NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Το Ελληνικό Πρωινό του ΞΕΕ «συνδέει τον Έλληνα παραγωγό με τον Έλληνα ξενοδόχο»

Το Ελληνικό Πρωινό του ΞΕΕ «συνδέει τον Έλληνα παραγωγό με τον Έλληνα ξενοδόχο»

Το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί μια δράση κοινωνικής ευθύνης από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος που στόχο έχει να συνδέσει τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα, προσκαλώντας τους καλεσμένους των ξενοδοχείων της χώρας μας να γευτούν ελληνικά προϊόντα και τοπικές σπεσιαλιτέ. Σήμερα, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, και η Υπεύθυνη του Προγράμματος, Σίσσυ Αγγελοπούλου, μιλούν για τη συγκεκριμένη δράση, τους στόχους και τα επόμενα βήματα.

κ. Αγγελοπούλου, μιλήστε μας για το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό». Πώς ξεκίνησε και ποιοι είναι οι στόχοι του; Πώς λειτουργεί η διαδικασία;

Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι δράση κοινωνικής ευθύνης και αποκλειστικό σήμα - brand του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Ξεκίνησε το 2010 με σκοπό να συνδέσει τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα, τον Έλληνα παραγωγό με τον Έλληνα ξενοδόχο, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραγωγούς να γεμίζουν το πρωινό τραπέζι των καταλυμάτων με τα προϊόντα τους, αναδεικνύοντας το μεγαλείο της ελληνικής φιλοξενίας.

Στόχος μας, με άλλα λόγια, είναι να γεμίσουμε τον πρωινό μπουφέ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων με ελληνικά τοπικά προϊόντα, καλωσορίζοντας τους καλεσμένους των ξενοδοχείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και προσκαλώντας τους να γευτούν στο πρωινό τους τα αρώματα της ελληνικής γης μέσα από προϊόντα και τοπικές σπεσιαλιτέ.

Το 2017 η Πολιτεία αναγνώρισε το «Ελληνικό Πρωινό» ως ένα επιπλέον κριτήριο ποιότητας για την κατάταξη των καταλυμάτων σε κατηγορίες. Έτσι, θωρακίσαμε το πρόγραμμα μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας ένταξης και θεσπίσαμε διαδικασία ελέγχου από συνεργαζόμενους με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος φορείς του ΕΣΥΔ για την ανά διετία πιστοποίηση των καταλυμάτων. Απαιτείται αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων παραμέτρων από τα ξενοδοχεία - μέλη, ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα των προσφερόμενων προϊόντων και συνταγών.

Θα λέγαμε ότι το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί σήμερα την πλέον ανθεκτική, διαχρονικά, γαστρονομική πρωτοβουλία στην χώρα μας. Χρηματοδοτείται όλα αυτά τα χρόνια από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, με την Διοίκηση του ΞΕΕ εξακολουθητικά να το θεωρεί από τα πλέον προνομιακά πεδία δράσης της.

greekbreakfast1.jpg?mtime=20200307170241#asset:170541

Πώς βοηθά το συγκεκριμένο πρόγραμμα στην ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας;

Με το «Ελληνικό Πρωινό» αναδεικνύεται η ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής μέσα από τα τοπικά προϊόντα και οι επισκέπτες ανακαλύπτουν τη γαστρονομική κληρονομιά, τις τοπικές λιχουδιές και τους καρπούς της ελληνικής γης. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα ακόμη τουριστικό υποπροϊόν, δηλαδή ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό. Η ιδιαιτερότητα του είναι ότι δεν στόχευσε σε μια οριζόντια υπερτοπική ανάδειξη προϊόντων τύπου «καλάθι», αλλά στην καθετοποιημένη ανάδειξη των γαστρονομικών και γευστικών πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής. Αυτό δε, έγινε δυνατό με την δημιουργία Τοπικών Προτύπων, κατόπιν διαβουλεύσεων σε κάθε περιοχή με όλους τους αρμόδιους εκπροσώπους του τουρισμού και της γαστρονομίας, δηλαδή ξενοδόχους, καταλυματίες, παραγωγούς, σεφ, εστιάτορες. Συνολικά έχουμε υπογράψει 41 Πρότυπα Πρωινά.

Πόσα ξενοδοχεία συμμετέχουν, σήμερα, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα; Ποιο το ενδιαφέρον που υπάρχει για αυτό, πόσες αιτήσεις βρίσκονται υπό εξέταση;

Σήμερα έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα 1.100 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Το ενδιαφέρον είναι αυξητικό. Γύρω στα 200 ξενοδοχεία το χρόνο αποκτούν την πιστοποίηση του «Ελληνικό Πρωινό».

greekbreakfast.jpg?mtime=20200307170317#asset:170542

Πώς επιλέγονται τα προϊόντα και τα εδέσματα που θα φιλοξενηθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα; Τι ξεχωρίζετε από κάθε περιοχή της Ελλάδας;

Το εδεσματολόγιο του «Ελληνικό Πρωινό» βασίζεται στη Μεσογειακή Διατροφή. Ψωμί, παξιμάδια, ελαιόλαδο και ελιές, γιαούρτι, μέλι, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, παραδοσιακές πίτες, τοπικά τυριά και αλλαντικά αποτελούν τις βασικές κατηγορίες του προγράμματος.

Ποια η ανταπόκριση που υπάρχει από τους επισκέπτες; Πώς ενημερώνονται για το πρόγραμμα; Θα λέγατε πως γνωρίζουν οι επισκέπτες της Ελλάδας για την ελληνική γαστρονομία;

Η ανταπόκριση των επισκεπτών είναι ενθουσιώδης κάθε φορά που γεύονται μια μπατζίνα αντί για croissant, μια φρουτάλια αντί για scrambled eggs, έναν τραχανά αντί για porridge. Τα ξενοδοχεία που σερβίρουν «Ελληνικό Πρωινό» το αναφέρουν περήφανα στις ιστοσελίδες τους και φυσικά το πρόγραμμα και οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (ξενοδοχεία και παραγωγοί) προβάλλονται τόσο από τα δικά τους όσο και από τα δικά μας social media.

greekbreakfast3.jpg?mtime=20200307170356#asset:170543

Υπήρχαν δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην προώθηση και εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος;

Σε κάθε αρχή πάντα υπάρχουν εμπόδια. Πριν από 10 χρόνια, το «Ελληνικό Πρωινό» δεν υπήρχε στο λεξιλόγιό μας, εκτός από κάποιους ξενοδόχους που από μεράκι και μόνο εμπλούτιζαν το τραπέζι του πρωινού τους με τοπικά εδέσματα. Πρόκειται για προϊόν συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας. Μέρα με τη μέρα το «Ελληνικό Πρωινό» κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους, καθώς πλέον, τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι παραγωγοί, πείθονται καθημερινά ότι έχουν σαφώς να κερδίσουν από αυτή τη συνέργεια. Ήταν μια διαδρομή όχι εύκολη, αλλά στο τέλος της δικαιωθήκαμε!

Τιμούμε όλα τα μέλη μας που συμμετέχουν στο «Ελληνικό Πρωινό» αλλά ιδιαίτερα τιμούμε εκείνα τα πρώτα μέλη που ανταποκρίθηκαν, όχι μόνο θετικά αλλά και φανατικά, δίνοντας και σε μας δύναμη να συνεχίζουμε, αποκομίζοντας όμως και οι ίδιοι σημαντικά οφέλη όπως βελτίωση κύρους επιχείρησης, θετικά σχόλια και κριτικές στις μηχανές αναζήτησης και στα social media, δημιουργία επαναλαμβανόμενου και πιστού πελατολογίου, αναβάθμιση επιπέδου παρεχομένων υπηρεσιών.

Γενικότερα, θα λέγατε πως γίνονται προσπάθειες για ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας, σε μια χώρα που ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά» βιομηχανία της;

Τον τελευταίο καιρό η ελληνική γαστρονομία διαφημίζεται όλο και περισσότερο μέσα από τις εκπομπές μαγειρικής και τους βραβευμένους chef που καταπιάνονται με τις ελληνικές πρώτες ύλες, γεγονός που στηρίζει ακόμα περισσότερο τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας, τον τουρισμό. Άλλωστε η χώρα μας είναι ένας ευλογημένος τόπος που μας προσφέρει απλόχερα εκτός από «sea, sun, sand» και τα αγαθά της και είναι κρίμα να μην τα απολαμβάνουν οι επισκέπτες μας. Ανάλογα με το τι παράγει ο κάθε τόπος, σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες, το έδαφος και την ιστορική του πορεία και επιρροές, διαμορφώνεται η ιδιαίτερη γαστρονομική κουλτούρα του. Στόχος του «Ελληνικού Πρωινού» είναι να την αναδείξει και να την κάνει γνωστή σε Έλληνες και ξένους περιηγητές.

greekbreakfast4.jpg?mtime=20200307170428#asset:170544

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια για το Ελληνικό Πρωινό, όσον αφορά και στην προώθηση στο εξωτερικό;

Το «Ελληνικό Πρωινό», έχοντας πια στο ιστορικό του μια μακρά πορεία δράσεων και με όλο το απαραίτητο «know how», διανύει περίοδο εξωστρέφειας και προβολής. Συμμετέχουμε σε εκθέσεις, διοργανώνουμε εκδηλώσεις και ημερίδες, βραβεύσαμε και βραβευτήκαμε.

Ήδη πέρυσι τον Μάρτη του 2019 έγινε η πρώτη επίσημη παρουσίαση του προγράμματος στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, όπου στήσαμε έναν αντιπροσωπευτικό ελληνικό μπουφέ με προϊόντα από διάφορες γωνιές της χώρας μας και λίγο αργότερα προσκαλέσαμε ξένους πρέσβεις και διπλωμάτες να γευτούν ένα πλούσιο και δυναμωτικό «Ελληνικό Πρωινό» σε γνωστό Αθηναϊκό ξενοδοχείο.

Δήλωση του Προέδρου του ΞΕΕ, Αλέξανδρου Βασιλικού, για το «Ελληνικό Πρωινό»

Alexandros-Vassilikos-profile.jpg?mtime=20200307170516#asset:170545

Το «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ είναι σήμερα το μόνο ολοκληρωμένο και έτοιμο προϊόν για την ελληνική γαστρονομία. Αναδεικνύει τον πλούτο ελληνικής κουζίνας, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της μεσογειακής διατροφής, όπως και τον πλούτο των προϊόντων της ελληνικής ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής. Κάθε ξενοδοχείο που συμμετέχει στη δράση και εμπλουτίζει την εμπειρία του επισκέπτη του, γίνεται ταυτόχρονα όχημα εξωστρέφειας και κατάκτησης νέων αγορών για την παραγωγή μας και τον διατροφικό πολιτισμό μας.

Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι το καλύτερο παράδειγμα για την αξία των συνεργειών μεταξύ τομέων και κλάδων της οικονομίας έτσι ώστε να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, που είναι και όρος για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας για την ελληνική οικονομία.

Η επιτυχία ωστόσο δεν μας εφησυχάζει. Σχεδιάζουμε ήδη το επόμενο βήμα προκειμένου να ταξιδέψουμε το «Ελληνικό Πρωινό» σε όλο τον κόσμο, με στοχευμένη προβολή σε αγορές υψηλού ενδιαφέροντος. Στη παγκόσμια και άκρως ανταγωνιστική τουριστική αγορά, η ελληνική ποιότητα σε όλες τις εκφράσεις της είναι αυτή που κάνει τη διαφορά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr