NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Πώς νιώθουν και γιατί ανησυχούν οι Έλληνες σήμερα;

Πώς νιώθουν και γιατί ανησυχούν οι Έλληνες σήμερα;

Δραματική πτώση στο δείκτη συναισθήματος (Emotional Score™) παρουσιάζει η τελευταία σχετική έρευνα του Wisdrop, ο οποίος αντικατοπτρίζει το πώς νιώθουν οι Έλληνες σήμερα.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης έπεσε στις 15 μονάδες από τις 43 που ήταν μόλις 6 μήνες πριν, λόγω αύξησης του φόβου και της λύπης. Η πτώση είναι ακόμη εντονότερη στους άντρες, τις μεγαλύτερες ηλικίες και τα χαμηλά εισοδήματα, ενώ κύριοι λόγοι είναι η υγεία, ιδιαίτερα όσον αφορά στα αγαπημένα τους πρόσωπα, καθώς και η οικονομία.

Παρόλη την πτώση όμως, η συναισθηματική κατάσταση των Ελλήνων παραμένει σε διαχειρίσιμα επίπεδα, με σταθερά αυξητική τάση μέρα με τη μέρα. Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο δείκτης είχε φτάσει και στο επίπεδο των -40,6 μονάδων, τέσσερα χρόνια πριν.

Η σταδιακή βελτίωση του δείκτη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην σταδιακή μετατόπιση της ανησυχίας από την υγεία στην οικονομία, περιοχή όπου οι Έλληνες νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ότι θα τα καταφέρουν. Οι ίδιοι ωστόσο προβλέπουν ότι θα επανέλθουν στα πρότερα επίπεδα σε περίπτωση που κυκλοφορίσει εμβόλιο για τον COVID-19.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η περίοδος αυτή φαίνεται να μετατόπισε τα κίνητρα των ανθρώπων προς τη σιγουριά και την ασφάλεια (prevention), σε σχέση με την ανακάλυψη και την προώθηση (promotion), γεγονός που επηρεάζει σημαντικά το πώς πρέπει να μιλήσουν οι εταιρίες. Είναι λοιπόν περισσότερο δεκτικοί σε μηνύματα που τονίζουν τη διατήρηση (πχ. εξοικονόμησε 1 ευρώ) σε σχέση με μηνύματα που εστιάζουν στην απόκτηση κάτι επιπλέον (πχ. κέρδισε 30% επιπλέον προϊόν).

Σε κάθε περίπτωση όμως, τέτοιου είδους αλλαγές είναι παροδικές. Μπορεί να εμφανίζονται απότομα και να χρειάζεται χρόνος για να εξαφανιστούν, σίγουρα όμως δεν μπορούμε να μιλάμε για μια νέα κανονικότητα. Μπορεί να άλλαξε προσωρινά το πλαίσιο, η ανθρώπινη συμπεριφορά όμως δεν αλλάζει τόσο εύκολα, οπότε οι εταιρίες δεν θα πρέπει να παρασυρθούν και να ξεχάσουν την μακροπρόθεσμη στρατηγική τους.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα συναισθήματα των Ελλήνων.

greek_emotions.PNG?mtime=20200804121530#asset:201647


Η έρευνα Hearts, Minds & Wallets πραγματοποιήθηκε online σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800+ ανθρώπων, στα μέσα Μαΐου του 2020, αμέσως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων (12-19/05). Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει πώς νιώθουν οι Έλληνες, τι τους απασχολεί, πώς ξόδεψαν, καθώς και πώς σχεδιάζουν να ξοδέψουν το διαθέσιμο εισόδημά τους στο άμεσο μέλλον και είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές του Wisdrop.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr