Πώς «βγήκε» από τη μάχη με το lockdown η αλυσίδα Πλαίσιο;
19/06/2020 | 19:30
08/08/2025 | 02:33
Την εικόνα που υπήρξε πριν και κατά τη διάρκεια του lockdown, αλλά και τα βήματα που θα ακολουθηθούν στο διάστημα μετά την καραντίνα, παρουσίασαν σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, χθες, Πέμπτη 18 Ιουνίου, o πρόεδρος και ιδρυτής της αλυσίδας, Γιώργος Γεράρδος, και ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος, Κώστας Γεράρδος.
Κατά το διάστημα του lockdown, το ηλεκτρονικό κατάστημα Plaisio υποδέχθηκε 7,76 εκατομμύρια επισκέπτες, υπήρξαν 1 εκατομμύριο κλήσεις στο call center και εξυπηρετήθηκαν συνολικά 330.000 παραγγελίες. Υπό κανονικές συνθήκες, εξυπηρετούνται 3-3.500 παραγγελίες την ημέρα, στην περίοδο του lockdown ο συγκεκριμένος αριθμός έφτασε ακόμη και τις 12.500. Αυτήν την περίοδο, ο μέσος όρος των παραγγελιών είναι γύρω στις 4-4.500.
Πριν το lockdown, το 70% του τζίρου του Πλαισίου γινόταν από τα καταστήματα, ένα 23% από το B2B και ένα 7-8% από το online, κάτι που σημαίνει πως, με το κλείσιμο των καταστημάτων, πρακτικά εξαφανίστηκε το 70% της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με τον κ. Κώστα Γεράρδο, η εταιρεία κλήθηκε να καλύψει όσο μεγαλύτερο ποσοστό μπορούσε από τα online κανάλια. Υπήρξε πτώση στις πωλήσεις, «σχετικά αμελητέα για τη συνθήκη», που έφτασε στο 20% για τις 47 ημέρες του lockdown.
Η εκτίμηση που υπήρχε κατά την περίοδο του lockdown ήταν πως όταν θα ανοίξουν τα καταστήματα θα είναι πολύ λίγοι εκείνοι που θα τα επισκέπτονται και πως αυτό θα επιφέρει μια πολύ μεγάλη αύξηση στο online. Τελικά, η επισκεψιμότητα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ο κ. Κώστας Γεράρδος απέφυγε να αναφερθεί σε κάποια στρατηγική για τις επόμενες ημέρες, λόγω του ότι η κατάσταση «είναι ευμετάβλητη». «Είμαστε πάνω στη μάχη και παίρνουμε τις αντίστοιχες αποφάσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά, με το online να είναι πολύ ισχυρότερο από πριν, «αν και τα καταστήματα πάντα θα χρειάζονται».
Όσον αφορά στις επενδύσεις στα κέντρα logistics, εκείνη στη Μάνδρα έφτασε τα 8 εκατομμύρια ευρώ, σε 10.000 τετραγωνικά μέτρα, στεγασμένα. Στη Μαγούλα, στο επίκεντρο βρίσκεται το σύστημα του ημιαυτοματισμού με τον ραουλόδρομο για το οποίο σημειώνεται πως δεν προβλέπονται άμεσα περαιτέρω αυτοματοποιήσεις, με ρομποτική κτλ. Οι επενδύσεις, από εδώ και πέρα, θα επικεντρώνονται στο κομμάτι του software. Η εταιρεία αναφέρει πως είχε κάνει πολύ σημαντικές κινήσεις σε αυτό το θέμα, που αν δεν είχαν πραγματοποιηθεί θα υπήρχε πρόβλημα στην περίοδο του lockdown.
Ο κ. Κώστας Γεράρδος δήλωσε ότι «δεν έχουμε μεγάλα πλάνα επεκτάσεων», με τη λογική να στοχεύει σε κομβικά σημεία που συγκεντρώνουν έναν μεγάλο όγκο πωλήσεων, με τα λιγότερα δυνατά λειτουργικά έξοδα. Στόχος είναι το omnichannel, με μια διαφορετική εμπειρία και αποστολή για τα καταστήματα, που θα είναι «seamless». «Όλο το story στηρίζεται στο πόσο δυνατός είναι κάποιος στο logistics, να μπορεί να παραδίδει γρήγορα στο σημείο που θέλει ο πελάτης, πόσο γρήγορα και επαγγελματικά το κάνει και πόσο εξασφαλίζει μια πολύ καλή εμπειρία».
Ο κ. Γιώργος Γεράρδος τόνισε πως «το γεγονός ότι εμείς, στα δύσκολα, μπορούμε και καλύπτουμε τις ανάγκες του πελάτη μας, δημιουργεί ένα loyalty σε μεγάλο βάθος. Αυτή τη στιγμή, η αξιοπιστία του Πλαισίου έχει ανέβει σε πολύ μεγάλο βαθμό». Σε άλλο σημείο της συνέντευξης Τύπου επισήμανε πως «επειδή οι καταστάσεις είναι ευμετάβλητες, ότι και να συμβεί θα υπάρξουν μεταβολές. Το καλό με εμάς είναι ότι μπορούμε να στηθούμε ανάλογα και να αντιμετωπίσουμε αυτές τις μεταβολές. Η τάση δείχνει ότι το internet ανεβαίνει σημαντικά, το call center ανεβαίνει σημαντικά, αλλά από την άλλη και τα μαγαζιά πάνε πολύ καλά», με όλα τα καταστήματα της αλυσίδας να είναι πάνω από το break-even και να μην υπάρχουν ζημιογόνα.
Ο κ. Κώστας Γεράρδος αρνήθηκε ότι υπήρξαν μειώσεις προσωπικού κατά την περίοδο του lockdown, αναφέροντας ότι η εταιρεία πήρε προσωπικό από τα καταστήματα που ήταν κλειστά και το μετέφερε στο call center και την αποθήκη. Το ποσοστό που βγήκε σε αναστολή ήταν 46%. Όσον αφορά στις παραδόσεις των προϊόντων κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, η εταιρεία βασίστηκε τόσο στον στόλο των οχημάτων που διαθέτει όσο και σε κάποιες συνεργασίες με courier, με κάποιες δυσκολίες που μπορεί να αντιμετώπισαν οι τελευταίοι λόγω του υψηλού αριθμού παραγγελιών. Το 90%, πάντως, των παραγγελιών παραδόθηκε μέσα σε 2-3 ημέρες.
Για τα μέτρα προστασίας, ο ίδιος σημείωσε ότι η εταιρεία, ακόμη και πριν το lockdown, ακολουθούσε τους κανόνες ασφαλείας, έχοντας διαμερισματοποιήσει τα γραφεία της στη Μαγούλα, τις αποθήκες αλλά και το call center, ούτως ώστε να διασφαλιστεί και η επιχειρηματική συνέχεια, σε περίπτωση που εντοπιζόταν κάποιο κρούσμα. Η προετοιμασία των αποστολών γίνεται με γάντια, ενώ γάντια χρησιμοποιούν και οι οδηγοί. Συνεχίζει να τηρεί όλους τους κανόνες ασφαλείας, όπως την απόσταση των δύο μέτρων. Σημειώνεται πως το 40% του call center δουλεύει πάντα από το σπίτι.
Όσον αφορά στα Turbo-X, ο κ. Γιώργος Γεράρδος επισήμανε ότι η εταιρεία έχει υποστεί μεγάλη πίεση από κινεζικές εταιρείες στο κομμάτι των laptops. «Δυστυχώς, υπάρχει μια διαφορετική μεταχείριση στο κομμάτι των τιμών. Εμείς, ως τοπικοί συναρμολογητές, έχουμε υψηλότερες τιμές όπου αγοράζουμε το λειτουργικό ή κάποια compoments. Υπάρχουν κάποια segments, που είναι τα χαμηλά μοντέλα laptops, στα οποία έχουμε σημαντικές διαφορές, γιατί δεν έχουμε τόσο την επιβάρυνση του λειτουργικού. Και από την άλλη έχουμε τις παιχνιδομηχανές, όπου μπορούμε να έχουμε υψηλές επιδόσεις. Στο μέσο διάστημα, ο πόλεμος είναι πολύ μεγάλος και δεν μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε αυτή τη στιγμή» δήλωσε χαρακτηριστικά. Κάτι που συμβαίνει και στο κομμάτι των smartphones και tablets. Για τις λευκές συσκευές, ο στόχος που υπήρχε για το 2020 πάει καλύτερα από τις προβλέψεις, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά την περίοδο του lockdown.
Όσον αφορά στους επόμενους μήνες, ο κ. Κώστας Γεράρδος τόνισε πως αν το πρόβλημα περιστραφεί γύρω από τον κορονοϊό, προϊόντα όπως αυτά που εμπορεύεται το Πλαίσιο θα έχουν ζήτηση, άρα η επίπτωση μπορεί να είναι μικρή. Αν η κρίση είναι οικονομική, «λογικά θα υπάρξει μια βραχυπρόθεσμη ύφεση γιατί οι κινήσεις που γίνονται είναι σωστές». Άλλωστε, σε άλλο σημείο εκτίμησε ότι οι κινήσεις που γίνονται, τόσο κυβερνητικά όσο και από την πλευρά της αγοράς, «είναι δυνατές και γρήγορες». «Έχουμε την χρηματοοικονομική υγεία να μπορούμε να στηρίξουμε μια ύφεση, την έχουμε στηρίξει εδώ και 12 χρόνια. Πιστεύω ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε».
Σχολιάστε