NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Τι βρίσκεται πίσω από την κυκλοφορία του iPhone SE (2nd Generation)

Τι βρίσκεται πίσω από την κυκλοφορία του iPhone SE (2nd Generation)

​Για να κατανοήσουμε ακριβώς τον λόγο για τον οποίο η Apple κυκλοφόρησε μία συσκευή της οποίας η τιμή σε σχέση με την ποιότητά της είναι ιδιαίτερα χαμηλή για τα δεδομένα της εταιρείας, θα πρέπει να δούμε για αρχή το τι είναι η Apple.

Η Apple είναι μια εταιρεία όπου ο κύκλος εργασιών της είναι εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο (260 δις δολάρια για το 2019 σύμφωνα με το Investomedia) και βρίσκεται παράλληλα στο χρηματιστήριο, όπου ένας από τους κύριους στόχους μιας εταιρείας είναι να αυξάνει κάθε χρονιά τον τζίρο της.

Παρόλο που το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της προέρχεται από τις κινητές της συσκευές (σχεδόν το 50% του συνολικού της τζίρου), μετά το iPhone 6s υπήρξε στασιμότητα στα τεράστια έσοδά της. Ο Tim Cook (CEO της Apple) έπρεπε να βρει μία λύση, έναν τρόπο να αυξήσει κι άλλο τα έσοδα της εταιρείας.

Προφανώς, σε μία τέτοια κατάσταση οφείλεις να αναλύσεις το πελατολόγιο σου και να δεις το “τι πηγαίνει στραβά”. Η Apple μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε (και έχει ακόμα) τρεις βασικές κατηγορίες πελατών:

  1. τους νέους χρήστες smartphone που μέχρι πριν χρησιμοποιούσαν απλά κινητά,
  2. τους πρώην χρήστες συσκευών με Android λογισμικό,
  3. τους ήδη πελάτες.

Εκείνη την περίοδο το ημερολόγιο έγραφε 2016 και μπορούσε εύκολα να καταλάβει κανείς πως η Apple είχε χάσει τους νέους χρήστες smartphone, γιατί πολύ απλά ο αριθμός των ανθρώπων που δεν είχε πλέον μία έξυπνη συσκευή ήταν πολύ μικρός.

Από την άλλη, οι χρήστες Android ήταν δύσκολο πια να απαγκιστρωθούν από τη Google, μια και είχαν γαλουχηθεί εξ αρχής στο συγκεκριμένο λογισμικό και από την άλλη, οι συσκευές της Apple ήταν και είναι ακριβότερες από τη συντριπτική πλειοψηφία των Android κινητών.

Εξαίρεση αποτελούν αυτοί που έχουν τη δυνατότητα και θέλουν να δοκιμάσουν το iOS και εν τελεί μένουν σε αυτό καθώς και αυτοί που μπήκαν στο οικοσύστημα της Apple μέσω κάποιας άλλης συσκευής (π.χ. iMac) και θέλουν να συνεχίσουν πιο βαθιά σε αυτό. Παρόλο αυτές τις δύο εξαιρέσεις, το συγκεκριμένο κοινό αποτελεί ένα πολύ μικρό μερίδιο πελατών της εταιρείας το οποίο δεν μπορεί να αυξήσει.

Οπότε έμεινε η κατηγορία των ήδη υφιστάμενων πελατών. Η Apple προχώρησε σε τρεις πολύ δραστικές κινήσεις:

  • Πρώτον, εισήγαγε στην αγορά νέες υπηρεσίες όπως το Apple Music, το Apple TV+, το Apple Arcade και πολλές ακόμα.
  • Δεύτερον, αύξησε συνολικά τις τιμές των προϊόντων της και ιδιαίτερα εκείνες των αξεσουάρ, φτάνοντας παραδείγματος χάρη για ένα καλό αλλά κατά τα άλλα απλό πληκτρολόγιο (Magic Keyboard) να πληρώνει κανείς 120€. Λόγω βέβαια του οικοσυστήματος που η Apple έχει δημιουργήσει, οι χρήστες συνέχισαν να προτιμούν τα δικά της προϊόντα, μια και πολλοί από αυτούς βρισκόντουσαν ήδη βαθιά μέσα σε αυτό.
  • Τρίτον, και κομβικό για ολόκληρη τη βιομηχανία κινητών συσκευών, εισήγαγε στη αγορά το επετειακό της μοντέλο iPhone X το οποίο ξεπερνούσε τα 1000€. Ένα ποσό πρωτόγνωρο για ένα κινητό, πόσο μάλλον ένα κινητό μαζικής απήχησης.

Μπορεί το ποσό να ήταν υπερβολικό αλλά, οι “πιστοί και πιστές του μήλου” ενέδωσαν και με το παραπάνω, αγοράζοντας το νέο μοντέλο και δηλώνοντας πως οι βασικοί λόγοι για τους οποίους πραγματοποιούν αυτήν την αγορά είναι το γεγονός πως αποτελεί ένα επετειακό μοντέλο και ότι φέρει νέες τεχνολογίες (π.χ. Face ID, bezel less οθόνη κλπ).

Αυτή η συμπεριφορά των καταναλωτών έδωσε το «ok» όχι μόνο στην Apple να αυξήσει τις τιμές της στα επόμενα μοντέλα, αλλά και σε ολόκληρη την αγορά, η οποία ακολούθησε τα χνάρια της. Κάπως έτσι οι τιμές των ναυαρχίδων των υπόλοιπων εταιρειών με Android λογισμικό ξεπέρασαν τα 1000€ (δεν αναφέρομαι προφανώς σε premium Αndroid μοντέλα που υπήρχαν κατεξοχήν και ξεπερνούσαν το συγκεκριμένο ποσό, μια και η αγορά στην οποία απευθύνονται αφορά μια πολύ μικρή μερίδα ανθρώπους).

Ερχόμενοι στο 2019, τα iPhone Pro έχουν τιμή εκκίνησης τα 1200€ και φτάνουν να αγγίζουν τα 1800€. Να σημειώσουμε κάτι που σε κάποιους και κάποιες θα φανεί παράξενο, πως κάποτε ένα κινητό των 180€ φάνταζε πανάκριβο, ενώ σήμερα είναι το ελάχιστο ποσό που μπορείς να δαπανήσεις για να αγοράσεις ένα smartphone με το οποίο θα έχεις τη δυνατότητα “να κάνεις τη δουλειά σου” με αξιοπρεπή τρόπο.

Όλη αυτή η κατάσταση δημιούργησε κύματα αντιδράσεων, τόσο στους κατεξοχήν πολέμιους της Apple (haters), χρήστες Android, που είχαν ακόμα τη δυνατότητα να αγοράζουν οικονομικές συσκευές παρά τις ακριβές τους ναυαρχίδες, όσο και στους χρήστες iOS, μια και είχαν διεισδύσει στο οικοσύστημα της Apple και από τη μία δεν ήθελαν να αλλάξουν συσκευές αλλά ταυτόχρονα δυσκολευόντουσαν με τις υψηλές τιμές των iPhone.

Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο 2020, όπου η Apple βγάζει στην αγορά το iPhone SE. Κοστίζει 500€ και είναι πιθανόν το καλύτερο τηλέφωνο της αγοράς σε αυτήν την τιμή. Συγκεκριμένα, από άποψη επιδόσεων παίρνει τη δεύτερη θέση σε ολόκληρη τη βιομηχανία, μετά τα iPhone 11, δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη να έχει, με 500€, μια συσκευή πιο αποδοτική από πολλές των 1000+€, με εγγυημένη τη δυνατότητα αναβάθμισης λογισμικού για τα επόμενα 4 με 5 χρόνια.

Μόνο μειονέκτημα της νέας συσκευής η έλλειψη των σύγχρονων τεχνολογιών όπως night mode photography, face ID, bezel less οθόνη, πολλαπλή κάμερα και φυσικά το μόνιμο πρόβλημα της Apple: την μικρή μπαταρία.

Ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία κατάφερε να βγάλει μια τόσο αποδοτική και συμφέρουσα συσκευή έχει να κάνει κυρίως με τη χρήση δικού της hardware (όπως ο Α13 επεξεργαστής), κρατώντας σχεδόν τον ίδιο σχεδιασμό από προηγούμενα μοντέλα (iPhone 7 & iPhone 8) και, όπως αναφέραμε προηγουμένως, αποκλείοντας σύγχρονες τεχνολογίες.

Φήμες θέλουν την Apple να επαναχρησιμοποιεί εξαρτήματα από παλαιότερα μοντέλα που έμειναν στο stock (μπορείτε να δείτε ακόμα και στο ίδιο το site της εταιρείας πόσα κοινά στον τομέα hardware υπάρχουν μεταξύ του iPhone 8 και iPhone SE, προφανώς όχι οι κάμερες κι ας είναι ίδια η περιγραφή) όπως τα home button, τα ηχεία, τα μικρόφωνα κλπ.

comp-iphone-SE-iphone-8-615x369-1.jpg?mtime=20200722221313#asset:199520

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Apple έχει την τάση να υπερκοστολογεί τα προϊόντα της, οπότε της είναι σχετικά εύκολο να κατεβάσει για μία φορά την τιμή σε ένα από αυτά. Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω και παρατηρώντας γενικά την εταιρεία τα τελευταία χρόνια, όσο πιο αντικειμενικά γίνεται μπορούμε να συμπεράνουμε τρεις κυρίως λόγους για την κυκλοφορία αυτής της συσκευής:

  1. η Apple με αυτήν την κίνηση προσπαθεί και φαίνεται να τα καταφέρνει, να κλείσει τα στόματα των πολέμιων της (haters) που την κατηγορούν για τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές των κινητών συσκευών της, αναφέροντας πως είναι ποιοτικές αλλά, υπερκοστολογημένες.
  2. η Apple ξεκάθαρα «παίζει» με τους ανταγωνιστές τις, οι οποίοι την ακολούθησαν στο δρόμο των υψηλότερων τιμών το 2017 και φέτος τους τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια, βγάζοντας στο εμπόριο μια ιδιαίτερα ανταγωνίσιμη συσκευή των premium μοντέλων τους μόλις στα 500€.
  3. Και ο πιο ουσιαστικός λόγος, θυμηθείτε τις 3 βασικές κατηγορίες πελατών που αναφέραμε πιο πάνω. Η Apple φαίνεται να έχει βρει τον τρόπο να προσεγγίσει στους κόλπους της τους χρήστες Android συσκευών.

Και αυτή η προσέγγιση δείχνει ήδη να δουλεύει. Το κοινό ξαφνιάστηκε και στη συντριπτική πλειοψηφία πήρε πολύ θετικά αυτήν την κυκλοφορία. Είναι απλό! Στα ίδια χρήματα που κάποιος έδινε για μια Android συσκευή, πλέον μπορεί να αγοράσει μία, με ένα πιο εργονομικό, πιο γρήγορο και πιο ασφαλή λογισμικό που ταυτόχρονα σέβεται την ιδιωτικότητα του χρήστη και είναι σίγουρα πιο αποδοτική. Στην περίπτωση που ο/η χρήστης δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις νέες τεχνολογίες που απουσιάζουν από αυτή τη συσκευή, τότε έχει κάθε λόγο να προχωρήσει στην αγορά της και στην ένταξη του/της στο οικοσύστημα της Apple.

Από την άλλη πάλι, ο χρήστης του iPhone X και του iPhone 11 είναι σχεδόν αδύνατο να προχωρήσει στην αγορά του SE. Ο βασικός λόγος είναι πως πολύ απλά κατέχουν ήδη μια premium συσκευή και αν πρόκειται να την ανανεώσουν, τότε θα περιμένουν το iPhone 12. Να προσθέσουμε πως υπάρχει και μια μερίδα ανθρώπων που δεν θα ήθελε να χρησιμοποιήσει ένα «φθηνό μήλο» που δεν αρμόζει στην «ελίτ» των χρηστών της τεχνολογίας.

Συνοψίζοντας, σήμερα οι χρήστες που θα αλλάξουν μια απλή συσκευή με ένα smartphone είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, οι πελάτες της Apple έχουν πληρώσει ήδη αρκετά για προϊόντα της και η εταιρεία φαίνεται να βρήκε τον πιο έξυπνο τρόπο για να μεγαλώσει το πελατολόγιο της. Επομένως, ενδέχεται να δούμε κόσμο με συσκευές Xiaomi, Sony και Lenovo στις τσέπες τους, να βρίσκονται μέσα σε κάποιο κατάστημα με προϊόντα τεχνολογίας και να κρατάνε στα χέρια τους το iPhone SE (2nd generation).

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr