NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κ. Χριστοδούλου, Action Global Communications: Η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει σταθεροποιηθεί

Κ. Χριστοδούλου, Action Global Communications: Η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει σταθεροποιηθεί

Ο Κρις Χριστοδούλου, CEO της Action Global Communications, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr, με αφορμή τα 30 χρόνια δραστηριοποίησης της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

30 χρόνια Action Global Communications στην Ελλάδα. Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε αυτά τα τριάντα χρόνια σε μια παράγραφο, ποιες θα ήταν αυτές;

Η Action Ελλάδος έχει στρατηγική αλλά και συναισθηματική σημασία για το δίκτυό μας, μιας και αποτέλεσε το πρώτο μας βήμα για επέκταση, το 1989. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που συμπληρώσαμε 30 χρόνια αδιάλειπτης και επιτυχημένης πορείας, ξεπερνώντας τη κάθε δυσκολία που είχαμε να αντιμετωπίσουμε σε πολύ δύσκολες περιόδους για τη χώρα. Η πορεία μας όλα αυτά τα χρόνια στηρίχθηκε σε σωστές βάσεις, στοχευμένες κινήσεις, επιμονή και επαγγελματισμό. Αναγνωρίζοντας τα δεδομένα της αγοράς και τις προοπτικές που έχει, ήδη από το 2018, ξεκινήσαμε μία στοχευμένη προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης της παρουσίας μας στην ελληνική αγορά, επενδύοντας σε νέα στελέχη, ενώ παράλληλα, μέσω της εξειδικευμένης μας εταιρείας Action Digital, ενδυναμώσαμε τις υπηρεσίες μας, πάντα με επίκεντρο τον πελάτη, προσφέροντας integrated λύσεις.

Πώς έχει αλλάξει ο τομέας των δημοσίων σχέσεων μέσα σε αυτά τα τριάντα χρόνια; Που βρισκόταν όταν φτάσατε στην Ελλάδα και που βρίσκεται σήμερα;

Η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων έχει αλλάξει σίγουρα δραματικά μέσα στα 30 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην ελληνική αγορά, και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Τη δεκαετία του ’90, οι Δημόσιες Σχέσεις πρωτοεμφανίζονταν στην αγορά και εταιρείες όπως η δική μας έκαναν τα πρώτα τους βήματα, προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος απέναντι στις διαφημιστικές, που μονοπωλούσαν την αγορά αλλά και το ενδιαφέρον των πελατών.

Σιγά-σιγά όμως και όσο αναπτυσσόταν η επικοινωνία - έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας - κέρδιζε έδαφος και η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων. Θεωρούμε ότι από ένα σημείο και ύστερα, ο πελάτης κατανόησε την προστιθέμενη αξία που προσφέρουν οι Δημόσιες Σχέσεις και η στρατηγική επικοινωνία, τόσο για την εσωτερική όσο και για την εξωτερική επικοινωνία των Οργανισμών. Άρχισαν να ακούγονται περισσότερο έννοιες όπως εταιρική κουλτούρα, εταιρικός σκοπός και αξίες, και τη δεκαετία 2000 - 2010 θεωρούμε πως ο κλάδος μας είχε βρει τη θέση του στην αγορά.

Ύστερα επήλθε η κρίση και οι Δημόσιες Σχέσεις δέχτηκαν μεγάλο πλήγμα, όπως και ο ευρύτερος κλάδος της επικοινωνίας, αφού τα budget μειώθηκαν αισθητά. Η περίοδος της κρίσης αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση και θεωρούμε πως όσοι κατάφεραν να την ξεπεράσουν, πήραν καλά μαθήματα για το μέλλον. Η δυναμική είσοδος των social media, του digital και των influencers έδωσαν σημαντική ώθηση στον κλάδο και άλλαξαν ριζικά το πεδίο τόσο των παραδοσιακών media, όσο και τους τρόπους με τους οποίους οι οργανισμοί επικοινωνούν με τα κοινά τους. Σήμερα, θεωρούμε πως η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει σταθεροποιηθεί και φαίνεται πως χρόνο με το χρόνο αναπτύσσεται περισσότερο.

Σε αυτό το σημείο, δώστε μας μια στατιστική εικόνα από τις δραστηριότητες της Action Global Communications. Από ποιους τομείς προέρχονται οι πελάτες σας, ποιες είναι οι υπηρεσίες που συνήθως ζητούν;

Η εταιρεία μας, λόγω της μακρόχρονης παρουσίας της στην ελληνική αγορά αλλά και του δικτύου της, διαθέτει βαθιά και σφαιρική γνώση σε καίριους κλάδους της οικονομίας όπως τις αερομεταφορές, τον τουρισμό, την υγεία, το εμπόριο, τις κατασκευές, τη ναυτιλία, τον αθλητισμό κ.α. Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, εξυπηρετούμε ένα διευρυμένο πορτφόλιο πελατών από διάφορους κλάδους, όπως Lufthansa, Chiquita, Hell Energy, GE Healthcare, τη Μαρίνα Φλοίσβου, τον Όμιλο ΒΙΟΧΑΛΚΟ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και πολλούς άλλους. Για την πλειοψηφία των πελατών μας, έχουμε αναλάβει το σύνολο της επικοινωνιακής τους δραστηριότητας στη χώρα, με έμφαση στην εταιρική επικοινωνία, stakeholder engagement, στρατηγική ανάπτυξη σχέσεων με τα ΜΜΕ, διαχείριση κρίσεων, concept development, digital marketing, influencer marketing, ανάπτυξη και διαχείριση περιεχομένου, διοργάνωση εκδηλώσεων και strategic media planning/buying.

Ποια είναι η σημασία των δημοσίων σχέσεων για τις ελληνικές επιχειρήσεις; Δίνουν, σήμερα, την βαρύτητα που απαιτείται;

Οι ισχυρές δημόσιες σχέσεις είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που μπορεί να διαθέτει μία εταιρεία στην εργαλειοθήκη της. Οι δημόσιες σχέσεις είναι ο πιο στοχευμένος τρόπος να κινητοποιηθεί αυτό που λέμε «word of mouth», που αποτελεί το πιο αποδοτικό μέσο προώθησης των σωστών μηνυμάτων και της δημιουργίας ή διαμόρφωσης του public perception. Οι ελληνικές επιχειρήσεις που λειτουργούν με στρατηγικό πλάνο, έχουν από καιρό αντιληφθεί τη σημασία των δημοσίων σχέσεων στο σύνολο του επικοινωνιακού τους πλάνου.

Δραστηριοποιείστε, πλέον, σε μια σειρά χωρών. Ποια είναι τα κοινά σημεία που εντοπίζετε σε αυτές; Ποια τα σημαντικότερα trends της εποχής μας, γύρω από τις δημόσιες σχέσεις, όπως αυτά εντοπίζονται από την συγκεκριμένη δραστηριοποίηση;

Αναμφισβήτητα, η ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής επικοινωνίας και των social media έχει αλλάξει το τοπίο στον κλάδο της επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Action, προβλέποντας αυτή την αλλαγή, δημιούργησε έγκαιρα την Action Digital, ένα full-service digital agency που προσφέρει υπηρεσίες web development, content, digital marketing, SEO, mobile & design. Παράλληλα, όλα τα γραφείο του δικτύου μας προσαρμόστηκαν στις νέες τεχνολογίες, αναπτύσσοντας και προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στη βάση της νέας ψηφιακής εποχής.

Ποια είναι τα οφέλη από την ανάθεση των δημοσίων σχέσεων μιας επιχείρησης σε ένα agency; Ποια τα βασικά πλεονεκτήματα, σε σύγκριση με την πραγματοποίηση της διαδικασίας in-house;

Μία εταιρεία, αναθέτοντας τις δημόσιες σχέσεις της σε ένα agency, έχει από την πρώτη ημέρα μία σειρά πλεονεκτημάτων. Το κυριότερο όλων είναι η συσσωρευμένη εμπειρία της ομάδας και η βαθιά δικτύωση στα media. Παράλληλα, όταν μία εταιρεία συνεργάζεται με ένα agency, επεκτείνει την ομάδα της, που φέρνει μαζί της γνώσεις, ιδέες και διάλογο για αποτελεσματική εφαρμογή ενός επικοινωνιακού πλάνου.

Πώς μεταβάλλει η ψηφιακή εποχή τις δημόσιες σχέσεις και το ευρύτερο πεδίο της επικοινωνίας; Υπάρχουν σημεία που απαιτούν προσοχή από τις επιχειρήσεις;

Η ψηφιακή εποχή και τα social media έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που εφαρμόζουμε τις δημόσιες σχέσεις. Όμως, υπάρχουν πολλά παραδοσιακά εργαλεία τα οποία είναι αναντικατάστατα. Είναι αναγκαίο βέβαια να υπάρχει σωστή αναλογία μεταξύ online και offline παρουσίας σε μία επικοινωνιακή στρατηγική και να είναι εξατομικευμένη στις ανάγκες του κάθε πελάτη. Ένα εξειδικευμένο και έμπειρο PR agency γνωρίζει πως να κινηθεί ώστε να μεταφέρει το μήνυμα στο κοινό που στοχεύει ο κάθε πελάτης. Ένα από τα σημεία που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή είναι η σωστή επιλογή agency, αφού η οικονομική κρίση και η ραγδαία ανάπτυξη των social media έχει οδηγήσει στη δραστηριοποίηση μη επαγγελματιών στον κλάδο, που προσελκύουν πελάτες με κριτήριο το χαμηλό οικονομικό κόστος και όχι την ποιότητα της δουλειάς που παράγουν. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν τα μειονεκτήματα αλλά και ρίσκα από τέτοιες συνεργασίες.

Για έναν όμιλο όπως η Action Global Communications, υπάρχουν συνέργειες και οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τους πελάτες σας από τη δραστηριότητά σε διαφορετικές αγορές;

Φυσικά. Έχουμε πολλά παραδείγματα πελατών που ξεκίνησαν τη συνεργασία τους με κάποιο από τα τοπικά γραφεία του δικτύου της Action Global Communications και στη συνέχεια διεύρυναν αυτή την επαγγελματική σχέση και σε άλλες αγορές όπου είτε διέθεταν ήδη παρουσία είτε επρόκειτο να επεκταθούν. Ένα από τα δυνατά χαρτιά του δικτύου της Action ήταν, είναι και θα παραμείνει το δίκτυό της, προσφέροντας στους πελάτες τη γνώση και την εμπειρία για κάθε αγορά στην οποία διατηρούμε παρουσία. Προσφέροντας καθοδήγηση, σε επικοινωνιακό επίπεδο, οι πελάτες μας μπορούν να βασιστούν στη δική μας εξειδίκευση και μαζί να δημιουργήσουμε στοχευμένες καμπάνιες με πολλαπλά οφέλη.

Κοιτώντας μπροστά, προς τα επόμενα τριάντα χρόνια, ποιοι είναι οι στόχοι σας για την Action Global Communications; Πάνω σε ποιους άξονες επιθυμείτε να πραγματοποιηθεί η ανάπτυξη της;

Στα σχέδιά μας είναι η συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και η διεύρυνση των συνεργασιών μας. Δεν επαναπαυτήκαμε ποτέ από τη θετική πορεία που καταγράφει ο Όμιλος όλα αυτά τα χρόνια και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα κάνουμε τώρα. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια έχουμε αποδείξει πως τολμούμε σε νέες επενδύσεις και στην εξέλιξη των υπηρεσιών μας, γεγονός που έχει επιβραβευθεί μέσα από τις συνεργασίες μας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr