NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Meazon: Η ελληνική εταιρεία που μετασχηματίζει μια αγορά «δεινοσαύρων»

Meazon: Η ελληνική εταιρεία που μετασχηματίζει μια αγορά «δεινοσαύρων»

Ο Στέλιος Κουτρουμπίνας, Διευθύνων Σύμβουλος της Meazon, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την σημασία του energy digitization και για τους τομείς των «έξυπνων» πόλεων και του Internet of Things, σε ένα χρονικό σημείο που η εταιρεία διαθέτει πάνω από 10.000 προϊόντα, «μοναδικά σε παγκόσμιο επίπεδο», εγκατεστημένα σε όλες τις ηπείρους.

Μιλήστε μας για την Meazon και για το πώς προέκυψε η δημιουργία της. Ποιοι είναι οι ιδρυτές της και ποια τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει;

Η Meazon ασχολήθηκε με το χώρο της ενέργειας (energy digitization) το 2010. Το 2012 ξαναβρεθήκαμε με τον Γιάννη Γιωνά, συμφοιτητές στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πάτρας, με διαφορετική πορεία ο καθένας σε μεταπτυχιακά και πολυεθνικές για 20 χρόνια. Παρουσιάσαμε την δουλειά μας στον κ. Γεώργιο Κορωνιά και, αφού παρουσιάσαμε το επιχειρηματικό σχέδιο στην Alpha Ventures, το 2013 αποφάσισαν να συμμετέχουν ως ALPHA ΤΑΝΕΟ ΑΚΕΣ στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Με την χρηματοδότηση αυτή ολοκληρώσαμε την σχεδίαση των προϊόντων μας και βγήκαμε σε μαζική παραγωγή μετά τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για Ευρώπη και Αμερική.

Ποιες είναι οι βασικές εφαρμογές που παρουσιάζουν οι προτάσεις της εταιρείας σας;

Το energy digitization είναι απαραίτητο για εφαρμογές energy monitoring, energy efficiency, energy forecasting, predictive maintenance, disaggregation και αν συνδυαστεί με τις τελευταίες εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες και την ασφάλεια, χρησιμοποιώντας ενσωματωμένα συστήματα υψηλής ολοκλήρωσης, μπορεί να μετασχηματίσει μια αγορά «δεινοσαύρων» που αν δεν εξελιχθούν θα εξαφανιστούν.

Ποια τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με προϋπάρχουσες λύσεις ή ανταγωνιστικές προτάσεις;

Τα προϊόντα μας είναι καινοτόμα και προσπαθούν να αλλάξουν μια αγορά στην οποία κυριαρχούν μεγάλα ονόματα, με μακρά ιστορία και προϊόντα που απαιτούν πολλές πιστοποιήσεις και με μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και την αξιοπιστία. Υστερούν όμως πολύ στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Έχουμε σχεδιάσει προϊόντα ισοδύναμα με τα υπάρχοντα αλλά καινοτόμα, με νέες ιδιότητες, χρήσιμες για τον μετασχηματισμό στο χώρο της ενέργειας. Το υπουργείο ενέργειας της Αμερικής λέει στην ιστοσελίδα του ότι είμαστε η μόνη εταιρεία στον κόσμο που παρουσίασε το προϊόν που ζητήσανε και που όλη η αγορά έλεγε ότι δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί.

meazon_interview2-1.jpg?mtime=20191102231341#asset:149470

Η εταιρεία επικεντρώνει στον χώρο του Internet of Things, για τον οποίο έχουν ακουστεί πάρα πολλά τα τελευταία χρόνια. Ποια η προβλεπόμενη ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου και πώς θα επηρεαστεί, θετικά, η καθημερινότητα μας;

Το Internet of Things στο χώρο της ενέργειας με τα προϊόντα της Meazon αλλάζει τα δεδομένα σε αυτή την αγορά. Είναι απαραίτητα για να αυξηθεί η ποσότητα των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, που μπορεί να δεχθεί το δίκτυο, διορθώνοντας τα προβλήματα που αυτά φέρνουν. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόβλεψη βλαβών σε κρίσιμες συσκευές ή για την αναγνώριση της επίθεσης σε μια IP κάμερα, μόνο παρακολουθώντας το ενεργειακό προφίλ και χωρίς καμιά πρόσβαση στα δεδομένα.

Όσον αφορά στις «έξυπνες πόλεις», για τις οποίες προσφέρετε τις δικές σας λύσεις, ποια θα είναι η εξέλιξη τους; Και πόσο «έξυπνη» είναι ή μπορεί να γίνει μια πόλη σαν την Αθήνα;

Τα δύο τελευταία χρόνια η MEAZON, συνδυάζοντας την εμπειρία της στην ενέργεια αλλά και τις τηλεπικοινωνίες, έχει σχεδιάσει προϊόντα τα οποία, θα τολμήσω να πω, η αγορά δεν μπορεί να πιστέψει ότι μπορούν να υπάρχουν, ίσως επειδή δεν τα παρουσίασε κάποιος που μπορεί να βάλει προϊόντα στην αγορά. Σήμερα, οι περισσότερες από της λύσεις που εφαρμόζονται είναι λύσεις που ονομάζονται smart αλλά ουσιαστικά βασίζονται σε τεχνολογίες «ξεπερασμένες».

Η Αθήνα μπορεί να γίνει όσο έξυπνη όσο της το επιτρέψουν οι άνθρωποι που αποφασίζουν για αυτή. Αρκεί να βάλει τον πήχη ψηλά. Όπως μου είπαν αυτές τις μέρες στην Αμερική, εδώ δεν υπάρχουν Παρθενώνες. Μια πόλη που τους έχτισε, όταν οι άλλοι ζούσαν σε σπηλιές, νομίζω ότι μπορεί να βάλει τον πήχη όσο ψηλά θέλει.

Ξεκινήσατε με έδρα την Πάτρα και σήμερα διαθέτετε γραφεία σε ΗΠΑ και Αυστραλία. Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια ελληνική επιχείρηση στο «άνοιγμα» νέων αγορών και ποια η δική σας στρατηγική;

Είναι αλήθεια ότι η χώρα για πολλά χρόνια έχει σταματήσει να παράγει, έχει χάσει την ανταγωνιστικότητά της και με τις επιδοτήσεις που έχουν δοθεί έχει επιλέξει τον εύκολο δρόμο της προμήθειας από το εξωτερικό και ουσιαστικά να μην παράγεται καμία υπεραξία. Σαν αποτέλεσμα, έχουμε brain drain και προφανώς οποιαδήποτε ανάπτυξη υπήρξε από τις επιδοτήσεις εξανεμίστηκε τα χρόνια της κρίσης. Παράγουμε τεχνολογία αιχμής και πρέπει να είμαστε εκεί που μπορούν αν την χρησιμοποιήσουν.

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον; Υπάρχει ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών εντός συνόρων και η κατάλληλη υποστήριξη προς αυτές; Ποιες οι προτάσεις/συμβουλές σας;

Η Ελλάδα είναι μικρή αγορά. Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο. Καινοτόμες ιδέες υπάρχουν, η υποστήριξη είναι ελάχιστη, αν όχι μηδενική. Μας πληρώνουν τα εισιτήρια να πάμε στην Λισσαβόνα και να συζητήσουμε λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά δεν έχουμε μιλήσει σοβαρά με κανένα δήμο στην Ελλάδα. Μόνο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μας έχει αναθέσει ένα έργο (με διαγωνισμό). Πιστεύω ότι όλοι οι δημόσιοι φορείς πρέπει να περιγράψουν τα προβλήματά τους σε μικρές εταιρείες και μαζί να φτάσουν σε λύσεις ανταγωνιστικές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Θα ήθελα να πω ότι, το 1997, μια ομάδα από 12 μηχανικούς ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα παίρνοντας τις καλύτερες κριτικές. Χρειάστηκαν άλλα δύο χρόνια μέχρι αυτό το παραδοτέο να γίνει προϊόν και μετά να μπει σε εκατομμύρια σπίτια. Όσοι έχουν κάνει προϊόν ξέρουν τη διαφορά. Πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει το μοντέλο των χρηματοδοτήσεων. Θέλει θάρρος περισσότερο από την πλευρά του κράτους.

Μια από τις νεότερες εξελίξεις γύρω από την εταιρεία σας είναι η συνεργασία με την EDP Distribuição. Μιλήστε για αυτήν και για το πώς προέκυψε. Υπάρχουν άλλες παρόμοιες συμφωνίες σε εξέλιξη;

Μας πήραν τηλέφωνο για να μάθουν τι κάνουμε. Μας είπαν το πρόβλημά τους και τους προτείναμε μια λύση. Πήγαμε και κάναμε ένα μικρό demo και τα αποτελέσματα ξεπερνούσαν τις προσδοκίες τους. Μας εμπιστεύτηκαν για την επόμενη φάση. Θα πρέπει να παραδώσουμε αλλά αυτό είναι το εύκολο κομμάτι. Το δύσκολο ήταν να ανοίξουμε την πόρτα. Έχω επιστρέψει από ένα ταξίδι δύο εβδομάδων στην Αμερική. Παρουσιάσαμε τις λύσεις μας στους μεγαλύτερους παραγωγούς και διανομείς ενέργειας της Αμερικής. Η λύση μας είναι disruptive. Πρέπει να ολοκληρώσουμε κάποιες πιστοποιήσεις για να μπορούμε να ξεκινήσουμε εγκαταστάσεις.

meazon_interview2.jpg?mtime=20191102230032#asset:149468

Έχοντας ξεκινήσει το 2012 και βάσει της πορείας που είχατε μέσα σε όλο αυτό το διάστημα, πώς διαμορφώνεται η στρατηγική για τα επόμενα χρόνια; Ποιοι οι βασικοί στόχοι;

Έχοντας πάνω από 10.000 προϊόντα εγκατεστημένα σε όλες τις ηπείρους, πρέπει να βρούμε τον τρόπο να κάνουμε scale up. Έχουμε προϊόντα μοναδικά σε παγκόσμιο επίπεδο και πρέπει μέσα από ένα νέο γύρο χρηματοδότησης να υλοποιήσουμε τα σχέδιά μας. Η ομάδα έχει μεγάλη εμπειρία και έχει αποδείξει ότι μπορεί να δώσει λύση σε κάθε πρόβλημα. Έχουμε προϊόντα (όχι σχέδια σε χαρτί) που δεν υπάρχουν στην παγκόσμια αγορά και αλλάζουμε τα δεδομένα. Δίνουμε την δυνατότητα να υλοποιηθούν προϊόντα που μέχρι σήμερα είναι εφικτά μόνο στα εργαστήρια. Η MEAZON μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο exit στο χώρο της τεχνολογίας και να αλλάξει τα δεδομένα δίνοντας προοπτική στα νέα παιδιά.

Ο καθηγητής μου, Βασίλης Μακιός, το έχει πει πολλές φορές. Ίσως τον έχετε ακούσει να μιλάει για την σχολή των Αθηνών, στο χώρο που βρίσκεται το Corallia: Ο Έλληνας έχει στο DNA του την καινοτομία.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr