά την αξία στις αγορές του, οπότε σίγουρα δεν μπορείς να τον εκλαμβάνεις ως τεχνολογικά αναλφάβητο.

Τέλος, η λειτουργική αριστεία (το operation excellence) είναι η βάση της Xiaomi, ενώ οι πρακτικές που βλέπουμε να εφαρμόζει (crowdsourcing, ευέλικτο εταιρικό σχήμα, συνεργασίες κλπ) αλλάζουν ριζικά τις επιχειρηματικές δομές των τελευταίων 40 χρόνων και δημιουργούν νέα πρότυπα αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού.

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει περιστατικά ασφαλείας - όπως διαρροές δεδομένων - στα οποία πρωταγωνίστησαν διάφορες συσκευές smartphone. Ποια είναι η επίσημη θέση της Xiaomi όσον αφορά στην ασφάλεια των δικών της συσκευών;

Η ασφάλεια των δεδομένων, ειδικά στην εποχή των Big Data, είναι προφανές ότι οφείλει να είναι στις άμεσες προτεραιότητες κάθε εταιρείας. Διατυπώνοντάς το και αντίστροφα, καμία εταιρεία που δεν διασφαλίζει την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών της, δεν θα καταφέρει να ευημερήσει.

H Xiaomi αντιμετωπίζει πάρα πολύ σοβαρά το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων και γι’ αυτό τον λόγο λαμβάνει μια σειρά από πρωτοβουλίες, όπως την συνεχή αναβάθμιση των σmartphones με τα τελευταία security updates της Google, τη συμμόρφωση με τη οδηγία GDPR για κάθε προϊόν Smart Home και κάθε νέα υπηρεσία, τη δημιουργία ξεχωριστού server για κάθε ευρωπαϊκή χώρα (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας) για την εξυπηρέτηση των Smart Home συσκευών της και των διακινούμενων δεδομένων κλπ.

Μιλήστε μας και για το Mi Store, το πρώτο εξουσιοδοτημένο κατάστημα αποκλειστικά με προϊόντα Xiaomi στην Ελλάδα. Πώς εξελίσσεται η λειτουργία του και ποια η ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό; Υπάρχουν, ίσως σχέδια για λειτουργία νέων καταστημάτων;

Το πρώτο Mi Store άνοιξε τον Αύγουστο του 2017 και η μέχρι τώρα πορεία του είναι παραπάνω από θετική. Οι κύριοι στόχοι του Mi Store ήταν να αναδείξει το οικοσύστημα της Xiaomi, να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές στις μοναδικές δυνατότητες που τους παρέχουν τα προϊόντα και η νέα εποχή του IoT και να αποτελέσει σημείο-προορισμό για τους Mi Fans.

Θεωρούμε ότι έχει πετύχει όλους τους παραπάνω στόχους, παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχή διάδοση του brand στην Ελλάδα. Σκοπεύουμε στο άμεσο μέλλον να ανοίξουμε δύο νέα καταστήματα, ένα στην Θεσσαλονίκη κι ένα στη Λευκωσία, δίνοντας σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τον νέο κόσμο των έξυπνων συσκευών.

Ποια θα είναι η στρατηγική πάνω στην οποία θα εξελιχθεί η συνεργασία της Info Quest Technologies με την Xiaomi στο άμεσο μέλλον; Ποια τα επόμενα βήματα, οι επόμενοι στόχοι;

Η συνεργασία της Info Quest Technologies με τη Xiaomi είναι στρατηγική και για τις δύο πλευρές. Η Ελλάδα αποτέλεσε μία από τις τρεις πρώτες χώρες στην Ευρώπη όπου η Xiaomi δραστηριοποιήθηκε επίσημα, γεγονός πολύ σημαντικό μιας και μας έδωσε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε πολλά από τα best practices, που εφάρμοσε έπειτα η Xiaomi στην επέκτασή της στην Ευρώπη.

Παράλληλα, η Info Quest Technologies λειτουργεί ως το μόνο εξουσιοδοτημένο Service Center της Xiaomi στην αγορά, προσφέροντας πέρα από τη 2ετή εγγύηση, συνεχή και υψηλού επιπέδου υποστήριξη και εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν και η βράβευση της Info Quest Technologies ως Distributor of the Year 2018 ανάμεσα σε όλους τους συνεργάτες της. Αυτή είναι και η βάση πάνω στην οποία θα συνεχίσουμε, με περαιτέρω εξάπλωση του προϊοντικού μείγματος, είσοδο σε νέες κατηγορίες και παροχή νέων καινοτόμων λύσεων στους καταναλωτές. Βασικός μας στόχος είναι η εκπαίδευση του Έλληνα καταναλωτή στα πλεονεκτήματα του Smart Home και θεωρούμε ότι τόσο το σημαντικά μεγαλύτερο προϊόντικό μείγμα που θα έχουμε την επόμενη χρονιά όσο και η έλευση του 5G θα είναι ευκαιρίες για την Info Quest Technologies και την Xiaomi να τεθούν επικεφαλής της κούρσας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr