NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Δέκα COVID-19 tips ψηφιακής επικοινωνίας για να μην ξεχνάνε την ιστορία μας

Δέκα COVID-19 tips ψηφιακής επικοινωνίας για να μην ξεχνάνε την ιστορία μας

Με τον COVID-19 να είναι η νέα συνθήκη από την οποία θα πρέπει να εκπαιδευτούμε και να παραδειγματιστούμε στο πως χειριζόμαστε την προσαρμοστικότητα αλλά και την νέα αλλαγή της ζωής μας, προκύπτει εύλογα το ερώτημα τι μπορώ να κάνω σαν επαγγελματίας του marketing, των επιχειρήσεων και ευρύτερα της αγοράς που κινείται ξεκάθαρα πλέον με τα δύο παπούτσια στα πρόθυρα ενός απόλυτου ψηφιακού παροξυσμού;

Ηχητικά Μηνύματα: Σε όλες μας τις επαφές, τις τηλεπικοινωνίες και γενικότερα στα apps που χρησιμοποιούμε αυτό το διάστημα, δεν χρειάζεται να γράφουμε «κατεβατά» με μηνύματα και ολόκληρα κείμενα σε mobile texts. Οι περισσότερες εφαρμογές έχουν ενσωματώσει στο UI τους ηχητικά μηνύματα. Επικοινωνήστε για τη δουλειά αλλά και με τους δικούς σας ανθρώπους όσο περισσότερο μπορείτε με αυτόν τον τρόπο.

Podcasts: Είναι το κυρίαρχο «προϊόν» περιεχομένου και θα κυριαρχήσει με σαρωτικό τρόπο τον επόμενο χρόνο με σκοπό να καθιερωθεί επιτέλους και στην Ελλάδα. Εύκολο, γρήγορο, χρηστικό και απόλυτα λειτουργικό, το podcast που θα επιλέξετε να δημιουργήσετε είναι η νέα μορφή περιεχομένου και επικοινωνίας θεματικών που άπτονται της δουλειάς και του αντικειμένου που θέλετε να καθιερωθείτε ως πετυχημένοι Podcasters. Τώρα είναι η στιγμή, μην το αφήσετε για μετά.

Live: Βγείτε live από το Facebook Page ή το Instagram Account και αφήστε τις ντροπές για κάποια άλλη στιγμή. Δεν έχουμε χρόνο για τέτοια! Είναι η καταλληλότερη περίοδος για ακόμα μεγαλύτερη προσέλκυση κοινού αλλά και ακολούθων που σας ενδιαφέρει (followers) με διαδραστικό αντίκτυπο. Το συγκεκριμένο timing ενδείκνυται για ζωντανή αλληλεπίδραση και ουσιαστικό engagement.

Webinars: Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε την ευκαιρία – και πιθανότατα να μην παρουσιαστεί ξανά – να έχουμε τόσο χρόνο για εκπαίδευση. Τα Webinars που εισηγούνται διάφοροι experts ή τα οn line courses από ξακουστά αμερικανικά πανεπιστήμια που μπορούμε να παρακολουθήσουμε είναι η καλύτερη αφορμή για learning to learn attitude. Είναι πάρα πολλά αυτά που κυκλοφορούν τις τελευταίες μέρες και θα προστεθούν ακόμα περισσότερα. Εκμεταλλευτείτε την περίσταση και ψάξτε την καλύτερη επιλογή που ταιριάζει για την εξέλιξη σας. Ίσως να προκαλέσετε την… τύχη σας και ως ομιλητής σε κάποια θεματική ενότητα που γνωρίζετε άψογα.

Digital Marketing: Εδώ και αρκετά χρόνια, πάνω από δέκα, υπάρχουν κάποιες εκατοντάδες άνθρωποι στην Ελλάδα που μιλάνε για το digital marketing και το digital transformation των επιχειρήσεων. Προς μεγάλη απογοήτευση όμως μέχρι και πριν ένα μήνα, ένα πολύ μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων και των οργανισμών δεν «άκουγε» την διεθνή εμπορική προσταγή της νέας συμμόρφωσης του marketing και έκανε πως δεν «έβλεπε» επίσης. Ε λοιπόν, η αλλαγή είναι γεγονός. Δεν έχει χρόνο προσαρμογής. Έχει λάθη. Αλλά και σωστά. Η νέα παραδοχή είναι πως ο επαγγελματίας του 2020 – που θέλει να ακούγεται και να διαβάζεται η ιστορία που πουλάει – οφείλει επιτέλους να δράσει στην επικοινωνιακή και επιχειρηματική του στρατηγική με ψηφιακά μετασχηματιστικούς όρους.

Website: Το πρώτο προσωπικό website για δική μου χρήση το σκέφτηκα το 2005 και από τότε έχω βγάλει στον αέρα για λογαριασμό πολλών πελάτων δεκάδες websites με το περιεχόμενο τους (content) να είναι παραγωγικό και παράλληλα σε δυναμικά τεχνολογικό περιβάλλον. Ακόμα απορώ που υπάρχουν άνθρωποι που με ρωτάνε αν χρειάζεται να έχουν website ή σε τι θα τους χρειαστεί πέραν της διεύθυνσης της επιχείρησης τους. Νομίζω πως η COVID-19 εποχή δίνει από μόνη της την απάντηση στο γιατί κάποιος να έχει website.

Newsletter: Είναι από τα πιο παρεξηγημένα και μοναχικά εργαλεία ψηφιακής επικοινωνίας που όμως κάνει «δουλίτσα» σε σημαντικό βαθμό. Από τους πιο παλιούς «πομπούς» του digital, όταν ακόμα το email δεν υπήρχε καλά-καλά, έχει επανέλθει πολύ δυνατά και σας συστήνω να ψάξετε την καλύτερη και πιο έξυπνη πλατφόρμα όπως το MailChimp για να επικοινωνήσετε την εβδομαδιαία ή μηνιαία θεματολογία της εργασίας σας. Δε θα χάσετε. Θα κερδίσετε. Ειδικά αν το κάνετε με σύστημα και υπομονή. Έτσι κι αλλιώς δεν έχει και πολλές επιλογές στο… έξω. Καθήστε μέσα και δικτυωθείτε όσο καλύτερα μπορείτε λέγοντας τι κάνετε στη δουλειά σας μέσω ενός έξυπνου newsletter.

YouTube: Σε περίπτωση που θέλετε να νιώσετε για μια στιγμή star του YouTube ο Απρίλιος του 2020 είναι ο επικρατέστερος μήνας για να πραγματοποιήσετε το όνειρο σας. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα κινητό ή μια κάμερα (προαιρετικά) με συνεχή πειραματισμό στη λήψη, στη γωνία, στο περιεχόμενο και φυσικά στο στυλ παρουσίασης που θα επιλέξετε να μεταδώσετε το personal branding που θέλετε να εκπέμψετε. Αν είστε πιο «μερακλήδες» και τελειομανείς με την εικόνα θέλοντας να πετύχετε ακόμα μεγαλύτερη ευκρίνεια στο κάδρο, το Vimeo είναι και αυτό μια λύση – αλλά με αρκετούς περιορισμούς σχετικά με το διαφημιστικό του πρόγραμμα και τις συνεργασίες του. Ενδείκνυται όμως για ομιλίες, tutorials και εκπαιδευτικά σεμινάρια. Σε κάθε περίπτωση το κανάλι επικοινωνίας του YouTube είναι η πιο άμεση και γρήγορη λογική πλατφόρμας στο να γίνετε influencers ή αλλιώς opinion leaders όπως λέγανε παλιότερα στο marketing. Όλοι από κάπου ξεκινήσαν, έτσι δεν είναι;

Social Media: Αν είστε ακόμα από αυτούς τους οπισθοδρομικούς «μαγκούφηδες» που αγνοούν επιδεικτικά τη σύγχρονη μορφή επικοινωνίας μάθετε να είστε δεκτικοί στην αλλαγή. TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat είναι η νέα «στρατηγική» σας με τα posts και τα stories που θα προβάλετε να είναι το μοναδικό αποδοτικό R.O.I. της εταιρείας σας. Φτιάξτε accounts ή αναθέστε σε κάποιον πιστοποιημένο επαγγελματία που κάνει αυτή τη δουλειά και παίξτε «μπαλίτσα» με άφθονο περιεχόμενο. Ασχοληθείτε λίγο παραπάνω και θα δείτε ότι στο τέλος θα σας αρέσει και δε θα είστε πια ο γεροπερίεργος που θεωρούσε μέχρι πριν λίγες μέρες ότι «αυτά» δεν είναι για εσάς και είναι χαζομάρες για μικρούς. Θα ρολάρει από μόνο του αρκεί να το… ταΐζετε καθημερινά με μέθοδο και στόχο προγραμματισμού στο περιεχομένο.

Blogging: Αν έχετε ακούσει ότι τα γνωστά σε όλους blogposts είναι κάποια κείμενα ειδικού ενδιαφέροντος με συγκεκριμένο κοινό (audience) τότε δεν έχετε ακούσει λάθος. Είναι ευκαιρία να γνωστοποιήσετε σε όλους τους πελάτες και ανθρώπους – ομάδες που θέλετε να απευθυνθείτε πως το γράψιμο ενός κειμένου 350 – 500 λέξεων που έχει στόχο να πουλήσει τη δουλειά σας, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο κάποιων κειμενογράφων. Ασχοληθείτε τώρα και βάλτε μπροστά το πλάνο με τα πρώτα 5 θέματα που θα θέλατε να επικοινωνήσετε με το κοινό σας. Τώρα. Όχι αύριο. Θα προτιμηθεί αυτό που κάνετε, μην έχετε καμία αμφιβολία. Με την ιδιότητα του blogger θα έχετε πολλές πιθανότητες να ανεβάσετε σε τρομακτικά μεγάλο αριθμό τους followers που σας ακολουθούν στα social media και φυσικά να μεταφράστε αυτή την υπεροχή του ψηφιακού πληθυσμού σε ρεαλιστικούς πελάτες με εμπορικά αποτελεσματικά στοιχεία.

Σαφέστατα υπάρχουν πολλοί ακόμα τρόποι ψηφιακής επικοινωνίας και digital κανάλια. Εφαρμογές όπως το ZOOM, το Facetime, το Skype, το Zencastr είναι μερικές από αυτές. Video calls και teleconference συστήματα υπάρχουν άφθονα και σύνθετα. Όμως οι βασικοί τρόποι γρηγορότερης επαφής είναι συνήθως και οι πιο επικρατέστεροι. Για τον απλούστατο λόγο ότι και πάλι λέμε πως δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο θέλοντας κάτι γρήγορο και έτοιμο χωρίς μεγάλο complexity.

Σίγουρα η ζωή μας άλλαξε. Και όχι για λίγο καιρό. Μια νέα αρχή σε όλα κάνει σταδιακά την εμφάνιση της. Η συνέχεια της ιστορίας μας σε personal και corporate branding θέλει ακόμα περισσότερη δουλειά. Με αρκετή έμφαση στο digital storytelling που θα ακολουθήσει ο καθένας μην μπορώντας φυσικά να αγνοήσει και το κατάλληλο web design που επιβάλλεται να είναι αντάξιο της φήμης και της προσδοκίας του κάθε επαγγελματία. Ίσως αν αρχίσετε να εργάζεστε ακόμα πιο εντατικά σε εκείνα τα… digital side projects που ποτέ δεν είχατε χρόνο, τώρα να είναι η ευκαιρία για κάτι ουσιαστικό στο να κάνετε την ωραία μετάβαση στην νέα πραγματικότητα. Και μην ξεχνάτε. Προσπαθήστε όσο περισσότερο μπορείτε να δουλεύετε ακόμα πιο πολύ την κοινωνική, ηθική και ανθρώπινη συνεισφορά της επιχειρηματικής και επαγγελματικής σας ιδιότητας. Όπως και να το κάνουμε ο χρόνος είναι εκείνος που δείχνει πάντα την ιστορία που γράψαμε. Ας του φερθούμε με καλοσύνη και ψηφιακή τόλμη. Θα μας το ανταποδώσει απλόχερα. Και αυτό είναι το μόνο σίγουρο που μπορεί κάποιος να προβλέψει σήμερα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr