NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Κορονοϊός: «Βατερλό» για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα logistics στην Ελλάδα

Κορονοϊός: «Βατερλό» για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα logistics στην Ελλάδα

Η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και τέσσερις εβδομάδες σε καραντίνα. Αυτό που αναμενόταν να συμβεί, συνέβη.

Σε «Βατερλό» εξελίσσεται για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics η περίοδος πανδημίας λόγω του κορωνοϊού στην Ελλάδα.

Από τη μία έχουμε την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης σε προϊόντα, μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, και από την άλλη έχουμε το έμφραγμα σ’ αυτά και τους παρόχους υπηρεσιών logistics. Οι παραπάνω εμπλεκόμενοι φάνηκε ότι δεν μπορούν να διαχειριστούν την εκρηκτική άνοδο του όγκου των παραγγελιών και παραδόσεων, με αποτέλεσμα την καθυστερημένη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, οι οποίοι βέβαια με τη σειρά τους αποστέλλουν σωρεία παραπόνων.

Μάλιστα, αν λάβουμε υπόψη μας και ότι στις επόμενες εβδομάδες θα ανακάμψει και η αγορά της ένδυσης/υπόδησης, η οποία είναι παραδοσιακά η δημοφιλέστερη κατηγορία των online αγορών και ότι θα σημειωθεί ολοένα μεγαλύτερη ανάπτυξη των online αγορών και δη των αγορών σε είδη σούπερ μάρκετ, γίνεται κατανοητό πως, με τις υπάρχουσες υποδομές logistics, αναμένονται στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και άλλα πολλαπλά «βατερλό» τα επόμενα χρόνια.

noecommerce_pinakas_covid.jpg?mtime=20200419164817#asset:179433

Διεθνής ανταγωνισμός

Βέβαια, την παραπάνω κατάσταση θα εκμεταλλευτούν τα διεθνή μεγαθήρια του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon, η Alibaba, η Pinduoduo, η Wish και η Zalando. Αυτές όχι μόνο έχουν ξεφύγει όσον αφορά τους τζίρους, αλλά οι ίδιες βάζουν τα θεμέλια για τον μετασχηματισμό της ταχυδρομικής αγοράς και της αγοράς ταχυμεταφορών, καθώς αναπτύσσουν συνεχώς τους δικούς τους εσωτερικούς μηχανισμούς διανομής στο τελευταίο μίλι, ενσωματώνοντάς το στο επιχειρηματικό μοντέλο τους.

Χαρακτηριστικό για το πόσο σοβαρά η Amazon και η «παρέα» της αντιμετωπίζουν τις υπηρεσίες Logistics, ένα από τα κορυφαία θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι το γεγονός ότι μονάχα η Amazon, μέσω της υπηρεσίας Amazon Logistics, μια υπηρεσία που ξεκίνησε μόλις πριν από περίπου 5 χρόνια, παρέδωσε το 2019 συνολικά 3,5 δισ. δέματα στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, όταν αντίθετα όλες οι ταχυμεταφορικές εταιρείες που είναι ενταγμένες στο μητρώο της ΕΕΤΤ απέστειλαν το 2018 συνολικά 76,62 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα.

Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα μεγαθήρια του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω των τεράστιων επενδύσεών τους, των οικονομιών κλίμακας, του μεγάλου μεγέθους των εθνικών αγορών τους, των χαμηλών τιμών κτίσης των προϊόντων, των πελατοκεντρικών υπηρεσιών τους και των δικών τους υπηρεσιών logistics, θα αποκομίσουν αργά ή γρήγορα ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια από την ελληνική αγορά.

Στην εποχή του ιντερνέτ είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσφέρεις κακές υπηρεσίες στους πελάτες σου και εάν το πράξει κάποιος, θα το «πληρώσει» άμεσα. Ο πελάτης δε συγχωρεί. Αν η προσδοκία δεν εκπληρωθεί, οι απογοητευμένοι πελάτες θα αλλάξουν τον πάροχο, καθώς μόνο με ένα κλικ πιο πέρα, o ίδιος μπορεί να βρει σε ένα άλλο κατάστημα, το ίδιο προϊόν. Άλλωστε, για τον καταναλωτή δεν παίζει ρόλο από ποια χώρα τελικά θα πραγματοποιήσει τις αγορές του, αλλά η επιλογή αυτή γίνεται βάσει άλλων παραγόντων.

Προκειμένου, λοιπόν, οι ελληνικές εταιρείες λιανικής και logistics να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα, θα πρέπει έστω και τώρα να προβούν σε τεράστιες επενδύσεις για την κατασκευή των αναγκαίων νέων (αποδοτικών) δομών και στον σχεδιασμό ποιοτικών πελατοκεντρικών προϊόντων – υπηρεσιών και πλατφορμών, επιδεικνύοντας υπερισχύουσες ηγετικές προτάσεις αξίας έναντι των ξένων ανταγωνιστών τους και όχι αερολογίες.

Ειδάλλως, η πανδημία του κορονοϊού θα μετατραπεί σε εορτή της Amazon και των συν αυτώ μαρτυρησάντων.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr