NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Διχασμένοι οι Έλληνες απέναντι στο δίπολο υγείας έναντι οικονομίας

Διχασμένοι οι Έλληνες απέναντι στο δίπολο υγείας έναντι οικονομίας

Οι Έλληνες δείχνουν να κινούνται οριακά προς την κατεύθυνση ενδυνάμωσης της οικονομίας, έναντι, ωστόσο, ενός σημαντικού ποσοστού που θεωρεί ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην υγεία. Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας, για τις επιπτώσεις του κορονοϊού και την επόμενη ημέρα στην Ελλάδα, που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια διαδικτυακού event, την Τετάρτη 8 Ιουλίου, με αφορμή τη σύμπραξη Focus Bari και YouGov.

Στόχος της συγκεκριμένης σύμπραξης, όπως αναφέρεται, είναι να φέρει στην ελληνική αγορά «μοναδικές, δυναμικές και ολοκληρωμένες λύσεις όπως τα προϊόντα BrandIndex και Profiles, που βοηθούν τις στελεχιακές ομάδες πίσω από τα brands να χρησιμοποιούν μία πηγή πληροφόρησης για όλες τους τις ενέργειες: από τη διερεύνηση και τα πλάνα μέχρι την στρατηγική και την αξιολόγηση».

Όπως δήλωσε η Βαλέρια Τσάμη, Managing Director της Focus Bari «το όραμα της Focus Bari και της YouGov έχει κοινό στοιχείο τη λέξη “σύνδεση”. Μέσα από αυτή τη στρατηγική συνεργασία συνεχίζουμε να ενισχύουμε τη σύνδεση των μαρκών / πελατών μας με τους δικούς τους πελάτες / καταναλωτές, ενώ ταυτόχρονα εντάσσουμε την Ελλάδα σε ένα παγκόσμιο και μεγάλου κύρους δίκτυο online ερευνών που ακούει τη φωνή 9,6 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 44 χώρες του κόσμου».

Σύμφωνα με τον Stephan Shakespeare, Chief Executive & Founder της YouGov «είμαστε πολύ χαρούμενοι που επεκτείνουμε το δίκτυο της YouGov στην Ελλάδα μέσα από την συνεργασία μας με την Focus Bari, μια εταιρεία αξιόπιστη, καθιερωμένη και με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, με την οποία μας συνδέουν κοινές αξίες και φιλοσοφία. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με εκπληκτική ιστορία και λαμπρό μέλλον και είμαστε ευτυχείς που θα συμμετέχουμε σε αυτό».

Η επίσημη ανακοίνωση της σύμπραξης πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα διαδικτυακό event, στο οποίο η Άννα Καραδημητρίου, Αντιπρόεδρος, Head of CX & Innovation της Focus Bari, παρουσίασε ένα «δείγμα γραφής» αυτής της «διεθνούς φωνής», μέσα από διεθνή έρευνα που για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνει την Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά για την συγκεκριμένη εκδήλωση. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται σήμερα αναλυτικά μέσω του epixeiro.gr.

Tα αποτελέσματα σχολιάστηκαν σε panel από τoυς Ξένια Κούρτογλου (Ιδρύτρια της Focus Bari), Stephan Shakespeare (συνιδρυτή και CEO της YouGov), Χάρη Μπρουμίδη (Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της Vodafone Greece), Κώστα Γεράρδο (Διευθύνοντα Σύμβουλο της Plaisio Computers) και Μιχάλη Τσικνάκη (Διευθύνοντα Σύμβουλο Cosmos Sport). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Clickevents και συντονίστηκε από τη Μαρία Νικόλτσιου, Anchorwoman Alpha TV, Alpha 989.

Τα αποτελέσματα της έρευνας COVID-19 tracker

Το διεθνές Covid Tracker που διεξάγει η YouGov παρακολουθεί την εξέλιξη των στάσεων των ανθρώπων παγκοσμίως, από το ξεκίνημα της κρίσης, δηλαδή σχεδόν από τις αρχές Μαρτίου. Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής συνεργασίας, Focus Bari και YouGov «ένωσαν» τη φωνή των Ελλήνων με άλλα 10 εκατομμύρια πάνελιστ ανά τον κόσμο.

Πρόκειται για μια διεθνή online έρευνα στην οποία συμμετέχουν 27 χώρες σε όλο τον κόσμο. Γίνεται μέσω των online panel της YouGov σε συνεχή βάση, με αποτελέσματα που ανακοινώνονται ανά εβδομάδα. Τα παρακάτω είναι τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα αποτελέσματα από κάθε χώρα (συνεντεύξεις που έγιναν το διάστημα μεταξύ 17 και 25 Ιουνίου).

Στην Ελλάδα τα αποτελέσματα έρχονται από αντίστοιχο διάστημα με συνεντεύξεις που έγιναν μεταξύ 19 και 25 Ιουνίου στο Focus Online Panel, χρησιμοποιώντας τα ίδια ακριβώς ερωτήματα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Έλληνες εμφανίζονται διχασμένοι, με μόλις το 40% να θεωρεί ότι η κατάσταση του κορονοϊού στη χώρα έχει βελτιωθεί και ένα 5% να θεωρεί ότι έχει τελειώσει. Από την άλλη σχεδόν 40% θεωρεί ότι τα πράγματα χειροτερεύουν και ένα 16% αδυνατεί να πάρει θέση.

focusbari_yougov-1.jpg?mtime=20200709142440#asset:196655

Σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο, το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι το θέμα του κορονοϊού βελτιώνεται στην χώρα μας είναι χαμηλότερο, τοποθετώντας μας έβδομους από το τέλος.

focusbari_yougov-2.jpg?mtime=20200709142512#asset:196656

Η αντίληψη για την βελτίωση ή μη της πανδημίας σε εθνικό επίπεδο φαίνεται πως είναι σε συνάρτηση με την πορεία και τις απώλειες κάθε χώρας. Υπάρχουν σταθερά υψηλότερα ποσοστά σε Ιταλία και Ισπανία, καθότι η περιπέτεια τους ήταν βαθύτερη και άρχισε νωρίτερα, με αποτέλεσμα να καταγράφεται υψηλή αντίληψη για την πρόοδο σε εθνικό επίπεδο από τον Μάιο και μετά. Στις ΗΠΑ, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο από τις υπόλοιπες χώρες, η αντίληψη βελτίωσης είναι χαμηλότερη, ενώ τις τελευταίες εβδομάδες του Ιουνίου, με την μετάδοση του ιού στις ανατολικές πολιτείες, παρουσιάζει μια σημαντική πτώση.

focusbari_yougov-3.jpg?mtime=20200709142556#asset:196657

Η αντίληψη για τη βελτίωση η μη της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνει ότι οι άνθρωποι βλέπουν το ποτήρι μάλλον μισογεμάτο, καθώς στις περισσότερες χώρες μόλις 1 στους 2 θεωρεί ότι το θέμα βελτιώνεται σε παγκόσμια κλίμακα.

focusbari_yougov-4.jpg?mtime=20200709142624#asset:196658

Δεν είμαστε όλοι σύμφωνοι αν τα πράγματα με τον κορονοϊό στην Ελλάδα βελτιώνονται ή χειροτερεύουν, μάλλον δεν βλέπουμε να βελτιώνονται σε διεθνές επίπεδο, όμως παραμένει υψηλά η «ψήφος εμπιστοσύνης» που δίνουν οι Έλληνες στην ελληνική κυβέρνηση για τον χειρισμό της πανδημίας. Αυτή τη στιγμή, το 72% των Ελλήνων θεωρούν ότι η κυβέρνηση χειρίζεται καλά / αρκετά καλά το θέμα (μέσα στην καρδιά του lockdown το ποσοστό αυτό ήταν 78%, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari με ίδια μεθοδολογία), ποσοστό που μας φέρνει στην μέση περίπου της κατάταξης παγκόσμια και στις πρώτες θέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

focusbari_yougov-5.jpg?mtime=20200709142650#asset:196659

Οι χώρες συγκλίνουν στο ότι η συγκεκριμένη πανδημία θα έχει αρνητικό μόνιμο αποτελέσματα στην κοινωνία, με τους Έλληνες να συμφωνούν κατά 85% και να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, μαζί με την Ισπανία και την Ιταλία.

focusbari_yougov-6.jpg?mtime=20200709142722#asset:196660

Οι άνθρωποι δηλώνουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, ότι φοβούνται λιγότερο για τους ίδιους (μην αρρωστήσουν βαριά ή / και πεθάνουν) από ότι για τους δικούς τους ανθρώπους. Αυτή η τάση είναι ακόμα πιο έντονη στην Ελλάδα, όπου το ποσοστό που αναφέρει ότι φοβάται για τον εαυτό του διπλασιάζεται και γίνεται σχεδόν 70% όσον αφορά στις ανησυχίες για την υγεία των δικών τους.

focusbari_yougov-8.jpg?mtime=20200709142948#asset:196662

Το 72% των Ελλήνων ανησυχεί πολύ / αρκετά ότι θα επηρεαστούν αρνητικά τα οικονομικά του και το 45% φοβάται ότι θα χάσει τη δουλειά του, ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό. Και στις δύο αυτές διαστάσεις έχουμε την υψηλότερη θέση από τις άλλες χώρες, μαζί με την Ισπανία, ενώ ακολουθεί από πολύ κοντά η Ιταλία.

focusbari_yougov-9.jpg?mtime=20200709143018#asset:196663

Στις περισσότερες χώρες οι πολίτες εκτιμούν ότι η οικονομία των χωρών τους θα είναι σε ύφεση το επόμενο 12μηνο.

focusbari_yougov-10.jpg?mtime=20200709143054#asset:196664

Όσον αφορά στην προσωπική τους οικονομική κατάσταση, οι άνθρωποι σε όλες τις χώρες έχουν μια πιο αισιόδοξη στάση σε σχέση με την εθνική οικονομία, θεωρώντας σε μεγαλύτερο ποσοστό ότι θα παραμείνει σταθερή. Στην Ελλάδα, περισσότερο από τις άλλες χώρες, οι άνθρωποι δηλώνουν ότι τα οικονομικά του νοικοκυριού τους θα είναι σε ύφεση.

focusbari_yougov-1011.jpg?mtime=20200709143121#asset:196665

Ως προς τις επιπτώσεις της πανδημίας, οι άνθρωποι ανά τον κόσμο φαίνεται να ανησυχούν πρωταρχικά για την παγκόσμια ύφεση και για το κατά πόσον οι τοπικές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος. Και στις δύο αυτές παραμέτρους, οι χώρες «συγκλίνουν» καθώς εντοπίζονται σε όλες υψηλά ποσοστά ανησυχίας. Το θέμα κατάρρευσης των τραπεζών ανησυχεί σαφώς λιγότερο, ενώ θέματα προσωπικής διαβίωσης ανησυχούν σε χαμηλότερο ποσοστό τους πολίτες των άλλων χωρών, έναντι της Ελλάδας και της Ισπανίας (και προφανώς της Κίνας). Ως συνολική διαπίστωση, φαίνεται ότι οι Έλληνες, λόγω της δεκαετούς κρίσης και της αδύναμης οικονομίας της χώρας, ανησυχούν περισσότερο από όλους σχεδόν του άλλους.

focusbari_yougov-12.jpg?mtime=20200709143153#asset:196666

Όσον αφορά στις προθέσεις για το μέλλον, φαίνεται ότι στις περισσότερες χώρες, με εξαίρεση ίσως τη Σουηδία, είναι υψηλότερο το ποσοστό των πολιτών που θα κάνουν διακοπές στο εσωτερικό από ότι στο εξωτερικό της χώρας τους. Το υψηλότερο ποσοστό για την χώρα μας - αλλά και για τις περισσότερες - αφορά στην πρόθεση του κόσμου να επιλέξει τοπικά προϊόντα και να στηρίξει τοπικές επιχειρήσεις, μια τάση που παγκόσμια ονομάστηκε g-localization.

Ακολουθούν ποσοστά που έχουν να κάνουν με τις προθέσεις (έστω και κατά δήλωση) των πολιτών να αγοράσουν περισσότερο βιώσιμα προϊόντα, να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην κοινωνία ή / και εθελοντική προσφορά. Μένει να αποδειχθεί αν αυτές οι τάσεις θα ακολουθηθούν στην πράξη από τους πολίτες, ενώ φαίνεται πως ήρθε για να μείνει η χρήση λιγότερων μετρητών και οι περισσότερες online αγορές.

focusbari_yougov-13.jpg?mtime=20200709143221#asset:196667

Στο δίπολο υγείας έναντι οικονομίας, ένα σημαντικό ποσοστό (σχεδόν 1 στους 5) δυσκολεύεται να πάρει θέση. Οι στάσεις φαίνονται να είναι οριακά προς την κατεύθυνση ενδυνάμωσης της οικονομίας με ποσοστό 46%, έναντι 35% που θεωρεί ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην υγεία. Τα ποσοστά αυτά δεν διαφοροποιούνται σε επιμέρους ομάδες ηλικιών ή περιοχών, όμως οι άνδρες σημειώνουν πιο υψηλά ποσοστά υπέρ της ενδυνάμωσης της οικονομίας, έναντι των γυναικών, που μάλλον προτιμούν την ενδυνάμωση των μέτρων προστασίας της υγείας.

focusbari_yougov-14.jpg?mtime=20200709143253#asset:196669

Η κ. Κούρτογλου σημείωσε πως «τους τελευταίους μήνες η ανθρωπότητα έχει ζήσει μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους. Όλος ο πλανήτης έχει επηρεαστεί και τα νέα δεδομένα οδηγούν σε μια εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση της ίδιας της ζωής. Ο χρόνος παίρνει μια άλλη διάσταση, καθώς η έννοια του προγραμματισμού για το μέλλον έχει αποδυναμωθεί, η εμπειρία στο τώρα γίνεται το κέντρο εστίασης, και η έννοια της διάρκειας συρρικνώνεται! Και έτσι, η ανάγκη της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας γίνεται πρωταρχική.

Οι αξίες επαναπροσδιορίζονται: είμαστε πολύ περισσότερο στο "είναι" παρά στο "φαίνεσθαι" και στο "έχω", με πολύ μεγαλύτερη αξία την αυθεντικότητα, την ουσία και τους αγαπημένους ανθρώπους, και πολύ λιγότερο τον καταναλωτισμό.

Για τους Έλληνες, αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά τα οικονομικά και την εργασία τους, παρά τους κινδύνους της υγείας: αυτός είναι και ο λόγος που μόνο ο ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει ότι τηρεί μέτρα προστασίας στην καθημερινότητά του. Αυτό βέβαια, έχει να κάνει με τα σχεδόν δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης που έχει περάσει η χώρα μας, αλλά και το ότι μέσα στην πανδημία είχαμε χαμηλό αριθμό κρουσμάτων και προστατευθήκαμε.»

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr