NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Events
ανάγνωση

Ιδιαίτερα ευάλωτες από την αλλαγή στο κλίμα οι εφοδιαστικές αλυσίδες

Ιδιαίτερα ευάλωτες από την αλλαγή στο κλίμα οι εφοδιαστικές αλυσίδες

Σε δύο άξονες η ομιλία του προέδρου της EEL: Στην ασφάλεια μεταφορών και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σε δύο άξονες στηρίχτηκε η ο ομιλία του πρόεδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, (EEL) Νικόλαου Ροδόπουλου, στην 1η Διεθνής Διάσκεψη για τις Επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στα Δίκτυα Μεταφορών, που διοργανώνει η EEL από κοινού με την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη των Ηνωμένων Εθνών: στην ασφάλεια των μεταφορών και των υποδομών και στις απειλές της εφοδιαστικής αλυσίδας ανά τον κόσμο από απρόοπτες διακοπές λειτουργιών λόγω των αύξησης συχνότητας και έντασης των φαινομένων κλιματικής αλλαγής.

«Η αύξηση της συχνότητας των έντονων καιρικών φαινομένων, αλλά και της σφοδρότητας υποδεικνύουν ότι η αλλαγή στο κλίμα έχει συμβεί. Ταυτόχρονα, η μεταβολή της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας είναι επίσης σημαντική, με αποτέλεσμα τη διακύμανση της στάθμης της θάλασσας και άλλα φαινόμενα. Όλα αυτά συσσωρεύονται και απειλούν τα δίκτυα υποδομών και μεταφορών, απαιτώντας διαφοροποιήσεις στις προδιαγραφές συντήρησης, επισκευής ή κατά την κατασκευή των νέων υποδομών».

Ο κος Ροδόπουλος συμπλήρωσε πως «όλα τα παραπάνω προκαλούν διακοπές λειτουργίας, μειώνοντας την ικανότητα, την αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητα των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού. Οι αδύναμοι κρίκοι της εφοδιαστικής αλυσίδας αυξάνονται, απειλώντας τις εθνικές οικονομίες».

Οι εφοδιαστικές αλυσίδες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στις καταστροφές που προκαλούνται από την αλλαγή στο κλίμα. Οι τρεις μεγαλύτερες διακοπές λειτουργίας εφοδιαστικής αλυσίδας στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια προκάλεσαν οικονομικές ζημιές ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 38 εβδομάδες για να αποκατασταθούν οι ροές λειτουργίας, ώστε να επανέλθει το σύστημα σε κανονικούς ρυθμούς.

Ο τυφώνας Dorian, στο πέρασμα του άφησε τεράστιες καταστροφές. Το 45% των κατοικιών στο Grand Bahama είτε έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες ενώ κάποια εξ αυτών έχουν ολοσχερώς καταστραφεί. 13.000 ιδιότητες. 76.000 άνθρωποι που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τις βάσεις τους και χρειάζονται επείγουσα τροφή και καταφύγιο. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις οι ασφαλισμένες ζημιές κυμαίνονται μεταξύ 1,5 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στην Ελλάδα αντίστοιχης αναλογίας ζημιών προκάλεσαν οι πλημμύρες στην Μάνδρα Αττικής όπου καταστράφηκαν κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας, χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, καταστράφηκαν περιουσίες. Το ίδιο συνέβη στην Κρήτη, πρόσφατα και στην Κέρκυρα.

H ασφάλεια στα κεντρικά δίκτυα μεταφορών, οδικές αρτηρίες, σιδηρόδρομοι, πολυτροπικούς κόμβους, κέντρα αποθήκευσης και logistics είναι καθοριστικής σημασίας για την ασφαλή, αποτελεσματική και αξιόπιστη κυκλοφορία αγαθών και ανθρώπων. Αποτελούν κρίσιμους παράγοντες ανάπτυξης των αγορών και της κατανάλωσης. Οι μεταφορές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των τοπικών, εθνικών και περιφερειακών οικονομιών. Οι μεσομακροπρόθεσμες διακοπές σε αυτά τα δίκτυα μπορούν να προκαλέσουν απρόβλεπτο αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία.

Στην Ευρώπη ο κίνδυνος ελλοχεύει στις ανεπτυγμένες οικονομίες που βρίσκονται στην κορυφή της ανταγωνιστικότητας καθώς οι υποδομές τους κατασκευάστηκαν μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που σημαίνει ότι σήμερα είναι πολύ ευάλωτες. Είναι σαφές ότι απαιτείται συστηματική προσαρμογή, λήψη μέτρων και δημιουργία νομικού πλαισίου για την διάσωση των υποδομών.

Με άλλα λόγια, τόνισε ο κος Ροδόπουλος ολοκληρώνοντας την ομιλία του «αντί ψάχνουμε να επιλύσουμε το πρόβλημα, όταν το αποτέλεσμα είναι μη αναστρέψιμο, θα ήταν σκόπιμο να εκτιμηθούν οι μελλοντικές επιπτώσεις και να ληφθούν μέτρα».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr