NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Ι. Σιδερίδης, Pobuca: Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη τις εταιρείες τεχνολογίας

Ι. Σιδερίδης, Pobuca: Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη τις εταιρείες τεχνολογίας

Ο Ισίδωρος Σιδερίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Pobuca, της ελληνικής εταιρείας που επικεντρώνει τις δραστηριότητές της στην εγχώρια και διεθνή αγορά του CRM, πραγματοποιώντας επενδύσεις και διεθνείς συνεργασίες - όπως με τις Telefonica και Microsoft, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τους στόχους και τα επόμενα βήματα, τονίζοντας πως «κάθε εταιρεία που θέλει να είναι ανταγωνιστική οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες για τον ψηφιακό της μετασχηματισμό».

Ξεκινώντας, θα ήθελα να μας πείτε μερικά λόγια για την ιστορία της Pobuca. Τα πρώτα της βήματα, ποια ήταν η πορεία της μέχρι σήμερα. Ξεκίνησε ως SiEBEN, σωστά;

Η ιστορία της Pobuca ξεκινάει πριν από 19 χρόνια όταν μαζί με τους συνεταίρους μου, τον Σταύρο Λαγγούση, την Μαριλένα Δερδελάκου και την Έλενα Γαλιάτσου, συνειδητοποιήσαμε ότι τρέφουμε μεγάλη αγάπη για την τεχνολογία. Όταν ξεκινήσαμε είμαστε ακόμα φοιτητές και το έναυσμα για να ιδρύσουμε την SiEBEN προέκυψε από την τότε ραγδαία ανάπτυξη του internet και του mobile computing. Ουσιαστικά μετατρέψαμε το πάθος μας σε επιχειρηματική ιδέα, και κάπου εκεί γεννήθηκε η SiEBEN. Εξελίχθηκε σε μια ηγέτιδα IT εταιρεία λογισμικού η οποία εστιάζει σε ένα μεγάλο εύρος λύσεων CRM υψηλής τεχνολογίας για επιχειρήσεις. Η Pobuca αποτελεί ένα σχέδιο διεθνούς επέκτασης το οποίο ξεκίνησε το 2016, όταν η εταιρεία δημιούργησε γραφεία στο Λονδίνο, εισήλθαν οι πρώτοι επενδυτές και τα προϊόντα μας μεταφέρθηκαν στο cloud. Έκτοτε, μετά τον μεγάλο μετασχηματισμό που ακολούθησε, βασικό κομμάτι του στρατηγικού μας σχεδιασμού είναι η μελλοντική μας ανάδειξη ως leader της αγοράς CRM υπό το brand «Pobuca», διατηρώντας ωστόσο την ίδια κορυφαία ποιότητα, τις ίδιες αξίες και το ίδιο πάθος για καινοτομία όπως συνέβαινε στο παρελθόν με το brand SiEBEN.

Ποια είναι τα προϊόντα που προσφέρει σήμερα η Pobuca; Πώς αυτά μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση και πώς θα λέγατε πώς ξεχωρίζουν, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό;

Αρχικά να αναφέρω ότι η ανάπτυξη προϊόντων (Intellectual Property) και η διάθεσή τους με το μοντέλο του cloud (SaaS) είναι βασική προϋπόθεση για την επέκταση μιας ελληνικής εταιρίας στο εξωτερικό. Είναι η στρατηγική που ακολουθήσαμε τα τελευταία τρία χρόνια κάνοντας σημαντικές επενδύσεις και δεν το κρύβω ότι είμαι πολύ περήφανος για την ποιότητα του αποτελέσματος, ειδικά συγκρινόμενος με ανταγωνιστές στις αναπτυγμένες αγορές.

Η CRM σουίτα της Pobuca περιλαμβάνει τα εξής προϊόντα: Pobuca Connect, Pobuca Loyalty και Pobuca Sales. Το Pobuca Connect επιτρέπει στους εργαζόμενους μιας επιχείρησης να έχουν μια εύκολη πρόσβαση στις επαφές από οπουδήποτε, αλλά και να επικοινωνούν πιο γρήγορα. Η λύση Connect της Pobuca είναι ουσιαστικά ο πλέον κατάλληλος contact manager ο οποίος διευκολύνει της εταιρικές επικοινωνίες μεγιστοποιώντας την απόδοση. Πρόσφατα δε, παρουσιάσαμε το Pobuca Connect Relationships, ένα ελαφρύ, οικονομικό mobile-first CRM – το πρώτο της ελληνικής αγοράς. Το Pobuca Loyalty είναι η λύση η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αύξηση του customer engagement, χαρτογραφώντας μελλοντικές καταναλωτικές τάσεις και μεγιστοποιώντας την ικανοποίηση του πελάτη. Επίσης, επιτρέπει τη διαχείριση προγραμμάτων loyalty αυξάνοντας τις πωλήσεις των επιχειρήσεων λιανικής. Το Pobuca Sales αποτελεί ένα κορυφαίο Field Sales Automation software το οποίο επιτρέπει στους εκπροσώπους πωλήσεων να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους εργασίες με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, μεγιστοποιώντας την απόδοσή τους και αυξάνοντας εν τέλει τις πωλήσεις. Τη CRM σουίτα της Pobuca πλαισιώνουν το Microsoft Dynamics 365 & Οffice 365 παρέχοντας στους πελάτες μας ολοκληρωμένες λύσεις στο χώρο του CRM & productivity. Παράλληλα, σε σχέση με πολλά αντίστοιχα προϊόντα που είναι διαθέσιμα στην αγορά, οι λύσεις της Pobuca είναι ιδιαίτερα φιλικές προς τον χρήστη, λειτουργώντας μέσω cloud και ενσωματώνοντας λειτουργίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Επικεντρώνετε στην εγχώρια και διεθνή αγορά του CRM. Θα λέγατε πως επενδύουν, όσο χρειάζεται, οι ελληνικές επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα; Και ποια είναι τα trends, οι νέες καινοτομίες αν θέλετε, που υιοθετούνται;

Έχουμε ήδη περάσει το κατώφλι της ψηφιακής εποχής, και ως αποτέλεσμα, κάθε εταιρεία που θέλει να είναι ανταγωνιστική στο πεδίο της, οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες για τον ψηφιακό της μετασχηματισμό. Δυστυχώς όμως, η ελληνική αγορά βρέθηκε αντιμέτωπη με μια πολύ σοβαρή κρίση η οποία δεν άφησε ανέπαφη την αγορά πληροφορικής. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλές φορές, μέσα από την κρίση προκύπτουν ευκαιρίες. Αυτές τις ευκαιρίες εκμεταλλεύτηκαν οι ελληνικές IT εταιρείες και στράφηκαν προς τις αγορές του εξωτερικού δημιουργώντας πολλά και καινοτόμα προϊόντα τα οποία έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον και των εγχώριων εταιρειών οι οποίες θέλουν να επενδύσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό. Προσωπικά πιστεύω ότι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της αγοράς είναι οι λύσεις AI (Τεχνητής Νοημοσύνης) τις οποίες έχουν ξεκινήσει ήδη να υιοθετούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να αναπτυχθούν.

Ποια είναι σήμερα η διεθνής παρουσία της Pobuca; Σε ποιες χώρες προσφέρετε τα προϊόντα σας και ποιες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια ελληνική εταιρεία όταν επεκτείνεται διεθνώς; Ποια η δική σας στρατηγική;

Σήμερα η Pobuca προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε 3.000 επιχειρήσεις, σε 85 χώρες του κόσμου. Η εταιρεία έχει εκπροσώπηση σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αργεντινή, η Πολωνία, τα ΗΑΕ και η Κύπρος, ενώ, σύμφωνα με τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, σύντομα η δραστηριότητα μας αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερες αγορές της Λατινικής Αμερικής όπως το Μεξικό και η Βραζιλία. Μάλιστα, πρόσφατα ανακοινώσαμε και μια πολύ σημαντική συνεργασία με την Telefonica στην Αργεντινή επεκτείνοντας περαιτέρω το διεθνές χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών μας.

Στην προσπάθεια μας να ενισχύουμε συνεχώς το διεθνές μας αποτύπωμα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις, που σχετίζονται κυρίως με τα διαφορετικά εμπορικά πλαίσια και τη διαφορετική κουλτούρα. Εμείς αντιμετωπίζουμε αυτές τις προκλήσεις με εντατική έρευνα και προσεκτική μελέτη της αγοράς. Το R&D και product marketing της Pobuca, το οποίο σημειωτέων γίνεται εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα, κάνει σπουδαία δουλειά σε αυτό το κομμάτι, χαρτογραφώντας πλήρως τις διεθνείς αγορές, ελαχιστοποιώντας το ρίσκο και τις προκλήσεις μιας επέκτασης.

Ένα σημαντικό μέρος των επενδύσεων που πραγματοποιείτε κατευθύνεται προς την ενίσχυση των λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης. Ποια η σημασία του AI στις μέρες μας και πώς αυτό θα επηρεάσει την αγορά; Τι θα πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις;

Στην Pobuca εστιάζουμε πολύ στις λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης. Μέσω αυτής, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες τους, να βελτιώσουν την εμπειρία και την εξυπηρέτηση του πελάτη, να αναλύουν ευκολότερα τα δεδομένα και να τα αξιοποιούν με τον βέλτιστο τρόπο προκειμένου να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Εμείς στην Pobuca έχουμε ενσωματώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στα προϊόντα μας τα οποία υποστηρίζονται από το PobucaBot. Έναν νέο customer-facing ψηφιακό βοηθό ο οποίος απλοποιεί και αυτοματοποιεί τις διαδικασίες πωλήσεων, marketing, customer service & productivity. Επίσης, αυτοματισμοί μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης υπεισέρχονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα μας, βοηθώντας τους χρήστες των εφαρμογών μας να επικεντρωθούν στα δημιουργικά κομμάτια της εργασίας τους.

Ποια είναι η εικόνα που μπορείτε να μας μεταφέρετε από την ελληνική αγορά πληροφορικής; Προσφέρουμε ανταγωνιστικές λύσεις στη διεθνή αγορά; Μπορεί η ελληνική οικονομία να βασιστεί περισσότερο στον συγκεκριμένο τομέα, βάσει και του ταλέντου που υπάρχει;

Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο της ανάκαμψης, έχοντας περάσει μέσα από μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο κρίσης. Μπορώ να πω ότι σταδιακά αρχίζουμε και βλέπουμε τα πρώτα σημάδια ανάπτυξης καθώς η ελληνική αγορά πληροφορικής και ανάπτυξης λογισμικού αρχίζει να ακολουθεί την ανοδική πορεία της διεθνούς αγοράς, προσελκύοντας μάλιστα και επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό. Θα μιλήσω συγκεκριμένα για την δική μας εταιρεία, η οποία κατάφερε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να συγκεντρώσει επενδυτικά κεφάλαια της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ από ξένους αλλά και εγχώριους επενδυτές. Οι χρηματοδοτήσεις αυτές, σε συνδυασμό με τις στρατηγικές συνεργασίες μας με τεχνολογικούς κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς όπως η Telefonica και Microsoft, αποδεικνύουν ότι οι ελληνικές εταιρείες πληροφορικής είναι όντως ανταγωνιστικές και παράγουν καινοτόμα προϊόντα. Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη τις εταιρείες τεχνολογίας προκειμένου να κάνει το πρώτα της μεγάλα βήματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μπορούμε και θέλουμε να βοηθήσουμε την χώρα αρκεί να μας δοθεί η ευκαιρία να το κάνουμε.

Όπως αναφέραμε στην αρχή, προχωρήσατε πρόσφατα σε ένα rebrand. Βάσει του ότι το rebranding είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία, πόσο μάλλον για μια εταιρεία με πολυετή παρουσία, πώς καταλήξατε στην συγκεκριμένη απόφαση; Ποιοι ήταν οι στόχοι σας και πώς εξελίσσεται αυτό;

Ουσιαστικά το όνομα Pobuca ήταν το brand μέσω του οποίου τα προϊόντα της SiEBEN ήταν διαθέσιμα στην αγορά. Σταδιακά το brand αυτό άρχισε να αποκτά ιδιαίτερη αναγνωρισιμότητα λόγω των καινοτόμων δυνατοτήτων του και ουσιαστικά αυτό που επιδιώξαμε εμείς ήταν να αξιοποιήσουμε την δυναμική των προϊόντων μας και ξεκινήσουμε μια νέα πορεία στην αγορά έχοντας ως οδηγό αυτό που μας έκανε γνωστούς στην πελατειακή μας βάση: Τα προϊόντα μας. Συνεχίζουμε, λοιπόν, την δραστηριότητα μας με ένα καινούριο όνομα, εξίσου εύηχο με το προηγούμενο, το οποίο αν και νέο ως standalone όνομα εταιρείας, έχει κληρονομιά τα 19 χρόνια εμπειρίας των στελεχών της SiEBEN.

Πώς διαχειρίζεται μια εταιρεία όπως η Pobuca το προσωπικό της; Ποια η σχέση με τους εργαζομένους, ποια η φιλοσοφία σας επί του συγκεκριμένου ζητήματος;

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί 110 εργαζόμενους και σύμφωνα με τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, σε μια τριετία αναμένεται να αυξήσουμε τον αριθμό του προσωπικού μας σε 150. Στην Pobuca, πρωταρχικό ρόλο, πέρα από την κοινή μας αγάπη για την τεχνολογία, έχει το οικογενειακό κλίμα, η ανθρώπινη προσέγγιση και η καλοσύνη. Οι άνθρωποι μας είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε. Πετυχαίνουμε τους στόχους μας, αναπτυσσόμαστε, επεκτεινόμαστε σε ξένες αγορές και είμαστε ανταγωνιστικοί στην αγορά χάρη στην σκληρή καθημερινή προσπάθεια των εργαζόμενων μας για τους οποίους είμαστε περήφανοι.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την εταιρεία σας, βάσει και των χρηματοδοτήσεων που έχετε λάβει; Ποιο το στρατηγικό πλάνο για τα επόμενα χρόνια;

Τα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο σημαντικές επενδύσεις για την περαιτέρω βελτίωση του προϊοντικού μας χαρτοφυλακίου με την ενσωμάτωση επιπλέον δυνατοτήτων που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Παράλληλα, σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσω των τεχνολογιών cloud της Microsoft, κάνοντας την CRM σουίτα μας ακόμα πιο ανταγωνιστική και πρακτική για τους πελάτες μας. Σε επίπεδο εταιρείας, όπως ανέφερα και προηγουμένως, ο στρατηγικός μας σχεδιασμός περιλαμβάνει επέκταση σε περισσότερες χώρες της Λατινική Αμερικής, με τη Βραζιλία και το Μεξικό να είναι στα πλάνα για το πρώτο μισό του 2020. Το 2021 έχουμε στα πλάνα μας την ανάπτυξη στην πολύ απαιτητική αγορά της Β. Αμερικής, όπου ήδη έχουμε πελάτες, αλλά όχι ακόμα τοπική παρουσία.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr