NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πώς οι ιδρυτές του AirBnB «επέζησαν» πουλώντας δημητριακά με το πρόσωπο του Obama

Πώς οι ιδρυτές του AirBnB «επέζησαν» πουλώντας δημητριακά με το πρόσωπο του Obama

Το AirBnB έχει πλέον εξελιχθεί σε φαινόμενο αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, αλλάζοντας τον τρόπο που οι ταξιδιώτες βρίσκουν μέρη για να διαμείνουν και προκαλώντας, βέβαια, αρνητικές αντιδράσεις για τη «διαταραχή» που φέρνει στις διάφορες πόλεις. Και να σκεφτεί κανείς πως όλα αυτά μπορεί να μην υπήρχαν αν ο κόσμος δεν έτρωγε δημητριακά.

Σύμφωνα με τον Brian Chesky, έναν από τους συνιδρυτές της γνωστής εταιρείας, όταν σκέφτηκαν να φτιάξουν μια startup για να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να νοικιάζουν δωμάτια στα σπίτια άλλων, οι επενδυτές έδειξαν ενδιαφέρον αλλά θεωρούσαν πως ήταν πολύ νωρίς για να βάλουν λεφτά στο καινούργιο project. Έτσι, άρχισαν να «καίνε» λεφτά, προσπαθώντας να κάνουν το όραμα τους πραγματικότητα.

Το καλοκαίρι του 2008 είχαν εξαντλήσει τα όρια στις πιστωτικές τους κάρτες και είχαν ξεμείνει από λεφτά, χρωστώντας πολλές χιλιάδες δολάρια. Και τότε, θα βρουν το ιδανικό ξεκίνημα για την επιχείρησή τους. Ο υποψήφιος Πρόεδρος Barack Obama θα μιλούσε στο Denver και 80.000 άνθρωποι υπολογιζόταν πως θα ήταν εκεί, αντιμετωπίζοντας και μια πιθανή έλλειψη δωματίων στα ξενοδοχεία. Οι Gebbia, Chesky και Blecharczyk ολοκλήρωσαν τον ιστότοπο εγκαίρως για να ξεκινήσουν δύο εβδομάδες πριν από τη διάσκεψη. Μέσα σε μια εβδομάδα είχαν 800 καταχωρήσεις.

Αλλά η υπηρεσία δεν έφερνε χρήματα. Εκμεταλλευόμενοι τον πυρετό των επερχόμενων Αμερικανικών εκλογών, θα αγοράσουν χύμα ποσότητες δημητριακών, θα φτιάξουν κουτιά κολλώντας χαρτόνια με κόλα και σε συνεργασία με έναν brand designer θα φτιάξουν τα δημητριακά «Obama O’s» και «Cap’n McCain». «Σκεφτόμουν εκείνη τη στιγμή ότι ο Mark Zuckerberg δεν χρειάστηκε ποτέ να κολλήσει τίποτα για το Facebook - έτσι, ίσως δεν ήταν καλή ιδέα» θα θυμηθεί αργότερα ο Chesky.

obama_mccain.jpg?mtime=20200208220155#asset:165623

Οι ιδρυτές έστειλαν κουτιά σε εκατοντάδες από τους πιο γνωστούς τεχνολογικούς μπλόγκερς, ελπίζοντας ότι θα τα παρουσίαζαν με υπερηφάνεια στα γραφεία τους και ότι αυτοί ή οι συνάδελφοί τους θα έγραφαν τελικά την ιστορία τους. Λίγο αργότερα, άρχισαν να πωλούν τα «πολιτικά δημητριακά» στα 40 δολάρια το κουτί. Τα «Obama O’s» αναφέρεται πως σημείωναν σημαντικές πωλήσεις, τόσο πολύ που αποφάσισαν να δίνουν τα «Cap’n McCain» δωρεάν με κάθε αγορά.

Στο τέλος, κατάφεραν σημαντικές πωλήσεις, καλύπτοντας σχεδόν ολόκληρο το χρέος που είχαν. Ο Chesky έπρεπε να πείσει τη μητέρα του ότι συνέχιζε να ασχολείται με τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις και ότι δεν είχε ξεκινήσει μια καινούργια startup γύρω από την αγορά των δημητριακών. Πούλησαν 800 κουτιά περιορισμένης διάθεσης στα 40 δολάρια το ένα, βγάζοντας, συνολικά, ένα ποσό που έφτανε τα 30.000 δολάρια.

Τα δημητριακά θα έκαναν ξανά την εμφάνιση τους σε αρκετές ζωτικές στιγμές μεταξύ αυτής της περιόδου και της εποχής που τελικά τα κατάφεραν. Για αρχή, 300 κουτιά «Cap'n McCain» τα... έφαγαν για να ζήσουν, πριν πάρουν την πρώτη εξωτερική χρηματοδότησή τους. Αργότερα, ήταν το τελευταίο κομμάτι των αποδείξεων για να πειστεί ο Paul Graham να τους δεχτεί στον Y-Combinator - τον επιταχυντή που αποτέλεσε το πρώτο βήμα για την επιτυχία τους.

Μετά από μια ανεπιτυχή παρουσίαση στον Graham, οι ιδρυτές εγκατέλειπαν το δωμάτιο. Τότε, ο Gebbla έβγαλε ένα πακέτο «Obama O’s» που είχε στην τσάντα του, παρά τις διαμαρτυρίες του Chesky. Οι δυο τους θα πουν στον Graham την ιστορία για το πώς είχαν καλύψει το χρέος και διατηρούσαν το όνειρο τους ζωντανό με την πώληση δημητριακών. «Ουάου. Εσείς παιδιά είστε σαν τις κατσαρίδες», θα πει ο Graham. «Εσείς απλά δεν θα πεθάνετε». «Εάν μπορείτε να πείσετε τους ανθρώπους να πληρώσουν 40 δολάρια για ένα κουτί δημητριακών, μπορείτε πιθανώς να τους πείσετε να πληρώσουν για να κοιμηθούν στα στρώματα άλλων. Είστε μέσα».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr